Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 11245
Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av dekoder og rikspakken, men uten å måtte begynne å betale lisens. Bestiller jeg i mitt navn må jo jeg betale lisens, men hvis jeg bestiller på et navn som allerede betaler lisens, burde det jo gå. (selvfølgelig av en person jeg kjenner, og som går med på det)
Når man skal registrere seg på rikstv sine sider må man fylle ut navn og personnummer for at de skal få opp riktig adresse på deg.

Lurer på om dekoderen er låst til den aktuelle adressen/senderen som jeg bestilte til?..

Vedkommende (bestiller) vil jo da få regningene, så jeg lurer på om det går an å forandre adresse etter man har bestilt og fått varen, så at jeg får regningene på MIN adresse?..
det er vell neppe noen gps motaker eller noe slikt som forteller rikstv hvor du har antenna de.. så joda du kan plassere den hvor du vil.. du kan b.l.a. ta den med deg i båten, på hytta, i bilen osv..
tja, med dreambox skal det vel funke vil jeg tro
http://www.rikstv.no/Bli-kunde/Sjekk...venskanalplan/
tenkte litt på dette... at det lå en begrensning i kortet...

Sitat av Evelen2
tja, med dreambox skal det vel funke vil jeg tro
Vis hele sitatet...
noen som har testa bakkenettet med dreambox?
Sist endret av wilderness; 5. september 2007 kl. 21:22.
Når det analoge bakkenettet stenges ned så vil dette føre til at kanalene som i dag er allment tilgjengelig forsvinner. Man kan ikke lengre ta inn NRK, TV2 og TVNorge uten en digital mottaker som de færreste av dagens TV-er har. De fleste vil derfor være nødt til å investere i nytt utstyr for å kunne ta inn disse kanalene.

Mitt spørsmål er følgende; Hvordan vil dette ha innvirkning på denne såkalte kringkastingslisensen? Navnet kringkastingslisens tilsier vel at man ikke betaler lisens for å eie en TV, men for muligheten til å kunne ta inn TV-signaler. Når det analoge bakkenettet slukkes, så vil jeg ikke lenger få inn TV-signaler med min gamle analoge TV-dekoder. Jeg ser uansett sjeldent på TV. Hos meg går det mest i spill og DVD. Har NRK egentlig noen som helst grunnlag til å kreve meg for lisensavgift? Når det analoge bakkenettet slukkes, så vil jeg jo ikke lenger ha muligheten til å få inn NRK (eller andre TV-kanaler) med mindre jeg da kjøper ekstra utstyr.

Jeg sendte NRK-Lisensavdelingen en epost med dette spørsmålet, men fikk aldri svar. Det fikk jeg heller ikke på de to påfølgende purringene. Jeg bestemte meg derfor for å ta en telefon inn til dem, men ble da nærmest avfeid av kundebehandleren deres som bestemt mente at "Nei, dersom man eier en TV så skal man betale lisens, det spiller ingen rolle hva man bruker TV-en til".

Vel, det må vel være en årsak til at lisensen teknisk sett heter "Kringkastingslisens", og ikke "TV-lisens"? Må man virkelig betale for å eie en TV? Jeg trodde man betalte for muligheten til å kunne ta inn TV-signaler, og ikke for å få lov til å eie en TV?
Sitat av DarkStaar
Må man virkelig betale for å eie en TV?
Vis hele sitatet...
Det finnes mye korrupsjon ute i Norges langstrakte land. Dersom mange nok stemmer FRP, så er det et lite håp om å slippe NRK lisens.
NRK-lisens har jeg aldri betalt, og jeg har heller aldri tenkt å betale den. Synes det er helt horribelt at staten kan pålegge meg å betale for et produkt jeg ikke bruker.

Tenk om det hadde vært avis-lisens. Skal du kjøpe en avis, må du også kjøpe Statsavisen.

Faen, som jeg hater å bli kontrollert av overmakten!!
Nrk lisensen er noe dritt. Det kan vel de fleste si seg enig i. Eneste gangen jeg ser fordelen med det er når jeg hører radio på jobb, men ville heller ha hørt på reklame enn at jeg måtte ha betalt lisens.

