Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 388789
Jeg begynte med speed i februar, nå bruker jeg heroin ofte. Burde være nok til å holde seg unna det.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg begynte med speed i februar, nå bruker jeg heroin ofte. Burde være nok til å holde seg unna det.
Vis hele sitatet...
du får det til å høres som om det er amfetaminen sin feil at du gikk videre til heroin..?
Sitat av somnium Vis innlegg
du får det til å høres som om det er amfetaminen sin feil at du gikk videre til heroin..?
Vis hele sitatet...
Nei, men det begynner som oftest med amfetamin.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Nei, men det begynner som oftest med amfetamin.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg promoterer amfetaminbruk, men det er ganske så irrelevant.
Det finnes mange, og jeg vil tørre påstå flere, som prøver amfetamin uten at at det fører til heroinmisbruk eller i det hele tatt rusavhengighet.

Det er mange faktorer som spiller inn når det kommer til veien mot avhengighet. Å forenkle problemet til de grader kan virke mot sin hensikt.
Sist endret av fetter; 18. juni 2012 kl. 16:03.
Sitat av fetter Vis innlegg
Ikke at jeg promoterer amfetaminbruk, men det er ganske så irrelevant.
Det finnes mange, og jeg vil tørre påstå flere, som prøver amfetamin uten at at det fører til heroinmisbruk eller i det hele tatt rusavhengighet.

Det er mange faktorer som spiller inn når det kommer til veien mot avhengighet. Å forenkle problemet til de grader kan virke mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på den. Jeg har prøvd både amfetamin og heroin. Ingen av delene har jeg hverken rørt eller tenkt på å røre igjen.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Det folk også må forstå er at mennesker som ender opp som rusmisbrukere ofte har en avhengighets-personlighet som noen liker si, i addictologenes verden. Personlig kan jeg bli 'hektet' på andre ting enn rusmidler også, og leve meg totalt bort i det som musikk, trening, forhold osv osv. Noen har bare en gjennomført tragisk barndom, der de har blitt voldtatt, mishandlet fysisk og/eller psykisk og hatt foreldre med store rusproblemer. Der foregår mangt bak lukkede dører i de mange norske hjem.

Jeg har stappet i meg det meste mellom himmel og jord stort sett, bortsett fra heroin, liten tilgang på det i mine trakter og ikke noe jeg har hatt et ønske om å prøve.
Speed og amfetamin er to vidt forskjellige ruser der du på speed ofte blir totalt euforisk, uvovervinnelig og ikke minst irriterende pratsom til tider. Heroin på sin side, tillater meg her å være litt stereotypisk, blir stående sjanglende, sammenkrøket og klø seg på nesa. Det var faktisk definisjonen en eks speedfreak jeg kjenner ga av heroinmisbrukere da han ikke greide fatte greia med at folk tok heroin( han testet det og likte det absolutt ikke). For han var det bare speed med litt piller og hasj innimellom som gjaldt.

Enden på visa er som DonTomaso skrev at du bare må ha det for og i det hele tatt kunne fungere som et menneske. Veien tilbake fra et liv som rusmisbruker kan være lang og hard, og vil med stor sannsynlighet bare bli verre jo eldre man blir og man fortsatt holder på. Psykiske problemer og en del fysiske er store gjengangere hos eks rusmisbrukere.

Konklusjon, hehe; Vit at det dere velger å eksperimentere med i dag som gir deg noe nytt og enestående, noe du ikke har kjent maken til å bare vil ha mer av, kan fort snu seg til og bli ditt verste mareritt. DET KAN SKJE MED DEG OGSÅ, JA, DU JA, FAKTISK! Bruk huet folkens mens dere ennå har det i behold.

Å seff, kudos til DonTomaso som startet denne tråden, bra noen tør gjøre det å fortelle hvordan det faktisk kan gå. Og der finnes mange, mange tristere skjebner der ute enn TS.

Oppdaget nettopp at det var feil Don, DonVito selvfølgelig, ikke Tomaso. Feil skjer, beklager.
Sist endret av Snemannen; 19. juni 2012 kl. 20:18.
Veldig bra skrevet, hvordan står ting til nå?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av handy. Vis innlegg
veldig bra skrevet. tror jeg skal la være å speede meg på cooper-testen (kooper?)
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det samme som deg en gang, og bestemte meg for å prøve speed før en gym-time på skolen. Viste seg å være noe av det dummeste jeg har gjort. Når jeg er på speed blir jeg forholdsvis rolig, og har ingen problemer med søvn eller spising, men det utømmelige energilageret er fortsatt der.

I denne gymtimen hadde vi styrketrening, og med min da lille viten om stoffet, så var idèen å gjøre det strålende i timen, kanskje imponere læreren litt. Det var mange forskjellige "stasjoner" i gymtimen, hvor vi hadde 1,5 minutters trening, og 30 sekunder pause før vi bytta. I pausene lå jeg på ryggen og prøvde å slappe av, mens jeg på alle postene sto på som om livet mitt sto på spill.

På speed har jeg en tendens til å sjekke pulsen min temmelig ofte, dette fordi den alltid går så mye raskere enn normalt. Etter en god timinutter med styrketrening merka jeg at pulsen gikk så raskt at jeg ikke klarte å telle slagene engang, men ga meg ikke, jeg kollapsa på posten etter, og kjente det stakk i brystkassa mi. Jeg trodde jo jeg skulle dø, at jeg hadde fått hjerteinfarkt, eller at noe som helst har stoppet hjertet fra å fungere. Jeg begynte å ta dype pust, og sa til han jeg var gruppert med at jeg hadde tatt i for mye, og bare trengte å puste litt.

