Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 16210
Hei


Jeg kjeder meg litt for tiden, og kunne ha trengt noe å bruke tiden min på. Jeg vet at det er mange på freak som gjør både det ene og det andre. Da lurte jeg altså på om dere kunne anbefale noen morsomme hobbyer ?
Ting som jeg har prøvd/ikke kan: Paintball, pyro, skating.
Vil helst ha ting som ikke koster så altfor mye penger (ganske så blakk )

Takker dere snille mennesker på forhånd !
Pyroteknikk, programmering eller fisking?
Du har en pc, spill dataspill! Spill hele sommeren så slipper du å bli solbrent.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Pyroteknikk, programmering eller fisking?
Vis hele sitatet...
Fisker allerede en god del Fotografering holder jeg akkurat på å bli ganske interessert i, og har fått lov til å låne storesøster sitt kamera i sommer, så blir nok en del av det!
Pyroteknikk er uaktuelt, tviler på at mamma blir glad når jeg lager fyrverkeri på soverommet

Sitat av Skateward Vis innlegg
Du har en pc, spill dataspill! Spill hele sommeren så slipper du å bli solbrent.
Vis hele sitatet...
Nei takk, venter til vinteren med akkurat det!
Et musikkinstrument, lære deg å stå på longboard. Tegning? Ta bilder? Lage filmer? Skriv en bok.
Urban exploring og fotografi så vi får enda flere flotte bilder her inne.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nei takk, venter til vinteren med akkurat det!
Vis hele sitatet...
Neivel, hva med ridning da?
Trene?

10 tegn!
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omaha Vis innlegg
Urban exploring og fotografi så vi får enda flere flotte bilder her inne.
Vis hele sitatet...
Fant faktisk et nedlagt hotell i dag, skal ned å ta bilder nå til uka !

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Trene?

10 tegn!
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke tenkt på, kunne ha blitt kvitt valpefettet
Begynn med klatring! Parfekt for balansen, styrke, kondis og mer! Kan være både skremmende og morsomt!
Første gangen du er i en klatrevegg så kommer du deg sikkert enkelt opp (Prøv deg i et aktivt klatreanlegg først), men og komme ned igjen er ikke det letteste. er du heldig så har du en erfaren sikrer (Han som "holder" tauet slik at du ikke detter i gulvet) som er god og forklare.
Om du har dårlig kondis så passer det også! Du merker ikke det på den måten men at du blir ganske så sliten i hendene. (Fingrene spesielt de første ukene / månedene)

Nå koster Klatring ganske mye om du skal skaffe deg eget ustyr (jeg har utstyr til en verdi av 6-9k) men dette trengs vanligvis ikke om du drar til et klatresenter eller en klubb, de leier ofte ut for en liten sum penger eller gratis.

Edit; Når jeg begynte så klatret jeg mest med min søster, men ettervært så fikk jeg "brattkort" (At jeg kan sikre andre) og skaffet meg venner der. Så da ble det endel morsomere. Og om vi var i klatrehallen i 2 timer så klatret vi kanskje bare 40min. Resten av tiden tullet vi
Sist endret av Vod0; 19. juni 2011 kl. 00:44.
Enig med å trene, sommeren er fin tid for å være ute å springe i naturen. Kan finne deg et løp å delta i, trenger ikke å være langt, der du setter deg et mål at du rett og slett skal fullføre. søk på google, spør bekjente om de vet om noe i nærområde, når du har et mål å jobbe fremover mot er alt mye lettere.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Takk for bra svar Settoz og Larsiii!

Klatring virker veldig interessant ja! Du vet ikke tilfeldigvis om noen bra steder i Kristiansands området?
Virker også som en veldig gøy måte å styrke kroppen sin på! Skal se litt mer inn på det

Trening er noe som jeg definitivt kommer til å prøve ut, kondisen min er også helt på bunn! Er en ganske stor kar på 1,98 og 100 kilo, så å bruke størrelsen min med tanke på trening virker også litt lurt.
Du kan jo også begynne med kickboxing, kickboxing er veldig bra trening for hele kroppen, styrke, kordinasjons og kondisjon. Gøy å trene og se at man oppnår noe (som belte grader, nm, em, vm)

Akvaristikk er også en veldog gøy hobby, veldig fasinerende og mye interresant og lære.
lær deg matte.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Takk for bra svar Settoz og Larsiii!

