Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 50427
Du slipper unna med mer eller mindre alt om det er uaktsomt.. (alt som kan oppstå altså, slipper nok ikke unna med voldtekt i selvforsvar, haha!)
Sist endret av random74355; 27. november 2012 kl. 22:40. Grunn: Skrivefeil.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Får du inn ett godt ribbeinslag, får du lett motstanderen ned i bakken uten problemer, dette er jo avhenging om det er på vinteren om han har en feit jakke på seg, men hvis han har en genser evt tsjorte ville jeg anbefalt det, funka for meg de fleste gangene hvertfall
Selv har jeg ikke vært i mange slåsskamper selv, men jeg har trent boksing i en tid, og kan en del om dette.

Jeg ville ikke anbefale slag med knytteneve i ansiktet, da dette kan føre til større skader for begge parter om man ikke har erfaring med å sloss eller bruke never i kamp. Jeg vil BARE anbefale slag mot ansiktet i en dønn seriøs selvforsvarsituasjon, og da ville jeg helst ty til slag med håndflaten mot øret eller haken, da dette kan føre til at angriperen blir desorientert eller svimmel, i verste fall besvime. Det er en god sjangse til å komme seg unna og unngå mer bråk!

Husk at det beste selvforsvar er å komme seg unna så fort som mulig.
Sitat av kokoboost Vis innlegg
Selv har jeg ikke vært i mange slåsskamper selv, men jeg har trent boksing i en tid, og kan en del om dette.

Jeg ville ikke anbefale slag med knytteneve i ansiktet, da dette kan føre til større skader for begge parter om man ikke har erfaring med å sloss eller bruke never i kamp. Jeg vil BARE anbefale slag mot ansiktet i en dønn seriøs selvforsvarsituasjon, og da ville jeg helst ty til slag med håndflaten mot øret eller haken, da dette kan føre til at angriperen blir desorientert eller svimmel, i verste fall besvime. Det er en god sjangse til å komme seg unna og unngå mer bråk!

Husk at det beste selvforsvar er å komme seg unna så fort som mulig.
Vis hele sitatet...
Beste selvforsvar blir vell egentlig og knocke out personen du sloss med?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Beste selvforsvar blir vell egentlig og knocke out personen du sloss med?
Vis hele sitatet...
nei beste selvforsvar er å stikke av eller snakke seg ut av situasjonen, eller enda bedre oppføre seg litt så slipper mann bråk i det hele tatt som regel.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
nei beste selvforsvar er å stikke av eller snakke seg ut av situasjonen, eller enda bedre oppføre seg litt så slipper mann bråk i det hele tatt som regel.
Vis hele sitatet...
Helt enig der, hvis man er normalt oppegående og har litt respekt klarer man det som oftest. Det er noen få ganger jeg ikke har klart det, det ender alltid i noe mer negativt uansett. Glattcelle, folk som kommer "etter" deg osv.. Prøv og snakk, prøv og forlat situasjonen; funker det ikke: SÅ får man gjøre opp som menn.

Jobber mye med mennesker og har hatt litt konflikthåndtering osv. Det er den beste følelsen da, når hele stedet koker over og du klarer å roe ned med verbal bruk. Vold er unødvendig så lenge du ikke frykter for din egen sikkerhet. Det er ikke mange som hadde gått rundt å slåss nede i byen hvis alle hadde drukket saft og spist boller på utestedene.

Er jo klart mer problematisk i fylla...

Det er ikke alltid man får stukket av, ringt hjelp eller snakket seg ut av det. Det er ganske lurt å være litt klar over dette, kanskje vite en ting eller to. Bor man i en av de store byene er det jo omtrent alltid folk ute å går uansett.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Beste selvforsvar blir vell egentlig og knocke out personen du sloss med?
Vis hele sitatet...
Det kommer nok litt an på situasjonen du er i. Hvis du er i en veldig seriøs situasjon hvor det virkelig er fare for at du blir skikkelig skada, er det vel rasjonelt å ty til, men ellers er det jo fort gjort å pådra han andre mer skader enn nødvendig. Tenker da på å slå ut tenner og å brekke neser særlig.

Alternativt kan man sparke mot siden av låret. Det er som regel lettere for den som sparker og vil ikke gi annet enn smerter og blåmerker. Hvis du treffer nervene ordentlig blir man lammet noen sekunder.

