Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 14016
Noen gode råd til hva man bør gjøre første gang man prøver lsd i Norge? Bodde i Australia et år og prøvde det et par ganger der, men der var alt så annerledes - chilla på stranda og alt var fint og flott.. en deilig følelse å plutselig virkelig se alt det fine rundt en, høre på musikk, danse i sanda og vandre ut i sjøen.. Ser mange skriver om å være ute i naturen her også, men det er så fuckings kaldt nå!?
ta med deg ulltepper, telt, kle deg godt og opplev naturen med en venn(-inne anbefales)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
"hmmm, jeg vil ut, men det er så kalt. Hva gjør jeg?"

En skikkelig nøtt der gitt!
Trådstarter
40 0
hvis du tenker at "kle på deg" er et lett svar, er det en ok løsning for en kort tid, men tror ikke jeg ville lagt ut på tur i skogen liksom.. det deilige med sol og sommer er at man bare kan være ute døgnet rundt om man ønsker.

Er det lettere å ende opp på en bad trip om man er innendørs? Leser om vegger som beveger seg og ekle speilbilder osv, og klarer ikke helt å se for meg at det gir den samme følelsen som når man plutselig ser naturen åpner seg.
Stå på langrennsski=D
Trådstarter
40 0
Hehe.. god idé! Sikkert ikke lenge til det er tid for snøengler Snø må jo være veldig fasinerende..
Sitat av Ignifer Vis innlegg
"hmmm, jeg vil ut, men det er så kalt. Hva gjør jeg?"

En skikkelig nøtt der gitt!
Vis hele sitatet...
På LSD vil brukeren ofte få det ubehagelig med mye klær på.
Er kanskje morro å være på kino under innflytelse av lsd?
Ta på deg klær og hyr deg opp som en skikkelig polfarer. Med fullt utstyr på syre føler man seg som en superhelt klar for alt. Eller jeg gjør det hvertfall

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær som min mor alltid sa.
Trådstarter
40 0
ja, har lest flere som har skrevet at kino er moro, men jeg er litt for uerfaren med dette til å ta sjansen på å gjøre no public.. Må være sikker på at jeg ikke møter noen kjente i tilfelle det blir veldig synlig.

Har hørt at det både er ubehagelig med mye klær og at man lett kan begynne å fryse, og da frister det ikke å være midt i bushen!

Ikke for å være vanskelig og kjip, men vil bare ha max ut av det siden det ikke kommer til å skje hver dag..

Ignifer: Hehe.. tror ikke du er den første som har tenkt den tanken

Er jo kjent som en erfaren polfarer (eller ihvertfall fjellvandrer) så det burde gå greit Og en ting til - roter man seg lett bort? Jeg er ikke utstyrt med retningssans i utgangspunktet og roter meg stadig bort i normal tilstand. Ser for meg at man lett blir så grepet av alt det nye man ser at man går seg helt vill?

Oj - det ble mange svar i én boks!
Sist endret av karma86; 10. oktober 2011 kl. 20:50.
Min første suksessfulle trip jeg hadde på LSD hørte jeg på shpongle og stirret på et bilde i flere timer. Det var helt villt.

Trådstarter
40 0
hehe.. ja, det hørtes helt villt ut! Var du alene?
Fullmåne, stjerneklart og evt snø vil jeg tro er ganske fin setting. Ulltøy holder varmen bra, og en jakke. Er det vindstille trenger man ikke 10 lag med klær for og holde varmen.
Sitat av villmannen Vis innlegg
Er kanskje morro å være på kino under innflytelse av lsd?
Vis hele sitatet...
Kanskje en film av Vikbeke Løkkeberg hadde blitt bra da :P
Sitat av karma86 Vis innlegg
hehe.. ja, det hørtes helt villt ut! Var du alene?
Vis hele sitatet...
Hehe, det var faktisk helt villt. Ja, jeg var alene.
Trådstarter
40 0
Har endelig funnet en kompis som hadde sinnsykt lyst til å prøve og som også har kontakten. Problemet mitt har vært at jeg ikke har hatt noen kontakter i Norge.. ikke like vanlig her har jeg forstått. Og med begrenset erfaring hadde jeg ikke tatt sjansen på å gjøre det alene heller.
[quote=Naturgrønn;2291209]Min første suksessfulle trip jeg hadde på LSD hørte jeg på shpongle og stirret på et bilde i flere timer. Det var helt villt.

