Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  768 109025
Viss du absolutt ville drepe noken, treat ein heimlaus kar som holder til litt utenfor allfarvei til ei flaske sprit eller saa. Saa kommer du tilbake litt seinere paa natta (naar han sannsynligvis er svaert borte) aa fyller paa med sprit med ein slange aa trakt/pump. Eg vil anta at ein seasoned alkoholiker har starkt nedsatt oppkasts refleks, saa det er ein mulighet. Tviler paa at eg ville tatt meg bryet med aa fjerne liket viss eg skulle gjer noke saannt.

Dette fungere i prinsippet med alle typer medikament. Treffer du noken som svimer av pga de har tatt ein eller anna form for bedovende saa etterfyller du berre litt. Er det piller, saa bruker du trakt med vannloysing.

Dette er jo ein meget usikker maate sidan det krever at offert ikkje spyr. Aa dosering er jo svaert indeviduelt.

Skulle eg fjerna eit lik saa trur eg eg hadde kverna liket naar blodet er begynt aa koagulere for aa ungaa saa mykje sol som mulig. Etterpaa hadde eg muligens gaatt for kloakk/regn avlop.

(Alt dette var stoff eg tenkte fram naar eg las traaden, sidan mine forstevalg var allerede nemnt. Eg er sjolv skeptisk til fjerne metoden )


Edit: Problemet er jo at me finn nok ikkje ut kven som er rett for noken tar paa seg ansvaret for aa prove ut alle. heh.. Sjolv held eg ein knapp paa gjodsling av jorde.
Sist endret av Arganath; 24. juni 2004 kl. 09:10.
ble litt skremt når jeg så hvor mange som hadde svart på dette :P
men hiv liket ferdig partert eller ikke inn i et tungt skap eller noe sånt. det bør da være av jern og med hull i. dump det så på X antall hundre meters dybde. hullene gjør a vann kommer inn og at luft går ut. husker ikke heeelt om det er krabber og skit på x antall hundre meteres dybde men jeg tror det. krabber er åtseletere.. tar sikkert 50 år før liket er borte men INGEN dykker på x antall hundre meter inni en fjord.-.. vist de gjør det så er bevisene sikkert besudlet etter så mange år..


ALDRI si til noen eller nevn til noen hva som har skjedd eller skal skje.. da har du snart et lik, til vist du ikke har tenkt å bure deg selv inne da..

en annen måte å gjøre saken på er å dele liket opp i passe biter. ta en skikkelig flislager og sett maskinen til å gå i et oppdrets anlegg. fisken der spisers stort sett alt..

mordet gjør man enten ved å bedøve personen med kloroform eller ta ut personen på en sikker måte. jeg sier sikker for du vil helst ikke at det er en sjanse for at personen skal klare å ta livet av deg mens du driver på.. som feks med kniv....
ville her ha valgt feks gift i drink metoden på en uteligger. men ikke på dama på byen. da blir du sett..
eller kansje bare gå inn mens de sover i heldekkende verne drakt og kutt over halsen eller bedøv pers så slå ihjel.. vist du ikke vil bli tatt eller risikere å bli tatt i hjemme til pers så kan du alltids ta ut telt turister eller noe i den duren.

og sist men ikke minst. vist du ikke vil bli tatt. ikke gjør det..
og prøv å unngå og ta livet av en fin dame. ta heller en "mindre fin" slik at vi ikke går tom for pene damer ivertfall når nFF brukerne tar livet av 3000 folk i norges land..

edit: jeg sover nå med våpen under puta !
Sist endret av Psych|Com; 24. juni 2004 kl. 09:48.
trendhore
Geddi's Avatar
Jeg tror jeg ville ha gått for versjonen til RipZ!
Den ser ganske så vanntett ut


Slik jeg forstodet det av elektronikklæreren min, så er vann med skitt i som leder strøm, uavhengi om det er salt eller ferskvann. Det er bare 100% "skittfritt" vann som ikke leder strøm
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Aller først må du gjøre litt research. Du kan ikke drepe vedkommende en plass du eller han kjenner fra før av, for da kan du bli sporet. Det ville være lurt å overvåke fyren først, og finne ut f.eks. når han skal på ferie og drepe han i utlandet. Gjør følgende:

1. Du reiser til latvia, polen eller tjekkia.
2. Du kjøper deg et gammelt vrak av en bil.
3. Du kjøper helt kullsvarte klær, dvs. hansker,bukse, polo genser, finnlandshette osv.
4. Du kjøper fiskesnøre
5. Du kjører hjem
6. Du bor hjemme noen uker, før du drar til utlandet hvor vedkommende nå befinner seg. Du må for all del IKKE dra sammen med ham.
7. Du spionerer litt på han, og venter til han er helt alene. Du kommer da snikende innpå ham og kveler han med fiskesnøret. Du har med deg en svart søppelsekk, som du legger han oppi, og bærer ham bort til vraket(bilen) din, og legger ham i bagasjerommet.
8. Du kjører til en gudsforlatt plass.
9. Du drar vedkommende ut av bilen.
10. Du trekker ut tennene til vedkommende.
11. Du brenner han, SAMMEN med kvister(gran, fordi det gir fra seg gul røyk og lukter) og slikt i tilfelle tilskuere.
12. Du sammler sammen div. benrester og legger dem i en pose sammen med tennene.
13. Du BEHOLDER restene, og reiser hjem en MÅNED etter at du har drept vedkommende. Det ville også vært lurt å reise fra hotellet du bor på.
14. Igjen kjører du til en gudsforlatt plass, for så å brenne bilen og klærne. Du ringer til brannvesenet og finner på en forklaring på hvorfor den brant. Dette må du også drive litt research med, slik at du ikke kommer opp med en usannsynlig historie.
15. Du skaffer deg kollektiv transport hjem, og lever lykkelig resten av dine dager. Posen med tenner og benrester begraver du enn dag du planter blomster i hagen, eller noe sånt, for ikke å vekke oppmerksomhet.

Du MÅ ha en god porsjon flaks for å kunne utføre ugjerningen, men med flasken burde det være mulig.
Jeg ville gjemt liket på taket til politistasjonen. Omvendt psykologi er tingen.

Det gikk i hvertfall en god stund før politiet (i et eller annet sted rundt her) fant ut at det grodde hashplanter i blomsterbeddet deres.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Gidda ikke lese alle postene så jeg vet ikke helt om noen allerede har kommet med denne ideen:

Husker dere snatch? Vi får innsikt i "London mafiaens egen metode", GRISER, sult de en uke eller to, så skjerer de gjennom kjøtt og bein som en varm kniv i smør.. husker ikke hvor mange griser som skulle til for et helt lik, men tenkt dere da, alt fordøyes, bortsett fra tenna, de trekker vi ut først, og kverner opp ellns..

åsted.. ideelt så hadde men dekkt et rom med pressening for å fjerne alt blod, og tennt på alt etterpå, men det må gjøres nøye, man vet aldri hvilke små blodrester o.l. etterforskere kan finne.

