Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9548
Hei!

Kjøpte brukt bærbar for noen måneder siden med vista installert. Den siste tida har plutselig PCen slått seg av eller låst seg. Ved oppstart igjen hender det at den må gjenopprette til et tidligere tidspunkt. Det har også hendt at nårt jeg slår PCen på, skjer det ingenting og skjermen er helt svart. Hvis jeg slår den av igjen og deretter på har den startet som normalt. Men i dag ble det svart skjerm og uansett hva jeg gjør, får jeg den ikke til å virke. Har koplet på ekstern skjerm for å se om skjermen hadde tatt kvelden, men skjedde ikke noe mer da. Hva har skjedd?? På forhånd takk for all hjelp!!!
prøv å lade den i noen timer, hvis ikke det hjelper prøv å resette cmos
Sist endret av animaonline; 19. oktober 2008 kl. 20:22.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter brent skjermkort eller hovedkort.

Tilfeldigvis en HP DV9000 serie ?
Trådstarter
4 0
Strømmen står konstant i når PCen er i bruk og sist jeg skrudden av PCen var batteriet fulladet. Hvordan restrate i cmos?? PCen er en Fujitsu Amilo XA 1526. Alle lamper lyser som de skal og man kan høre at maskinen gå.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hører du at maskinen booter ?

Begynner HDD å jobbe ?

Isåfall er det skjermkort som kan være defekt, er det en AMD cpu kan det også være minnefeil \ CPUfeil som fører til at skjermen er svart.

Dersom HDD ikke begynner å jobbe er nok mest sansynelig hovedkort eller lignende komponenter fried.

Uansett er det en garantisak og vi kan neppe få maskinen til å magisk fungere igjen.
Trådstarter
4 0
Takker så mye for svar. Hvordan kan man høre at HDD begynner å jobbe?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av goteren
Takker så mye for svar. Hvordan kan man høre at HDD begynner å jobbe?
Vis hele sitatet...
Når HDD jobber, så snurrer den etter hva jeg vet. Det hører du. Vanskelig å beskrive lyden, men den kan kanskje beskrives som "tikkende" når den starter.
Trådstarter
4 0
Den lyden hører jeg ja, og ja, det er en AMD. Men den lyden er der bare noen få sekunder, deretter stopper den å jobbe, noen som vet hva det kan skyldes?
Sist endret av goteren; 19. oktober 2008 kl. 21:00.
HDD lyd er vel mere surring/klikking/takking osv.. En gang jeg satte inn en cpu som ikke funka i pc'n min hørte jeg bare at vifta starta og surra, men ikkenoe jobbing fra HDD ellernoe.

Edit: sorry, overså litt av innlegget til Jonta
Sist endret av Atec; 19. oktober 2008 kl. 21:14.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg stjeler den her tråden litt
Igår så skulle jeg formatere Bærbaren til onkelen min, det er en gammel HP.
Jeg skulle formatere fordi når han starta pc kom de alternativene som kommer opp når du trykker på F8, og når du velger start windows normalt, så klikka alt og det gikk ikke ann å gjøre noe med saken.
Så jeg formaterte pc igår med cd han fikk med pc, men nå når han starter pc må han vente minst 30minutter før den kommer på, bokstavlig talt.
Først er det bare en helt svart skjerm, og etter 15min ca så kommer det opp en greie som skal lade, og det tar også 15ca.
Sånn her er det når den lader:
http://i39.tinypic.com/fc1qa8.jpg
Så spørsmålet mitt er hva er problemet?
Hvorskjer kommer det opp?
Kan også si at når jeg formaterte og pc'n skulle restarte så kom dette her opp.
Ser akkurat ut som på det bildet, og 30min.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Ser akkurat ut som på det bildet, og 30min.
Vis hele sitatet...
Kan det være noe feil med BIOS?