Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2041
Viste ikke helt hvor denne skulle plasseres, men endte altså opp her.

Det har seg slik at jeg til høsten regner med og komme inn på Medier og Kommunikasjon på Hamar Katedralskole (går ut med 4 og 5 i snitt i de fleste fag).

Det som er, er at jeg har hørt at skole pc-er er alt for dårlige til slikt arbeid, altså foto/video-redigering. Vet at i fjord så hadde de pc-er med Intel I5, dog ikke hvilken. Det er alt.

SÅ, det jeg egentlig lurer på er, MÅ man kjøpe seg en ny bærbar pc til skolebruk? Står ikke akuratt så bra til med økonomien, så pc er den siste bekymringen jeg trenger.

Utenom det, blir jeg glad for og få vite hva deres erfaringer er med skole pc-er, og evt. hvilken skole det gjalt.


Takker
På Medier og Kommunikasjon får du enten Bærbar MacBook Pro eller så bruker dere stasjonære iMac'er i klasse rommet.(er i hvertfall slik i Oslo)
Elevene i Hordaland fylkeskommune må kjøpe egne datamaskiner fra og med neste skoleår. Jeg er usikker på om dette gjelder hele landet. De har mulighet til å kjøpe maskiner til rabatterte priser gjennom HFK. Om jeg har fått riktig informasjon tilbyr de to Mac og to PCer.
Sjekk skolesiden for VGS du planlegger å komme inn på, der står det ofte fra starten av året hvordan maskiner elevene blir tildelt
Sitat av Settoz Vis innlegg
Sjekk skolesiden for VGS du planlegger å komme inn på, der står det ofte fra starten av året hvordan maskiner elevene blir tildelt
Vis hele sitatet...
Har sett litt på siden dems (http://www.hamar-katedral.vgs.no/), men finner ingen info om hva slags pc de bruker.
Hmm. Går jo kanskje å sende en mail til skolen å høre? Men tror dette varierer veldig fra fylke til fylke. På medier og kommunikasjon i Vest -Agder så "fikk" vi Dell pcer. Helt greie maskiner, og funka fint til skolearbeidet. Adobe flash, fotoshop m.m. Pcene våres var kraftigere enn pcene de på andre linjer fikk.

Skulle jo tro at de som styrer med dette har såppas peiling at de velger noen maskiner som er duganes til medier og kommunikasjons fagene.
Sender dem en mail i morgen og hører. Har hørt at Katta (skolen) benytter veldig bra utsyr og moderne/nytt utstyr.

Da fikk jeg svar på mailen, og heldigvis bruker de macbook pro. Vet dog ikle hvilken. Slipper heldigvis og kjøpe ny pc da