Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 20250
Hei, har et sikkelig problem. har en Acer Aspire 5610Z og den pcn er helt klikk. har tenkt å restarte pcn eller noe pga virus som blokkerer all nett og antivirus installering.


det jeg lurer på er egentlig: finns det en måte å restart pc på uten cd? acer Empowering Technology recovery oppleget trenger passord når jeg prøver "alt + f10" så den delene klarer jeg ikke fordi jeg ikke veit/husker passordet. "hint" feltet er tomt. så.....


dere skjønner sikkert hva jeg sliter med, så hjelp meg =)
Sitat av Renovatio Vis innlegg
Hei, har et sikkelig problem. har en Acer Aspire 5610Z og den pcn er helt klikk. har tenkt å restarte pcn eller noe pga virus som blokkerer all nett og antivirus installering.


det jeg lurer på er egentlig: finns det en måte å restart pc på uten cd? acer Empowering Technology recovery oppleget trenger passord når jeg prøver "alt + f10" så den delene klarer jeg ikke fordi jeg ikke veit/husker passordet. "hint" feltet er tomt. så.....


dere skjønner sikkert hva jeg sliter med, så hjelp meg =)
Vis hele sitatet...
Enkel metode å restarte pcen på er å bruke AV/PÅ knappen....

Men vis det er reinstalere du tenker på?

Hvilket OS har du?
Sist endret av h1web; 11. januar 2010 kl. 07:11.
Installere Windows fra USB.

Installasjonsfilene finner du på thepiratebay.
Prøv å tilbakestille pcen til før den "klikket" ?

Start -> Tillbehør -> systemverktøy -> systemgjennopretting.. Velg en dato da alt funket.. Du mister ikke dokumenter osv men pcen fjerner alt av programmer/spyware/virus som har blitt installert i mellomtiden. Pleier å funke hos meg, og du slipper å slette alt

Hvis pcen ikke funker i det hele tatt kan du prøve å starte den i sikkerhetsmodus ved å restarte maskinen og trykke på F8 ved oppstart.
Sist endret av toby; 11. januar 2010 kl. 09:22.
Hvis du benytter deg av D2D så går det greit!
Sjekk i BIOS at D2D er aktivert, så trykker du ALT+F10 under oppstart.

Da skal du greie å kjøre en fabrikkstandard til din pc.
Nå vet ikke jeg med din Acer modell, men noen andre modeller jeg har vært borti har hatt 2 skjulte partisjoner som du ikke ser i Windows. Dersom du ikke har slettet dem kan du boote fra en av dem, følge veiviseren og voila er PCn lik som da du brukte den for første gang. Dette sletter dog alt du har tatt vare på.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av merulz Vis innlegg
Nå vet ikke jeg med din Acer modell, men noen andre modeller jeg har vært borti har hatt 2 skjulte partisjoner som du ikke ser i Windows. Dersom du ikke har slettet dem kan du boote fra en av dem, følge veiviseren og voila er PCn lik som da du brukte den for første gang. Dette sletter dog alt du har tatt vare på.
Vis hele sitatet...
Du ser disse fint i windows, fra diskbehandlingen.