Jeg husker veldig lite av hva som skjedde videre, men i slutten av gymtimen (garderobe-tid, med dusjing og styr) ble jeg bare liggende på benken i garderoben, og det gjorde fortsatt vondt i brystkassa. Etter de fleste andre var ferdig og dusje var det noen som spurte om jeg kom til neste time eller ikke, og jeg sa jeg sikkert ble litt forsinka, men skulle komme etterhvert, trengte bare litt hvile. En kompis av meg ble igjen etter alle de andre, og spurte "Hva er galt?" raskt etter alle hadde gått, og jeg fortalte som skrevet over. Han venta i noen minutter mens jeg dusja og bytta klær, og jeg kan ikke beskrive hvor heldig du er hvis du finner deg selv med kompiser som gjør slikt, ta vare på de!

Da vi kom til neste time sa læreren "Dere er sen?" og han svarte fort med at vi skulle innom kantina en tur, og traff på en kompis, ble bare sittende litt for lenge. Så moralen i historien er vel at speed først og fremst er farlig, men ikke bør forbindes med fysisk aktivitet!

tl;dr: Ikke ta speed i sammenheng med fysisk aktivitet. Eller i det hele tatt.
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Speed og amfetamin er to vidt forskjellige ruser der du på speed ofte blir totalt euforisk, uvovervinnelig og ikke minst irriterende pratsom til tider.
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil, for dette har jeg ikke peiling på, men jeg trodde at speed og amfetamin var det samme?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Skyt meg om jeg tar feil, for dette har jeg ikke peiling på, men jeg trodde at speed og amfetamin var det samme?
Vis hele sitatet...
Det folk kaller speed er vanlig amfetamin, det vil si utblandet metamfetamin.
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Jeg tenkte det samme som deg en gang, og bestemte meg for å prøve speed før en gym-time på skolen. Viste seg å være noe av det dummeste jeg har gjort. Når jeg er på speed blir jeg forholdsvis rolig, og har ingen problemer med søvn eller spising, men det utømmelige energilageret er fortsatt der.

I denne gymtimen hadde vi styrketrening, og med min da lille viten om stoffet, så var idèen å gjøre det strålende i timen, kanskje imponere læreren litt. Det var mange forskjellige "stasjoner" i gymtimen, hvor vi hadde 1,5 minutters trening, og 30 sekunder pause før vi bytta. I pausene lå jeg på ryggen og prøvde å slappe av, mens jeg på alle postene sto på som om livet mitt sto på spill.

På speed har jeg en tendens til å sjekke pulsen min temmelig ofte, dette fordi den alltid går så mye raskere enn normalt. Etter en god timinutter med styrketrening merka jeg at pulsen gikk så raskt at jeg ikke klarte å telle slagene engang, men ga meg ikke, jeg kollapsa på posten etter, og kjente det stakk i brystkassa mi. Jeg trodde jo jeg skulle dø, at jeg hadde fått hjerteinfarkt, eller at noe som helst har stoppet hjertet fra å fungere. Jeg begynte å ta dype pust, og sa til han jeg var gruppert med at jeg hadde tatt i for mye, og bare trengte å puste litt.

Jeg husker veldig lite av hva som skjedde videre, men i slutten av gymtimen (garderobe-tid, med dusjing og styr) ble jeg bare liggende på benken i garderoben, og det gjorde fortsatt vondt i brystkassa. Etter de fleste andre var ferdig og dusje var det noen som spurte om jeg kom til neste time eller ikke, og jeg sa jeg sikkert ble litt forsinka, men skulle komme etterhvert, trengte bare litt hvile. En kompis av meg ble igjen etter alle de andre, og spurte "Hva er galt?" raskt etter alle hadde gått, og jeg fortalte som skrevet over. Han venta i noen minutter mens jeg dusja og bytta klær, og jeg kan ikke beskrive hvor heldig du er hvis du finner deg selv med kompiser som gjør slikt, ta vare på de!

Da vi kom til neste time sa læreren "Dere er sen?" og han svarte fort med at vi skulle innom kantina en tur, og traff på en kompis, ble bare sittende litt for lenge. Så moralen i historien er vel at speed først og fremst er farlig, men ikke bør forbindes med fysisk aktivitet!

tl;dr: Ikke ta speed i sammenheng med fysisk aktivitet. Eller i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Det spørs veldig på utgangspunktet ditt, er du vant til å ha høy puls ? om ikke så er et ikke noe rart om hjerter ditt fikk et "sjokk" da.
Nå holder jeg egentlig avstand til alle ulovlige stoffer, men fortsatt interessant og lese.
Vist du legger sammen alle innleggene dine har du jo omtrent manus til noe som kunne vert en bra film.
Jeg har prøvd speed noen ganger, kan ikke si jeg har så veldig lyst å gjøre det ofte.. Sist gang var vell for 3 måneder siden eller mer. Alt med måte. Men veldig bra skrevet TS!
Alt med måtehold, og klarer man ikke det er det bare å droppe hele dritten. Min litt for gode venn var lett tilgang på altfor bra brus..
Sitat av k2. Vis innlegg
Det folk kaller speed er vanlig amfetamin, det vil si utblandet metamfetamin.
Vis hele sitatet...
Amfetamin og metamfetamin er ikke det samme.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av fetter Vis innlegg
Amfetamin og metamfetamin er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Tror han mener at det som selges som amfetamin i norge som regel er blandet med metamfetamin og alt mulig anna dritt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg svelgte litt amfetamin i går og må si jeg ble litt skuffet. Ble bare utrolig sliten i kroppen (endte med at jeg sovna på en trapp ute i minusgrader) og svimmel som faen. Var flere ganger jeg var på randen av å kaste opp.

Er det her normalt, eller?

Fikk det fra en ordentlig kamerat, så vet at det ikke er noe dritt heller..
Første gangen jeg prøvde, btw.
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Det folk også må forstå er at mennesker som ender opp som rusmisbrukere ofte har en avhengighets-personlighet som noen liker si, i addictologenes verden. Personlig kan jeg bli 'hektet' på andre ting enn rusmidler også, og leve meg totalt bort i det som musikk, trening, forhold osv osv. Noen har bare en gjennomført tragisk barndom, der de har blitt voldtatt, mishandlet fysisk og/eller psykisk og hatt foreldre med store rusproblemer. Der foregår mangt bak lukkede dører i de mange norske hjem.