Motivet er jo fella som sagt. Hvorfor drepe en helt tilfeldig person? det er jo helt utenkelig for en særdeles mentalt stabil person (egentlig er hele draps ideen det også )
Opprinnelig postet av FotSopp
Flames: Bare å skyte personen? Det er ikke like lett å treffe en person og drepen han/henne på et skudd som det er på film , særlig ikke hvis dette er i halvmørket i skogen.
Man bør hvertfall ha skutt en go del fra før av.
En annen STOR svakhet med å skyte, er merket som løpet setter igjen på kula, dette kan lett spores tilbake til ditt våpen (som du kanskje har kjøpt lovlig?).
Vis hele sitatet...
Du tar jo selvfølgelig en fil eller noe sandpapir, og pusser litt på innsida av løpet etter du skyter offeret.
Da sjekker de løpet, finner ut at det er filt, og plutselig har de spor.
Opprinnelig postet av RipZ
Jeg har fått saltvann intravenøst gjennom blodårerene mine via hånden. Var en gang jeg skulle operere nesa etter ulykke på snowboard. Dette var mye mer enn en sprøyte. Kanskje det er forskjell på saltvann og ferskvann?
Vis hele sitatet...
Ja det er en stor forskjell på saltvann og ferskvann, saltvann har et høyere osmotisk potensial en blodlegmene, dvs at vannet blir trukket UT av cellene, dette får de til å skrumpe inn noe som er helt harmløst.
Jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta etter man har satt en sprøytemed ferskvann, men det har vel lite å si hvis offeret ikke er bevisst og ikke engang vet at det har fått sprøyta.

(Nå begynner jeg å skremme meg selv )
Ministry of Love
sptz's Avatar
denne posten skrev jeg igrunnen i natt litt før kl 1 (skulle vært etter meitemarks post..), men av mystiske omstendigheter så glemte jeg å trykke på post svar.

Når det gjelder selve drapet, hvis man ikke kan bruke skytevåpen, (urbant strøk o.l.) krever drapet en del teknikk, om man ikke går for gift. En måte som krever en del styrke men som er totalt lydløs eller i det minste så lydløst som man kan drepe. er å kjøre en spiss kraftig kniv eller syl opp i lillehjernen. Da stikker man våpenet inn under den lille klumpen i bakhodet og skråt opp over. det blir ikke veldig mye blod søl (som det hadde blitt ved strupekutting som forøvrig bråker en del også, nei det er ikke alt du ser på film som stemmer. ) Vis man i tillegg kunne fåt utført drapet på en plast presenning så tar man selvsagt også denne med seg. dumpingen av liket bør skje umiddelbart. Jeg tror faktisk jeg dropper sement metoden min til fordel for meitemark sin garn metode. I og med at da kommer ikke de store delene av kroppen til å flyte avgårde. noe som ikke er ønskelig.

Sementen hadde jeg likevel brukt. Den hadde jeg brukt til å blande inn asken av de brente klærne mine. hadde vært totalt umulig å oppdage. sementen kunne jeg ha brukt som fundament i min nye garasje. eller bare dumpe denne massen på sjøen også. Båten, som selvsagt ikke er min, hadde jeg dynket i bensin og tent på langt unna der liket ble dumpet.
Sist endret av sptz; 24. juni 2004 kl. 15:26.
1: Pass på at du har på deg klær som ikke røyter eller legger fra seg fiber på alt det kommer i kontakt med.

2: Anskaff en tom sprøyte med rimelig tynn nål

3: Sett deg på en utekafe på karl johan eller noe slikt, til det er en folkemengde i synlig rekkevidde.

4: Se deg ut en person i folkemengden.

5: Fyll sprøyten med helt vanlig luft.

6: Se litt stresset og irritert ut, gjerne lat som du har en samtale på mobiltelefonen, gjem sprøyten i jakkeermet eller lignende.
EDIT: Skader ikke om du har en faktisk samtale på mobiletelefonen under det hele, ring en pratesyk venninne å bare jatt med henne, så ser det hele mer 'troverdig' ut.

7: 'Press' deg gjennom folkemengden, pass på at du kommer til å kunne gå forbi personen du har sett deg ut.

8: I det du går forbi personen, så fort som mulig, stikk sprøyten inn i armen hans/hennes, tøm sprøyten for luft i hans/hennes arm, gjem sprøyten i jakkeermet igjen, fortsett å gå som du gjorde.

9: Sett deg på en kafe ikke langt unna, bestill deg en kaffe. Så ser du bort mot folkemengden, om ingenting har skjedd med personen, gjenta steg 4-8.
Du må jo treffe en blodåre til slutt. ^_^

EDIT: Åja, det som skjer når du endelig får sprøytet en passe stor mengde luft inn i en blodåre, er at den luftboblen går til hjertet, og ting går til helvete.
Sist endret av Neophus; 24. juni 2004 kl. 15:22.
Nå orket jeg ærligtalt ikke ( som i alle andre poster som er lange) ikke å lese igjennom heile posten. Så nå er kansje min metode for å begå det perfekte mord allerede sagt

ok, jeg har flere forskjellige metoder :P.

1. Først må du skaffe deg et alibi som holder. Dette kan være at du får en kammerat eller noen til å "late" som de er deg, feks med å låne ditt S.A.T.S(spenst) Kort til å bevise at du var å trente da drapet skjedde.

Det andre du trenger er hansker, og en pistol(med lyd demper) Noe som ikke er alt for vanskelig å få tak i vist du bare kjenner de "kriminelle" i området ditt. Ellers kan du jo låne din onkels rifle eller noe :P Men da kan våpenet spores opp til deg veldig raskt.
Sørg for at den du skal ta hass på er hjemme alene. i det han/hun åpner døra og ser at det er deg snur han/henne seg og går normalt inn i stuen(er iallefall det de fleste pleier å gjøre :P) I det de går med ryggen vendt mot deg skyter du et skudd i skallen. Her kan du få problemer med blodet, som kan vaskes vekk fra det blotte øye, men alle vet jo at blod spor finner politiet med en gang. Så her kan du kansje droppe å vaske blodet etter deg. Men forsikkerhets skyld gjør det. Hiv ut masse plastikk på gulvet i leiliheten han/hennes, og legg liket oppå. Kutt liket opp med det skarpeste du har, om det måtte være elektrisk sag eller en kniv på kjøkkenet :P. Sørg for at du skille kjøttet fra beinet, slik at du til slutt har en hau med kjøtt og en hau med bein. Etter dette må du sørge for å få vekk alt skinnet på kjøtt bitene. Selg kjøttet til nermeste slakter eller smugl det inn på en resturant. Eller ta kjøttet med hjem og stek det til egne venner og familie :P
Så tar du alt beinet til nermeste hundegår og gir dem det. Da vil til slutt alle spor være borte.

(ps: I det du gjennomfører drapet må du huske å ha kjøpt helt nye klær, ha lue, hansker og sko du ikke pleier å gå med, helst 2-3 nummer for store,husk å ha dusjet før du gjør det, og skrap av alle løse hudflak og løse hår du får ut. Ha gjerne et skjerf rundt fjeset ditt slik at folk ikke gjenkjenner deg. Og for all del Solbriller)

Ok ok. Nå tror dere kansje jeg er syk :P Men dette var bare noe jeg kom på i en sleng, sikkert masse glipp her som gjør at du blir tatt :P

Vist du virkelig vil komme unna med et mord så stjeler du ei rifle med lyddemper og tar det American Car style. If you catch my drift :P

Du legger deg i bunnen av en Citröen Partner, knuser baklykta og skyter ned tilfeldige personer. Ikke gjør samme tabben som de i USA gjorde. Vil du drepe flere en et par stykker så må du huske å skifte biler. Alle spesial bygd for at du skal kunne ligge nedi mens en kammerat kjører deg :P
Vist ikke gjenkjenner folk bilen din, og til slutt blir du tatt..