Du betaler ikke lisens for å eie en TV. Du betaler for at du har en mottaker. Denne er dog bygd inn i tv-en din. Du kan jo f.eks. ta med tv-en din til en autorisert tv-reperatør å plukk denne ut eller noe, for så sende brev til NRK å si at du ikke kan ta imot tv-signaler lengre.

Når det gjelder digitalboksen så vil det være en ekstra kostnad, ja. Men du må ikke ha abonement for å se NRK. Så lisensen må du fortsatt betale.

Men jeg kan ikke se deres problem. Jeg har kjøpt tv-er, vhs spillere, to parabolpakker og betaler pr. dags dato ikke lisens. Må selvfølgelig vise legetimasjon når jeg kjøper varen, og har fått giro i posten. Men er jo bare å kontakte NRK å si at du ødla den, solgt den eller hva det måtte være.

Har ikke prøvd dreambox på noe bakkenett. Men regner med de bruker samme system som parabolene gjør. Ergo kan du kjøre en cardserver med venner for å dele på abonementet.
Sist endret av dico; 12. september 2007 kl. 20:00.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av ManBearPig
NRK-lisens har jeg aldri betalt, og jeg har heller aldri tenkt å betale den.
Vis hele sitatet...
Får du ikke purringer på dette?
Nei, når jeg kjøper TV, TV-kort, videospiller(!) osv, gir jeg aldri opp mitt eget navn. Jeg har aldri hatt besøk av kontrollører, men når de en vakker dag dukker opp blir vel svindelen avslørt.

En kompis kjøpte TV i sitt eget navn, etter en stund fikk han lisenskrav. Da sendte han et brev til NRK hvor han forklarte at TV'n var solgt. Han slapp å betale regningen, og har ikke hørt mer fra NRK. Er sikkert 3-4 år siden.

edit: leffy
Sist endret av ManBearPig; 12. september 2007 kl. 22:19.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av ManBearPig
Nei, når jeg kjøper TV, TV-kort, videospiller(!) osv, gir jeg aldri opp mitt eget navn. Jeg har aldri hatt besøk av kontrollører, men når de en vakker dag dukker opp blir vel svindelen avslørt.

En kompis kjøpte TV i sitt eget navn, etter en stund fikk han lisenskrav. Da sendte han brev et til NRK hvor han forklarte at TV'n var solgt. Han slapp å betale regningen, og har ikke hørt mer fra NRK. Er sikkert 3-4 år siden.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om en sånn kontrollør Er sikkert 0.1% av Norge som får de på besøk.

Jeg kommer aldri til å betale den hersens avgiften.
Foreldrene mine fikk besøk av en sånn fyr en gang. Så det kan skjer...
Sitat av Sceptic
Aldri hørt om en sånn kontrollør Er sikkert 0.1% av Norge som får de på besøk.

Jeg kommer aldri til å betale den hersens avgiften.
Vis hele sitatet...
OT: Jeg synes 0.1% høres egentlig ganske mye ut jeg.. en av tusen, tross alt!
Sist endret av detos; 12. september 2007 kl. 22:41.
Sikkerhetsklarert
Sendte i går mail om at jeg har solgt tv`n min, og at jeg ikke lenger har mottaker utstyr, fikk til svar at de trappet opp lisenskontroller på alle som "sier opp" lisensen sin, dvs de som hevder å ha solgt/ødelagt tv`r.
Hvilke rettigheter har egentlig NRK når de kommer på døra til noen da?
Sitat av dico
Hvilke rettigheter har egentlig NRK når de kommer på døra til noen da?
Vis hele sitatet...
I wonder thaht 2
Når ikke purken får komme inn døra uten tillatelse så tviler jeg på at NRK lisensbilen som kjører fra dør til dør har lov til å komme inn?? Har faktisk sett den kjørt rundt i nabolaget her flere ganger, men de har aldri vert her. Noe som er litt rart da jeg bor på en bygd med laaaange avstander mellom husene.

Sendte i går mail om at jeg har solgt tv`n min, og at jeg ikke lenger har mottaker utstyr, fikk til svar at de trappet opp lisenskontroller på alle som "sier opp" lisensen sin, dvs de som hevder å ha solgt/ødelagt tv`r.
Vis hele sitatet...
Alle fall kjekt at jeg bor på en bygd når det gjelder dette da. 3000 personer med samme "adresse" + at de må på en fin dagstur for å komme hit.
Vil tro at de ikke har andre rettigheter en at de kan spøre om å få komme inn. Men jeg antar at det kan være smart å ikke ha NRK på rett innenfor døren når han banker på.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Har vel ingen rettigheter, og du kan vel strengt tatt bare nekte dem å komme inn.

