Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 896
Dette har vært et ørlite irritasjonsmoment for meg i flere år Jeg vil gjerne ha fil-ekstensjonen synlig i filnavnet i Windows (filnavn.txt), men dette er litt irriterende når jeg skal rename filer.

Dersom jeg f.eks. dobbeltklikker på siste ordet i filnavnet så inkluderes ekstensjonen i selection. Andre ganger så bruker jeg end-knappen for å endre noe i slutten av filnavnet, men da havner markøren bak ekstensjonen.

Jeg vet at dette sikkert er et så OCD-spørsmål at ingen gidder å ta seg bryet med å løse den "problemstillingen", men en løsning på dette hadde gjort livet mitt 0.06% bedre

Dersom ingen har noen gode forslag så hadde det vært et plaster på såret om noen visste hvordan man kan få Windows til å ta hensyn til punktum når man bruker CTRL+SHIFT+Pilstast.
Har ikke Windows maskin fo hånden akkurat nå, men mener hurtigtasten F2 på fil i Explorer automatisk velger hele filnavn uten extension.

Ps: mange nyere maskiner har lagt inn jalla-funksjoner i stedet for F-tastene, så man må holde inne fn + f2 i stedet evt slå det av i bios
Sist endret av lor3ntz; 28. august 2022 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.