Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 628
Hei, forsøker å innstalere Fedora oppå Xp på min nye maskin, problem er at maskinen ikke vil boote fra Fedora dvd(som kom med "Linux format" for etpar måneder tilbake).

Etter litt selvtest, fungerer det å boote fra xp prof. instalasjonsdisken, men ingen former for Linux versjon;har da prøvd Slackware, Suse og Fedora.

Maskinen jeg har er denne beryktede Coop maskinen, som ikke kommer med diskettstasjon så jeg klarer da ikke å lage noen boot disk.

For ordens skyld formaterte jeg maskinen fra Home ed. til Prof. når jeg fikk den, og hadde da videre planer om å ha en dualboot.

Jeg har sett igjennom steder i Bios hvor det evt. kan være noe problem, men siden den booter fra xp cd'en kan jeg ikke se at det kan ha noe å si.

Er det noen her som har noe formening om hva dette kan være, og evt. kan hjelpe eller har noen synspunkter?

På forhånd takk

Hilsen
A.