Men som det blir skrevet over her, så funker det fint det å sende mail og forklare at du har solgt eller levert tilbake TV/parabolen el.l. Gjorde selv dette da jeg fikk regningen etter å ha kjøpt parabol fra Canal Digital. Fikk riktignok ikke noe svar fra dem, men fikk heller aldri noen purringer.
Sist endret av dain; 12. september 2007 kl. 23:42.
Det å bli kvitt NRK lisensen kan bli vanskelig ettersom Den nye NRK-sjefen er frimurer.
De er en gjeng med svindlere som trenger penger, og kan derfor ikke skaffe seg spenna på annet vis.
De vet vel at mange ikke ville betalt for NRK sine utsendelser dersom de hadde hatt et fritt valg.
Kontrollørene har adresselister over alle som har betalt og reiser derfor innom de som ikke har betalt. Har hatt en på døra her og og vet at de har vert 3 andre steder.
To av disse inrømte å ha TV og ble bare satt opp som nye kunder. Men kammeraten min og jeg hadde jo ikke noe TV når de kom. Hos meg reiste de, men kammeraten min måtte nekte de å komme inn.
Ingen av oss har hørt noe mer.
Sitat av Gubbe
Det å bli kvitt NRK lisensen kan bli vanskelig ettersom Den nye NRK-sjefen er frimurer.
De er en gjeng med svindlere som trenger penger, og kan derfor ikke skaffe seg spenna på annet vis.
De vet vel at mange ikke ville betalt for NRK sine utsendelser dersom de hadde hatt et fritt valg.
Vis hele sitatet...
*kremt*

Du er vel klar over at Bernander gikk av i Mars i år.
Kikket litt på nrk.no om lisens og deretter på forskrift om fjernsynsmottakere. Så det er så enkelt og "brutalt" som at hvis du har en TV, eller noe med tuner, så er det lisens! Hvor ulogisk og urettferdig det enn er.

Selv fikk jeg besøk av en kontrollør for ikke så lenge siden. Naboene hadde jo ikke låst døra (felles inngang), og det er litt vanskelig å si at jeg ikke har TV når han ser rett inn i stua.. Dessuten sov jeg og var litt uforberedt..

Det som er enda mindre troverdig å si, selv om det var så og si sant, er at jeg faktisk ikke brukte TV'n til å se på TV! Greit, jeg kikket kanskje på noe en gang i uka, eller når ungen var på besøk å ville se barne-TV, så heelt sant er det ikke. Men det er intet savn! Men det var hovedsakelig for å se film/serier fra PC'n.

Så jeg får ikke lov å ha TV til det formålet. Kunne kanskje fjernet tuneren, men hallo. Det er digitalt bakkenett snart, så er det jo fånyttes uansett.

Men Ok, den ble gitt bort og mail sendt lisensavdelingen. Det gikk helt greit. Nå har jeg ikke TV eller tuner, så kan de komme å se alt de vil.

Ironisk nok fikk jeg en parabol-antenne av noen for litt siden...kanskje jeg bare skal sette den opp bare på pur F! hehe.. Forøvrig, det må da gå an å bruke den til noe annet?
Om dere vil kjøpe dere et nytt TV er det bare å gå i butikken og forklare at det er bursdagspresang til fattern/muttern. Vips så står navnet i deres navn, og de fleste foreldre har allerede registert et TV. De får den samme regningen som de ellers ville ha gjort og vi slipper unna. De fleste foreldre må jo gå med på dette. I hvertfall min fatter
Var en lisenskar på døra plutselig en dag her jeg bor. Han spurte om vi hadde mottaker, og jeg svarte tja :P Da visste jeg ikke at huseierne betalte lisensen, og sa jeg ikke visste hvem som betalte. Huseieren hadde betalt lisensen - men vi fikk besøk likevel. Han måtte ha et navn så han skrev ned lisenskrav på meg :s Fikk regning, men det ble ordna av huseieren. Har ikke bodd her lenge, så stikkprøver tar de i alle fall.