Å slå mot ribbeina er også ganske effektivt for å komme seg unna. Et velplassert slag i brystet, så mister man pusten såpass at man fort ikke orker å stå oppreist.

Noe annet man kan prøve seg på er et Brachial stun. Dette er også litt "siste utvei", men det er lettere å utføre enn klassiske knockouts og gir ikke skader på kraniet eller lignende. Finnes drøssevis av videoer på YouTube hvis du søker etter "brachial stun" som forklarer dette.
Her var det mye dårlig informasjon og noe bra!
Generelt sett burde du unngå slag mot hodet hvis du vil unngå alvorlige skader/fare for slikt. Grunnen til det er at slag mot hodet har potensiale for og forårsake overlegent størst skade av alle områder på kroppen. En hjernerystelse kan lett oppstå, og normalt er den ikke farlig men den kan potensielt være alvorlig eller tilogmed fatal. Det er mange andre ting som også kan skje i dette området, men hvis noen er intereserte i det kan de google det selv.
En annen grunn til og unngå hodet er at man lett mister bevistheten av slag mot hodet, og det påfølgende fallet kan være vel så traumatisk som selve slaget. Hvis du slår hodet mot en skarp kant på vei ned og du ikke kommer deg umiddelbart på sykehus (eller tilogmed hvis) kan livet gå tapt. Andre grunner til og unngå slag mot hodet er at det lett oppstår dyre skader der, som tann-skader, nedstatt hørsel, nedsatt syn osv. Slike ting kan svi veldig på lommeboken.

Et annet ommråde og unngå er halsen. Et slag mot strupehodet kan tvinge deg til og utføre en Tracheotomy (stikke et rør gjennom halsen på en person for og hjelpe han og puste) for og holde personen i live. (ikke noe du har lyst til og gjøre hvis du ikke har gjort det før)
Nakken kan også knekke hvis tilstrekkelig kraft brukes mot riktig område.

Det er også teoretisk mulig og slå mot ryggen og lamme noen eller og slå mot hjertet og stoppe det. Dette er dog ikke noe som skjer veldig ofte, og sjangsen for at en utrent person skal klare og få til noe slikt mot en bevegelig motstander er like null.

Så ommråder du da vil unngå er: hodet og halsen og andre handlinger som kan føre til fall (som igjen kan føre til hodeskader)

Og nei, det er ikke mulig og slå nesebeinet opp i hjernen på noen for og drepe dem, dette er en myte!

Slåssing er farlig! Det er ikke noe man gjør for moro skyld. Uhellet kan plutselig være ute, alt som skal til er et knuff bakover og en persons liv er tapt. Vær forsiktig folkens. Sjangsen for at noe slikt skal skje er liten, men den er der.
Hvis dere må forsvare dere mot et rasshøl, for all del: gjør det som er nødvendig. Men husk at det viktigste våpenet er hjernen deres (brukt riktig) dog så hjelper det og være sterk og rask og en ekspert i nærkamp også.
Sikt på haka og dra en skikkelig uppercut. Da har det ingenting å si hvor høy og sterk personen er heller. 50\50 situasjon.
burde vært möderatör
Sitat av Malanthor Vis innlegg
Et annet ommråde og unngå er halsen. Et slag mot strupehodet kan tvinge deg til og utføre en Tracheotomy (stikke et rør gjennom halsen på en person for og hjelpe han og puste) for og holde personen i live. (ikke noe du har lyst til og gjøre hvis du ikke har gjort det før)
Nakken kan også knekke hvis tilstrekkelig kraft brukes mot riktig område.
Vis hele sitatet...
What he said. Med mindre man er ute etter å ta livet av noen bør man unngå stropehodet. Slo noen rett i adamseplet med albuen min en gang (jeg ble jumpa bakfra) og den personen gikk rett i bakken, choka så hardt at han hørtes ut som en ork og ble relativt blå i trynet. Var redd jeg hadde tatt livet av jævelen.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Sikt på haka og dra en skikkelig uppercut. Da har det ingenting å si hvor høy og sterk personen er heller. 50\50 situasjon.
Vis hele sitatet...
Tipset ditt er godt hvis du skal dra til noen som ikke forventer juling, men hvis motstanderen din er forberedt så er ikke en uppercut veldig vanskelig å hverken blokkere eller dodge unna. Ballespark er overlegent! Hvis du først treffer skikkelig i noens familiejuveler kan du gjøre hva du vil etterpå. Løpe vekk, kne'e han i trynet, knipe han i brystvortene, osv.
Bjellene er skikkelig dårlig manerer syns jeg. Om det er flere enn èn mot deg så er det greit .. men en mot en så er det ikke bra...

