Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 15633
Hjelp! Jeg har en Canal Digital PVR dekoder og nå det begynte å hakke litt på HD-kanalene for noen timer siden og det kom opp en melding som forsvant etter et sekund hvor det står noe sånt som: "Om Conax: programkort mangler osv..." rekker ikke lese hele meldingen før den forsvinner. Det har bare blitt verre og verre og nå er det sånn på alle kanalene og det går ikke an å se på TV. Hjelp!
Pussig,jeg fikk det samme for to dager siden. Jeg tok ut kortet og satt det inn igjen, siden har det vært bra..
Sist endret av Leiha; 22. januar 2011 kl. 16:30.
Trådstarter
Sitat av Leiha Vis innlegg
Pussig, dette fikk jeg for to dager siden. Jeg tok ut kortet og satt det inn igjen, siden har det vært bra..
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette flere ganger. Har tørket av kortet uttalige ganger... Hjalp ikke
Da må du mest sannsynlig ha et nytt kort eller det kan være feil på tuneren. Ring CD kundeservice.

Den andre muligheten er jo å åpne tuneren for å rense kontaktene, men det er for spesielt interesserte evt. garanti vil da ryke.
Bruker du 1 eller 2 antennekabler?
Trådstarter
Sitat av Tortia Vis innlegg
Bruker du 1 eller 2 antennekabler?
Vis hele sitatet...
2, hvordan det?
Ett godt og gammelt triks for cd tunere er rett og slett å dra ut strømmen en stund...
Ring kundeservice du, de vil nok først sende en oppdatering til kortet. Fungerer ikke dette ringer du på nytt og du får nok ett nytt kort.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Ring kundeservice du, de vil nok først sende en oppdatering til kortet. Fungerer ikke dette ringer du på nytt og du får nok ett nytt kort.
Vis hele sitatet...
Skjer ikke.... det er svært sjeldent feil ved programkorta... og en oppdatering vil ikke hjelpe. Dette har med SW til Pvr'en og gjøre. Derfor jeg spurte om du brukte 1 eller 2 kabler, de med 1 ser ut til å få den feilmelding samt noe annet hyppigere.

Vil anbefale deg og prøve ut en liten ting først og se om det hjelper: Tast inn etter hverandre Rød-3-5-3-teletext-1.

Forresten har du den nyeste oppdateringen?
1. ta ut kortet. 2. sett deg på kne. 3. blås kraftig, men pass på så ingen spyttpartikler kommer med.

Jeg: "kødder du??"
Kundebehandler: "nei"

Den har jeg fått... hahaha
Trådstarter
Sitat av Tortia Vis innlegg
Skjer ikke.... det er svært sjeldent feil ved programkorta... og en oppdatering vil ikke hjelpe. Dette har med SW til Pvr'en og gjøre. Derfor jeg spurte om du brukte 1 eller 2 kabler, de med 1 ser ut til å få den feilmelding samt noe annet hyppigere.

Vil anbefale deg og prøve ut en liten ting først og se om det hjelper: Tast inn etter hverandre Rød-3-5-3-teletext-1.

Forresten har du den nyeste oppdateringen?
Vis hele sitatet...
Har prøvd rød-3-5-3-teletext-1 flere ganger...

Ringte til CD kundeservice og han skulle visst oppdatere kortet sa han, men det har ikke skjedd noe...
Når KB sier at h*n skal oppdatere kortet, er det for å bli kvitt kunde så fort som mulig, eller så har h*n ikke klart å løse problemet og blir kvitt deg med å be deg sette tven på nrk1 og vente noen timer....:P

Hva ligger signalnivået på?
Sist endret av Tortia; 23. januar 2011 kl. 21:51.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hoi! Gjenåpner tråden da den er relevant for mitt tilfelle.
Har fått pushet en oppdatering til PVR-dekoderen min.
Aller først fikk jeg Feilkode på dekodern, "P604" eller noe i den duren (dette sto i displayet), og måtte da kjøre en hard-reboot for at noe skulle skje.

Jeg fikk opp ny firmware, og måtte guide den gjennom initiell setup, fikk lagret kanaler og sånt.
Jeg slo på kanal 1 (NRK1 HD) og fikk opp kanalen, men så poppa det opp to feilbeskjeder -HELE- tiden. "Conax: Kort mangler osvosv" og "kortfeil. osvosv".
Dekoderen virker til å være forvirret om kortet mangler, eller om det er kortfeil.
Har blåst på kort, inni dekoder og gjort mitt. Jeg har aldri hatt problemet før oppdateringen kom.

Tror dere det er oppdateringen av dekoderen som har gått i stå, eller tror dere kortet plutselig sluttet å fungere uten grunn når de pushet oppdateringen?

Dro ut kontakten en stund, og nå kommer feilbeskjeden "P603" opp så snart jeg plugger strømmen i igjen, så jeg får ikke liv i den i det heletatt.
http://www.langvann.com/?viewt=18487179745905

Hm, trykka et par ganger på avknappen, og fikk kommet meg et stykke. Men da fikk jeg feilbeskjeden P604.
Endelig hadde jeg noen feilkoder å søke! *
Pb03 er ”start up – initialisation problem”
Pb04 er “internal communication failure”

Fikk satt den i nødmodus, slik at den henter ned siste programvare på nytt igjen.
Hodt inne avknappen på dekoderen i 5 sekunder og slapp, når 8888 vistes trykka jeg "OK" og "Meny" på fjernkontrollen.
Nå får jeg starta opp dekoderen, og får bilde i 5 sekund før det fryser og feilbeskjedene "Kortfeil" og "Kort mangler" dukker opp.

.... ooooog etter en times tid med TVtitting på NRK med feilbeskjeder prøvde jeg å sette inn programkortet igjen.
Første gangen fungerte det ikke, men andre gang gjorde det det. ingen feilbeskjeder, og jeg får inn kanalene jeg skal.

How weird. Ringer uansett CDI i morgen. Tror jeg vil ha ny tuner uansett.