Har hørt at de egentlig ikke har lov til å titte inn i stuen din for å sjekke om du har tv (men det er vanskelig å stoppe de der. Men en kan jo si at den er på vei til dumpen, eller at det er faren din sin som er på ferie og måtte han en plass å sette den :P) - og i hvert fall ikke lov til å gå inn uten tillatelse.
Ved å faktisk kikke på NRK sine sider om lisens, kan man enkelt lese seg til at dette er en lisens for å eie mottakerutstyr, ikke en lisens for å få inn NRK. Det er derimot NRK som står for registrering og kontroll av dette systemet, derav kaller allmennheten det for en "nrk-lisens".

http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1385074.html
http://www.lovdata.no/for/sf/kk/xk-19801023-8798.html

NRK er kjapp til å påpeke at dette IKKE er en betaling direkte til NRK, mens lovdata (og da statlige instanser) forklarer at poenget med lisensen er for at NRK skal opprettholde sin funksjon uten å gi avkastning til eiere eller annonsører. (jeg er sikker på at det er et paradoks her et sted)

Dette vil si at systemet med lisens vil bli opprettholdt på tross av det vanlige nettet blir stengt ned og at man trenger en dekoder for å se på NRK.
http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.2843228
Sitat av dico
Nrk lisensen er noe dritt. Det kan vel de fleste si seg enig i. Eneste gangen jeg ser fordelen med det er når jeg hører radio på jobb, men ville heller ha hørt på reklame enn at jeg måtte ha betalt lisens.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg gjør dette om til en diskusjon om hvorvidt lisens er nyttig eller ikke, men jeg betaler lisens. Jeg hater å betale lisens, men bare fordi jeg ikke liker å betale noe som helst.

NRK er en politisk uavhengig kanal som produserer mye godt TV-materiale, og det er veldig mange i Norge som synes NRK er et veldig godt tilbud. Selvsagt sender de noe crap og endel repriser, men hadde ikke jeg og mange andre betalt lisens, ville denne avgiften blitt bakt inn i skatter eller andre avgifter som man 'aldri' kan slippe unna.

Hvis jeg klarer å tenke meg om i det øyeblikket jeg klikker på "godkjenn efaktura" innser jeg alltid at pengene er godt brukt...
Sitat av ManBearPig
NRK-lisens har jeg aldri betalt, og jeg har heller aldri tenkt å betale den. Synes det er helt horribelt at staten kan pålegge meg å betale for et produkt jeg ikke bruker.

Tenk om det hadde vært avis-lisens. Skal du kjøpe en avis, må du også kjøpe Statsavisen.

Faen, som jeg hater å bli kontrollert av overmakten!!
Vis hele sitatet...
haha! dette er kanskje det mest idiotiske innlegget jeg har sett her på forumet! "jeg hater å bli kontrollert av overmakten"

Det er vel bare å innse at de fleste norske statsborgere er slaver for den norske overmakten vel? og at du argumenterer mot NRK lisens fordi du ikke liker å bli kontrollert av overmakten er faktisk et idiotisk utsagn!

NRK lisensen er jo bare en vits i forhold til alt annet du betaler til staten! ALT du kjøper deg, er det en avgift på! for å ikke snakke om hvor mye som går til staten om du har bil, betaler skatt etc.

jeg er for NRK lisens! det er trossalt den kanalen som sender de beste seriene pr.dags dato av norske kanaler idag!

sorry. måtte bare. er så lei av folk som syter og sniker seg unna NRK lisensen!
Sist endret av hyys; 13. september 2007 kl. 02:47.
Sitat av KVTL
Du er vel klar over at Bernander gikk av i Mars i år.
Vis hele sitatet...
Nope, hadde ikke fått med meg det.

Til alle:
Det som er intresangt nå er at bakke nettet har support for kryptering, det betyr at NRK rent teoretisk kunne blitt betal-tv.
Nå er det faktisk mulig å kode det!
Dette blir vel kanskje litt på kanten siden det gjelder parabol, men har *anal digital, og viafjatt rapporteringsplikt til NRK?
For å si det på en annen måte, får jeg lisenskrav om jeg bestiller abbonnement fra en av de 2?