Sprøtt at du nevner det, jeg gjorde faktisk det samme, bare med et annet de bruker.

http://www.xarj.net/wp-content/uploa...2/shpongle.jpg
Trådstarter
40 0
Har også lest at man bør ha med noen som ikke skal trippe? Syns i utgangspunktet det alltid har vært ok å bare være to/tre hvor alle har tatt lsd uten at det har vært noe skummelt, men det har alltid vært jeg og en-to "erfarne".
Sitat av karma86 Vis innlegg
Har også lest at man bør ha med noen som ikke skal trippe? Syns i utgangspunktet det alltid har vært ok å bare være to/tre hvor alle har tatt lsd uten at det har vært noe skummelt, men det har alltid vært jeg og en-to "erfarne".
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noe stress med lsd, og du sier du har tatt det et par ganger før? Men det er kjipt hvis en av dere skal bade, for da bader som regel de andre også, skjedde med en kompis, vi var 3 stk, og ble en uhyggelig opplevelse (var på sopp vell og merke)
Sist endret av fth; 10. oktober 2011 kl. 21:24.
Trådstarter
40 0
Ja, har tatt et par ganger før, men følte meg alltid veldig trygg siden de andre hadde lang erfaring og verken jeg eller de hadde noen dårlig opplevelse noen av gangene.

Bading nå utgår vel uansett.
Men jeg ville anbefalt å dra ut i skogen Er jo virkelig ikke så kaldt, er ikke snakk om -20 nå. Inne funker det også, men da må man ha på musikk og lage stemning i rommet Jeg og en kompis testa ut å skru av lyset, tenne på en del stearinlys og ha på spongle, var drit fett men kunne lett bada tror jeg hvis det hadde vært en av mine første ganger med tanke på hvor mange skygger og lignende det var
Trådstarter
40 0
Har tatt det et par ganger, men da har jeg følt meg 100% trygg fordi de andre har hatt lang erfaring med det. Har verken brydd meg om type eller mengde fordi jeg har fått det de mente var passe. Har nok ikke overdrevet mengden heller - når jeg leser her tror jeg kanskje de var litt forsiktig med den norske jenta. Har aldri hatt en dårlig opplevelse eller sett andre ha det
ta på deg masse klær og føl at du synker og synker i boblejakken
Trådstarter
40 0
hehe.. har faktisk akkurat kjøpt en ny boblejakke som jeg tror tåler mye kulde - og den er bare dødsdigg å ha på også så det kan redde utflukten.. Burde kanskje fiksa ei hytte rett og slett? Koslig inne og koslig ute.. Og musikk! Har aldri testa schpongle eller hva dere nå kaller det - har bare hørt "vanlig" musikk.. Så det er mye å teste både ute og inne - det handler bare om å planlegge og få med seg alt det bra!
http://www.youtube.com/watch?v=8qt2WbfotkU

er har du litt Shpongle Psykadelisk downtempo, sinnsykt bra når man erp å en trippytripp
Trådstarter
40 0
Er det forresten slik at det er veldig få jenter som driver med det der? Virker sånn her inne..? Hadde digga å prøve det sammen med ei jente en gang også..
Sitat av karma86 Vis innlegg
Er det forresten slik at det er veldig få jenter som driver med det der? Virker sånn her inne..? Hadde digga å prøve det sammen med ei jente en gang også..
Vis hele sitatet...
Tror nok det er fåtall av jenter som bruker rusmidler av en eller annen grunn, hvertfall sånn jeg har oppfattet det, men hva vet jeg Er nok mange jenter rundt om i verden som elsker lsd,sopp,truffler o.l
Trådstarter
40 0
Wow - den musikken var jo rå også i normal tilstand - minner om meditasjonsmusikk i litt ekstrem versjon.

