Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9702
Jeg har strevd i noen dager nå med å finne ut hva som feilet maskinen min, fordi alt fungerte av internett utenom MSN, feilmelding 80048820. Her er hva jeg fant:

Du kan ikke logge på MSN Messenger, og du får kanskje en av følgende feilmeldinger:

- "Beklager men vi kan ikke logge deg på .NET Messenger Tjenseten. Vennligst forsøk senere. " 80048820

- " Beklager men vi kan ikke logge deg på MSN Messenger. Vennligst forsøk senere. MSN Messenger har gjordt flere mislykkede forsøk på å logge deg på. Din brannmur blokkerer kanskje Messenger fra å logge på tjenesten. Vennligst sjekk dine brannmurinnstillinger. Se leverandørens instruksjoner fo mer informasjon." 80048820

MULIGE ÅRSAKER

Dette problemet kan skyldes følgende:

- Brannmurinnstillingene blokkerer for MSN Messenger.

- MSN Messenger proxy settingene er ikke korrekt.

- Sikkerhetsinnstillingene blokkerer for MSN Messenger.

- Dine dato og tidsinnstillinger kan være feil.

- Filer som er påkrevd for internett tilkobling kan være skadet eller ødelagt.

FEILSØKINGS STEG

Prøv følgende løsninger i angitt rekkefølge:

1. Gå til følgende webside for å verifisere at du kan koble til Internett: http://www.microsoft.com
Hvis du ikke kan koble til, kontakt din internett leverandør eller din nettverks administrator.

2. Sjekk om MSN Messenger er blokkert av brannmuren. Gå til følgende side og logg på Web Messenger: http://webmessenger.msn.com/

Klikk Start Web Messenger, og bekreft om du kan logge på eller ikke.Hvis du kan logge på Web Messenger, MSN Messenger kan være blokkert av en brannmur. Om datamaskinen bruker et tredje-parts (ikke-Microsoft) programvare eller brannmur som for eksempel ZoneAlarm, Norton Internet Security, eller McAfee, sørg for at programmet er konfigurert slik at det tillater MSN Messenger å koble på internett. Prøv så å logge på MSN Messenger igjen. Besøk følgende Webside for informasjon om de mest vanlige brannmurene: http://messenger.msn.com/help/issues.aspx

3. Bekreft dato og tidsinnstillingene på din datamaskin:
a. Klikk på START ? KJØr og skriv inn CONTROL timedate.cpl og trykk ENTER
b. Bekreft at dato og tidsinnstillingene er korrekte.

4. Juster proxy settingene i Microsoft Internet Explorer:
a. Start Internet Explorer.
b. Under "Verktøy" menyen, klikk "Internet Instillinger"
c. Klikk "Tilkoblinger" fanen, og deretter "LAN Innstillinger."
d. Fjern haken i ?Konfigurer instillinger automatisk" ruten.
e. Klikk "OK" to ganger.

5. Fjern proxy innstillingene i MSN Messenger. For å gjøre dette, følg disse stegene:

a. Start MSN Messenger 7.5.
b. Under "Vertøy" menyen, klikk "Alternativer"
c. Klikk "Tilkoblinger" and deretter "Avanserte Innstillinger."
d. Slett linjene under "SOCKS."
e. Klikk "OK" to ganger for å lagre innstillingene.

6. Juster Microsoft Internet Explorer sikkerhets innstillingene:
a. Start Internet Explorer.
b. Under "Verktøy" menyen, klikk "Internet Innstillinger", og deretter "Avansert" fanen.
c. Verifiser følgende innstillinger under "Sikkerhet" delen:
-Fjern haken for " Kontroller om serversertifikatet er tilbakekalt".
-Merk av for "Bruk SSL 2.0".
-Merk av for "Bruk SSL 3.0".

d. Klikk "OK" for å lukke vinduet.

7. Reregistrer SSL sikkerhets biblotekene. For å gjøre dette, klikk "Start," klikk "Kjør," og deretter følg stegene for det OS du kjører.