Kjøpte en lcd tv fra psdata i vår, i eget navn, men har ikke fått noe krav fra NRK? Er det slik at det er opp til hver enkelt forhandler om de vil oppgi kunder som kjøper lisenspliktig utstyr?
Mener et firma/bedrift skal rapportere alt salg av utstyr som inneholder mottakere. Men tror ikke NRK/staten har noe med hva de kjøper inn og selger. Med andre ord så er det ingen som merker det om bedriften driter i det.

Før i tiden bestilte vi abonement og sa det opp nå å da, ettersom piratkortene/koder var tilgjengelig. Men har aldri betalt lisens. Så det virker ikke som digital eller v**sat varsler om dette. Men om du kjøper tuner til parabolen kan du få en giro i posten
Rekker ikke lese hele før friminuttet, men det var en som lurte på noe om nrk-lisensen, så om det enda ikke har blitt besvart;

Du må betale bare du har en tv- siden da har du muligheten får å ta inn tv, samme om du bruker den eller ikke, den skal betales.
Det var et meget interessant spørsmål syns jeg, hvorvidt man skal fortsette å betale lisens dersom man kun sitter med analoge mottakere etter at de analoge sendingene stenges. Da har man jo ikke lenger noen mulighet til å motta signaler, ergo burde man da være fritatt.
Sitat av bo1e
Det var et meget interessant spørsmål syns jeg, hvorvidt man skal fortsette å betale lisens dersom man kun sitter med analoge mottakere etter at de analoge sendingene stenges. Da har man jo ikke lenger noen mulighet til å motta signaler, ergo burde man da være fritatt.
Vis hele sitatet...
Jeg tørr og tippe at vi blir fritatt, hadde jo hvert helt på trynet ellers.
Vil jo være å sammenligne det med kjøp av en DVD spiller. Den er ikke lisensbelagt pga. man ikke kan få inn noe signaler på den. Så om man ikke kan få inn signaler på en tv, så er det ikke noe å betale lisens for! Men jeg vet ikke for sikkert
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Restyle
Rekker ikke lese hele før friminuttet, men det var en som lurte på noe om nrk-lisensen, så om det enda ikke har blitt besvart;

Du må betale bare du har en tv- siden da har du muligheten får å ta inn tv, samme om du bruker den eller ikke, den skal betales.
Vis hele sitatet...
Det er feil.
Du må ha en TV med tuner for å måtte betale lisens.
Dersom tuneren er fjernet på forsvarlig vis, slipper du lisens.
Mener forresten at du da må kunne dokumentere at den er fjernet på et skikkelig vis.
Og da er det bare til å hooke opp PC'en til TV og fyre opp TVKoo, så kan du se på Sci-Fi channel døgnet rundt Mye bedre enn NRK
Sist endret av Acidous; 13. september 2007 kl. 21:59.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av LoOzR
Dette blir vel kanskje litt på kanten siden det gjelder parabol, men har *anal digital, og viafjatt rapporteringsplikt til NRK?
For å si det på en annen måte, får jeg lisenskrav om jeg bestiller abbonnement fra en av de 2?

Kjøpte en lcd tv fra psdata i vår, i eget navn, men har ikke fått noe krav fra NRK? Er det slik at det er opp til hver enkelt forhandler om de vil oppgi kunder som kjøper lisenspliktig utstyr?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk i alle fall lisenskrav etter at jeg kjøpte meg parabol fra Canal Digital.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Acidous
Det er feil.
Du må ha en TV med tuner for å måtte betale lisens.
Vis hele sitatet...
Alle TVer har tunere
Heter monitor ellers.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av blogo
Alle TVer har tunere
Heter monitor ellers.
Vis hele sitatet...
Du kan etterfjerne tuneren hos en godkjent elektriker.
fikk besøk engang av en sånn fysakk kontorlør... da hadde jeg heldigvis sikke tv'n på plass, men 300 dvd'er sto i hylla . fyren bana seg vei rett inn i stua, nestegang de kommer blir ikke jeg så medgjørlig...
King of Spooning
Acidous's Avatar
Men om de skal kreve penger for min TV som ikke har digital tuner, så blir det som at jeg skal fakturere de for varer de ikke har mottatt?

Hmm.. Høres ut som en god ide dette, ja...
Sitat av filleren
fikk besøk engang av en sånn fysakk kontorlør... da hadde jeg heldigvis sikke tv'n på plass, men 300 dvd'er sto i hylla . fyren bana seg vei rett inn i stua, nestegang de kommer blir ikke jeg så medgjørlig...
Vis hele sitatet...

mener du seriøst at han bare lissom dytta deg til side og gikk rett inn?