Sopp og trufler har jeg aldri prøvd, og har for så vidt ikke så lyst til å prøve det heller - har sett et par personer som har flippa helt i Amster..
Da har de vel ikke bare tatt sopp eller truffler men røyka en joint eller 5 samtidig kan fort gå galt oppe i hode med tanker da. Hvertfall hvis man ikke er sterk psykisk fra før av
Trådstarter
40 0
Det gjelder vel det meste - er vel ikke noe av det der som anbefales hvis man sliter med psyken.. tror jeg har en relativt sterk psyke i hvert fall. Hva syns du om å se på tv når du tar lsd da? Ser erfaringene varierer veldig. Blir morsomme ting ekstremt morsomt eller blir det mest slitsomt?
Jeg har kun sett på TV 1 gang i 5 min eller noe sånt, og så ikke poenget med det, andre ting var mer interesant å se på. Var mer slitsomt for det går så mye bullshit på TV fra før av, hadde faktisk planer om å kvitte meg med den nye tv'en jeg hadde kjøpt en liten periode også, fordi jeg så overhode ikke poenget med å ha en :P
Trådstarter
40 0
hehe.. ja, jeg hørte om en som bare ble sittende å se på snøen på tv - var visst det mest interessante..

Planen er å gjøre det på fredag - kjenner jeg gleder meg som et barn
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Kommer også litt an på om du har forberedt en serie/film/musikkvideo kan det bli utrolig morsomt, iallefall på sopp, trøffler og 2C-E. Har aldri testet LSD, så kan ikke si noe for sikkert akkurat der
Trådstarter
40 0
Kan noen forresten fortelle meg hva dette MDMA som hele verden digger er?

og hva er 2CE?

tenkte jeg skulle forberede en pandoras eske med tegnesaker, bilder, musikk, såpebobler (aldri lest om, men det MÅ være kult!!) og mye funny! Noen gode forslag til rekvisitter? Alle innspill som kan gjøre denne trippen til den råååeste trippen ever mottas med overstrømmende glede!
Sitat av karma86 Vis innlegg
Kan noen forresten fortelle meg hva dette MDMA som hele verden digger er?
Vis hele sitatet...

www.freak.no/forum/showthread.php?t=86181&
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2011 kl. 22:25.
http://www.youtube.com/watch?v=pYNaDcYGaeI

Se på denne videoen hvis du skal være inne, og har en pc i nærheten :P Får deg til å tenke..
Trådstarter
40 0
Er det noen sjanse for å få dårlig lsd? Vet det er forskjellige styrker osv, men risikerer vi å få noe som rett og slett ikke funker eller har en helt feil virkning?
Ta med poprocks!
Trådstarter
40 0
Hva er poprocks?
Sitat av karma86 Vis innlegg
Er det noen sjanse for å få dårlig lsd? Vet det er forskjellige styrker osv, men risikerer vi å få noe som rett og slett ikke funker eller har en helt feil virkning?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes mangen forskjellige grader LSD. Spørs hvor flink dem har vært med kjemien.

Det er mangen som aldri ville rørt "skitten gatesyre" med en pinne en gang og sverger til skikkelig LSD.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_article1.shtml les mer her. Takk til knask for linken forresten.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2011 kl. 22:35.
Trådstarter
40 0
Hmm.. tror ikke jeg heller har "skitten gatesyre" øverst på ønskelista? Hvordan kan jeg vite om det er bra? Har aldri verken kjøpt eller fått det av noen jeg ikke kjenner før.. Antar vi merker det på prisen? Hva er naturlig pris for "bra" lsd?

I tråden jeg leste sto det at MDMA var et annet navn på ecstasy? Har prøvd et en gang for lenge siden, men hadde ingen supereffekt av det. Da skal det sies at det var på nachspiel etter en bytur med mye alkohol så det kan godt hende det spilte inn..
Sitat av karma86 Vis innlegg
Hmm.. tror ikke jeg heller har "skitten gatesyre" øverst på ønskelista? Hvordan kan jeg vite om det er bra? Har aldri verken kjøpt eller fått det av noen jeg ikke kjenner før.. Antar vi merker det på prisen? Hva er naturlig pris for "bra" lsd?

I tråden jeg leste sto det at MDMA var et annet navn på ecstasy? Har prøvd et en gang for lenge siden, men hadde ingen supereffekt av det. Da skal det sies at det var på nachspiel etter en bytur med mye alkohol så det kan godt hende det spilte inn..
Vis hele sitatet...