Men husk at mord pårører de nermeste til dem du dreper. Tenk deg at det var din beste kammerat som ble drept, trokke du hadde syntes det hadde vært så morro. Så tenk igjennom hva du gjør før du gjør det :P
Opprinnelig postet av Neophus

EDIT: Åja, det som skjer når du endelig får sprøytet en passe stor mengde luft inn i en blodåre, er at den luftboblen går til hjertet, og ting går til helvete.
Vis hele sitatet...
SuicideFAQ fra alt.suicide.holiday

AIR IN VEINS (basically just a myth)
* Time: Couple of minutes claimed
* Available: Plenty of air about... Need a hypodermic & syringe
* Certainty: only 1 known case.. patient may already have been dead
* Notes: The only case I know about, it killed with 40cc of air.
Smaller amounts are harmless. The case was the death of Abbie
Borroto, who died in 1950 from a 40cc injection in New Hampshire.
She died in minutes. This was the 1949 Dr H Sander case. He was
found not guilty to murder on the grounds that the patient may
already have been dead when he gave the injection. (A doctor and a
nurse could find no pulse earlier the same day).
* The following 2 quotes are from [1]: Prof. Y Kenis says:

"... not a suitable method, nor a gentle death... extremely
difficult to utilize as a method of suicide. .. possibly with very
serious consequences, such as paralysis or permanent brain damage.
.. this is only an impression, and I have no real scientific
information on the subject."

Dr Pieter V Admiraal .. describes the theoretical air bubble
method of suicide as impossible, disagreeable and cruel.

"To kill somebody with air you would have to inject at least 100 ->
200 millilitres as quickly as possible in a vein as big as possible
close to the heart. You would have to fill the whole heart with air
at once. The heart would probably beat on for several minutes,
perhaps 5 -> 15 minutes, and during the first minutes the person
may be conscious."
Vis hele sitatet...
Så det ser ikke ut som om den metoden fungerer fort, vil ikke noen uansett reagere når de blir stukket med en lang nål?
Opprinnelig postet av BakkiZ
Ja. Den var smart. De fleste har jo svømmebasseng nå til dags, så det blir jo pice of cake.

Men sett at du finner en riking med svømmebasseng og klarer å komme deg igjennom tomtbarrieren mens personen ikke går opp av bassenget. Da må du fortsatt finne stereoanlegget og få kastet det uti. Men det får du vel til

Men skjønner ikke helt hvordan dette kan gå. Hvordan skal du få strøm til å gå igjennom personen?
Bassenget har vel samme spenningspotensiale som jord, men hvis vannet i bassenget, som sikkert er ferskvann og ikke leder strøm skjer det vel ingenting.
Men kanskje kloren leder strøm så jeg skal ikke utelukke at det ikke funker enda.
Så da sier vi at det leder strøm. Vil det ikke bare gå strøm mellom ledningsstrømtilførselen på stereoanlegget til sikringen går da?

Slutta på skolen og nå, så kan ikke spørre læreren min\
Vis hele sitatet...
Så dette på en film en gang...Der funka det..Vet riktig nok ikke om dette ville ha funka i virkeligheten..
ivi: Om du har tatt sprøyte før så har du vel merket at du merker ett lite stikk, så en litt rar følelse? Ikke noe alarmerende med andre ord. Om den virker fort har ikke så mye å si, du har jo ikke hastverk. Om den virker eller ei får man bare vente å se på :p
Uten å ha lest hele posten poster jeg mine tanker rundt emnet.

1) ikke stol på noen. Da er det mye lettere at ting skjærer seg. Å avtale noe med en kamerat er mao. ikke nødvendigvis spes. lurt.
2) Ikke etterlat dine egne spor. Til dere som vil partere liket osv. Sjangsen er veldig stor for at dere a) legger igjen deres dna (spytt, hud, hår) eller b) får med dere noe av offerets dna (blod, hår, hud osv.). skal vi tro CSI kan man også sammenligne fibere og finne ut om denne stammer fra f.eks samme genser.
3) Å få seg et alibi er viktig, men enda mer viktig er det at man aldri blir mistenkt. Jeg er ganske sikker på at det å sitte i et 6 timer langt avhør ikke akkurat er spesielt digg. Sjangsen for å forsnakke seg/drite seg ut er stor.

Altså, skal du drepe noen bør du drepe noen du ikke har noe motiv for å drepe .

Når det kommer til drapsmetode er det flere ting man kan gjøre. Stikkordet er vel at selve drapet skjer raskt og effektivt.

Forgiftning:
Man forgifter en person, dette fungerer, men problemet er at man sansynligvis må være i nærheten av personen for å kunne blande giftstoffet ut i maten til vedkommende el. Dessuten, det å få tak i effektiv gift er vel heller vanskelig, altså må man vel kjøpe dette et sted, noe som igjen betyr at noen andre vet at akkurat du har kjøpt gift. Og aldri stol på noen.

Knivstikking:
Dårlig ide egentlig. Mye blod, lett å bomme (hvem pleier ikke å snu seg om man merker en eller annen 2 meter bak seg på vei hjem fra byen på kvelden?) Dessuten er det ofte at slike folk overlever.

Slag:
Tror dette bør fungere. Bakdelen er at det krever enorm viljestyrke for å slå hardt nok. Her er det også en mulighet for å bomme, men når man først treffer..
Man bør ikke kjøpe et balltre el. når dette skal gjennomføres, problemet da er jo at politi kan finne ut at du kjøpte akkurat det. Nei, da ville jeg heller ha brukt en spade, jernrør el som jeg kunne funnet et eller annet sted. Et lite problem kan være at politiet kan finne din høyde og om du er dame eller mann (de kan se hvor høyt slaget var og hvor kraftig det var). Sjangsen for at du kan legge igjen noen hår, spytt el. akkurat når du slår er der.

Skyting:
fordeler; man kan stå langt unna, treffer man skikkelig er personen veldig død før han når bakken.
bakdeler: bråker og det blir blod.

har man muligheten til å stå skjult et sted i skogen og drepe en person som gjerne befinner seg en 100 meter unna er det liten sjangse for at folk ser hverm det var som drepte vedkommende. Problemer er at våpen er dyrt, det er vanskelig å skaffe seg et våpen ulovlig uten at en eller annen husker det og skal du skaffe lovlig må du levere inn lisens osv. Dessuten kan en kule sjekkes opp mot et gevær.


Når det kommer til det med å skjule et lik; dette har jeg lite tro på. Jeg tror heller man skal konsentrere seg om å klare et 100% rent drap, altså; ikke etterlate seg noe, ikke få blod el fra offeret på seg osv. At det ikke er noen vitner er også en fordel. skal man allikevel kvitte seg med liket bør man sørge for at dette ikke blør, pakke det inn i en "likpose", surre det inn i et fiskegarn, beste egnet ballast til fiskegarnet, kjøre ut på havet (200m dybde bør holde) og lempe det i havet.

Alibi:
1. Snakk med folk rett før drapet, evnt. få dem til å innbille seg at du har snakket med dem.
2. Finn på et eller annet slik at mobiltelefonen din blir brukt aktivt, eks: noen ringer deg, du svarer, mobiltelefonen blir flyttet på, man mottar og sender tekstmeldinger osv. Dette må man ha en eller annen annen til å gjøre.
3. Om du har et motiv for å drepe fyren bør du på en eller annen måte redusere dette. Dessuten bør du ikke gjennoppta kontakten med vedkommende, snakke om personen (mer enn vanlig) eller gjøre annet som kan gjøre folk oppmerksomme.
4. Et godt "anti"-motiv kan vel være å starte på et eller annet større prosjekt. Eks: ta opp et lån for å kjøpe en bil, forsøke å starte en bedrift, melde seg på en eller annen form for kurs osv.
5. vær normal..
en ide:

leie morder.

