Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3919
Jeg har blitt frastjålet gym-bag, og en dyr Jakke på skolen (VGS). Jeg ble selfølglelig lei meg, men jeg regnte med at det gikk på forsikringen, som vi skulle tro. Så jeg fortalte moren min om tyveriet, og hun ringte forsikrings selskepet. De sa at de ikke dekker tyveri på skoler! Hva er da vitsen med forsikring. Jeg beholder meg på skolen nesten 50% AV DAGEN og forsikringen teller ikke der.

Er det noen har har noen folslag om hvordan jeg kan få erstattning igjen for dette?

BTW det var enn annen i klassen som også fikk frastjålet en dyr bukse....
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Samma som skjedde meg når mine ting ble stjålet i gymmen, at jeg ikke fikk noe tilbake på forsikringen.... idiotisk spør du meg...
Det kommer alltid an på type forsikring. Er dette en reiseforsikring? Skadeforsikring? En skadeforsikring dekker sjeldent tyveri, mens en reiseforsikring dekker ikke brann hjemme. Dette sier seg selv, men når man signerer forsikringspapirer står det hva de dekker. Det er også ofte mulig å velge forskjellige forikringer innenfor samme "type forsikring". For bil heter dette kasko, delkasko eller ansvar. De dekker forskjellige ting.

Man betaler mindre, og forsikringene dekker mindre. Rart, det der. Skulle ikke tro at en bedrift var ute etter å tjene penger.
Vi har både skadeforsikkring, og reiseforsikkring.... Men kan jeg på noen måte kreve noen erstattning på skolen.? pga at de ikke låser dører OSV
Du kan holde deg selv annsvarlig pga. du ikke klarer å passe på sakene dine ordentlig
I allefall når du selv forteller oss at det tidligere har vært tyveri på skolen din.
Sist endret av skaarj; 7. april 2008 kl. 21:40.
det var samme gangen. Desutten er det ikke innbrudd:P ingen som har brukt makt for å komme seg inn.
Jeg tror man får det igjen på reiseforsikringen fordi du er ute å "reiser" når du er på skolen, uten å kunne si det sikkert.
Sitat av skaarj
Du kan holde deg selv annsvarlig pga. du ikke klarer å passe på sakene dine ordentlig
I allefall når du selv forteller oss at det tidligere har vært tyveri på skolen din.
Vis hele sitatet...
Barnslig post! Han forteller jo at det var gymbagen som ble stjålet. Det er jo ganske naturlig å oppbevare gymbagen sin i garderoben da man gymmer, eller? Hva pleier du å gjøre da du har gym? gå hjem med bagen din?. Nei, det blir for dumt å skylde på han for dette. Skolen skal jo i prinsippet låse garderoben men tror ikke dette har noe å si for forsikring?! Du må huske at forsikrinsselskaper er noen sleipe jævler som for alt det er værdt kommer til å prøve å skylde på deg!
forsikring gjelder ved tyveri når du blir "fysisk fratatt en tingest mot din vilje"
gjelder ikke når ingen har brutt seg inn i skap, rom e.l
Har hatt en sak gående etter noen stjal klokka mi på et treningsstudio.

http://www.uncrate.com/men/images/20...er-watch-t.jpg

om noen ser en slik på noen i Trondheim, PM meg. det er solgt to stk av den. (kjenner importøren)
den andre har en kis på carligns, så ikke overfall han.
Sitat av chripson
Jeg har blitt frastjålet gym-bag, og en dyr Jakke på skolen (VGS). Jeg ble selfølglelig lei meg, men jeg regnte med at det gikk på forsikringen, som vi skulle tro. Så jeg fortalte moren min om tyveriet, og hun ringte forsikrings selskepet. De sa at de ikke dekker tyveri på skoler! Hva er da vitsen med forsikring. Jeg beholder meg på skolen nesten 50% AV DAGEN og forsikringen teller ikke der.

Er det noen har har noen folslag om hvordan jeg kan få erstattning igjen for dette?

BTW det var enn annen i klassen som også fikk frastjålet en dyr bukse....
Vis hele sitatet...
Du kan ikke få noe igjen på din egen forsikring, hvis den ikke er spesifisert på gymbagen og jakka di(neppe , men sjekk opp med skolen og deres forsikring. Neppe noe der, men det er verdt et forsøk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Skolen sier bare ar det må politiannmeldes. Men tviler på at politiet gidder å blande seg inn.....
Vel, det står i skolereglemanget at tyveri på skolen ikke dekkes. Så er ikke stort du får gjort.
Anyways, kjip situasjon.
På ung. skolen var det en dude iført batman kostyme, som robbet garderoben til parallellklassen. Skolen anmeldte saken til politiet, og alle fikk igjen på forsikringen på ett vis. Men da ble det stjålet betydelig mer, og en stakkar måtte gå hjem i ultra gul shorts midt på vinteren...