Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 11940
Heisann.
Jeg har en usb minnepenn som jeg gjerne skulle ha slettet endel filer på. Problemet er at disken er skrivebeskyttet. Jeg har prøvd å klikke egenskaper for så å fjerne skrivebeskyttingen men den skrur seg bare på igjen.

Jeg har også prøvd å høyre klikke på disken for å formatere den men da kommer det bare opp at disken er skrivebeskytett så det fungerer heller ikke. Noen som har hatt samme problemet å funnet en løsning?
Det er noen penner det er en liten tapp på.
Se om du finner en slik en, forså å dra den andre veien.
Det er ikke rett og slett en fysisk knapp på penna? Det finnes nemlig slike.
høyremuseklikk/egenskaper eller avansert. Skal finnes en funksjon der.
Det finnes ikke noen knapp på den nei...

Sitat av Dragoon
høyremuseklikk/egenskaper eller avansert. Skal finnes en funksjon der.
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerde forklart at jeg har gjort men det fungerer ikke... den blir bare stilt tilbake slik den var.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg tar opp denne tråden igjen da jeg har nøyaktig det samme problemet.. Har søkt litt rundt og fant bl.a. http://itpro.no/supportforum/index.p...T&f=64&t=52163 hvor det samme spørsmålet er reist uten at noen hadde noen løsning.

Kan ikke tenke meg at minnepennen er defekt eller "oppbrukt" som noen foreslår, jeg fikk den nettopp helt ny av et universitet med deres presentasjon på. Da jeg er ferdig med presentasjonen vil jeg gjerne slette den, eller i det minste benytte resten av den ledige plassen på pennen..

Det er heller ingen knapp på selve pennen.

Har prøvd å klippe vekk filene som noen foreslo men de forsvinner ikke, kopieres bare.

Eneste jeg kan tenke meg er at de har laget den med skrivebeskyttelse? Pennen bærer skolens logo etc og inneholder kun deres presentasjon(er) - så den er tydeligvis bestilt slik. Dette virker imidlertid helt idiotisk, en skulle heller tro at skolen ønsket at jeg skulle bruke den videre for slik å bære rundt på reklame for dem.

Får ikke redigere innlegget, men kommer med en liten update.

Etter litt fikling ser det ut til at de har partisjonert minnepennen slik at det kun er en liten del av den som er skrivebeskyttet. Spørsmålet består for den delen men resten er fritt tilgjengelig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kan hvertfall ikke tenke meg at dette er uomgjengelig. Forsøk å gi oss så mye info som mulig. Hvilket filsystem for eksempel?

*Googler "hvordan skrivebeskytte minnepenn"*

http://www.fixya.com/support/t248942...sb_flash_drive

Prøvd dette? Funnet etter googling "remove write protection from flash drive"
▼ ... flere år senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Nå satt jeg med akuratt samme problemet, og fant denne tråden. Nå kommer jeg ikke akuratt med en løsning, men jeg plugget minnepennen inn i en annen pc, og da fikk jeg flyttet/kopiert filer. Mappene er fortsatt tikket av som "skrivebeskyttet" i egenskaper.