en annen:

dra på en hemmelig fisketur. nakke skudd. blylodd. vas båten å dra hjem
[off-topic] Bare meg som fikk lyst til å drepe nå?[off-topic]
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
[off-topic] Bare meg som fikk lyst til å drepe nå?[off-topic]
Vis hele sitatet...
Ja, din tulling
Spennende
Jeg tror jeg ville gjort det på en litt annen måte, si at du skal drepe en du kjenner.
Du burde ha et alibi (det vanskeligste?). Deretter ville jeg gjort det på en måte slik at det ikke virket som et overlagt drap, altså brutt meg inn hos personen jeg skulle drepe. Under innbruddet, ringer du personen med et ringkontant kort, personen står opp av senga (så det ikke ser ut som henrettelse) og går ut for telefonen. Da får jo innbruddstyven (du) øye på personen og skyter han\hun med din lyddempede pistol. Deretter stjeler du verdisaker og drar uten å bli sett eller observert av naboer. Man burde også plante litt falske bevis som fotavtrykk med mindre skonummer enn det du bruker osv. Politiet vil tro at det er et innbrudd som har gått galt.
Opprinnelig postet av Neophus
ivi: Om du har tatt sprøyte før så har du vel merket at du merker ett lite stikk, så en litt rar følelse? Ikke noe alarmerende med andre ord. Om den virker fort har ikke så mye å si, du har jo ikke hastverk. Om den virker eller ei får man bare vente å se på
Vis hele sitatet...
Jeg tror det fleste ville merket et stikk i armen og luft som ble 'sprøytet' inn. Grunnen til at man ikke kjenner smerten når man tar sprøyte på helsestasjon/lege/sykeshus etc. er fordi de er utdannet til å sette sprøyta mest mulig kontrollert og smertefritt. Et forbipasserende stikk i armen, etterfulgt av innsprøytning ville jaffal jeg lagt merke til.
Noen bekjente av meg fant et badekar og tomme saltsyreflasker inne i Sørkedalen en gang.
Jeg synes det høres ut som en helt grei måte å bli kvitt et lik på. Bare etse bort hele jævelskapet.
har alltid tenkt på og bruke en istappe som drapsvåpen jeg..hvis du har den i frysern til sommern og dreper noen med den da vil jo drapsvåpnet smelte bort
Opprinnelig postet av felix_poker
Noen bekjente av meg fant et badekar og tomme saltsyreflasker inne i Sørkedalen en gang.
Jeg synes det høres ut som en helt grei måte å bli kvitt et lik på. Bare etse bort hele jævelskapet.
Vis hele sitatet...
Oh, creepy

Og forresten, du skal ha en mektig stor istapp for at den skal kunne brukes som et våpen uten å knekke ved bruk.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Du kan lett lage en selv. Den trenger ikke være lang og spiss, men kort og tjukk.

(Fyll en Coca-Colaflaske med vann og skjer ut bunnen når vannet har fryst.)
Alt man trenger er Necro's «Dead Body Disposal». Genial sang, som forklarer hva man skal gjøre om man har drept noen.

Personlig har jeg brukt den med stort hell, men det er noe vi ikke skal gå mer innpå.
Nei Geir

Dodecha: Ser du skriver at du ikke har lest alle postene, men gjør det alike vel for dette har vert tatt opp tidligere...
Folkkkkkk er teite...

Drep en som ingen kjenner. En venneløs 'taper' som går på sossen som ingen, noen gang kommer
til å savne.
Uansett hadde Tias veldig mange fine prinsipper å følge. IvIoyner skrev noe bra; motiv må
ikke finnes.

Altså, ikke drep moren din når du er det eneste som kommer til å arve 10 millioner og et hus
av henne.

Alibi er unyttig, for som en eller annen sa så innebærer ikke et perfekt mord å være
mistenkt.

Fin 'setting' Tias, her er min versjon:
Du jobber på et arbeidskontor. Der jobber også vårt fremtidige offer 'Golder' (FORDI DU ER
PÅ TOPPEN AV LISTEN MIN). Følg det første prinsippet, og siden jeg går ut ifra at ingen
ville savnet Golder så går sikkert det greit. Men poenget er; ikke drep noen med ei kjerring
som ringer til politiet om han kommer et kvarter for sent hjem fra jobb.

Etter at Golder har vært på jobb så spaserer han hjemover... Han har en 2km lang rute, den
går gjennom noen nabolag, en park og et par blokker o.l urbane omgivelser. Når han slutter
på jobb 16:00 er det klart at andre mennesker kommer til å se han, midt på lyse dagen.
Derfor er dette sannsynligvis ikke et ideelt tidspunkt.

Men for å gjøre alt litt vanskelig; etter å ha overvåket Golder i et par uker og observert
hans vaner finner du ut at han ikke har noen. Han pleier å gå på den lokale kiosken et par
ganger i uka, men absolutt ikke til noe fast tidspunkt. Dessuten, om du har blitt sett av
noen så kan du bare gi opp allerede.

Denne problemstillingen har EN løsning: konstant overvåking. Du må i tillegg være 'klar for
det rette øyeblikket' hele tiden. Det kan nok være tidskrevende og svært vanskelig. Ikke gå
til kiosken for å kjøpe deg en pølse og ei flaske brus mens du venter, du skal *ikke* bli
sett "på den måten, i Golders faste kiosk".

Det som definerer "den rette anledning" er tidspunkt, omgivelser og tilskuere. Gjør det på
kvelden/natten. Natten ville nok være ideelt, men jeg tror ikke Golder vil gå så ofte på
kiosken på natten. Dessuten burde det gjøres på en ukedag, ikke en Lørdag hvor det er masse
folk ute og drikker og et cetera.

Så la oss si du har ventet der etter klokken 21:00 til klokken 23:00 hver Mandag-Fredag i 2
måneder, og overvåket boligen til Golder kontinuerlig fra trygge omgivelser som f.eks et
fjell, en skog eller en annen leilighet. Bare du ikke står utenfor døra hans. Så en dag,
klokken 22:43 ser du Golder spasere ut fra leilighetskomplekset han bor i mens han ser ut
til å sjekke lommeboka si, på vei mot kiosken som er circa 1 kilometer vekke......

Han går forbi noen hus og forbi et par blokker. Deretter kommer han til parken, og på
halvveis gjennom parken er det svake punktet; som duxo erklærer som ett av ninjaenes
elementære prinsipper.

Han går på en sti gjennom, det er ingen folk som går tur på med bikkjer eller lignende og
han går forbi et buskas som isolerer utsikten fra blokker o.l i nærheten. Jeg ser for meg at
det er lurest å knerte han på veien *til* kiosken, slik at kioskeieren ikke kan klarere for
politiet at "ja han var her klokka 22:50, så han må ha blitt drept etter det", og dermed
gjøre etterforskningsarbeidet så vanskelig som mulig.

Nå spør du kanskje deg selv om "hvordan skal jeg liksom snike meg etter han på den måten
da?".. Det trenger du ikke. Bare gå etter han, på samme stien. Snur han seg og ser det er
deg, så sier du "Hei!" og slår følge med han. Dere jobber jo tross alt sammen, ikke sant?
Jeg kan ikke forestille meg at det skulle gi noe problemer siden han kommer jo aldri til å
kunne ringe politiet, eller hva? Så, tilbake til drapet, la oss si dere nærmer dere det
buskaset.. Når dere er der tar du enkelt nok opp en lyddempet pistol og gir han to skudd i
den dødelige trekanten (øye-nese-øye - som de profesjonelle leiemorderene). Du legger bare
pistolen der på åstedet (som du aldri har tatt på med fingrene dine, eller kan spores
tilbake til deg, så klart).

Andre elementære ting er handsker, mørke klær osv. En eller annen nevnte regntøy fordi det
ikke avgir fibre og sånn, det var en ganske god ide. Dessuten pleier det ikke å være så
mange folk ute i regnet, om det regner.

Jeg orker ikke legge ut om hvordan du burde flykte fra åstedet, men det er sikkert ikke den
vanskeligste delen. Planen min er så langt fra feilfri; men jeg mener det er noen deler som
har noe for seg. En fin blanding av dette og noen av de (gode) innleggene i denne tråden
skulle nok gitt politiet et helvetes arbeid.

