Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2363
Hei.
Sitter på en platespiller som er i god stand.
Noen som vet verdien på disse pr. dags dato, evt siden de er gått ut av produksjon kommer til å ha en stigende verdi etter hvert ?
Ikke godt å si, er de går for inntil 10 lapper på ebay. Jeg ville nok solgt nå eller beholdt den.
De ligger til 8k og oppover på Ebay, vet ikke hvorfor du ikke sjekket der selv...Er som du sier, de kommer til å stige i verdi da de har vært veldig populære.
Prisen på Mk2 har ligget veldig stabilt her i Norge i alle år, rundt 5-6k, selv for en i god stand og som har hatt service på.
I England kan du få nesten det dobbelte av den prisen da Mk2 er mye mere ettertraktet der, særlig etter skuffelsen av Mk7
Sliter litt med å se at disse skal stige så enormt i verdi. Kansje litt når det kommer retro-vinylbølger men husk at disse finnes det helt utrolig mange av.
Hva er skuffende med mk7? Ser de veier tre kilo mindre.
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
Hva er skuffende med mk7? Ser de veier tre kilo mindre.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri spilt på en Mk7 selv, men jeg kjenner flere old school Dj's som har spilt på de, samt jeg kjenner to Technics service karer som har hatt de inne for service og de snakker om at det er dårligere kvalitet hele veien.

Billigere deler. Laget i Malaysa og ikke i Japan. Dårligere føtter som tar lettere imot vibrasjoner som skaper feedback og resonans (Skal ikke være noe problem viss det bare er hjemmebruk og man kan kjøpe tredjeparts føtter som hjelper mot dette) Unøyaktig digital pitch fader med latency som blekner i forhold til den analoge faderen i Mk2 som har 0 latency, og det har også vært flere batcher av Mk7 som har hatt problemer når man går under eller over 7% pitch, og dette er bare noen av problemene med de.

Du kan lese hva min service kar i England synes om Mk7 her

Jeg ville heller ha kjøpt ett par brukte Mk2 for 10-12k og tatt en service på de enn å bruke 22-24k på to Mk7, viss du er en Dj