Og det var derfor jeg skrev 50\50 situasjon. Treffer du bra, så er det over og ut for den andre personen med èn gang. Bommer du, får du deg en skikkelig suser etterpå...
Sist endret av Taurean; 19. januar 2013 kl. 23:54.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Tipset ditt er godt hvis du skal dra til noen som ikke forventer juling, men hvis motstanderen din er forberedt så er ikke en uppercut veldig vanskelig å hverken blokkere eller dodge unna. Ballespark er overlegent! Hvis du først treffer skikkelig i noens familiejuveler kan du gjøre hva du vil etterpå. Løpe vekk, kne'e han i trynet, knipe han i brystvortene, osv.
Vis hele sitatet...
For å være ærlig, så er ballespark rett og slett skittent.
burde vært möderatör
Jeg vil alltid prioritere å komme ut av kampen så uskadet som mulig. Om det går ut over noens andres baller så får det så være. Er enig i at det er ufint, men det er også ufint å slåss in the first place...

edit: sant nok, tenkte ikke over hvorfor du skrev 50/50
Sist endret av pappabetaler; 19. januar 2013 kl. 23:56.
Dette fungerer for meg når jeg skal "nøytralisere" en person, hvis han prøver å bokse mot meg er:

Gi inn et par "sånn passe slag i magen" (miste pusten)
Komme bak han og ta "kvelertak"
Ta den ene armen hans å vri den opp på ryggen hans
Spark forsiktig bak knea hans slik at han får en "knekk"
Legg han pent ned på bakken og gå vidre

Dersom han ikke har fått nok og går til "kvelertak" på deg tar du lillefingeren hans og vrir den sammen med armen opp på ryggen hans og gjør de to siste steppa igjen.
Høres så lett ut Vonskien, men det funker nok bare hvis du enten er mike tyson eller hvis den andre personen er stein full.. Hvis noen velger å slåss er det for en grunn, ingen som lar seg ta på den måten uten å slå tilbake.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Høres så lett ut Vonskien, men det funker nok bare hvis du enten er mike tyson eller hvis den andre personen er stein full.. Hvis noen velger å slåss er det for en grunn, ingen som lar seg ta på den måten uten å slå tilbake.
Vis hele sitatet...
Politigrep funker faktisk ganske bra, bare man vet hva man gjør. Det er så klart en fordel å være større og sterkere, men det er ikke helt avgjørende. Headlocks er mye enklere synes nå jeg, og man har mye mer kontroll.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Politigrep funker faktisk ganske bra, bare man vet hva man gjør. Det er så klart en fordel å være større og sterkere, men det er ikke helt avgjørende. Headlocks er mye enklere synes nå jeg, og man har mye mer kontroll.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg skrev det med uppercut mot haka, for da spiller det ingen rolle egentlig om du veier 60 kilo og motstanderen veier 120 kilo. Hvis du får hele kroppsvekten bak den lille flaten som er knokene på hånda, i en fart av 30 km\t (du tar sats og hopper), så vil det gjøre mye skade. Men så igjen, om du bommer så vil du antageligvis få et slag som setter deg ut av spill. Fint å øve litt først. Viktig å ikke holde tilbake noen krefter når man skal slåss.

Hvis du er en liten fyr, så er det dumt å sette seg i situasjonen hvor motstanderen får tak i deg.. Altså ikke komme så nær innpå.
Det er veldig vanskelig og få inn et håndleddsgrep eller lignende med mindre man har praktisert VELDIG mye på det. Og selv da er det tricky fordi i virkerligheten beveger motstanderen seg, han lar deg ikke ta tak i hånda og utføre trikset ditt. Det funker selvfølgelig greit hvis du er vesentlig sterkere enn motstanderen din, men da kunne du likegodt bare ha lagt vedkommende i bakken med bruk av rå muskelstryrke so whats the point. Uppercut gjør seg bedre på mortal combat enn i virkerligheten
Det kan alltids fungere hvis du type-clincher med motstanderen din og han gir deg en åpning men som et åpnings slag er det helt håpløst.

