Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 9736
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Hei!

Jeg har lenge lengtet etter å få spille Flåklypa på PC'n og i dag tenkte jeg at jeg skulle installere det på min Pc med 64-bit Windows 7 Home Premium. Jeg fant etter hvert ut at jeg måtte bruke Virtual PC og kjøre spillet gjennom XP. Så jeg lastet ned det nødvendige via min skolepc med Windows 7 Professional (Fordi microsoft har funnet ut at home premium brukere ikke skal ha tillgang til Vitrual PC) og innstallerte det på min Home premium PC.
Hele opplegget fungerer helt fint, og jeg får innstallert Flåklypa med cdene. Problemet er at når jeg prøver å spille, får jeg bare opp en melding om at jeg må sette inn cd-en til å spille med. (Selv om den står i, og fungerer til å innstallere spillet med.) Jeg har prøvd å lagre cd-platen til en .iso fil og mounte den, men da fikk jeg feilmelding om ulovlig kopiering osv.
Prøv å last ned en no-cd patch
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Trådstarter
OK, jeg fant feilen. Jeg trenger ikke VPC eller no som helst, bare denne: http://www.caprino.no/support/no/update.asp