En ting er at denne planen ikke hadde funket like bra om ikke alt er som det står her.
F.eks, er det en du prater ofte med på jobb? Da kobles dere sammen. Dere må kunne prate
sammen, uten å kunne klassifiseres som "venner".
Hvor får du pistolen fra? Ja, det blir din sak - men fil vekk registreringsnummeret. Det går
an for kriminalteknikere å gjenopprette disse nummerene (så det ihvertfall på Discovery),
men det var visst et helsikes slit. Alle slike små detaljer ødelegger for etterforskningen.
Jo mere av slikt, jo lettere blir det å slippe unna senere.

Jeg har ikke regnet med alibi i denne "planen", men det skal du forhåpentligvis ikke trenge.
Om du på en eller annen måte skulle bli observert i området og dermed bli innkalt til avhør,
så er det bare å nekte enhver knytning til saken. "Jeg lå hjemme og sov", ikke "Jeg var og
så på fotballkamp hos en kamerat" når det ikke gikk en fotballkamp den dagen og kameraten
nekter for det.

I tillegg ville jeg prøvd å bli kvitt tøyet og lignende jeg hadde hatt på meg, slik at ingen
eventuelle fibre kan spores tilbake til deg. Ja faen, kast alt som har noe tilknytning til
saken. *Alt*. Du kommer til å ville ønske at du hadde kasta den strikkegenseren du fikk av
mammaen din fullav Golder's DNA når du sitter inne og soner 20 år.

Dette ble mer som en samling med diverse ideer o.l som jeg har, men det er helt sikkert noe
av interesse selv om jeg tviler på at *alt* her ville ha kommet til å klaffe for en eventuell
drapsmann her på nFF.

PS:
Joda, sikkert masse skrivefeil og sånt her. I don't care. Skrev det når jeg var trøtt.

PS2:
Det er en grunn for at alle folka som blir tatt for drap faktisk blir tatt - de er alle

dumme.




--rdxz
Sist endret av rdxz; 25. juni 2004 kl. 00:22.
Skaff et våpen. Som ikke er registrert på deg. Fil vekk serie nummeret. Hvis det er et håndvåpen bruk plastikk eller lignende til å dekke klærne pga. kruttslam.
kjøp eller lag en lyd demper.
Skyt offeret på et sted der du er sikker på at det ikke er vitner. Ikke ha på deg spesielle klær eller sko som er lett å spore tilbake til deg hvis noen ser det.

Før du kvitter deg med pistolen, bruk fil eller rasp til å file på innsiden av pistolen med, slik at de ikke kan matche kulene til våpenet hviss de skulle finne det. rens våpenet med sterke kjemikalier slik at du er sikker på at det er rent, dump det langt vekke fra åstedet.

har en da ikke gjort opplagte feil som å ha opplagt motiv, ikke alibi osv burde en være trygg
som tidligere nevnt er litt av vitsen borte hvis en på forhånd har gjort den "feilen", å ha et opplagt motiv...
Opprinnelig postet av RipZ


Ganske enkelt, jeg tar meg en "kjøretur" til et sted ingen aner hvem jeg er. Gjerne noen timer unna der jeg bor. Bilen jeg kjører bør være veldig vanlig. En Golf er kanskje å foretrekke. Så snart jeg kommer til et område med lite folk kjører jeg til jeg møter en person som går alene. Jeg kjører først forbi personen for å sjekke om det kommer noen bak. Om det ikke kommer noen bak, tar jeg opp min lyddempte pistol som jeg har kjøpt ulovelig i thailand og smuglet med meg til Norge. Deretter avfyrer jeg noen velrettet skudd i hodet til offeret. Så kjører jeg. De eneste sporene jeg etterlater meg er skuddene. Patronene tar jeg selv vare på og stikker.

Vis hele sitatet...
Ok, det er 2 ting her som for meg høres feil ut.

1.Vist du kjører til et sted der ingen kjenner deg igjen vekker du mere oppmerksomhet en en plass hvor folk kjenner deg, vet hvem du er. Og kan 99% garantere at du er ingen morder

2.Det er helt forjevlig vanskelig å importere et våpen inn til norge nå til dags. Hadde det vært for 10-5 år sia kunne jeg kansje gått med på det, men i denne tia så skal det noe til. Du kan derimot selvfølgelig kjøre til rusland via grensa og kjøpe et våpen i rusland, større sjangse for å komme forbi grensevakta med en gunner en i et fly fra thailand :P

Ellers kunne dette vært en god idé. Bortsett fra at det er totalt meningsløst å bare drepe en tilfeldig person i en ensom gate. Blir du først sett ut fra den gata i det hele tatt kan du garantere at du er en av de første mistenkte

Hadde heller vandret langsomt forbi han, skutt han, gått inn i nermeste bakgate og ut på andre sia eller klatre opp en brannstige eller noe. Større sjangse å komme unna da :P
hmm.. spise liket kansje..
eller.. brenne det.. langt oppe på fjellet, langt langt vekk.. putte åska i syre.. og kaste det som blit igjen i en sterk elv.. som er langt borte fra der du bor.. :P... syk tanke egentlig.

-- hvordan drepe --

hm.. det beste hadde nokk vært å kvele ofret. effektift å enkelt.. og lite søl, og også lite spor, om man brenner liket etterpå, og bruker gummihansker ..
Sist endret av d0nk3y; 25. juni 2004 kl. 01:40.
Opprinnelig postet av rdxz
Folkkkkkk er teite...

Drep en som ingen kjenner. En venneløs 'taper' som går på sossen som ingen, noen gang kommer
til å savne.
Uansett hadde Tias veldig mange fine prinsipper å følge. IvIoyner skrev noe bra; motiv må
ikke finnes.

Altså, ikke drep moren din når du er det eneste som kommer til å arve 10 millioner og et hus
av henne.

Alibi er unyttig, for som en eller annen sa så innebærer ikke et perfekt mord å være
mistenkt.

Fin 'setting' Tias, her er min versjon:
Du jobber på et arbeidskontor. Der jobber også vårt fremtidige offer 'Golder' (FORDI DU ER
PÅ TOPPEN AV LISTEN MIN). Følg det første prinsippet, og siden jeg går ut ifra at ingen
ville savnet Golder så går sikkert det greit. Men poenget er; ikke drep noen med ei kjerring
som ringer til politiet om han kommer et kvarter for sent hjem fra jobb.

Etter at Golder har vært på jobb så spaserer han hjemover... Han har en 2km lang rute, den
går gjennom noen nabolag, en park og et par blokker o.l urbane omgivelser. Når han slutter
på jobb 16:00 er det klart at andre mennesker kommer til å se han, midt på lyse dagen.
Derfor er dette sannsynligvis ikke et ideelt tidspunkt.

Men for å gjøre alt litt vanskelig; etter å ha overvåket Golder i et par uker og observert
hans vaner finner du ut at han ikke har noen. Han pleier å gå på den lokale kiosken et par
ganger i uka, men absolutt ikke til noe fast tidspunkt. Dessuten, om du har blitt sett av
noen så kan du bare gi opp allerede.

Denne problemstillingen har EN løsning: konstant overvåking. Du må i tillegg være 'klar for
det rette øyeblikket' hele tiden. Det kan nok være tidskrevende og svært vanskelig. Ikke gå
til kiosken for å kjøpe deg en pølse og ei flaske brus mens du venter, du skal *ikke* bli
sett "på den måten, i Golders faste kiosk".

Det som definerer "den rette anledning" er tidspunkt, omgivelser og tilskuere. Gjør det på
kvelden/natten. Natten ville nok være ideelt, men jeg tror ikke Golder vil gå så ofte på
kiosken på natten. Dessuten burde det gjøres på en ukedag, ikke en Lørdag hvor det er masse
folk ute og drikker og et cetera.

