Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4246
Den undervurderte
Heisann. jeg har en tante som har slått opp med han hun var gift med. De hadde et barn ilag. Han kommer fra tyrkia og hadde fått turistvisum på tre måneder. Hun har alle tingene han hadde, inkludert bankkort og visum. Han har EN venn her i Bergen som han kjenner, og som overvåker tanten min. Hun kan ikke logge av facebook, for da er de redd noe skal skje. Tingen er det at politiet vil heller ikke gjøre noe med det, enn han har truet de, og oppført seg truende, da han sniker seg rundtomkring huset sånn innimellom, men da politiet kommer er han vekke og de spør masse sånn ''Sikker på at du ikke bare trodde du så han, da ?''

Det har faktisk eskalert seg så mye at de føler seg så truet da han er utenfor innimellom at de sover med kniv, i frykt for at han bryter seg inn / tvinger seg inn.

Jeg er på hytten og kan ikke dra ut til de før på mandag, da jeg ikke kommer meg hjem før det. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre ?

Setter pris på alle innspill.

MvH
- Morfen.
Det er ikke så mye mer man kan gjøre enn å anmelde både vennen i Bergen og tyrkeren.

Kanskje hun kan få overnatte hos noen andre noen netter frem til det har roet seg litt?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Hva er begrunnelsen til politiet for å ikke gripe inn?
Be hun logge av face med èn gang, ikke la de ha makt over ho. Deretter går hun og leier hotellrom frem til mandagen, da hun kan være med deg. Deretter ber dere politet om besøksforbud fra den personen.

Det virker for meg den mest rasjonelle og trygge måten å gå frem på ..

Det er synd sånne sjuke mennesker slipper inn i landet. De sier man skal velge med hjertet, men man må da søren meg la hjernen tenke!
Vodka! Vodka! Vodka!
31 8
Hør her; Jeg er selv tyrker og vet hvordan du kan stoppe han;

Si sånn " Senin ananin amina koyim serefini siktigimin oglu, teyzemi rahat birak"

hoho
Sist endret av Tamriel; 8. april 2012 kl. 02:21.
Den undervurderte
Trådstarter
Begrunnelsen for hvorfor de ikke griper inn er jeg ikke sikker på, det har hun ikke orket enda...

Men, Taurean, hvis hun logger av, øker ikke det sjangsen for han til å komme, iogmed at han kompisen overvåker hun ?
Sitat av Tamriel Vis innlegg
Hør her; Jeg er selv tyrker og vet hvordan du kan stoppe han;

Si sånn " Senin ananin amina koyim serefini siktigimin oglu, teyzemi rahat birak"

hoho
Vis hele sitatet...
Din mor gir sønnen faen sluts koyim ære, min tante igjen.

Google translate for de som er for late til å gjøre det selv. Skjønte ikke så sykt mye av det, tough.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Din mor gir sønnen faen sluts koyim ære, min tante igjen.

Google translate for de som er for late til å gjøre det selv. Skjønte ikke så sykt mye av det, tough.
Vis hele sitatet...

Lolwut, slenger meg på den, undres om han kan utdype det på nytt..
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Begrunnelsen for hvorfor de ikke griper inn er jeg ikke sikker på, det har hun ikke orket enda...

Men, Taurean, hvis hun logger av, øker ikke det sjangsen for han til å komme, iogmed at han kompisen overvåker hun ?
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg vil at ho skal på hotell. Selv om det koster en tusenlapp. Da kan han ikke bare bryte seg inn, det er flere folk rundt der. I et hus aleine er man mer utsatt. Hvis ho har gode venner å stole på anbefaler jeg heller det, selvsagt.

Grunnen til at jeg anbefaler det her er at det er så feigt av menn å drive å maktdrive kvinner på den måten, hadde det vært min mor\tante\whatever, hadde jeg gjemt meg rundt husveggen med balltre og bedt mor slå av face med en gang ... og ikke sagt noenting til onkel etterpå. Hva skal verden med sånt avskum?
Sist endret av Taurean; 8. april 2012 kl. 02:40.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er derfor jeg vil at ho skal på hotell. Selv om det koster en tusenlapp. Da kan han ikke bare bryte seg inn, det er flere folk rundt der. I et hus aleine er man mer utsatt. Hvis ho har gode venner å stole på anbefaler jeg heller det, selvsagt.

