Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 82307
Ble litt nysgjerrig selv, men alle bilder 404'er
Nei det får vi vist aldri vite, så da får vi anta han ble busta pga bildet og har fått streng instruks om å aldri kommentere det.
Sona 75 dager med fotlenke. DVS dommen var 75, men sona 60.
Det gikk egentlig helt greit. Ved første besøk og "oppkobling" så kom de med noe som ligna en gammeldags telefon, en boks med telefonrør på og en rød og en blå knapp. Aldri ringte den og aldri ga den fra noen lyd. Gikk rundt i huset for å kalibrere alt, samt en uteplass. Fikk god uteplass og slik at jeg kunne være ute mesteparten av dagen.
De kom på besøk i ny og ned. De ringre noen minutter før de kom og spurte om jeg hadde besøk. Hadde jeg det så kunne jeg møte de ute ett sted, ellers kom de så vidt inn i gangen mens jeg blåste i promilleapp. og de spurte om jeg hadde det greit. Det hele tok 2 minutt hver gang.

Ellers måtte jeg møte hos krin.omsorgen i Bergen 2 ganger i uka. Det var unnagjort på få minutter eller ett par kaffekopper.
Felles for alle folka til Krim.omsorgen i Bergen er at alle er veldig hyggelige.

Inni min fotlenke var det ingen lapp av noe slag.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal snart sone og tenkte og søke om fotlenke.

Men denne sysselsettingen?. Kan det være hva som helst? F.eks. være i garasjen og skru?

Og tenkte på en annen ting, hvis man pakker inn foten/lenken med noe slags metalnetting, kopper kansje, vil ikke da den miste signlet.. som altså betyr at denne kontrollboksen tror du er ute..?

Isåfall så kan man bare pakke in foten med det og sitte inne hvis man føler for det.
Sitat av Doh! Vis innlegg
Skal snart sone og tenkte og søke om fotlenke.

Men denne sysselsettingen?. Kan det være hva som helst? F.eks. være i garasjen og skru?

Og tenkte på en annen ting, hvis man pakker inn foten/lenken med noe slags metalnetting, kopper kansje, vil ikke da den miste signlet.. som altså betyr at denne kontrollboksen tror du er ute..?

Isåfall så kan man bare pakke in foten med det og sitte inne hvis man føler for det.
Vis hele sitatet...
Jeg mener du må være i en eller annen form for arbeidsrettet tiltak(skole eller arbeid) eller det som anses hensiktsmessig for deg. Typisk fyllekjøringskurs.

Videre tror jeg ikke du kan på noen måte jamme signalet fra lenka til boksen, men det antar jeg generelt det er forsket lite på fra brukerens side.
Det kan være i prinsippet være hva som helst fra å gå turer til å jobbe med du jober med daglig. Friomsorgen strekker seg enormt langt for å slippe å bure deg inne.
Gjør du noe slik at signalet blir bort og de ikke får kontakt med fotlenka så er du ute å kjøre. Den boksen du får inne sender random signal til lenka og omvendt.
Sist endret av Nasse; 31. august 2014 kl. 10:44.
Sitat av Nasse Vis innlegg
Det kan være i prinsippet være hva som helst fra å gå turer til å jobbe med du jober med daglig. Friomsorgen strekker seg enormt langt for å slippe å bure deg inne.
Gjør du noe slik at signalet blir bort og de ikke får kontakt med fotlenka så er du ute å kjøre. Den boksen du får inne sender random signal til lenka og omvendt.
Vis hele sitatet...
Det er feil. Man skal være sysselsatt i minimum 20 timer i uken, og man skal ha en kontaktperson som kan bekrefte at du er på rett sted til rett tid. "Gå turer" kvalifiserer ikke til aktivitet. Man kan sikkert derimot være med i en treningsgruppe som har organiserte turer, dersom dette anses som formålstjenlig.
Sist endret av reklame; 31. august 2014 kl. 12:54.
Bare tull. Jeg har selv gått turer i 60 dager
Sitat av Nasse Vis innlegg
Bare tull. Jeg har selv gått turer i 60 dager
Vis hele sitatet...
Som en ren aktivitet? For jeg tviler sterkt på at du har fått innvilget EK med den søknaden.

EK har en like streng målsetting som fengsel når det gjelder motvirke nykriminalitet. Å la folk gå og subbe rundt under soningen vil på ingen måte sterke målsettingen.