Så la oss si du har ventet der etter klokken 21:00 til klokken 23:00 hver Mandag-Fredag i 2
måneder, og overvåket boligen til Golder kontinuerlig fra trygge omgivelser som f.eks et
fjell, en skog eller en annen leilighet. Bare du ikke står utenfor døra hans. Så en dag,
klokken 22:43 ser du Golder spasere ut fra leilighetskomplekset han bor i mens han ser ut
til å sjekke lommeboka si, på vei mot kiosken som er circa 1 kilometer vekke......

Han går forbi noen hus og forbi et par blokker. Deretter kommer han til parken, og på
halvveis gjennom parken er det svake punktet; som duxo erklærer som ett av ninjaenes
elementære prinsipper.

Han går på en sti gjennom, det er ingen folk som går tur på med bikkjer eller lignende og
han går forbi et buskas som isolerer utsikten fra blokker o.l i nærheten. Jeg ser for meg at
det er lurest å knerte han på veien *til* kiosken, slik at kioskeieren ikke kan klarere for
politiet at "ja han var her klokka 22:50, så han må ha blitt drept etter det", og dermed
gjøre etterforskningsarbeidet så vanskelig som mulig.

Nå spør du kanskje deg selv om "hvordan skal jeg liksom snike meg etter han på den måten
da?".. Det trenger du ikke. Bare gå etter han, på samme stien. Snur han seg og ser det er
deg, så sier du "Hei!" og slår følge med han. Dere jobber jo tross alt sammen, ikke sant?
Jeg kan ikke forestille meg at det skulle gi noe problemer siden han kommer jo aldri til å
kunne ringe politiet, eller hva? Så, tilbake til drapet, la oss si dere nærmer dere det
buskaset.. Når dere er der tar du enkelt nok opp en lyddempet pistol og gir han to skudd i
den dødelige trekanten (øye-nese-øye - som de profesjonelle leiemorderene). Du legger bare
pistolen der på åstedet (som du aldri har tatt på med fingrene dine, eller kan spores
tilbake til deg, så klart).

Andre elementære ting er handsker, mørke klær osv. En eller annen nevnte regntøy fordi det
ikke avgir fibre og sånn, det var en ganske god ide. Dessuten pleier det ikke å være så
mange folk ute i regnet, om det regner.

Jeg orker ikke legge ut om hvordan du burde flykte fra åstedet, men det er sikkert ikke den
vanskeligste delen. Planen min er så langt fra feilfri; men jeg mener det er noen deler som
har noe for seg. En fin blanding av dette og noen av de (gode) innleggene i denne tråden
skulle nok gitt politiet et helvetes arbeid.

En ting er at denne planen ikke hadde funket like bra om ikke alt er som det står her.
F.eks, er det en du prater ofte med på jobb? Da kobles dere sammen. Dere må kunne prate
sammen, uten å kunne klassifiseres som "venner".
Hvor får du pistolen fra? Ja, det blir din sak - men fil vekk registreringsnummeret. Det går
an for kriminalteknikere å gjenopprette disse nummerene (så det ihvertfall på Discovery),
men det var visst et helsikes slit. Alle slike små detaljer ødelegger for etterforskningen.
Jo mere av slikt, jo lettere blir det å slippe unna senere.

Jeg har ikke regnet med alibi i denne "planen", men det skal du forhåpentligvis ikke trenge.
Om du på en eller annen måte skulle bli observert i området og dermed bli innkalt til avhør,
så er det bare å nekte enhver knytning til saken. "Jeg lå hjemme og sov", ikke "Jeg var og
så på fotballkamp hos en kamerat" når det ikke gikk en fotballkamp den dagen og kameraten
nekter for det.

I tillegg ville jeg prøvd å bli kvitt tøyet og lignende jeg hadde hatt på meg, slik at ingen
eventuelle fibre kan spores tilbake til deg. Ja faen, kast alt som har noe tilknytning til
saken. *Alt*. Du kommer til å ville ønske at du hadde kasta den strikkegenseren du fikk av
mammaen din fullav Golder's DNA når du sitter inne og soner 20 år.

Dette ble mer som en samling med diverse ideer o.l som jeg har, men det er helt sikkert noe
av interesse selv om jeg tviler på at *alt* her ville ha kommet til å klaffe for en eventuell
drapsmann her på nFF.

PS:
Joda, sikkert masse skrivefeil og sånt her. I don't care. Skrev det når jeg var trøtt.

PS2:
Det er en grunn for at alle folka som blir tatt for drap faktisk blir tatt - de er alle

dumme.




--rdxz
Vis hele sitatet...
Dette her var faktisk noe av de mere geniale jeg har lest til nå

Et par ting du kansje ville lagt til. Vist du ble oppdaget i å prate med personen du skal drepe den kvelden mordet skjedde kan du feks si.

"Jo jeg møtte han på veien til kiosken da jeg skulle kjøpe ei pølse, men han hadde glømt lommeboken så han måtte gå tilbake for å hente den" Da sørger du også for å gå til kiosken å kjøpe ei pølse.

Du kan også lage din egen pistol, uten noe som helst registreings nummer. Finnes flere av disse guidene på internett. Og der er ikke så vanskelig tror jeg, så lenge du får et rør "som kulen kan ligge i" en hane som kan spennes, og en god stiv fjær som gjør at hanen treffer kulen veldig hardt i det du trekker av. Som lyd demper kan du jo alltids bruke fantasien, du kan stappe løpet fult av fjær, noe som demper lyden men også hastigheten på kulen veldig, men vist det er på kloss hold så går det jo, du kan også ta å skyte igjennom eventuelt en pute. Men det er vel stress å drasse på.

Og skulle et eventuelt vitne nevne hvordan du var kledd, Feks. Han hadde en grønn regnjakke og regnbuske og en caps eller no.
Så har du 2 sett av dette, men kjøpt på forskjellige steder. Altså du kjøper regnjakka og buksa du skal drepe i på Cubus, og et annet sett med regnjakke og regnbukse på kappal eller noe. Og en caps på Carlings og en nesten lik på Jack&jones. Så vist de finner fiber etter capsen eller noe som minner om beskrivelsen til Fru.Hansen og de spørr om de kan få se klærene du brukte denne kvelden viser du dem de klærene som du ikke brukte. Og da har du allerede Brent dine klære eller dumpet dem på søppelfyllinga.

Dette er bare et par ting som kan hjelpe til med å dekke over vist noe av denne kriminelle handlingen skulle gå galt :P Bare ting jeg kom på i farta.
enkleste måten å ta livet av noen på er å sette en sprøyte plumbo eller en sprøyte luft i dem. gjerne få tak i en klut først som man kan holde foran munnen til offeret.
d er jo bra mord d rdxz og tangaalf beskriver,men jeg mener det perfekte mord bør sette deg i en gunstigere posisjon etter mordet enn før - altså en bør ha et visst motiv, men da selvsagt å slippe unna uten å engang være mistenkt. sett at det var i forbindelse med et ran eller lignende...
Opprinnelig postet av BakkiZ


Men sett at du finner en riking med svømmebasseng og klarer å komme deg igjennom tomtbarrieren mens personen ikke går opp av bassenget. Da må du fortsatt finne stereoanlegget og få kastet det uti. Men det får du vel til

1.Men skjønner ikke helt hvordan dette kan gå. Hvordan skal du få strøm til å gå igjennom personen?

2.Bassenget har vel samme spenningspotensiale som jord, men hvis vannet i bassenget, som sikkert er ferskvann og ikke leder strøm skjer det vel ingenting.

Men kanskje kloren leder strøm så jeg skal ikke utelukke at det ikke funker enda.