Klatring virker veldig interessant ja! Du vet ikke tilfeldigvis om noen bra steder i Kristiansands området?
Virker også som en veldig gøy måte å styrke kroppen sin på! Skal se litt mer inn på det

Trening er noe som jeg definitivt kommer til å prøve ut, kondisen min er også helt på bunn! Er en ganske stor kar på 1,98 og 100 kilo, så å bruke størrelsen min med tanke på trening virker også litt lurt.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Du kan jo starte med "Inneanlegg klatring - Kristiansand" på google..
Og husk, tauene / utsyret i klatring er sikret for og tåle flere tonn. Sånn at du faktisk skal stole på utstyret, at det holder.
Les hele "LA DIVINA COMMEDIA" av Dante Alighieri. Da har du noe å gjøre denne sommeren. Finner flere eksemplarer på Amazon. Min er oversatt til engelsk av I. C. Wright og C. H Ramsay. Skaff gjerne også Gustave Doré sine bilder til verket: http://www.amazon.com/gp/product/048623231X

Du kan også lese "The Egyptian Book of the Dead: The Book of Going Forth by Day".

Finner den her: http://www.amazon.com/gp/product/0981773605
Sitat av alexanderb Vis innlegg
lær deg matte.
Vis hele sitatet...
ikkje for og væra eit troll nå, men Sommeren er til og springe etter damer og sove på stranda. det er noko som heiter skule og der får du nok tid til og lære matte
Airsoft.
GOD hobby, og god måte å holde formen.
Har holdt på i 3 år nå, og har ikke angret et sekund!

MEN, bare hvis du blir medlem i organisert klubb med masse mennesker. "Backyard games" er ikke kult ELLER lovlig
Sitat av Skateward Vis innlegg
Du har en pc, spill dataspill! Spill hele sommeren så slipper du å bli solbrent.
Vis hele sitatet...
Du har ikke skjønt det,du?

Svett-game på rommet på vinteren og leve som en utendørs-zombie om sommeren. Variasjon er bra, sa visst noen til meg
Basketball er moro om natten med kompisene og røyke hasj Det er beste jeg vet om sommeren ellers så lager jeg en piece (tagging) om natten også. Er jævlig moro å ha adrenalinkick når man lager kunst. Vært ute og spilt basket alene nå nettopp, men likevel moro det og Jeg er ikke en habil basketspiller enda, men litt moro å se utviklingen min i basket etter jeg begynte med street basket om våren.
Test ut planking.
Eller du kan slå verdensrekorden i tetris.

Eller gjør noe som ikke er lov. Det er som oftest gøy sykt gøy der og da.
Epleslang elns.
Sist endret av Awesome-O; 19. juni 2011 kl. 01:29.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Test ut planking.
Eller du kan slå verdensrekorden i tetris.

Eller gjør noe som ikke er lov. Det er som oftest gøy sykt gøy der og da.
Epleslang elns.
Vis hele sitatet...
men jævelig kjipt etterpå?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Enig litt med tokis, Basketball er veldig gøy, med andre eller sette på litt musikk i headset og bare skyte litt, evnt finne en kurv du kan dunke på veldig gøy ! eller kan du starte med graffiti som også er veldig gøy !
Sitat av Settoz Vis innlegg
men jævelig kjipt etterpå?
Vis hele sitatet...
Kommer an på om man blir tatt eller ei!
Uansett, om du blir tatt, så er det sykt fett å se tilbake på når du er 80! :P
Lær deg et instrument! Få ting slår å mestringsfølelsen du får etter å nettopp ha lært deg en sang på et instrument.
Det er en billig hobby som kommer til å sluke enormt mye av tiden din Du kan fort sitte flere timer å terpe på små detaljer. Og det er gøy!

Forskning viser også at barn som spiller instrument utvider hjernekapasiteten !

Som blues entusiast så vil jeg anbefale deg å lære munnspill Ingenting slår det å sitte ute i sommerværet og jamme litt i kveldssola
Sist endret av maxphone; 19. juni 2011 kl. 01:42. Grunn: jævla leif
Sitat av maxphone Vis innlegg
Lær deg et instrument! Få ting slår å mestringsfølelsen du får etter å nettopp ha lært deg en sang på et instrument.
Det er en billig hobby som kommer til å sluke enormt mye av tiden din Du kan fort sitte flere timer å terpe på små detaljer. Og det er gøy!

Forskning viser også at barn som har spiller instrument utvider hjernekapasiteten !

Som blues entusiast så vil jeg anbefale deg å lære munnspill Ingenting slår å sitte ute i sommerværet og jamme litt i kveldssola
Vis hele sitatet...
Gitar er også noe du kan lære! Prøver og lære det selv..
Jeg vet ikke hvor gammel TS er. Men kan ambefale deg faktisk å jobbe hardt i sommer. Tiden flyr å du slipper å være så "blakk". Dette er ialfall mitt tips til deg så kan du bruke pengene som du tjener i sommer på eventuelt Dykke-Kurs, utrolig fett å dykke med tank, bare ligge der å sveve over bakken å under deg svømmer fiskene.