Hva som er ufint kommer vel an på. Hvis du kommer over en voltektsmann som reiser seg med kuken strittende sint mot deg, så utgjør det vel et svært fristende mål, og jeg tror ikke at noen ville kalt det skittent.
Eller hvis du forsvarer deg mot en anngriper som foreks prøver å rane deg eller skade deg uten noen grunn etc.
Hvis det er mere old fashion, type: "do you want to step outside?" "Yes please". Da ville jeg nok ikke likt et ballespark.

Det grepet som funker best er helt klart et rear naked choke (hvis du bare har en anngriper/det innebærer og ha den ene armen rundt motstanders hals bakfra og låse den armen med den andre til du reduserer blodtilførselen til hjernen) det er bortimot umulig og komme ut av, og uansett hvor dopa du er eller hvor resistant du er til smerte vil du svime av når nok oksygen rikt blod kuttes av til hjernen. Så er det selfølgelig problemet og komme bak personen, det er ikke nødvendigvis det letteste men det lar seg gjøre. Og det er en fin teknikk og beherske hvis du skal hjelpe noen og kommer inn utenifra i situasjonen.
Alt er uansett relativt. Vi er alle forskjellige, har forskjellig kroppsbyggning, balangse, rekkevidde, kjapphet, mykhet, det vi faktisk har trent på bla bla. Så det som passer for en vil ikke passe for en annen osv. Og det som fungerer mot en vil ikke nødvendigvis fungere mot en annen heller.
Malanthor: Det grepet du snakker om fungerer bra om ikke motstanderen er spesielt sterk. For da kan han\hun ta tak rundt livet ditt og løfte hele deg opp på skulderen som om du var en trestokk, og slenge deg bakover i asfalten så du får hjerneslag. Men ja, det krever styrke, og som du skriver at man ikke venter for lenge .. ellers blir ting svart fort.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Malanthor: Det grepet du snakker om fungerer bra om ikke motstanderen er spesielt sterk. For da kan han\hun ta tak rundt livet ditt og løfte hele deg opp på skulderen som om du var en trestokk, og slenge deg bakover i asfalten så du får hjerneslag. Men ja, det krever styrke, og som du skriver at man ikke venter for lenge .. ellers blir ting svart fort.
Vis hele sitatet...
Forsvaret mot dette grepet utført stående går ut på å ta et skritt til siden, bøye seg ned mens man tar tak rundt bena/buksene til angriperen før man løfter vedkommende opp og smeller han så hardt som mulig i bakken.

Jeg skulle likt å se at noen er kapable til å ta tak rundt livet ditt og løfte hele deg opp på skulderen som om du var en trestokk - om grepet utføres på korrekt vis.
Knask: Det var en gang noen kompiser og jeg gikk ut i en av de større byene i østfold. En av oss (ikke jeg) var en boler og han var ganske stor av seg. Var ei bartenderjente han prøvde seg på og det gikk ikke, da ble han sur. Så skulle vi kjøre og ha nach, da tulla jeg med han .. så tok han tak rundt nakken min som beskrevet. Jeg trodde det skulle bli tulleslåssing men han klemte rimelig hardt til! Så jeg prøvde nettopp dette å ta tak rundt livet og løfta han! Men det ble akkurat for tungt da jeg var stup full og sliten etter å ha jobbet fra kl 6 på morgenen. Men det var ikke langt unna at jeg greide det. Var litt snill også siden det var en kamerat ^^ (hø hø). Merka det ble tyngre da han samla bena og lente overkroppen fremover.