3.Så da sier vi at det leder strøm. Vil det ikke bare gå strøm mellom ledningsstrømtilførselen på stereoanlegget til sikringen går da?
Vis hele sitatet...
1. Når en person bader i et badebaseng, badekar eller hva enn han bader i, så kommer det salter fra kroppen hans, disse saltene leder strøm, og strømen føres videre til deg, igjennom hjerte ditt og ut på andre siden. Det blir akkurat som du skulle holdt på begge polene på en kontakt, strømmen går fra den ene polen til den andre. i dette tilfelle er nesten alle delene på kroppen din potensielle poler, i og med at det kommer salter ut fra hele kroppen din når du bader ( gammel svette og lignende)
Derfor blir du grillet. I tillegg kommer Kloren, kloren leder strømm like godt som saltvann, altså du ligger å bader i klor, strømmen kommer, du ligger å bader i strøm = Grilla.

2. Dette vannet leder strøm nesten garantert om du har vært oppi det, som sagt i forrige punkt så kommer det salter ut av kroppen din når du bader, og dette leder strøm.

Hadde du derimot prøvd å føre strøm igjennom helt reint vann, uten noen oppløsnings salter, klor eller noe så hadde ikke strømmen hatt noen vei å gå.
Altså hadde det ikke skjedd noe som helst

3. Jo, men sikringen går troligvis ikke dersom den ikke blir kortsluttet eller blir overbelastet, noe den trolig blir etter en kort stund, men bare et lite støt igjennom hjertet på en person kan være nok til å drepe. Spessielt 240volt.
En god idé hvis man skal drepe noen, kan være å la det se ut som noe annet enn overlagt drap. Et ran, en ulykke etc. Hvis det ser ut som et ran, kan politiet bli ledet inn på baner om noen som trenger penger etc, og da sørger du for at du ikke mangler penger selvfølgelig

Btw: noen av folkene her er gale. Vil ikke nevne nick, grunnet egen sikkerthet.
Leser tråden med skrekkblandet fryd; her er det mange latente gærninger med litt for god kunnskap og tanker om litt for mye rart, haha!

bare tenkte jeg skulle nevne at Roald Dahl har skrevet en novelle om en dame som knerter mannen sin med et dypfryst lammelår elns, og som hun senere serverer etterforskerne...presto!
tanken er litt fiffig.
Opprinnelig postet av P4un
En god idé hvis man skal drepe noen, kan være å la det se ut som noe annet enn overlagt drap. Et ran, en ulykke etc. Hvis det ser ut som et ran, kan politiet bli ledet inn på baner om noen som trenger penger etc, og da sørger du for at du ikke mangler penger selvfølgelig

Btw: noen av folkene her er gale. Vil ikke nevne nick, grunnet egen sikkerthet.
Vis hele sitatet...
Finnes bøker hvor de gir tips om at du burde få det til å se ut som et ran. Så det på CSI :P
Ta lommeboka fra offeret, og kast kredittkortet i veikanten, fil løpet på pistolen, kast det litt vekke fra lommeboka. Så ser det ut som et ran

Egentlig kan jeg ikke se hvorfor folk blir tatt for å drepe noen. Med mindre man skal drepe noen man kjenner.
Er jo bare å legge seg godt skjult, være veeeldig nøye med at ingen ser deg, knerte en stakkars teenager som kommer hjem med nattbussen fra byen. Er jo ikke nødvendig å flytte og gjemme liket. Det finner de uansett, nesten. Eneste sporet de har da er kula. Bare ikke legg fra deg noen dna spor hvor du satt når du skøyt. For de finner lett ut hvor du satt
Så er det bare å ta båten lang ut på sjøen, dumpe geværet og leve lykkelig alle dine dager!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Høres vel enklere ut i teorien en det er i praksis.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Finnes bøker hvor de gir tips om at du burde få det til å se ut som et ran. Så det på CSI :P
Ta lommeboka fra offeret, og kast kredittkortet i veikanten, fil løpet på pistolen, kast det litt vekke fra lommeboka. Så ser det ut som et ran

Egentlig kan jeg ikke se hvorfor folk blir tatt for å drepe noen. Med mindre man skal drepe noen man kjenner.
Er jo bare å legge seg godt skjult, være veeeldig nøye med at ingen ser deg, knerte en stakkars teenager som kommer hjem med nattbussen fra byen. Er jo ikke nødvendig å flytte og gjemme liket. Det finner de uansett, nesten. Eneste sporet de har da er kula. Bare ikke legg fra deg noen dna spor hvor du satt når du skøyt. For de finner lett ut hvor du satt
Så er det bare å ta båten lang ut på sjøen, dumpe geværet og leve lykkelig alle dine dager!
Vis hele sitatet...
Er jo slik leiemordere kommer unna med drapene sine Menneh for all del så burde du ikke ta med våpenet fra draps stedet. Hva om du tilfeldigvis blir stoppet av politiet? :P Er du Leiemorder får du vel nok penger til å etterlate våpenet der uansett, og da har ikke politiet noe å knytte kulen til lissom. Fordi da har de allerede drapsvåpnet. Og har ikke du drapsvåpenet er det vanskelig å finne deg :P

Har tenkt et par ganger på å bli leiemorder selv :P Kan tjene feite cash, og max tid i norge er jo 21 år, hadde vært morro å få 2 mill for å knerte bondevik. Hadde de tatt meg hadde kansje halve livet mitt vært borte. Men i mellomtia hadde de 2 mill stått på høyrente konto og 4 doblet seg :P
Uten å ha fått lest hele tråden grunnet ferie, så her er mine metoder og tips for å drepe noen, motiv eller ei. Man må enten være ekstremt motivert eller vanvittig psyk for å klare å gjennomføre dette. Det beste er ofte å bruke leiemordere. De er rutinerte, gjennomfører drapene som oftes ryddig og få ting som sporer tilbake til deg. Men de har en sterk tendens til å snakke høyt når de blir tatt av politiet så legg mye arbeid å i skape en falsk identitet du kan bruke, eller total anonymitet.

I hovedsak er det to måter å drepe ett menneske på. Den ene er fysisk kraft og den andre er gift(eller lignende). Hva man skal gjøre med kroppen etterpå kommer ann på hvordan drapet hellers er utført.

Generelle regler:
1.) Åstedet bør ikke være hjemme, jobb, bil eller tilsvarende til de involverte partene.
2.) Drapet bør skje på ett "normalt" tidspunkt. Ikke midt på natten og andre mistenkelige tidspunkt.
3.) Ikke etterlatt synlig blod(blod kan påvises selv øyet ikke ser det), drapsvåpen og andre objekter som fører til at åstedet ser ut som en mordscene.
4.) Bruk hansker. Alltid. Fingeravtrykk er en alvorlig dum ting å bli stoppet av.
5.) Barber skallen. Ok, litt mistenkelig, men bedre det enn å legge igjen hår.
6.) Ha på heldekkende klær så sjansen for å legge igjen hår, hud, etc blir minst mulig.

Likpreparing før dumping:
Dette kan gjøres i bilen eller om åstedet er godt valgt, der. I verste fall ett mellomsted, men det anbefales ikke da det skaper enda ett sted politiet kan finne beviser.

1.) Fjern tenner og helst underkjeven. Slikt kan enten gjøres grasiøst med tang eller fort og praktisk med noen gode slag fra ei slegge(løser også punkt 2). Dette skaper desverre veldig mye blod. Sørg for å kaste tennene rundt om, ikke samlet. Slegga må vaskes godt etter bruk.
2.) Gjør personen ukjennelig i ansiktet. Skjær bort hår og ører. Slå i stykker øynene og knus nesen. Dette punktet skaper veldig mye blod så gjør det sakte og forsiktig som mulig da blodspruten blir vesentlig minsket. Selvsagt med plastikk som underlag.
3.) Fjern fingeravtrykk. Det kan gjøres på 3 måter:
1.) Kraftig syre som etser vekk fingeravtrykkene.
2.) Brenne vekk huden på fingrene med gasslampe eller tilsvarende.
3.) Klippe av fingrene og brenne disse.
De to siste punktene skaper en del lukt og anbefales ikke.
4.) Man bør også kle av liket og brenne klærne. Dette kan man gjøre stort sett hvor som helst da klærne brenner helt opp, men sørg for alt brenner opp. Gjerne sammen med litt treverk i skogen så det bare ser ut som ett turgåer-bål.

