Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2745
Heisann freaks Jeg trenger nye ørepropper. Jeg bruker til vanlig Iphone sine orginale, men de får jeg så jævlig vondt i øra av å sitte med 12-14 timer i hver dag. Er på jakt etter noe litt kraftigere og bedre, jeg er dog klar over at så mange timers bruk hver dag så blir man sår i øra uansett, men må da finnes noe som er bedre enn Iphone sine.

Jeg er ikke opptatt av at det skal være perfekt, men setter pris på at det ikke er helt ræva heller

Ikke over 1000kr.
Trenger ikke være trådløse.

Noen som har prøvd
Soundmagic E10C?
Anbefaler RHA ma650, veldig behagelige trådløse ørepropper med 12 timer batteri, veldig god lyd! Brukt de hver dag i ca ett år nå på jobb som snekker, veldig god kvalitet blitt utsatt for mye støv og fukt, + de vibrerer når du mottar anrop eller sms ��

https://www.hifiklubben.no/hodetelef...B&gclsrc=aw.ds
Sist endret av FishTank; 17. desember 2018 kl. 23:05.
Om du kan bruke headsett så er portapro en soleklar vinner, trykket på ørene kan justeres og man finnee ikke bedre lyd i et headsett til den prisen
Jeg tolker det dit hen at du ønsker komfortable øreplugger? Da anbefaler jeg Shure SE215

Har hatt de selv, og dyrere modeller, og de er veldig behagelige og har brukbar lyd. Ligger sikkert masse reviews på nett.

Det følger med tupper(hva er ordet jeg leter etter??), eller hva jeg skal kalle det, av tre ulike materialer, og tre størrelser på disse igjen. Etter litt prøving finner du det som er mest komfortabelt. Jeg brukte alltid de laget av skum, du ruller de sammen mellom fingrene og stapper de inn i øret, og så utvider de seg til å passe øregangen perfekt.

Lykke til
Sist endret av TrippyKing; 18. desember 2018 kl. 06:31.
Shure se215 med formskum er veldig behagelige men du bør se etter hodetelefoner om du skal bruke dem opp til 14 timer daglig. Gjerne noen som ikke ligger oppå øret. Koss portapro kan man ta sats og sparke i søpla.
Hvis du bruker de såpass mye burde du investere i et skikkelig headset - spørs om du skal bruke de
På buss/skole/Hjemme

Anbefaler RHA sterkt selv men de med tråd har en rar gimmick at du må ta ledningen rundt øret. Kvalitet og komfort er høy

Og ja, portapro er sorgen. Kan jeg trygt si med 4års erfaring hvor jeg sikkert gikk gjennom 90 stykker (eneste positive er livsgarantien)
Spar hørselen din, bruk et over the ear headset hvis du skal bruke det så mange timer om dagen. Og ta pauser. Jeg ville vurdert å legge litt mer i budsjettet så du får noen som har aktiv støydemping, slik at du kan spille med et lavere volum, som er mindre skadelig over tid.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En av mange ulemper med Portapro er at alle innen 1km radius også kan høre dritten du spiller, og får lyst til å kaldkvele deg.
Glemte å presisere hvorfor du bør unngå ørepropper over så lang tid. Du vil få en enorm bakterievekst i øregangen. Om ikke ørebetennelse så vil det iallefall klø og irritere.
Hvis du engang vil gå over 1000,-
Da kan jeg anbefale Shure e846. De er helt fantastiske, når du ser på prisen må du også se hva du får med på kjøpet.
Shure e846 vil jeg si er verdens beste in airs.
Under 1000,- ville jeg gått for Brainwavz Omega.

Vil også anbefale at du går for lyd kvalitet over fit, du kan alltid kjøpe bedre fits senere.
Sist endret av Gladixi; 18. desember 2018 kl. 19:53.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Glemte å presisere hvorfor du bør unngå ørepropper over så lang tid. Du vil få en enorm bakterievekst i øregangen. Om ikke ørebetennelse så vil det iallefall klø og irritere.
Vis hele sitatet...
Tru dat. Å sitte med originale plastikkplugger i 12-14 timer burde TS ha fått pokal for. Ville heller løpt maraton. Men han spurte nå en gang etter plugger da.
Skal du ha hodetelefoner, sørg for kjøp et skikkelig merke i hvert fall, som bowers & wilkins eller Sennheiser. Men baller fort på seg i pris.
Bare å rive av plasteret med en gang og kjøpe Sennheiser HD800 og rørforsterker til 15k, du kommer til å ville oppgradere på et eller annet tidspunkt uansett!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tru dat. Å sitte med originale plastikkplugger i 12-14 timer burde TS ha fått pokal for. Ville heller løpt maraton. Men han spurte nå en gang etter plugger da.
Skal du ha hodetelefoner, sørg for kjøp et skikkelig merke i hvert fall, som bowers & wilkins eller Sennheiser. Men baller fort på seg i pris.
Bare å rive av plasteret med en gang og kjøpe Sennheiser HD800 og rørforsterker til 15k, du kommer til å ville oppgradere på et eller annet tidspunkt uansett!
Vis hele sitatet...
Du mener vel Sennheiser HD800s
Nei. Sennheiser hd 820
Nei. Sennheiser HE1
Sennheiser er generelt bra, meeen hvis du liker litt mer bass og fylde så anbefaler jeg virkelig Monster Clarity HD, de gir sinnsykt bra punch uten at det reflekterer lyden i de høyere frekvensene.
Beats by dre