Fikk du noen form for aktivitetsplan/soningsplan/avtale er jeg meget interessert å se den.
Som ren aktivitet ja..2.5t hver dag Tvil det du vil
▼ ... mange måneder senere ... ▼
er det noen som vet åssen testing som brukes nå? er det et testpanel for 8 forskjellige drugs enda eller blir det sendt til analyse etc? Gjerne ikke bare spekulasjon, grunnen for at jeg spør er ikke for å fucke dem mest mulig men bekymra for at noe skal komme opp siden enkelte ting kan spores usannsynlig lenge. takk for svar
Sitat av Yatzy Vis innlegg
er det noen som vet åssen testing som brukes nå? er det et testpanel for 8 forskjellige drugs enda eller blir det sendt til analyse etc? Gjerne ikke bare spekulasjon, grunnen for at jeg spør er ikke for å fucke dem mest mulig men bekymra for at noe skal komme opp siden enkelte ting kan spores usannsynlig lenge. takk for svar
Vis hele sitatet...
Slenger meg på med et spørsmål her. Noen som vet om de tester for steroider?
Fikk vite at de har en hurtigtest de bruker, og at de sender til analyse ved tvil. Så er man mistenkt for noe så er det sjanse for at det blir det, eller ved positivt resultat. De forholder seg til stigende og fallende verdier når folk har spor av ting. De sjekker for andre legemidler osv men ikke på hurtigtest, er man mistenkt for doping eller andre legemidler må man regne med analyse.
Har fått lenke nylig, på meg så brukte de en hurtigtest som gikk på 6-8 drugs, ikke steroider. Var clean på alt, så de sendte ikke til analyse.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er noe interesse for at jeg laster opp disse brevene på nytt, og kan noen eventuelt tipse om en god side å laste de opp til? Sitter med hele bunken fra første til siste brev foran meg.
Sitat av Gaffa Vis innlegg
Er noe interesse for at jeg laster opp disse brevene på nytt, og kan noen eventuelt tipse om en god side å laste de opp til? Sitter med hele bunken fra første til siste brev foran meg.
Vis hele sitatet...
Hei!
Det er bare å sende meg en PM, så fikser jeg en host for bildene dine
▼ ... over et år senere ... ▼
gammel tråd men, nylig begynt med fotlenke, dømt til 36 dager, noen som vet om det er mulig å få redusert straff etter hvert ved f.eks "god oppførsel" og at du har vært pliktoppfyllende på alle punkter?
Tvilsomt. Kanskje de hiver den av på en fredag om den egentlig skal av på en søndag f.eks. Om du har noe særs viktig du skal et par dager før lenken skal av så er det alltids mulig og søke også. Men som sagt, tviler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser at denne tråden er nokså gammel, men håper På svar.
Jeg har fått en dom på 45 dager for en voldssak. Jeg jobber som vikar og jeg tar opp fag på skole. Skoletimene tilsvarer rundt 10timer i uken og timene med jobb kan variere veldig. Er dette nok for at jeg får lov til å sone hjemme eller må jeg være i fast arbeid minst 20 timer i uken?
Norges softeste mann
Gislefoss's Avatar
18 9
Sitat av EU legend Vis innlegg
Ser at denne tråden er nokså gammel, men håper På svar.
Jeg har fått en dom på 45 dager for en voldssak. Jeg jobber som vikar og jeg tar opp fag på skole. Skoletimene tilsvarer rundt 10timer i uken og timene med jobb kan variere veldig. Er dette nok for at jeg får lov til å sone hjemme eller må jeg være i fast arbeid minst 20 timer i uken?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har arbeid og skole som dekker 20 timer kan de finne "alternativt arbeid" til deg, som med andre ord er gratisarbeid. Arbeide på frelsesarmeen, være med en vaktmester, etc etc. Kommer vel litt an på hvor du skal sone også. Sett at du har skole og arbeid til sammen 17 timer i uken må du arbeide 3 timer gratis.

Edit: Har du noen tidligere dommer på deg?
Sist endret av Gislefoss; 26. januar 2017 kl. 18:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det star: "Hvis funnet ring Kriminalomsorgen 55xxxxxx" på innsiden av fotlenken ser det var en del som lurte

Som en ren aktivitet? For jeg tviler sterkt på at du har fått innvilget EK med den søknaden.

EK har en like streng målsetting som fengsel når det gjelder motvirke nykriminalitet. Å la folk gå og subbe rundt under soningen vil på ingen måte sterke målsettingen.