Jeg har stappet i meg det meste mellom himmel og jord stort sett, bortsett fra heroin, liten tilgang på det i mine trakter og ikke noe jeg har hatt et ønske om å prøve.
Speed og amfetamin er to vidt forskjellige ruser der du på speed ofte blir totalt euforisk, uvovervinnelig og ikke minst irriterende pratsom til tider. Heroin på sin side, tillater meg her å være litt stereotypisk, blir stående sjanglende, sammenkrøket og klø seg på nesa. Det var faktisk definisjonen en eks speedfreak jeg kjenner ga av heroinmisbrukere da han ikke greide fatte greia med at folk tok heroin( han testet det og likte det absolutt ikke). For han var det bare speed med litt piller og hasj innimellom som gjaldt.

Enden på visa er som DonTomaso skrev at du bare må ha det for og i det hele tatt kunne fungere som et menneske. Veien tilbake fra et liv som rusmisbruker kan være lang og hard, og vil med stor sannsynlighet bare bli verre jo eldre man blir og man fortsatt holder på. Psykiske problemer og en del fysiske er store gjengangere hos eks rusmisbrukere.

Konklusjon, hehe; Vit at det dere velger å eksperimentere med i dag som gir deg noe nytt og enestående, noe du ikke har kjent maken til å bare vil ha mer av, kan fort snu seg til og bli ditt verste mareritt. DET KAN SKJE MED DEG OGSÅ, JA, DU JA, FAKTISK! Bruk huet folkens mens dere ennå har det i behold.

Å seff, kudos til DonTomaso som startet denne tråden, bra noen tør gjøre det å fortelle hvordan det faktisk kan gå. Og der finnes mange, mange tristere skjebner der ute enn TS.

Oppdaget nettopp at det var feil Don, DonVito selvfølgelig, ikke Tomaso. Feil skjer, beklager.
Vis hele sitatet...
Speed og amfetamin er to helt like ting, i allefall når det gjelder Norge og markedet her. I USA for eksempel, bruker dem uttrykket speed også for metamfetamin, der er det generelt mindre "vanlig" amfetamin i omløp.

Og det er ikke sånn at speed er _kun_ utbøffa metamfetamin når det gjelder Norge (som noen nevnte over dette innlegget) -, klart det er endel "meth" i omløp iblant den gate-speeden/amfetaminen som blir solgt illegalt rundt omkring, men det er kanskje max en tredjedel - mulig jeg tar feil på anslaget, men det er ikke mye feil i hvertfall.

By the way, var du edru når du skrev det der jeg siterte?
Sist endret av aeon_illuminate; 7. oktober 2012 kl. 00:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har sniffet amfetamin i helgene i ca 1 år nå (ikke vær eneste helg da, men nesten) å kan med hånda på hjerte si at jeg ikke er avhengig at all, ble for. eksempel tilbyt speed i helga å forrige onsdag, men tenkte at jeg skal ta en liten pause så jeg sa bare "neeeh" (var forresten en gratis linje jeg ble tilbyt). I januar i år tenkte jeg meg også at jeg skulle ta en liten pause, så jeg var vell nykter i ca 6 uker, selvom folk spurte om jeg skulle ha speed både på fest osv, men takket da altså nei.

Personlig synes jeg ikke at dette er så avhengighetsskapende jeg, men kan jo godt være inviduelt? Men bare får å få det sagt så anbefaler jeg ingen å teste speed bare fordi jeg har klart å holde meg i tøylene.
Sitat av Dreper Ræ Vis innlegg
Jeg svelgte litt amfetamin i går og må si jeg ble litt skuffet. Ble bare utrolig sliten i kroppen (endte med at jeg sovna på en trapp ute i minusgrader) og svimmel som faen. Var flere ganger jeg var på randen av å kaste opp.

Er det her normalt, eller?

Fikk det fra en ordentlig kamerat, så vet at det ikke er noe dritt heller..
Første gangen jeg prøvde, btw.
Vis hele sitatet...

Det var garantert noe dritt,samme hvor ordentlig han derre kompisen din er.
Sitat av Hrunz Vis innlegg
Brukte kanskje litt for mange ord for å få frem poenget mitt: At altfor mange syntes det hadde vert "kult å prøve", uten at de egentlig vet - eller prøver å finne ut- hva det er snakk om, og når man ikke vet noe om det, kan man bruke nettopp denne uvitenheten som unnskyldning hvis det går på huet og ræva.

- Hæ?? Er narkotika FARLIG? Nei da gidder jeg ikke prøve.
Vis hele sitatet...


Tror ikke du helt treffer spikeren på hodet nå. Jeg har selv prøvd speed, bare et par ganger (Men det er nå nylig). Jeg har hele tiden visst at dette er et farlig stoff, jeg har hele tiden visst at dette er et vanlig stoff i Nygårdsparken i Bergen..Likevel har jeg ikke BRYDD meg, jeg har tenkt at psyken min klarer å styre unna problemene som er så bra beskrevet over.

Forskjellen denne gangen er:
Denne posten gjør folk som meg (Som har/hadde samme holdning som meg) oppmerksom på at oppegående folk som DonVito, også kan havne utpå. Måten han klarer å ordlegge seg og beskrive situasjonen rundt han på, gjør at flere åpner øynene, og viser forståelse. Mange reagerer også med skrekk, noe som er helt perfekt (For rusmidler er ikke bra å drive med generelt).

Til slutt kan jeg si:
Jeg angrer ikke på at jeg har prøvd det, men kommer likevel ikke til å fortsette å bruke det (uavhengig av denne posten her). Likevel setter denne posten et godt punktum bak standpunktet jeg allerede har tatt- og jeg føler jeg har tatt riktig standpunkt.