Grunnen til at jeg anbefaler det her er at det er så feigt av menn å drive å maktdrive kvinner på den måten, hadde det vært min mor\tante\whatever, hadde jeg gjemt meg rundt husveggen med balltre og bedt mor slå av face med en gang ... og ikke sagt noenting til onkel etterpå. Hva skal verden med sånt avskum?
Vis hele sitatet...
forstår tankegangen. jeg må bare komme meg hjem, så skulle visst de dra til bestemoren en periode, og da sa jeg til mor at jeg flytter ut i huset deres for å passe på. han kommer nok før eller siden, har mer enn nok til å forsvare meg med, så jeg skal nok få tatt han, forhåpentligvis, hvis han prøver seg på meg, da. Tyrkere, vettu.. esje tam....
Bryr meg liksom lite om hvor folk kommer fra, hvilken religion, hva som helst. Bare de oppfører seg skikkelig. Folk som stalker, som truer og driver med bullshit, kan bare holde seg for seg selv, eller ta konsekvensene.
Skjønner ikke helt dette.

Er Tyrkeren i Tyrkia?
Hvorfor sitter din tante med bank kortene hans og visum?
Hadde de et barn sammen?
Eller har de et barn?
Holder hun isåfall kanskje barnet unna faren?
Hvorfor lusker en venn av han rundt huset?

Spørsmålene jeg stiller er egentlig et svar på følgende spørsmål: Har han en grunn til å komme tilbake?! (Ja)
Mye som trenger svar, så de svarene som er åpenbare er hotell, familie og venner.

Bli kvitt rotårsaken til at han\vennen skal komme og la politiet ta det derfra.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av clarionify Vis innlegg
Skjønner ikke helt dette.

Er Tyrkeren i Tyrkia?
- Nei, han er i norge, han kommer seg ikke noensteder
Hvorfor sitter din tante med bank kortene hans og visum?
- Forde han var hos hun, men så stakk han fra de til en kompis, men glemte tingene og hun låste han ute.
Hadde de et barn sammen?
- Ja, de hadde nylig fått ett barn sammen
Eller har de et barn?
- Hun har ett barn fra før av, min kusine som er like gammel som meg.
Holder hun isåfall kanskje barnet unna faren?
- Hun prøver, for han truer og fremstår som farlig
Hvorfor lusker en venn av han rundt huset?
- Det er HAN som lusker rundt huset, vennen bare ser når hun er pålogget på sosiale medier. når hun logger av sier vennen sikkert at hvis han skal inn i huset å gjøre noe, kan han gjøre det nå... jeg vet ikke, har ikke spurt han..

Spørsmålene jeg stiller er egentlig et svar på følgende spørsmål: Har han en grunn til å komme tilbake?! (Ja)
- Ja, det har han, men hun sa til han AT... hvis han er så agressiv og truende, får han ikke hentet tingene sine før han har roet seg ned, for det tørr hun ikke.

Mye som trenger svar, så de svarene som er åpenbare er hotell, familie og venner.

Bli kvitt rotårsaken til at han\vennen skal komme og la politiet ta det derfra.
Vis hele sitatet...

Takk for innlegget ! La igjen svar i quote'n.
Be henne om å levere sakene hans hos politiet, så kan tyrkeren hente dem der.
Han kommer ikke til å gi seg så lenge hindrer ham i å dra fra landet uten bankkort og visum o.l.
Sist endret av Fuzzybossen; 8. april 2012 kl. 03:22.
Den undervurderte
Trådstarter
blir vel til at jeg gjør det, da de reiser til foreldrene i morgen fikk jeg vite, så da kjører jeg ut å henter det når jeg kommer hjem
Jeg ville prøvd å få igang en dialog mellom tanten og tyskeren, ingen grunn til å vikle inn politiet i noe så vagt. Kanskje det hele er en misforståelse? Kanskje tanten din er blitt så paranoid at hun blåser ting ut av proporsjon? Eventuelt ville jeg installert noe enkle alarmgreier i huset til saken har løst seg.
Jeg har opplevd et par slike ting. Blant annet en fullstendig sprø ekskjæreste som truet med å drepe meg og min mor om han ikke fikk 200 tusen kr. Vel, jeg har et aldri så lite budskap man kan skrible ned på en lapp på døren.