Det er en grov overtredelse som kan anmeldes på det aller høyeste.


Hva om Kona/Kjæresten din akkurat hadde kommet ut av dusjen og var naken der hjemme....

jeg gjentar meg selv...

Helt klart et godt grunnlag for anmeldelse for inntrengning på privat eiendom.
Sitat av cy3erthug
mener du seriøst at han bare lissom dytta deg til side og gikk rett inn?

Det er en grov overtredelse som kan anmeldes på det aller høyeste.


Hva om Kona/Kjæresten din akkurat hadde kommet ut av dusjen og var naken der hjemme....

jeg gjentar meg selv...

Helt klart et godt grunnlag for anmeldelse for inntrengning på privat eiendom.
Vis hele sitatet...
ikke helt sånn,jeg slapp han inn.
men han satte foten innenfor med engang jeg åpna, var rimelig sjokka over den fyren der. kommer de igjen, selv om jeg nå har tv uten å betale lisens, skal jeg nok klare å stoppe'n. hører med til historien at samma typen var innom svogeren min, da kom en eldre dame ned med giroen til tvlisensen og hun nesten gråt at den ikke var over fristen.

fyren var direkte vemmelig... han fikk meg til å føle meg som en lisensforbryter uten å ha tv engang.
Sitat av filleren
ikke helt sånn,jeg slapp han inn.
men han satte foten innenfor med engang jeg åpna, var rimelig sjokka over den fyren der. kommer de igjen, selv om jeg nå har tv uten å betale lisens, skal jeg nok klare å stoppe'n. hører med til historien at samma typen var innom svogeren min, da kom en eldre dame ned med giroen til tvlisensen og hun nesten gråt at den ikke var over fristen.

fyren var direkte vemmelig... han fikk meg til å føle meg som en lisensforbryter uten å ha tv engang.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en lisensfyr som skulle inn hit en gang, men jeg har alltid et balltre stående ved døra, som jeg tok tak i og svingte etter kontrolløren. Ikke hørt noe fra dem på 2 år..
men nå var det hverken meg eller mine erfaringer med tv kontrollører denna tråden handla om..
back to topic er det råd å få kopiert et legalt kort og bare kjøpe seg en boks å se gratis ?
Var en lisensgubbe på et av studenthjemmene jeg har bodd. Jeg åpna døra, og han spurte meg en del spm, han kunne ikke se inn på min hybel da. Jeg fortalte at jeg brukte PC skjermen til å se div programmer, og at jeg ikke hadde TV på hybelen pga at den var så liten. Jeg spurte mannen om han hadde lyst til å komme inn å se på hybelen min, han sa at jeg var så ærlig at det trengte han ikke.
Han spurte om jeg visste om de andre som bodde her hadde TV, siden jeg ikke likte han ene av de som bodde der,sa jeg at jeg var sikker på at han hadde TV.

Til orientering så har jeg hatt TV i mange år, ikke betalt en krone i lisens
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av LoOzR
Dette blir vel kanskje litt på kanten siden det gjelder parabol, men har *anal digital, og viafjatt rapporteringsplikt til NRK?
For å si det på en annen måte, får jeg lisenskrav om jeg bestiller abbonnement fra en av de 2?
Vis hele sitatet...

Fortsetter offtopic, så jeg slipper å lage en ny tråd.

Noen som har bestilt digital tv fra Get og har fått krav? Har lyst på Canal Plus, men gidder ikke lisens.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av m|x
Fortsetter offtopic, så jeg slipper å lage en ny tråd.

Noen som har bestilt digital tv fra Get og har fått krav? Har lyst på Canal Plus, men gidder ikke lisens.
Vis hele sitatet...
Jeg har bestilt digitaltv fra get, men har ikke fått noe lisenskrav.... enda.... Bestilte det sommern 2007

Synes for øvrig kringkastningslisens er gammeldags og bare vrøvl. Man betaler jo faen meg lisens fra før på den digitale dekoderen, så skal man liksom betale lisens for en mottaker i tven som snart er ubrukelig på grunn av at det gamle bakenettet slukkes
Sist endret av mrpower; 28. januar 2008 kl. 13:45.