PS: Er interessert i å prøve MDMA/Sopp og lignende da- sentralstimulerende stoffer er enkelt og greit ikke verdt det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Jeg har sniffet amfetamin i helgene i ca 1 år nå (ikke vær eneste helg da, men nesten) å kan med hånda på hjerte si at jeg ikke er avhengig at all, ble for. eksempel tilbyt speed i helga å forrige onsdag, men tenkte at jeg skal ta en liten pause så jeg sa bare "neeeh" (var forresten en gratis linje jeg ble tilbyt). I januar i år tenkte jeg meg også at jeg skulle ta en liten pause, så jeg var vell nykter i ca 6 uker, selvom folk spurte om jeg skulle ha speed både på fest osv, men takket da altså nei.

Personlig synes jeg ikke at dette er så avhengighetsskapende jeg, men kan jo godt være inviduelt? Men bare får å få det sagt så anbefaler jeg ingen å teste speed bare fordi jeg har klart å holde meg i tøylene.
Vis hele sitatet...
Prøvde amfetamin over 50 ganger, pluss 2-3 mnd på ethylphenidate som jeg ikke teller med fordi det er umulig å anslå antall ganger jeg tok det. Hadde ikke noen tendenser til speedavhengighet overhodet før jeg kjørte på med intravenøst en gang jeg ble tilbydt å prøve det.

Siden har jeg egentlig holdt på... Mye bedre rus enn andre inntaksmåter, dessuten slipper du problemer med nese, hals og smak. Tenk dere om før dere prøver intravenøs administrasjon.

Må tilføye noe.

Greit nok jeg anbefaler ikke IV, men synes samtidig det er på grensen til teit å droppe (lav biotilgjengelighet, dårlig mage) eller snorte (grusomme greier). Da hadde jeg heller latt vær å bruke amfetamin tror jeg.

Greit nok jeg anbefaler ikke IV, men synes samtidig det er på grensen til teit å droppe (lav biotilgjengelighet, dårlig mage) eller snorte (grusomme greier). Da hadde jeg heller latt vær å bruke amfetamin tror jeg.
Sist endret av 3rdPersonShootR; 10. januar 2013 kl. 02:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Hygge Vis innlegg
Tror ikke du helt treffer spikeren på hodet nå. Jeg har selv prøvd speed, bare et par ganger (Men det er nå nylig). Jeg har hele tiden visst at dette er et farlig stoff, jeg har hele tiden visst at dette er et vanlig stoff i Nygårdsparken i Bergen..Likevel har jeg ikke BRYDD meg, jeg har tenkt at psyken min klarer å styre unna problemene som er så bra beskrevet over.

Forskjellen denne gangen er:
Denne posten gjør folk som meg (Som har/hadde samme holdning som meg) oppmerksom på at oppegående folk som DonVito, også kan havne utpå. Måten han klarer å ordlegge seg og beskrive situasjonen rundt han på, gjør at flere åpner øynene, og viser forståelse. Mange reagerer også med skrekk, noe som er helt perfekt (For rusmidler er ikke bra å drive med generelt).

Til slutt kan jeg si:
Jeg angrer ikke på at jeg har prøvd det, men kommer likevel ikke til å fortsette å bruke det (uavhengig av denne posten her). Likevel setter denne posten et godt punktum bak standpunktet jeg allerede har tatt- og jeg føler jeg har tatt riktig standpunkt.

PS: Er interessert i å prøve MDMA/Sopp og lignende da- sentralstimulerende stoffer er enkelt og greit ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
MDMA er jo ett i "slekt" med amfetfamin, så du sier jo litt mot degselv her.

hvorvidt hver enkelt vil prøve det er jo opp til dem, men utifra de jeg kjenner som har kjørt seg på det, er det viktig å veie profitt opp mot risiko, og gjøre det veldig nøye. amfetamin er ikke leketøy, og nedturen i seg selv er en grunn til å drite i det. så kommer avhengighet, psykose, hjerteproblemer osv osv.

har tatt det selv ved noen anledninger, men det er ikke hver dag jeg føler for amfetamin.

egentlig er det best å holde seg unna, amf er dritt.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
MDMA er jo ett i "slekt" med amfetfamin, så du sier jo litt mot degselv her.

hvorvidt hver enkelt vil prøve det er jo opp til dem, men utifra de jeg kjenner som har kjørt seg på det, er det viktig å veie profitt opp mot risiko, og gjøre det veldig nøye. amfetamin er ikke leketøy, og nedturen i seg selv er en grunn til å drite i det. så kommer avhengighet, psykose, hjerteproblemer osv osv.

har tatt det selv ved noen anledninger, men det er ikke hver dag jeg føler for amfetamin.

egentlig er det best å holde seg unna, amf er dritt.
Vis hele sitatet...
Enda det er kjemisk beslektet og har en del farmakologiske likheter er det to forskjellige verdener når det kommer til skade- og missbrukspotensiale. Det er f.eks ingen som er avhengig av MDMA.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Enda det er kjemisk beslektet og har en del farmakologiske likheter er det to forskjellige verdener når det kommer til skade- og missbrukspotensiale. Det er f.eks ingen som er avhengig av MDMA.
Vis hele sitatet...
Er en del som har fucket seg på emma jo.. men poenget var jo at det er sentralstimulerende, det med skadeeffekt er jeg helt enig i.
Beklager visst det er noe jeg har oversett, men jeg sitter igjen med ett inntrykk av at hver gang du blir dratt tilbake i dritten er det fordi du treffer på gamle bekjente som fortsatt holder på.

Hadde ikke det beste vært og flytte til helvete vekk, kutte all kontakt med de narkomane vennene dine og starte ett nytt liv?
Jeg hadde lett gjort det for og komme utav ett slikt helvete.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Beklager visst det er noe jeg har oversett, men jeg sitter igjen med ett inntrykk av at hver gang du blir dratt tilbake i dritten er det fordi du treffer på gamle bekjente som fortsatt holder på.