Fikk du noen form for aktivitetsplan/soningsplan/avtale er jeg meget interessert å se den.
Vis hele sitatet...
Dette går faktisk an. Jeg traff en narkis på EK kontoret I Bergen som jeg hadde 8 timer med turgåing som aktivitet I uken. Han hadde riktignok ikke job så gjerne derfor han hadde fått innvilget dette. Jeg må bruke av de 5 permisjonstimene om jeg skal ha ri
Sist endret av beijos; 4. februar 2017 kl. 10:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens! ser det er veldig gamel tråd, håper noen kan gi meg informasjon. En jeg deler leilighet med har fått 60 dager ubetingetdom. Han vil søke om hjemme soning, og lurer på hvordan han skal gjøre det? og hvor lang tid tar det før de svarer? også må han ha fast jobb? fast sted og bo? eller kan han midleritid flytte inn til noen under soningen? også lurer jeg på om de kontakter arbeidgiveren? håper noen kan svare, hadde vært takk nemelig
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
altså saken gjelder bedrageri nav hvis dere lurer på, er det mulig om han kan søke om å få straffen etter sommeren, da han jobber som vikar og har fått sommer jobb. hvor får han tak i søknads skjema til hjemme soning? og hvor skal den sendes om man bor i oslo?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er fotlenke verre eller bedre enn samfunnstjeneste?
Etter å ha lest deler av tråden vil jeg tro det er værre.
Har selv en kompis som er i samfunnstjeneste nå og det er jo bare å gjøre en drittjobb fra et klokkeslett til et annet.
Ingen som dukker opp uanmeldt og krever urinprøver eller slikt.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil tro selve samf. jobbinga er litt kjedeligere enn å ha fritid hjemme, MEN har en anelse om at samf tjeneste fullfører straffa raskere ved at 1 time samf jobb tilsvarer mer enn 1 time fotlenke.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
slæsken!! du skriver at en kompis av deg har samfunnstjensete, vet du om han søkte det selv? eller fikk han den straffen? noen andre som være så snill å fortelle meg hvordan man kan søke om hjemme soning? gjelder da 60 dager ubetingendom, og er det noe frsit på det etter at man har fått dom? evt hva er fristen?
Han fikk det som straff, han vurderte også å søke fotlenke men siden han røyker daglig ble det litt uaktuelt for han
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
takk får svar slæsken. noen andre som vet om det er mulig å søke om samfunnsstraff isteden fengsel? eller hjemme soning?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
slæsken!! du skriver at en kompis av deg har samfunnstjensete, vet du om han søkte det selv? eller fikk han den straffen? noen andre som være så snill å fortelle meg hvordan man kan søke om hjemme soning? gjelder da 60 dager ubetingendom, og er det noe frsit på det etter at man har fått dom? evt hva er fristen?
Vis hele sitatet...
ring kriminalomsorgen og hør, mener og huske jeg sendte mail og skrev en kort tekst om at jeg ønsket og sone med ek

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
takk får svar slæsken. noen andre som vet om det er mulig å søke om samfunnsstraff isteden fengsel? eller hjemme soning?
Vis hele sitatet...
man kan ikke søke om samfunnsstraff
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
takk for svar freebird!!!! vet du sånn ca hvor langt tid bruker med svare på søknaden? og når den blir godkjent, kan man søke om at man ønsker å sone etter sommeren på grunn av jobben? Eller velger de en dato selv? siste ting er det mulig at man kan slippes før om man oppføres seg ordentlig og oppfyller alle vilkår?
Anonym bruker
"Sammen Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Muttern søkte om å sone etter begravelsen og styr til bestemor men ble nektet fordi det ikke var ''god nok grunn'' at bestemor hadde død rett før hun skulle sone, hu satt inne i en mnd og ble helt ødelagt etter det fordi hun ikke fikk gått i begravelsen eller noe.
Tror de bare velger en dato samt at de ikke tar særlig hensyn til privat/jobblivet ditt.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk får svar anonym! og leit at moren din ikke fikk være med i begravelsen. Blir ikke klok på opplege. Føler at noen slipper lett unna mens de som prøver å være ærlig blir straffet hardt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei bare ett raskt spørsmål,har de rett på og kreve kontroll eller promille test under permisjon?jeg hadde 1 time og 15 minutter i dag og selvfølgelig kom de da
De kan i utgangspunktet komme akkurat når de ønsker(eller det passer dem).

Det er ikke sikkert de som kjørte rundt på kontroll hadde oversikt over din permisjonstid.
Jeg hadde permisjon -- var på fest (hvor jeg selfølgelig holdt meg edru).
Plutselig ringer telefonen, og de står visstnok utenfor huset mitt for en blåseprøve. Følte dette var merkelig, ettersom permisjonen var planlagt i samråd med kriminalomsorgen - og de burde dermed også vite at folk flest bruker permisjonen til å forlate fengselet sitt. Dessuten skulle de kunne ha sett at jeg var utenfor sonen min når jeg hadde på lenka.

Det var jo så klart dems feil. De kom ikke tilbake når permisjonen var over. Er du hjemme under permisjonen og de dukker opp, så har de vel "rett" til å ta en blåseprøve.