Lykke til.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Kjøp en brukt seilbåt, puss den opp og seil rundt i sommer. Finnes ikke noe bedre enn helt stille vann, en øl/jonas og gode venner en sen sommerkveld. Om dere gjør en god jobb med oppussingen kan dere også tjene et par tusen hver på det
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Pyroteknikk, programmering eller fisking?
Vis hele sitatet...
FIsking er noe som er drit gøy å drive med, pakk med deg tursekk og fiske utstyr og dra opp i skogen og få noen saftige ørreter.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hmm.. Du kan jo starte med "Inneanlegg klatring - Kristiansand" på google..
Og husk, tauene / utsyret i klatring er sikret for og tåle flere tonn. Sånn at du faktisk skal stole på utstyret, at det holder.
Vis hele sitatet...
Støtter klatring, en fantastisk sport hvor man får utfordret både psyken og fysikken.
Men ville prøvd å komme meg ut så fort som mulig, jeg begynte selv å klatre ute, uten brattkort og drit.
Ingenting er så deprimerende som å klatre på en innendørsvegg, med svettelukt og kjip luft.

Finn noen klatregrupper i nærheten og prøv å få blitt med dem ut.
Klatremiljøet er veldig sosialt og inkluderende, som i de fleste "nisjesporter".
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Parkour
http://en.wikipedia.org/wiki/Parkour

Damien Walters 2010 Parkour
http://www.youtube.com/watch?v=cNvJy0zoXOY

Dette koster vel ikke mere enn et par joggesko.
Sist endret av UrbanFreak86; 19. juni 2011 kl. 02:50.
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor gammel TS er. Men kan ambefale deg faktisk å jobbe hardt i sommer. Tiden flyr å du slipper å være så "blakk". Dette er ialfall mitt tips til deg så kan du bruke pengene som du tjener i sommer på eventuelt Dykke-Kurs, utrolig fett å dykke med tank, bare ligge der å sveve over bakken å under deg svømmer fiskene.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Støtter delen med og jobbe hardt, 70k+- er ikke så alt for ille for min del
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Støtter delen med og jobbe hardt, 70k+- er ikke så alt for ille for min del
Vis hele sitatet...
Jobber som Avisbud. Går fra klokken 20.00 - ca. 20.45 og tjener ca. 2000kr i mnd. (Går Mandag, Onsdag og Fredag). Grei lønn til at jeg jobber så lite.
Så Anbefaler deg og skaffe en jobb, herlig og kunne kjøpe litt ting og tang du egentlig ikke trenger!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jobber som Avisbud. Går fra klokken 20.00 - ca. 20.45 og tjener ca. 2000kr i mnd. (Går Mandag, Onsdag og Fredag). Grei lønn til at jeg jobber så lite.
Så Anbefaler deg og skaffe en jobb, herlig og kunne kjøpe litt ting og tang du egentlig ikke trenger!
Vis hele sitatet...
Du anbefaler hvem? meg eller ts? Jeg har sommerjobb nå, og tjener vel ca 70 på 2 mnder nå Så vil anbefale ts og finne en sommerjobb han kan tjene på. Er ganske greit og gå forbi en butikk og se noe du vil ha, men absolutt ikke trenger og faktisk kunne kjøpe det uten at det er noe stress

For min del blir det bil <3
Skogsturer med dårlige stier og ulendt terreng! : D Hopp fra sten til sten, på stubber osv., fly gjennom lufta, kjempe befriende ... Tar meg en tur i skauen nesten hver dag jeg ! Kjempebra trening óg... får mer og mer energi jo mer man springer rundt i skogen i den friske lufta : D! Mer kreativ blir man kanskje også når man oppsøker skjønne steder i naturen : ) ? Ta med kamera / tegneblokk / notatbok til å skrive ned hva enn som dukker opp i hodet! Utrolig bra for psyken å tilbringe slike stunder i naturen : )
Metalldetektor + gamle stier og veier kan by på mye morsomt.. Har funnet endel gamle mynter og annet krimskrams som jeg har tjent inn noen kroner på
Fjellturer, Urban Exploring, Geo Catching, klatring, MMA, male, tegne, skrive, lese, rulleskøyter, paragliding, dykking, vindsurfing, gitar/piano, musikk, film, festivaler, frivillig arbeid, couch surfing, etc etc. Det er veldig mye gøy du kan finne på
Du er på nFF, nå. Det er jo flust av ting du kan slenge deg på her, og masse folk fra de dedikerte underforumene som sikkert hjelper deg å komme i gang.
Noe du kan prøve:

-Begynn med mekking av maskiner.
-DIY
-Programmering
-Web-utvikling
-Grafisk design
-Fotografering
-Musikk
-Spill
-Urban exploring
-Grafitti
-Hiv deg inn i rusmiljøet
-Pyroteknikk
-Kjemi

Håper det kan være til hjelp .
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hei