Hadde ikke det beste vært og flytte til helvete vekk, kutte all kontakt med de narkomane vennene dine og starte ett nytt liv?
Jeg hadde lett gjort det for og komme utav ett slikt helvete.
Vis hele sitatet...
Lite gjennomtenkt.

Er enig i poenget ditt da.
Det å flytte til et sted du ikke kjenner én eneste person som nyter eller omgås ulovlige rusmidler er et effektivt verktøy for veldig mange. Men tenk deg hvor kjipt det er å motvillig måtte flytte til et sted du ikke kjenner noen, og forlate absolutt hele ommgangskretsen din - når du er nykter.
Tror ikke du hadde gjort det lett, som du sier, dersom du hadde ant hvordan det er å ha skikkelige abstinenser etter kraftige stimulanter... Er ikke vits i å utdype det siste der - har ikke noe for seg.

Snakker vi i tillegg intravenøst misbruk, åpenbarer det seg en ny dimensjon. Har selv injisert vodka, samt gått inn i åren bare for å tapppe blod kun for deretter å leke meg med det og sprute blodet i vasken og lage symboler osv. Alt egentlig bare for å ha en unnskyldning for å gjennomføre ritualet som IV bruk medfører. Noen setter vann også.
Det tror jeg, på lik linje med abstinensene, ingen greier å forestille seg uten å være der selv. Man kan undre på hvilke tankeprosesser som får en til å gjennomføre slike irrasjonelle handliger. Svaret ligger trolig i virkemåten til amfetamin og stimulerende midler generelt.


Brukte en liten time på å skrive dette. Jeg angrer fordi det pirrer i hele kroppen nå.
Sist endret av 3rdPersonShootR; 24. januar 2013 kl. 20:39.
Har aldri prøvd speed før, men har hatt lyst til å gjøre det mange ganger. Heldigvis har 'veldig begrenset' tilgjengelighet stoppet meg fra å være for desperat.

Grunnen til at jeg har hatt lyst er på grunn av konsentrasjonen min. Jeg har lest at det kan øke konsentrasjonen, og jeg klarer aldri å konsentrere meg lenger og dette har begynt å gå kraftig utover skolearbeidet mitt.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Har aldri prøvd speed før, men har hatt lyst til å gjøre det mange ganger. Heldigvis har 'veldig begrenset' tilgjengelighet stoppet meg fra å være for desperat.

Grunnen til at jeg har hatt lyst er på grunn av konsentrasjonen min. Jeg har lest at det kan øke konsentrasjonen, og jeg klarer aldri å konsentrere meg lenger og dette har begynt å gå kraftig utover skolearbeidet mitt.
Vis hele sitatet...
Da må du utredes for ADHD, ikke kjøpe speed på plata. Om du vil prøve det av nysgjerrighet er det noe annet, men vær ærlig nok med deg selv til å skjønne at det ikke er for skolens del.

Når var det sist du faktiisk ikke maktet å konsentrere deg lenger etter timer med lesing? Eller er kanskje problemet ditt som alle andres at du sliter med å sette deg ned å komme i gang?

...I så fall så er ikke speed noen løsning uansett, selv om man neglisjerer hordene av potensielt negative utfall.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Enda det er kjemisk beslektet og har en del farmakologiske likheter er det to forskjellige verdener når det kommer til skade- og missbrukspotensiale. Det er f.eks ingen som er avhengig av MDMA.
Vis hele sitatet...
Slå opp seretoninsyndrom...
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Har aldri prøvd speed før, men har hatt lyst til å gjøre det mange ganger. Heldigvis har 'veldig begrenset' tilgjengelighet stoppet meg fra å være for desperat.

Grunnen til at jeg har hatt lyst er på grunn av konsentrasjonen min. Jeg har lest at det kan øke konsentrasjonen, og jeg klarer aldri å konsentrere meg lenger og dette har begynt å gå kraftig utover skolearbeidet mitt.
Vis hele sitatet...
Har egentlig lav forståelse for hvorfor folk velger å bruke amfetamin som konsentrasjons hjelper.... av egen erfaring vil jeg si du fort detter ut av det du holder på med og at alt annet blir veldig interessant så du glemmer det du egentlig holder på med, eller at 2 siders oppgave teksten din ender opp i 30 siders usammenhengende ut-på-tur tekst... Feel me?

Begynn å trene, spis sunt, få i deg næring o godt med søvn hver dag, beste tipset du kan få ang. konsentrasjons vansker så slipper du å lage ny tråd her om ett år om hvordan livet ditt har gått til helvete pga amfetamin.
Sist endret av deGrønne Skoger; 27. januar 2013 kl. 22:31.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Har egentlig lav forståelse for hvorfor folk velger å bruke amfetamin som konsentrasjons hjelper.... av egen erfaring vil jeg si du fort detter ut av det du holder på med og at alt annet blir veldig interessant så du glemmer det du egentlig holder på med, eller at 2 siders oppgave teksten din ender opp i 30 siders usammenhengende ut-på-tur tekst... Feel me?

Begynn å trene, spis sunt, få i deg næring o godt med søvn hver dag, beste tipset du kan få ang. konsentrasjons vansker så slipper du å lage ny tråd her om ett år om hvordan livet ditt har gått til helvete pga amfetamin.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke prøvd det, så jeg aner virkelig ikke. Men sånn som jeg har forstått det av alt jeg har lest fra andre kilder så virker det som om amfetamin gjør at du 'tenker mye fortere', og får gjort mer ut av lite tid. Når noen spør deg om noe (på ark eller i person) så ville jeg tro at amfetaminen gjør at du mye fortere vil kunne svare på spørsmålet. Men har ihvertfall nå begynt å trene. Ting går bedre nå synes jeg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg har ikke prøvd det, så jeg aner virkelig ikke. Men sånn som jeg har forstått det av alt jeg har lest fra andre kilder så virker det som om amfetamin gjør at du 'tenker mye fortere', og får gjort mer ut av lite tid. Når noen spør deg om noe (på ark eller i person) så ville jeg tro at amfetaminen gjør at du mye fortere vil kunne svare på spørsmålet. Men har ihvertfall nå begynt å trene. Ting går bedre nå synes jeg
Vis hele sitatet...
om du hadde møtt en skikkelig speedfreak, så er det riktig at de tenker mye fortere, men også myyyye mer kaotisk. prøv å hold deg til ett tema i en diskusjon med noen som speeder f.eks
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Det jeg prøvde å poengtere som drittsekken skrev...