Men det var et godt tips du kom med. Ta tak rundt knærne er smartere, blir lettere å få kroppsvekten til motstanderen bakover... Krever mindre styrke også
Snakker du om rear naked choke i stående posisjon nå?

http://0.tqn.com/d/martialarts/1/0/l/-/-/-/BJJ_Rear_Naked_Choke_6.jpg

I så tilfelle - hvordan fikk du tak rundt livet på fyren?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Hvorfor kommer alltid denne tråden opp igjen i helgene?
Sist endret av ArtOfHacking; 20. januar 2013 kl. 03:10.
Hei i helgen!
De få gangene jeg har havna i bråk(alltid selvforskylt), så har det vært ett sted mellom 2 og 8 "gangstas" som har dytta meg inn i ett hjørne, slått meg i ansiktet og skreket apelyder.
Jeg har alltid stått der og tatt imot et par halvhjerta slag, hørt på apelydene, og gått min vei etterpå(man kommer stort sett til enighet om man ikke slår tilbake).
Flere ganger etter å ha blitt daska i fjeset av "gangstas" så har jeg møtt på såkalte "ekstra-gangstas"(noen ganger
folk jeg "kjenner", som tydeligvis er "ekstra-gangstas"). Disse har sett på mens jeg har blitt daska i fjeset, og lurt på om de skal gå å "grisebanke" daskemennskene etterpå.
Jeg vet ikke helt hva "grisebanke" betyr. I min ordbok betyr det sykehusopphold, men jeg og diverse "gangstas" leser tydeligvis forskjellige ordbøker.¨
Om du noen gang blir angrepet av "gangstas" og velger å slå tilbake, så føler jeg med deg, for da hører du hjemme på institusjon.
Om noen virkelig slår deg, såpass at du detter i bakken, og det er alvor, så reiser du deg og løper. Om du ligger nede og ikke kommer deg opp, så sparker du alt du kan mot baller, ansikt, eller knær, og løper. Om du hverken kan sparke eller løpe, så er du mest sannsynlig bevistløs. Da kommer det en sykebil(ambulanse om man er over 12 år gammel) og henter deg, da kan du skryte til alle vennene dine at du nesten ble drept av russisk mafia.

Selvforsvar 101. Lykke til videre!
(Du får ikke yoloswagpoeng av å sladre til rektor, kjør heller noe ninjaturtlestriks mot slemmingene!)
Sist endret av LaDa; 20. januar 2013 kl. 05:20.
Eneste man har og tenke på i slåsskamper er og få fyren i ubalanse, altså få overkroppen såppas langt ut fra føtterne som mulig siden personen da vil falle umiddelbart, og du kan velge å stikke eller låse håndleddet på fyren f eks. Det og løfte en kar over hodet er like mye teknikk som styrke egentlig, men kan du det er faktisk en flyvende mare og foretrekke siden personen mest sannsynlig kommer til og gispe etter luft de neste 30 sec om du ønsker og slå denne ut av han.

En annen ting om fyren er mye større en deg og du vet du er sjangseløs, spenn fyren så hardt du klarer i kneskålen (er mulighet for seriøs skade, though).


My ten cents...
Jeg utrykte meg kanskje litt klønete. Dette er noe som gjøres når du har motstanderens rygg mot deg. Og din kropp holdes noenlunde tett inntil motstanderens. Og få tak rundt livet til noen hvis de har et slikt grep på deg er bortimot umulig. Og det tar mellom 7 og 10 sekunder før du er bevistløs i gjennomsnittet. Du kan alltids google rear naked choke, eller rear choke. En video eller bilde kan sikkert forklare det mye bedre enn meg.
Det finnes bortimot ikke noe forsvar mot det hvis du har fått det inn og gjør ting riktig fra det øyeblikket. SKal du unngå det må du reagere før det sitter godt og tett, for da er du fucked. For og si det sånn: Jeg er for tiden litt feit og veier noen og 90 kilo, og hvis jeg lar min 57 kilo tunge samboer få det inn på meg så svimer jeg av.
Hvis du er redd for og bli slengt rundt av en sterkere motstander så kan du alltids simpelthen legge deg rett bakover på bakken og låse bena rundt personen for og innskrenke mobiliteten hans. (det sier seg selv at du ikke gjør slikt hvis du har flere motstandere siden da formerlig ber du om et spark i hodet)

Ugh, så ikke denne siste siden når jeg svarte. Så klønete.
Trengte jo ikke og skrive noe, det var jo allerede oppklart.
klapp med flate hender over hvert øre på likt, trenger ikke harde klappet engang. det som skjer da er at trommehinna sprekker og smekker ut balansen til offeret

Neste steg er et par sjappe nyre slag og noen på haka, ellers futter spark i ballene, kroppen har mange andre såre områder men da blir det straks mye farligere
Ja og du får et erstatningsøksmål for og ha skadet hørselen til personen. Kanskje ikke det lureste du kan gjøre hvis du har andre alternativer.

