Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8495
Hei

Hvor kan jeg som nordmann kjøpe Ethereum?
Vet at man ikke kan kjøpe Ethereum på enkelte sider med mindre man
bor i for eksempel asia.

Takk for svar
Du kan kjøpe ethereum på coinbase.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du allerede har Bitcoin kan du bruke Shapeshift. https://shapeshift.io/#/coins
Ville brukt coinbase, men ville heller ventet sommeren da alle cryptoer er inne i en massiv boble. Ganske sikker den vil sprekke om en måneds tid.
Hva gjør deg så sikker på at den vil sprekke om en måneds tid?
Sitat av Demolith Vis innlegg
Hva gjør deg så sikker på at den vil sprekke om en måneds tid?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke iløpet av en måned, men ihvertfall denne sommeren. På grunn av segwit som kanskje blir aktivert i slutten av august (vil mest sannsynlig skape en økonomisk uro) og at den økonomiske veksten bare er akselererende (markedet har mer enn doblet seg bare den siste måneden) uten at det er noen form for adaptasjon av kryptoene. Det sier seg selv at denne veksten ikke er bærekraftig. Det har også vært to korreksjoner på bare noen få uker, som tyder på at mange begynner å bli usikre på markedet.

Akkuratt nå er Ethereum verdsatt til halvparten av hva bilselskapet Tesla er verdt uten å ha et produkt som blir brukt. Jeg tror Ethereum kommer til å være verdt mye i fremtiden da teamet bak proskjektet er meget dyktig og teknologien er banebrytende, men å ha en så høy pris som den har nå er ganske kunstig.

I tillegg stiger alle diverse shitcoins og bitcoin kloner med mellom 100-250% i uken, noe som er helt latterlig. Vill texas. Det er mulig å tjene gode penger nå men jeg synes at det er ren gambling. Kom inn i markedet i starten av året, men nå skal jeg selge meg sakte men sikkert ut og kjøpe meg inn på bunn igjen.
Sist endret av caktus; 13. juni 2017 kl. 15:30.
Du kan handle BitCoin av Sturle på Bitmynt og så enkelt veksle de inn til Ethereum hos ShapeShift, bruker du lommeboken Exodus er dette innebygget.
Anonym bruker
"Overrasket Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg benyttet Coinbase sist jeg kjøpte BTC, men Jeg synes bitcoin og etherum har steget alt for mye på kort tid, hvis man skal forsøke å tjene penger på kursstigning, så jeg går for noe som heter ripple, da det er flere banker som er inne i bildet her. Vet ikke hvor lurt det er, men leste følgende https://www.cryptocoinsnews.com/mufg-ripple-blockchain/ og tror denne kan stige bra i 2018. Men jeg skal kjøpe for maks 1000 kr, da dette kan slå begge veier og jeg ikke har videre peiling på dette her.
Sitat av caktus Vis innlegg
Kanskje ikke iløpet av en måned, men ihvertfall denne sommeren. På grunn av segwit som kanskje blir aktivert i slutten av august (vil mest sannsynlig skape en økonomisk uro) og at den økonomiske veksten bare er akselererende (markedet har mer enn doblet seg bare den siste måneden) uten at det er noen form for adaptasjon av kryptoene. Det sier seg selv at denne veksten ikke er bærekraftig. Det har også vært to korreksjoner på bare noen få uker, som tyder på at mange begynner å bli usikre på markedet.

Akkuratt nå er Ethereum verdsatt til halvparten av hva bilselskapet Tesla er verdt uten å ha et produkt som blir brukt. Jeg tror Ethereum kommer til å være verdt mye i fremtiden da teamet bak proskjektet er meget dyktig og teknologien er banebrytende, men å ha en så høy pris som den har nå er ganske kunstig.

I tillegg stiger alle diverse shitcoins og bitcoin kloner med mellom 100-250% i uken, noe som er helt latterlig. Vill texas. Det er mulig å tjene gode penger nå men jeg synes at det er ren gambling. Kom inn i markedet i starten av året, men nå skal jeg selge meg sakte men sikkert ut og kjøpe meg inn på bunn igjen.
Vis hele sitatet...
Interessant, vil gjerne høre mer. Ble introdusert for ether idag!
ka dåkke tenke om OneCoin? har ikke invistert noe i det, men har et par venner som har invistert flere hundre tusen i det, og er skråsikre på å bli rike. meg selv, e ganske skeptisk på konseptet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bowser Vis innlegg
ka dåkke tenke om OneCoin? har ikke invistert noe i det, men har et par venner som har invistert flere hundre tusen i det, og er skråsikre på å bli rike. meg selv, e ganske skeptisk på konseptet.
Vis hele sitatet...
Er det noko som tyder på at det ikkje er ein scam? Ingen praktiske bruksområder, du betaler for 'opplæring', og summane som blir lovd er totalt urealistisk.
Sitat av bowser Vis innlegg
ka dåkke tenke om OneCoin? har ikke invistert noe i det, men har et par venner som har invistert flere hundre tusen i det, og er skråsikre på å bli rike. meg selv, e ganske skeptisk på konseptet.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt googlet det? Det gjorde nemlig jeg nå, og det er bare side opp og side ned om hvor scammy det er. Seriøst, jeg har bladd flere sider tilbake i googletreffene nå, og har enda ikke kommet over én eneste link som omtaler OneCoin som noe i fnugg av nærheten av antydning til positive ordelag.
Sist endret av Realist1; 15. juni 2017 kl. 13:11.
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Interessant, vil gjerne høre mer. Ble introdusert for ether idag!
Vis hele sitatet...
Ville tatt en titt innom cryptocurrency på reddit og sjekket hva folk skriver der og generelt bare lese om hvordan markeder fungerer. Ligger også mye info på youtube hvis du søker på Ethereum og Bitcoin.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har en exchange å anbefale for nordmenn? Har hørt så mye dårlig om coinbase
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Noen som har en exchange å anbefale for nordmenn? Har hørt så mye dårlig om coinbase
Vis hele sitatet...
Exchange : Bittrex og Kraken.
Har du allerede bitcoin/Eth eller andre assets kan du trygt bruke disse.

Tjenester som Shapeshift kan også brukes, gjør det hele litt lettere.
Bitcoin fra localbitcoins.com og overfør det til kraken, poloniex, coinbase eller en av de andre 500 alternativene.