Virker som du har oppfattet det som at betenknings tiden din når du blir stilt/lest ett spørsmål MBTI er at på amfetamin får du svaret veldig mye raskere i hodet.... hehehe det er feil, hodet ditt går kanskje i tusen kilometer i timen, men det eneste du får ut av det er ikke en dritt vill jeg si av erfaring... for det blir bare til ett eneste rot, hundre forskjellig tanker å ingen god måte å sette de sammen på.

Kan si at amfetamin er ett de rusmidlene jeg har mest erfaring med, å har flere ganger vært i behandling for det, og etter min livs erfaring så vill jeg absolutt ikke anbefale det... har selv prøvd å løse skole oppgaver på amfetamin og det har overhode ikke funka for meg...kanskje i 10 minutter men så finner du noe annet som er mer interessant å blir sittende å fikle med i 10 timer før rusen går ut å du skjønner du har driti deg ut med skole oppgaven.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Det jeg prøvde å poengtere som drittsekken skrev...

Virker som du har oppfattet det som at betenknings tiden din når du blir stilt/lest ett spørsmål MBTI er at på amfetamin får du svaret veldig mye raskere i hodet.... hehehe det er feil, hodet ditt går kanskje i tusen kilometer i timen, men det eneste du får ut av det er ikke en dritt vill jeg si av erfaring... for det blir bare til ett eneste rot, hundre forskjellig tanker å ingen god måte å sette de sammen på.

Kan si at amfetamin er ett de rusmidlene jeg har mest erfaring med, å har flere ganger vært i behandling for det, og etter min livs erfaring så vill jeg absolutt ikke anbefale det... har selv prøvd å løse skole oppgaver på amfetamin og det har overhode ikke funka for meg...kanskje i 10 minutter men så finner du noe annet som er mer interessant å blir sittende å fikle med i 10 timer før rusen går ut å du skjønner du har driti deg ut med skole oppgaven.
Vis hele sitatet...
Takk for all informasjonen ihvertfall Kommer definitivt ikke til å prøve amfetamin ihvertfall. Jeg har prøvd å få til dette med koffein - fungerte dårlig i lengden for meg. Kanskje jeg tester ut ritalin til skoleprosjektene en gang.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nikita Vis innlegg
Slå opp seretoninsyndrom...
Vis hele sitatet...
Og?

Serotoninsyndrom forekommer av overdoser, og siden mdma har en god terapeutisk indeks (ratio mellom LD50 og ED50) er risikoen liten så lenge man er en smule fornuftig.
Til sammenligning klassifiseres paracetamol som en liten terapeutisk indeks.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvor lenge sitter heroin i kroppen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leste det du skrev, DonVito.
Avfeier det ikke, men kjenner meg ikke igjen overhodet.
Har brukt speed siden 2008,men vi snakker da om 2 helger i mnd (3 døgn x 2) på det meste.
Har det sykt digg på amf; hører på musikk, drikker litt og surfer pron. På andre dags kveld er kåtheten så uutholdelig at jeg stikker til ei venninne som er med på sprell, og utløsningen på speed kan overhodet ikke sammenlignes med en vanlig utløsning, det er ganske enkelt det råeste jeg har opplevd. Derfor passer jeg med vilje på at jeg bruker amf skjelden. Både fordi at jeg
1. vil forhindre at kroppen endrer standard for hva som er vanlig (slik at jeg fremdeles kan ha sex uten amf uten å føle at det er meningsløst)
2. og at jeg vil forhindre avhengighet.

Føler fremdeles at det funker. Har jeg feks lyst til å kose meg med amf en helg men opplever at jeg ikke har anledning likevel...ja, så er det litt kjipt men helt greit liksom.

Når jeg har en ledig helg hvor jeg koser meg med amf sså er det skjelden at jeg får tilegnet meg mer kunnskap og/eller ryddet i huset som da. :-D

Prøver ikke å fremstille det som glansbilde, men forteller bare om mine opplevelser.

Er jeg likevel i faresonen?
Sitat av strangel Vis innlegg
Leste det du skrev, DonVito.
Avfeier det ikke, men kjenner meg ikke igjen overhodet.
Har brukt speed siden 2008,men vi snakker da om 2 helger i mnd (3 døgn x 2) på det meste.
Har det sykt digg på amf; hører på musikk, drikker litt og surfer pron. På andre dags kveld er kåtheten så uutholdelig at jeg stikker til ei venninne som er med på sprell, og utløsningen på speed kan overhodet ikke sammenlignes med en vanlig utløsning, det er ganske enkelt det råeste jeg har opplevd. Derfor passer jeg med vilje på at jeg bruker amf skjelden. Både fordi at jeg
1. vil forhindre at kroppen endrer standard for hva som er vanlig (slik at jeg fremdeles kan ha sex uten amf uten å føle at det er meningsløst)
2. og at jeg vil forhindre avhengighet.

Føler fremdeles at det funker. Har jeg feks lyst til å kose meg med amf en helg men opplever at jeg ikke har anledning likevel...ja, så er det litt kjipt men helt greit liksom.

Når jeg har en ledig helg hvor jeg koser meg med amf sså er det skjelden at jeg får tilegnet meg mer kunnskap og/eller ryddet i huset som da. :-D

Prøver ikke å fremstille det som glansbilde, men forteller bare om mine opplevelser.