Jeg kjeder meg litt for tiden, og kunne ha trengt noe å bruke tiden min på. Jeg vet at det er mange på freak som gjør både det ene og det andre. Da lurte jeg altså på om dere kunne anbefale noen morsomme hobbyer ?
Ting som jeg har prøvd/ikke kan: Paintball, pyro, skating.
Vil helst ha ting som ikke koster så altfor mye penger (ganske så blakk )

Takker dere snille mennesker på forhånd !
Vis hele sitatet...
Sliter med det samme problemet, har alt for mye fritid og ingenting å gjøre. Har lyst til å begynne å trene jeg også, men er jo et stort tiltak å komme seg ut :P
vurderer muligens å lære meg å programmere litt også, eller noe annet pc relatert som kan være nyttig å kunne.

Du kunne jo også tenkt å skaffe deg en sommerjobb for å tjene litt ekstra penger?
har et tips!
Motorcross! Trener kondis, blir jævlig sterk i henda, og det er satan så gøy!
du kan enten kjøre mx ( rundt på en bane) eller fmx (hoppe og gjøre triks på ramper)
kjørte selv fmx og hadde suzuki norge som sponsor men grunnet skade måtte jeg kutte ut.
kjører nå litt mx for gøy, det er satan så gøy!
oppdriver du en lokal motorcross klubb så får du garantert bli med dem på banen og prøve. de vil ha flere medlemmer så de lar gledelig ungdom (og voksne for den del) prøve og se om det er noe for dem eller ikke
siden du er glad i fotografering, så kan jeg anbefale deg en smart koselig ting

Er du veldig glad i natur? har du en plass du absolutt elsker, og vil andre skal se det samme?
Opprett en nettside, kjør wordpress, også legger du ut bilder osv.. og gjør det i sommer, jeg og noen andre holder på med dette som en hobby i sommer: http://www.lopphavet.net/?page_id=37

Og enig med deg, ikke sitt inne i sommer foran pcn og spill, kom deg ut og se hvor fint verden egentlig er
Sitat av Skateward Vis innlegg
Neivel, hva med ridning da?
Vis hele sitatet...
ri selv eller bli ridd?

gjør som meg, pc når det regner og er det vær til det bare går du ut å ser hva du ender opp med å gjøre kan fort bruke en del tid hvis du lærer deg litt triksing på sykkel?
Cannabis, mdma, amfetamin, meskalin, dmt, kokain, lsd...

He he, fra spøk til alvor.

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Faktisk ikke tenkt på, kunne ha blitt kvitt valpefettet
Vis hele sitatet...
Ikke bare blir du kvitt valpefettet av å trene, men jeg kan garantere at du vil føle deg sååå mye bedre. Du kan jo trene på et gym, men vil også anbefale deg å gå tur i skogen om du har muligheter for det der du bor. Det er ikke akkurat trening, men du får mosjon og om du er heldig får du sett mange fine steder Anbefaler Mp3 spiller om du går alene
Sitat av Skateward Vis innlegg
Du har en pc, spill dataspill! Spill hele sommeren så slipper du å bli solbrent.
Vis hele sitatet...
Kan bli solbrent av UV strålingene fra pc skjermen..
Sitat av Haribo Vis innlegg
Kan bli solbrent av UV strålingene fra pc skjermen..
Vis hele sitatet...
Strålingen er elektromagnetisk (EMF), finnes ikke uv-stråling fra datamaskiner.
Og som meg bekjent blir du ikke solbrent av elektromagnetisk stråling, isåfall ville alle som bodde på planeten jorden sett ut som afrikanere ( litt overdrevent, men du tar poenget).
Sist endret av ZELDUR; 20. juni 2011 kl. 17:01.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Strålingen er elektromagnetisk (EMF), finnes ikke uv-stråling fra datamaskiner.
Og som meg bekjent blir du ikke solbrent av elektromagnetisk stråling, isåfall ville alle som bodde på planeten jorden sett ut som afrikanere ( litt overdrevent, men du tar poenget).
Vis hele sitatet...
det var egentlig bare en joke
3D tegning! <3
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Strålingen er elektromagnetisk (EMF), finnes ikke uv-stråling fra datamaskiner.
Og som meg bekjent blir du ikke solbrent av elektromagnetisk stråling, isåfall ville alle som bodde på planeten jorden sett ut som afrikanere ( litt overdrevent, men du tar poenget).
Vis hele sitatet...
Både lys og UV-stråling er elektromagnetisk stråling. UV-stråling har kortere bølgelengde enn lys, og er dermed mer energirikt. Det er i hovedsak UV-stråling som gjør at man blir brun, og dermed blir man solbrent av elektromagnetisk stråling.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
går det bra med treninga da?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
slå en verdensrekord mens du er fjern x) bare fordi det er gøyere enn i edru tilstand