A Scanner Darkly - come on in, the door's unlocked.

Legger ved en aldri så liten artikkel om politiet sitt fantastiske arbeid i saken der en kvinne var nær å bli drept av sin mentalt ustabile ekskjæreste. Kvinnen fikk ikke hjelp da den psykisk syke mannen ringte henne 40 ganger på en kveld, jepp. Denne mannen mannen tidligere var dømt til tvungent psykisk helsevern, etter å blant annet ha skutt over hodet på en annen kvinne i 1996. Etter det jeg har lest i denne saken har politiet vært involvert i flere episoder tidligere med det samme paret. Grunnen til mangel på hjelp var visst... tør dere gjette? Kapasitetsproblemer. Kjekt å våkne til at vedkommende står ved døra til soverommet ditt og knivstikker deg livstruende fordi det ikke ble tatt tak i med en gang.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10049647
Sist endret av Lucy In The Sky; 8. april 2012 kl. 11:35.
Om Politiet ikke vil hjelpe, ville jeg rett og slett samlet noen kroner til en torpedo, latt han vente i et av husets rom man ikke har innsikt til - og logget av facebook - om det er som du sier.

Politiet får noen ganger løs fingeren fra der de har den om du nevner at du ser deg nødt til å ty til alternative metoder dersom de ikke vil hjelpe.
Sist endret av Verilon; 8. april 2012 kl. 11:44.
Det første du må gjøre er å gi mannen tilbake tingene sine. Det store problemet her er at tanten din sitter med ting som bankkortet hans. Mannen er bare desperat siden han ikke eier nåla i veggen. Han har ingen penger til å kjøpe sin egen mat så lenge tanta de sitter med bankkortet hans. Og alle de pengene han eventuelt ville få går nettopp inn på dette bankkortet. Tanten din sitter også med vistumet hans og sikkert passet. Dette gjør at han ikke kommer seg noen vei heller. Tyrkeren har helt klart gått feil vei for å få tak i tingene sine. Det han burde gjort var å kontakte politiet. Uansett så tror jeg at denne mannen bare er desperat etter å få tak i de aller personligste tingene sine som gjør at han ikke greier å roe seg ned. Da fortsetter bare denne onde sirkelen. Vær så snill å gi den stakkars mannen tilbake tingene sine!
Sist endret av PClock; 8. april 2012 kl. 12:04.
Sitat av PClock Vis innlegg
Det første du må gjøre er å gi mannen tilbake tingene sine. Det store problemet her er at tanten din sitter med ting som bankkortet hans. Mannen er bare desperat siden han ikke eier nåla i veggen. Han har ingen penger til å kjøpe sin egen mat så lenge tanta de sitter med bankkortet hans. Og alle de pengene han eventuelt ville få går nettopp inn på dette bankkortet. Tanten din sitter også med vistumet hans og sikkert passet. Dette gjør at han ikke kommer seg noen vei heller. Tyrkeren har helt klart gått feil vei for å få tak i tingene sine. Det han burde gjort var å kontakte politiet. Uansett så tror jeg at denne mannen bare er desperat etter å få tak i de aller personligste tingene sine som gjør at han ikke greier å roe seg ned. Da fortsetter bare denne onde sirkelen. Vær så snill å gi den stakkars mannen tilbake tingene sine!
Vis hele sitatet...
La ikke merke til at tanten din visstnok har alle tingene hans, og det virker jo helt rart, har jeg misforstått? Hvis ikke er jeg i såfall helt enig! Hvordan kan dere være så frekk å tilkalle politiet på grunn av vage trusler når dere i praksis har stjelt alt han eier? Det er dere som burde bli anmeldt med mindre dere umiddelbart leverer tilbake alt som er hans.
Sist endret av Grix; 8. april 2012 kl. 12:35.
For å si det slik: dersom noen hadde lagt beslag på visumet og bankkortet mitt, hadde jeg sett det som eneste løsning å bryte meg inn i huset.

'Lever tingene hans personlig til han eller politiet. SAken løst.
hadde skaffet meg overvåknings kameraer og levert tilbake tingene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan ble enden på visa her?
Han var aldri tyrker.
Sånn er livet når du er så lur at du får unge med en kjeltring, for ikke minst å nevne Tyrker i tillegg (ikke at det har noen betydning overhode da right)