Er jeg likevel i faresonen?
Vis hele sitatet...
Det kan ingen helt svare på, siden det er så store forskjeller på folk, kanskje du er veldig psykisk sterk, og klarer det helt fint? Men det er ALLTID muligheter for at du kan bli lurt inn i renna, men over tid. Kan komme med et eksempel:

Da du fortsetter slik er det kanskje en mulighet for at du en dag vil møte en stor utfordring der du må være fokusert ei uke. (Eksamen, ny jobb etc.) Og du tenker at ei uke med amf må gå fint. Etter den uka blir det helg, og du prøver litt til. Du merker nå, da uken kommer, at du kjenner et lite sug på amf men du tenker at dette skal du ikke rote deg inn i, så du tar deg sammen og sparer det til helgen. Etter uken kommer helgen, og du tenker det at nå er det så rotete her, og huff a mei, og jeg kan jo alltids feire (f.eks ferdig med eksamen, jobbinterviuet etc..), så du tar deg et par linjer, og storkoser deg. Du var visst våken hele helgen, og tok ei linje for å funke på mandag også.. Så går uken videre, og til helgen så skal du igjen belønne deg med litt amf. Uken etter går litt treigt, og du tenker jo at slikt det går med amfetaminbruken nå, så må det vel gå ganske greit om jeg gir meg selv en liten boost på onsdagene også, slikt at ukene ikke blir så tunge?

Du har nå kommet til et punkt der du ruser deg 2-3 ganger i uken, og nå kommer avhengighet inn i bildet, og med avhengighet så blir det fort til at du tror at det går helt fint, da du ruser deg daglig, og etter en 5-10 år kan du kalle deg på stadiet til TS.

( Dette er bare et av 100 eksempler på hvordan avhengighet og turen til renna utvikler seg, og det kan hende du faktisk klarer deg fint, men dem som ikke tror det er noe fare, er som regel mer i fare for å bli grisehekta, en dem som er litt obs på det. Da du tror det ikke er noe spesielt med fare, så tøyer du gradvis grensene dine som regel, og da er det plutselig fare uten at man vet det.)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjempebra skrevet, DonVito. God advarsel og bra informert.
Hei DonVito.
Vet ikke om du fortsatt er her inne siden det siste innlegget ditt er en stund siden.
Men jeg ble sittende å lese deg, og du fanger med teksten din.
Du har en ærlig og pragmatisk, men samtidig empatisk refelektering over dopmisbruk som imponerer meg, spesielt med tanke på at du fortsatt bruker.

Du klarer å formidle følelsene og tankene dine på en måte som det er lenge siden jeg har lest.
Og du når frem med det!

Jeg har skutt speed i ca et halvt år, og snorta i mange år før det. Alkoholmisbruk har jeg hatt siden jeg var 14. Men jeg har hatt perioder hvor jeg har klart å cleane opp, og derfor også klart meg bra i yrkeslivet. Jeg har idag en lederstilling med omkring 20 ansatte under meg, og jeg evner å utføre jobben min, men det er bare så vidt.

Min hang til å beholde jobben min, pluss de fysiske plagene jeg har begynt å få, har trigget motivasjonen min til å bli nykter.
Jeg har derfor stadig stukket innom denne siden for å få lese "likesinnedes" tanker, og jeg har aldri kjent meg igjen like mye som jeg gjør med deg.

Kunne virkelig tenke meg å få snakke med deg, og håper at du kan ta kontakt, så vi kan slå av en prat på telefonen.

Ditt beste!

- Tor Erik
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er ingenting galt med å utforske effektene som narkotika kan fremkalle.

Ikke for å virke frekk, men du er et godt eksempel på mange folk som ikke tar forhåndsregler og lar seg lure av et stoff som allment kjent har vanedannende potensiale.

Utforsk heller psykedeliske stoffer, og ikke la disse sentralstimulerende greiene øedelegge livet deres sakte men sikkert.
Vis hele sitatet...
Alt burde tas i moderate mengder, og da spesielt narkotika. For mye psykedelia er ikke bra, det samme gjelder ganja, flein, syre, amfetaminer, knips, sjokolade, sukker, kaffe, etc, etc. Søk opp Timothy Leary.
Beskjedenhet og modent bruk er nøkkel punkter her og dette gjelder for flesteparten av ting også.

Jeg har selv vært litt uvøren en stund da jeg først oppdaget LSD. Tok syre en kort periode hver andre dag i en uke, som da var et personlig eksperiment. Moro, men etter hvert begynte min mentale helse å lide så måtte stoppe.

Dette var jo da med stoffer som ikke var vanedannene, men jeg hadde aldri på langt nær tørt dette med stimulanter eller opiater.
Skal nok bli tweaka en dag i framtiden på amfetamin, har hatt lyst til å prøve, men tror det blir mest bare til skole arbeid.

Uansett, håper du blir bedre og river deg løs fra kjedene som holder deg nede.
Sist endret av liteninkaleilae; 26. august 2014 kl. 19:41.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Hrunz Vis innlegg
Nå jeg ikke tilhenger av å henge seg altfor mye opp i slike worst-case-scenarios. Har ikke alle på ett eller annet tidspunkt hatt besøk på ungdomsskolen av en tidligere narkoman? Kan ikke huske folk reagerte med annet enn "jaja.." og "rar mann det..." Nå derimot...

Her får man svar som "nå skal jeg hvertfall aldri prøve..." etc. Men Hey Hey Hallå? Trodde dere virkelig at speed var UFARLIG? hej hej hallå! Visste dere virkelig ikke at slike ting kan skje? Du Freaken; i denne lange perioden du gikk og ville prøve, trodde du det var sukker eller rent mel som var i posen?

Skal det ikke mer til for å få deg fra det enn en tragisk historie fra en som sitter dypt i det, da betyr det at du vet altfor lite om et stoff før du prøver det, og da er det også en enda større fare for at du hender opp som Vito her. Det gjelder ikke bare speed heller. Det virker som om ingen kjenner noen som har fått livet sitt ødelagt av alkohol.


