Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2798
Hei,

Jeg har flere mailkontoer registrert på mobilen.

Etter at jeg skiftet passordet på en av mailadressene mine (Gmail), får jeg til stadig en «pop up» på mobilen med beskjed om at passordet er feil, og at jeg må gå til Innstillinger for å oppdatere det. Det er selvfølgelig bra at iOS gir beskjed om det, men...

Beskjeden kommer kun når jeg gjør endringer på telefonen; Hver gang jeg:
- Oppdaterer apper
- Installerer en ny app
- Sletter en app

Har Gmail en funksjon der de, med Apples tillatelse, samler informasjon over appaktiviteten dersom du bruker mailen på mobilen?
Unlicensed Surgeon
Kommer det opp noen ganger uten at du gjør noe med apper/telefonen også?

Kan se for meg det kommer hver gang telefonen prøver å hente mail og det at den prøver å oppdatere alle innbokser ved endring av apper (tilfelle appen sendte en mail) ser jeg for meg er noe Apple kunne lagt inn. Tviler derimot på at Gmail appen får noe informasjon annent en "oppdater innboksen nå" av iOS når det skjer.
Trådstarter
5 3
Nei, meldingen kommer kun opp når jeg endrer endrer på apper.

Gmail-kontoen er heller ikke satt som primær.

Jeg tviler også sterkt på at dette er noe som Apple har gjort «bak ryggen vår». Syns bare det er veldig fiffig, og er nysgjerrig på hvorfor
Unlicensed Surgeon
Hmm, foreslår og sende spørsmålet til Apple. De er en av få selskap som tok personværn på alvor allerede før GDPR så tror faktisk du får svar. Om du skulle gjøre det og få svar legg det gjerne ut her

https://www.apple.com/no/privacy/contact/
Trådstarter
5 3
Takk. Skal gjøre det.

Jeg stoler såpass på Apple at jeg tipper det må være en eller annen innstilling

Jeg legger ut svaret her når jeg får det.