Forutenfor halsen og skader som kan oppstå i hodet av slag eller fall er det vel egentlig ikke så mange såre områder som er mye farligere er det? Du har allerede nevnt haka som er et prima knockout punkt og skrittet som umiddelbart fører til paralyserende smerte. Jeg nevnte ryggen og hjertet ovenpå men sjangsen for at noe slikt skjer er lik null så vi kan bortimot eliminere de som spesielt farlige punkter. Øynene er jo utsatte men du dør ihvertfall ikke av skader der (ikke at det er kult å bli blind heller)

Er interresert i å høre hva du har og si her, bare ikke kom trekkende med og slå nesebeinet opp i hjernen for det er bare en dum myte. Spør enhver lege!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nesen er ihvertfall veldig viktig å ikke treffe, for hvis du treffer rett og hardt nok under nesa kan dette føre til at nesebenet slås oppover, og kan treffe hjernen.
Vis hele sitatet...
Det er bare en myte. Selv sitter jeg med sort belte i taekwondo og en masse erfaringer fra slosskamper. Beinet går i ett med resten av ansiktet. Anno: det går ikke noe bein lengre opp, og det er svært sjeldent at noen dør av et slag i nesa.

Erfaringer.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Nesen er ihvertfall veldig viktig å ikke treffe, for hvis du treffer rett og hardt nok under nesa kan dette føre til at nesebenet slås oppover, og kan treffe hjernen.
Vis hele sitatet...
Sier meg fullstendig enig med Forgotten her. Husk også at hjernen ligger flere cm bak og opp i hodet i forhold til nesa, og i mellompartiet mellom de er det mye bein og kjøttvev som stopper brusken/beinet fra nesa å komme inn i hjernen. Og i hele tatt må slaget ha en helt voldsom kraft og fart for at noe sånt kan skje.

M.a.o, stort sett en myte.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bare lurer på en ting, vis en tar kveletak på deg og du får ikke puste, likefør du blir svimmel. er det nødverg da?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Bare lurer på en ting, vis en tar kveletak på deg og du får ikke puste, likefør du blir svimmel. er det nødverg da?
Vis hele sitatet...
Dersom ditt liv / helse er i fare er det klart det er nødverge, men om du startet konfrontasjonen er det ikke sikkert retten vil se det på den måten likevel.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Det skal en god del til for å drepe er person med bare knyttnevene
Vis hele sitatet...
Bare for å kommentere dette; Er mange som kan ha adferdsproblemer, som ikke stopper når andre ville stoppet.
Det skal ikke mye til for å drepe noen med knyttneveslag. Slår du hodet ristes hjernen og blodårene kan revne/løsne. Mage/rygg her kan du ødelegge mye som gir blødninger, feks milten.

Slå i låret du, ingen dør
Sitat av Dasset Vis innlegg
Det skal ikke mye til for å drepe noen med knyttneveslag. Slår du hodet ristes hjernen og blodårene kan revne/løsne. Mage/rygg her kan du ødelegge mye som gir blødninger, feks milten.

Slå i låret du, ingen dør
Vis hele sitatet...
Jeg benekter ikke at det kan være farlig å slå noen med knyttet neve og prøver heller ikke å bagatellisere slag mot hodet, men å påstå at det ikke skal mye til for å drepe noen på denne måten anser jeg som en overdrivelse mtp. hvor mange som blir slått ned hver eneste helg uten å dø.
På årsbasis her i Norge er det heller få dødsfall som følge av vold om man ser på antall voldssaker som nevnes i media.

Slag i låret kan du kan du forresten dø av om det oppstår blodpropper.
Først av alt: hvordan i alle dager skal det oppstå blodpropper i låret ved ett slag? Verken trombe eller emboli vil oppstå på denne måten.

Kjenner du mange som blir slått ned hver helg med knyttet neveslag? Det tror jeg ikke, dersom du får ett ordentlig slag i hodet vil hjernen rystes og året kan løsne og det oppstår blødninger som kan ha døden tilfølge dersom du ikke får hjelp raskt. Personer som blir bevisstløse pga slag har fått hjernen rystet, men årer må ikke ha løsnet av denne grunnen.