PS: Etter at hver kommando er blitt vellykket utført, vil du motta en "DllRegisterServer succeeded" melding. Vent med neste kommando til du mottar denne meldingen.


a. REGSVR32 softpub.dll
b. REGSVR32 wintrust.dll
c. REGSVR32 initpki.dll
d. REGSVR32 Rsaenh.dll
e. REGSVR32 Mssip32.dll
f. REGSVR32 Cryptdlg.dll
g. REGSVR32 Dssenh.dll
h. REGSVR32 Gpkcsp.dll
i. REGSVR32 Slbcsp.dll
j. REGSVR32 Sccbase.dll

8. Hvis du fortsatt ikke kan logge inn til MSN Messenger, kan .NET Messenger tjenesten være midlertidig utilgjenglig. Vent I flere minutter, og prøv å logge inn igjen. Eller, besøk http://messenger.msn.com/status.aspx for å se statusen til serveren.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja ... Har du gjort alt dette da?
Er det noen som kan bekrefte / avkrefte at MSN ikke fungerer i skrivende øyeblikk. Jeg har aldri hatt noen problemer (i alle fall ikke i det siste) men nå får jeg ikke logget meg inn. Kjører den foreslåtte feilsøkingen, men den finner at alt er i orden...

EDIT; Toonamy, tak skal du ha, da er det altså min PC som er herpings....
Sist endret av Cikey; 22. januar 2006 kl. 18:18.
msn kjører fint her... akkurat nå..
MSN er noe dritt :S Bruk heller Trillian! <3
Hadde dette problemet for en stund siden.
Prøv en reinstall av MSN, det fikset problemet hos meg.
Uh, trillian er vel multiklient ting? Som bruker MSN nettverket :P
Messenger er den offisielle klienten til MSN.

Jeg holder meg til Gaim
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Amsn her, funker som fjell i skrivende stund
Trådstarter
6 0
Msn fungerer flott her nå. Utenom når jeg er på skolen, sperret av noe proxy dritt, slik at bare halvparten av skolen kommer seg på av gangen.
Hvis du er på skolen er jo web messenger en ide?

iloveim.com tror jeg det var.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yes, nå funker ikke MSN.. Er det bare hos meg eller sliter flere med dette akkurat nå?
"Tjenesten er midlertidig utilgjengelig"... Yeah!
problemet kan være at du har SP2, eller en eller annen internet security, og du har svart blokker på spørsmålet første gang du starta msn, hadde det problemet her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde problem med MSN lenge. Greia var at datoen var feil, at programmet i det hele tatt nekter å kjøre hvis man har feil dato angitt er ganske faretruende. Lurer på hva slags spyshit de har lagt inn i MSN nå...
Sjekk klokken på pcen! lAls Det var en gang et problem med mei... Klokken var feilstilt og msn funket ikke, da jeg fant ut at klokken var feil og fixet dette funket msn helt fint igjen
Jeg har og dette problemet nå, har gjort alt som ble foreslått i den første posten her, funker faen ikke... craap! men den gamle windows messenger funker, men faen den er så gammaaaal
Jeg har fortsatt et problem. Hos meg er det feil på "nøkkelporter" under feilsøk.
noen som har en forklaring?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg bruker MSN, men har aMSN i tilfelle sånne tilfeller da er jeg garantert, for da funker alt som fjell:P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
fantastisk bra innlegg det med internet explorer settings-delen hjalp meg med en gang
▼ ... noen uker senere ... ▼
tusen takk, har prøvd alt her så var det bare å stille klokken riktig!! haha! tusen takk, du er gud!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har fulgt alle stegene, men fortsatt funker ikke msn for min del, samme feilkode.

Andre tips? Har foresten prøvd å reinstallere...
Sist endret av Elemental; 26. februar 2008 kl. 17:52.
Sitat av Elemental
Jeg har fulgt alle stegene, men fortsatt funker ikke msn for min del, samme feilkode.

Andre tips? Har foresten prøvd å reinstallere...
Vis hele sitatet...
Jeg fikk og samme problem idag! Jeg har fulgt stegene jeg også...

Jeg sier det samme som Elemental: noen andre som har opplevd det samme? Tips?
Fikk lik feilmelding i dag. Alt jeg gjorde var å gå på Mine Nettverkssteder å velge Installere hjemmenettverk eller lite et lite kontornettverk. Så ventet jeg litt å åpnet msn, men samme feil kom men etter jeg trykket reparere 1-2 ganger så logget jeg meg plutselig inn.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
MSN-serverne sliter. Dere kan reinstallere så mye dere bare vil, men kommer ikke lengre inn :>
Funket ikke før i dag her.
Kjørte "regsvr32 softpub.dll", restarta msn så funket det igjen.
Sitat av sFilez
Funket ikke før i dag her.
Kjørte "regsvr32 softpub.dll", restarta msn så funket det igjen.
Vis hele sitatet...
Så MSN funker for deg akkurat nuh? ikke her!
EDIT: Funkær nuh
Sist endret av Robin1705; 26. februar 2008 kl. 19:15.
Ok, weird. Funker fint nå...