Eneste måten å vite om det er bra er ved lab testing. Noe som koster en god del penger. Ellers må du bare stole på hva folk sier om dem og satse på at dem har nok erfaring til å vite hva dem har.

MDMA er det som hovedsaklig er i ecstasy. Men ren MDMA er noe helt annet enn hva du finner i piller med div. logoer på. Det er ofte blandet i en del annet, veldig ofte amfetamin og i senere tid divers research chemicals.

Det er bra at du spør og søker informasjon, men du finner veldig mye info her på forumet om man bare søker litt.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2011 kl. 22:43.
ecstacy = mdma + litt smådrit, mdma er virkestoffet ja
Trådstarter
40 0
ok. men denne ganger er det ihvertfall lsd som er tingen! Er ikke MDMA mer for fest ol? Hadde type når jeg prøvde ecstacy den gangen, og sex var som de fleste skriver utrolig bra!! Har man den samme effekten med lsd? Aldri prøvd..
Sitat av karma86 Vis innlegg
ok. men denne ganger er det ihvertfall lsd som er tingen! Er ikke MDMA mer for fest ol? Hadde type når jeg prøvde ecstacy den gangen, og sex var som de fleste skriver utrolig bra!! Har man den samme effekten med lsd? Aldri prøvd..
Vis hele sitatet...
Ikke på samme måte som MDMA hvert fall. Men man kan bli mer opphisset enn man vanligvis ville blitt men jeg tror det er sjeldent at man blir mer opphisset og at det er deilig å ha sex.

Jeg har ikke prøvd annet enn med meg selv.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2011 kl. 22:57.
Jeg hadde sex på sopp, og det er overhode ingenting jeg vil gjøre igjen.. Ble bare rart, fikke mange rare tanker om sex der og da, og føltes ut som om jeg kunne "føle" tankene hennes :P aner ikke hvordan det er på LSD men
Trådstarter
40 0
Hehe.. med deg selv ja.. har hørt man plutselig ser og føler rare ting og at kroppen plutselig ser helt annerledes ut osv. men at det kan være bra på vei ned igjen.. må være rimelig snålt!
Du drar selvsagt ut i i naturen her i Norge også. Dem som ikke anbefaler natur til tripping - vet mest sannsynlig ikke hva dem prater om.

Har personlig hatt noen fantastiske turer i både snø og ruskevær. Dog er sol og tørt vær å foretrekke om du i utganspunktet ikke er en skogens mann. At det ikke er 30 grader gjør ingenting - du bare kler deg etter forholdene - tar med mat osv. Brenner et bål. Går en tur.

Bodde selv tre år i Australia. Flatt og krattete, sol uten ozonlag, brennmaneter i vannet osv. Ingenting er som norsk natur mann - du har bare ikke oppdaget det.

Godt mulig en LSD-tripp får åpnet øynene dine for goodfeelinga med den norske naturen.
Sitat av karma86 Vis innlegg
Kan noen forresten fortelle meg hva dette MDMA som hele verden digger er?
Vis hele sitatet...
Ruffly verdens kuleste dop. Du har allerede fått masse info så gidder ikke tilføre noe.
Sitat av karma86 Vis innlegg
og hva er 2CE?
Vis hele sitatet...
Også et psykedelika. Ligger i samme bane som sopp og LSD, men som med disse to stoffene seg imellom er det stor forskjell i følelse og vinkling. Jeg opplever 2c-e både med geometrisk, matematisk, pixel-aktig og metallisk enn sopp og LSD. Og så er bodyloaden ganske ekstrem i forhold. Synes også musikk er bedre på 2c-e enn noe annet jeg har vært borti(jimi hendrix - and the gods made love, er fabolus på 2c-e og lukkede øyne. Det samme er Moon turn the waves slowly, slowly away)
Sitat av karma86 Vis innlegg
tenkte jeg skulle forberede en pandoras eske med tegnesaker, bilder, musikk, såpebobler (aldri lest om, men det MÅ være kult!!) og mye funny! Noen gode forslag til rekvisitter? Alle innspill som kan gjøre denne trippen til den råååeste trippen ever mottas med overstrømmende glede!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så mange idèer, sorry. Jeg glemmer hvordan jeg bruker slike ting jeg. Men, garnnøste er kult! Og tennisballer.