Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3261
Hei
Har forsøkt å installere er gammelt spill fra 1999 på min 64-bit Win7. Installasjonen går fint, og jeg får beskjed om at spillet må startes i 256 farger. Det har jeg fått fikset, men så får jeg beskjed om at "Programnavnet er feil". Har endret slik at spillet starter i win95 med 256 farger, men fungerer ikke

Noen som har en løsning?
Hvilket spill? Jeg tipper DosBox er tingen
DosBox som nevnt, hvis ikke ScummVM gjør susen.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
ScummVM is a program which allows you to run certain classic graphical point-and-click adventure games, provided you already have their data files. The clever part about this: ScummVM just replaces the executables shipped with the games, allowing you to play them on systems for which they were never designed!

Kompabilitetsliste
Trådstarter
2 0
Sitat av Ueland Vis innlegg
Hvilket spill? Jeg tipper DosBox er tingen
Vis hele sitatet...
Hehe, dette er ett barnespill
Tusen takk, vi får prøve ut dette å se
En annen mulighet er å installere Windows 95 i VMware Player, VirtualBox e.l., og kjøre spillet der.
▼ ... flere år senere ... ▼
Dette gjelder vel Krakkel Spetakkel ABC: Storm over Allemannsland.

Slet med samme problem. Løsningen er å gi nytt navn fra Storm.exe til STORM.EXE som ligger i mappa hvor spillet er installert. Ser ut som en bug som oppstår under installasjonen.
Sist endret av KS_VZ; 5. august 2021 kl. 21:06.