Drapscenarioer:
Disse er ment som små eksempler og retningslinjer for hvordan man bør tenke, ikke som fasit.

1.) Fysisk kraft, liket er ikke-blødende:

Vanlige drapsvåpen/årsaker:
- Slag mot hjerne og kropp som ikke fører til at huden sprekker.
- Klem/press mot vitale organer som hjerne, hjerte, lunge, pusterør, lever.
- Påkjørsel(anbefales ikke da bilen blir mistenkelig og skaper generelt sett for mye styr)

Liket bør fjernes fra åstedet da mange spor forsvinner om politiet ikke klarer å finne drapstedet. Jeg finner det beste måten å flytte et lik er å pakke det inn i noe annet som gir uttrykk for å være noe annet enn ett lik.

En tett plastikkpose rundt bør brukes for å stoppe lukt. En boks for hvitevare, tv eller slikt er fint da det vises tydelig på utsiden hva som egentlig skal være i. Er du virkelig kald kan du da be personer om hjelp til løfte boksen fra et sted til en bil. Skjer dette innenfor en kort tidsramme etter drapet har du også fått deg litt alibi av denne personen. Det aller beste er da også at du faktisk returner, la oss si et TV i orginalkassen til en butikk.

Og tar så liket(som er i den andre tv-kassen) så langt vekk fra folk som mulig. En vanlig person kan bare gjenkjennes på utseende, fingeravtrykk og tenner. Det er altså 3 punkter som må fjernes fra liket før man dumper det(les punktene om likpreparering lenger opp). Og ja, liket kan bare dumpes. Om det ikke kan gjenkjennes så har det lite å si om liket blir funnet. Personen vil jo uansett bli meldt savnet. Og ett lik som er preparert riktig skal ikke legge igjen spor til deg.

Kassen man brukte og plastikkposen må begge brennes.

2.) Fysisk kraft, liket er blødende:

Vanlige drapsvåpen/årsaker:
- Skytevåpen.
- Kniv og andre stikkredskaper.
- Økser, motorsager.

Åstedet er da som oftes fylt med blod og bør ødelegges samtidig som man ødelegger liket. Her er brann fint, gjerne eksplosjonsartet. Men knus først ansiktet så det ikke blir mulig å kjenne det igjen.

Om man vil gjennføre ett slikt drap bør man gjøre det en plass åstedet kan ødelegges. Så slike drap anbefales ikke.

Anleggplasser og lignende er fint da de har både brakker, ofte treverk og eksplosjonsfarlige stoffer. Men folk flest har ingenting å gjøre på anleggsplasser så personen må fraktes dit uten å skape ett rotete åsted andre plasser.

Sørg for at liket ligger med mye brennbart og at du bruker store mengder tennvæske(tennvæske brenner mye lettere enn bensin/diesel), men sett gjerne kanner med bensin i bygningen/brakken/bålet. Ser du giftige og farlige stoffer på stedet bruk også dette og sett det tydelig fram så brannvesenet ser det når de kommer. Da drøyer de som oftes med å starte slukningen før de vet hva stoffet er og hvor mye som finnes av det. Det gir liket mer tid til å brenne.

3.) Forgifting:

Vanlige drapsvåpen/årsaker:
- Gift i væskeform.
- Gift i gassform.

Forgifting er å foretrekke når man skal drepe noen. Det skaper ikke åsteder som viser til kamp, ikke blod og man slipper å kvitte seg med liket.

Men der kreves det også mer forarbeid. Skal du først drepe noen med gift må det gjøres skikkelig og ikke bare trykke noe vanlig livsfarlig shit i maten og slikt. Da kan man like gjerne bruke en av de 2 fornevnte metodene. Man får ett mistenkelig åsted og dødsårsaken blir oppdaget veldig fort da de kan spore opp gift man bruker.

For ett godt drap med forgifting må man ha mye kunnskaper om kjemi og medisin. Man må også vite mye om offeret, har det noen helseproblemer? Medisiner har nesten alltid stoffer de på absolutt ikke må blandes med og kan ofte finnes i naturlige forekomster.

En fin teknikk(krever at offeret bruker medisin, man har tilgang til medisinen til offeret og kan lage sitt eget) her er da å finne ut hvilken medisin offeret bruker og tilsvarende dose med ekstremt mye sterkere blanding og få denne inn blandt resten av medisinen. Vel og merke kun en dose. Da blir det meget vanskelig å finne ut hvorfor personen har fått for mye av stoffet. Kanskje personen frivillig tok overdose?

Uansett, trikset med forgifting er å skape en så naturlig dødsårsak som overhodet mulig. Da blir det ofte avskrevet som uhell, naturlig eller selvmord. Desverre er det litt mer riskikabelt da det må foregå over lengre tid, grundige forberedelser og da legger man igjen flere spor. Men gjort riktig slipper man noen etterforskning av drapet, og man slipper unna med drap.
Sist endret av TipeX; 26. juni 2004 kl. 16:29.
Dere skremmer meg...
Opprinnelig postet av TipeX
Generelle regler:

2.) Drapet bør skje på ett "normalt" tidspunkt. Ikke midt på natten og andre mistenkelige tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Hmm..den skjønnte jeg ikke helt :P
Hvordan kan et tidspunkt være mistenksomt? Natta er jo best, for da sover de fleste.
Opprinnelig postet av jOkKeJacKaL
Dere skremmer meg...
Vis hele sitatet...
thihi... bare vent til vi kommer til en helvetes-øy nær deg...
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Hmm..den skjønnte jeg ikke helt :P
Hvordan kan et tidspunkt være mistenksomt? Natta er jo best, for da sover de fleste.
Vis hele sitatet...
Riktig! Hvorfor pokker lå ikke både du og offeret i dyp søvn? Mye bedre at da drapet skjer når offeret kanskje tar seg en fjelltur på ettermiddagen. Dang! så forsvant offeret mitt på fjellet. Bare gått seg vill kanskje?
Og vips, så var antall aktive her på forumet halvert
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Går og ann å skaffe seg en rimelig stor kondensator og lage en hjemmelaga stun-gun som selvsagt gir fra seg nok strøm til at den dreper nokså kjapt. Setter stun-gun'en i nakken på en fremmed person og legger liket i en sekk som du tar med til en metallcontainer med lokk.
Riv ut alle tennene og kast liket i containeren.
Heller mange liter bensin nedi container og tenner på... etter hvert som flammen brenner ut fyller du på mer. Til slutt er det bare aske igjen av liket, og i og med at du har fjerna tennene kan de ikke identifisere asken.
Tennene kan du kverne til pulver og kaste på sjøen eller noe.
Hvis det er snakk om "Det Perfekte Mord" så trenger man ikke å rive ut tenna på noen, brenne dem eller ha alibi.
Jeg vil påstå at et "perfekt" mord er et mord hvor liket blir funnet akkurat det det ble drept, men hvor man ikke kan finne spor som kan lede til gjerningsmannen.
Tenker på mord som kunne være filmatisert gjennom Hercule Poirot - den type mord hvor man faktisk får venner/bekjente til å tro at de var sammen med offeret etter dødstidspunktet - den type drap.
Dette innebærer selvfølgelig ikke sement, trekking av tenner, griser eller brenning.