Uvøren omgang med rusmidler skaper slike tilfeller, og i overskriften på denne posten kunne det like gjerne stått "sett inn tilfeldig rusmiddel" i stedet for "speed".
Vis hele sitatet...

og selvom vito ikke anbefaler noen å prøve amfetamin, er det ikke akkurat et godt forslag å ta psykadeliske stoffer heller..
Sitat av womanofwisdom Vis innlegg
og selvom vito ikke anbefaler noen å prøve amfetamin, er det ikke akkurat et godt forslag å ta psykadeliske stoffer heller..
Vis hele sitatet...
Nå er jo amfetamin MYE verre både fysisk og psykisk enn stoffer som f.eks LSD, sopp, dmt osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
born free
Gygrid's Avatar
9 4
Takk for denne fantastiske posten. Har holdt på en god del med speed og mdma uten og aldri blitt skikkelig hekta. Fristelsen har vært stor til tider, sånn som i dag når jeg søkte på speed for å lære mer om stoffet.
Hadde egentlig tenkt til å gå til innkjøp i morgen men etter å ha lest historien din som jeg kjenner meg ekstremt godt igjen i så er jeg helt overbevist om at jeg aldri skal røre stoffet igjen. En kjempebefrielse og få dette konstantert ovenfor meg selv.
Tusen takk igjen. Håper alt er bra med deg og at ting har gått riktig vei, det fortjener du!
Du har redda meg ihvertfall. Sender masse kjærlighet herfra og god helg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Gygrid Vis innlegg
Takk for denne fantastiske posten. Har holdt på en god del med speed og mdma uten og aldri blitt skikkelig hekta. Fristelsen har vært stor til tider, sånn som i dag når jeg søkte på speed for å lære mer om stoffet.
Hadde egentlig tenkt til å gå til innkjøp i morgen men etter å ha lest historien din som jeg kjenner meg ekstremt godt igjen i så er jeg helt overbevist om at jeg aldri skal røre stoffet igjen. En kjempebefrielse og få dette konstantert ovenfor meg selv.
Tusen takk igjen. Håper alt er bra med deg og at ting har gått riktig vei, det fortjener du!
Du har redda meg ihvertfall. Sender masse kjærlighet herfra og god helg.
Vis hele sitatet...
Dette var en veldig fin post å våkne til! Viktig valg, Gygrid! Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje holdt meg unna drikking i helga også.. Min egen erfaring er iallefall at så fort man blir full faller guarden, og ei stripe er mye lettere å si ja til enn om man er edru..

God helg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lite nytt å legge til, ei heller lest særlig av alt innhold her.

Vil bare legge til, at jeg er enig i anbefalinger MOT å bruke amfetaminer, om noen ville spurt meg personlig hva jeg tror er best for deres vedkommende.
Slik kunnskapen og rus-kultur er idag, er det alt for ofte , alt for store og betydelige - ofte irreversible - skader, som følger bruk!


Det som skadet mest, dog, er systemet vi har i dag, som muliggjør og opprettholder dagens situasjon med kriminalisering og straff, og mangel på kunnskap.

Det tror jeg ikke de fleste er enig i (forstår), dessverre.


Det må først en liberalisering og kontroll til.
Ikke straff, og påførelse av lidelse på disse som får disse problemene.


Ingen fysisk normale personer ønsker seg, eller andre, vondt eller skader.
Sist endret av politistyrernff; 20. juni 2015 kl. 03:29.
Sitat av politistyrernff Vis innlegg
Lite nytt å legge til, ei heller lest særlig av alt innhold her.

Vil bare legge til, at jeg er enig i anbefalinger MOT å bruke amfetaminer, om noen ville spurt meg personlig hva jeg tror er best for deres vedkommende.
Slik kunnskapen og rus-kultur er idag, er det alt for ofte , alt for store og betydelige - ofte irreversible - skader, som følger bruk!


Det som skadet mest, dog, er systemet vi har i dag, som muliggjør og opprettholder dagens situasjon med kriminalisering og straff, og mangel på kunnskap.

Det tror jeg ikke de fleste er enig i (forstår), dessverre.


Det må først en liberalisering og kontroll til.
Ikke straff, og påførelse av lidelse på disse som får disse problemene.


Ingen fysisk normale personer ønsker seg, eller andre, vondt eller skader.
Vis hele sitatet...
Jeg er mye enig med deg. Narkotikaproblematikk i samfunnet påvirker oss som samfunn i stor grad. Det burde bli langt mer forskning på dette, og vi burde definitivt lære oss som et system å tilegne oss langt mer kunnskap på disse områdene, istedet for å handle subjektivt basert på egne meninger som stammer fra hva ''foreldrene'' våre sa, som igjen kommer av propaganda i et forsøk for å senke skadevirkningene av narkotika. Problemet er at vi vet for lite om det, og det å gjøre noe så radikalt som å legalisere tunge narkotiske stoffer er kanskje ikke det lureste en kan gjøre. Det med fysisk normale personer vil jeg heller si meg uenig i. Jeg klarer å dra mange av lemmene mine ut av ledd uten å ta skade av det, eller oppleve smerte, men det betyr ikke av den grunn at jeg ønsker mennesker vondt uten god grunn. Du mente vel kanskje psykisk frisk, fremfor fysisk frisk? Psykopati kan forveksles med fysiske forandringer i hjernen, og det er gjerne fysiske avvik i hjernen til mennesker med psykopati, men dette er i all hovedsak på grunn av psykiske skader fra ung alder, noe som påvirker måten hjernen utvikler seg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Speed skal brukes riktig. Bruker man det feil, blir det problemer.
Speed kan brukes i kontrollerte former, for eksempel fikk amerikanske piloter det på særlig lange eller krevende tokt både under WW2 og i Vietnamkrigen. Men at det er et drittstoff som har stort skadepotensiale er det vel ingen som er uenig i.