Jeg påstår ikke at mange dør hver eneste helg av dette, men jeg påstår at det ikke skal så forferdelig mye til for å bli drapsmann i taxi køen.
Det er vel ofte ikke slaget som dreper. Detter du rett ned med bakhodet på en fortauskant eller gjenstander som skader kraniet så kan det bli veldig farlig. Har selv opplevd å bli slått ned uten å se slaget komme.

Mener å huske at jeg ikke traff med hodet. Albuene tok fallet, men det kunne blitt farlig.

Du ser jo også sykt mange idioter som sparker, slår og tar akrobatiske triks på hodet til den nedslåtte personen. Galskap! Heldigvis er det ofte oppgående mennesker som griper inn da. At folk har blitt slått til døde, dødd av et slag/dytt eller et spark er jo åpenbart.

Sjansene er små, men virkelig ikke å risikere. Er veldig i tvil om jeg ville slått først i en situasjon nå. Kommer helt an på atferden din når adrenalinet pumpes inn.

La dem slåss under trygge rammer. Ingen vits i å skvære opp mellom to personer som ikke tåler trynet på hverandre.

Men å slåss på byen fordi han ene snek, tok feil pils eller fikk øyekontakt med deg? håpløse folk. Losing faith in humanity...

heartslava.
hva må til for å ødelegge noen skikkelig? veit om karer som er så sjuke til å sloss og tar hvem som helst. skjønner ikke hvordan de får det til.

er det best å slå i tinningen? det jeg har gjort de få gangene jeg har sloss. eller bare slo løs over alt til motstanders kropp gir opp som folk flest gjør
Sitat av Ketenna Vis innlegg
For å være ærlig, så er ballespark rett og slett skittent.
Vis hele sitatet...
Det kommer da helt ann på. Hvis det er snakk om enten meg eller en annen som skal få juling, da blir det en suser i kronejuvelen og lave knespark. Lykke til med å ta meg igjen
Sitat av Grass Vis innlegg
hva må til for å ødelegge noen skikkelig? veit om karer som er så sjuke til å sloss og tar hvem som helst. skjønner ikke hvordan de får det til.

er det best å slå i tinningen? det jeg har gjort de få gangene jeg har sloss. eller bare slo løs over alt til motstanders kropp gir opp som folk flest gjør
Vis hele sitatet...
Greit badass du da.

Svar til spørsmålet ditt: Du slår til noen, så detter de bakover og slår hodet. Og dør. Så sitter du 6-7 år i fengsel for drap. Og nei, norske fengsel er ikke så fantastiske som alle skal ha det til.

Snakker ikke av erfaring, men en kollegas erfaring.
Sett benet bak hans og bare kast underarmen din inn i halsen på han og han vil gå i bakken, og mest sannsynlig for stressa til å angripe. Har vært vitne til at dette har skjedd og har gjort det selv og har ikke skadet noen seriøst eller hørt om noen som har blitt det. Det spørs vel på kraften du legger inn i det

(Gjorde dette på en fyr som prøvde å rane meg)
Sist endret av steez_; 4. desember 2013 kl. 01:28.
Sitat av stianue Vis innlegg
Greit badass du da.

Svar til spørsmålet ditt: Du slår til noen, så detter de bakover og slår hodet. Og dør. Så sitter du 6-7 år i fengsel for drap. Og nei, norske fengsel er ikke så fantastiske som alle skal ha det til.

Snakker ikke av erfaring, men en kollegas erfaring.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at man dør så lett?
Man kan vel bare begynne å knipe og klore hverandre.. umulig å dø av det men det svir som faen og utretter tydelig fysisk skade... man vil riktignok se ut som tidenes skeiving om man slåss på denne måten.

Mitt favoritt-"move" er hodelås. Det virker som at uansett hvor svær man er så kommer man seg ikke løs når armen til motstanderen er rundt hodet på fyren. Feigeste knepet som finst...
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Mitt favoritt-"move" er hodelås. Det virker som at uansett hvor svær man er så kommer man seg ikke løs når armen til motstanderen er rundt hodet på fyren. Feigeste knepet som finst...
Vis hele sitatet...
Det finnes et par måter å komme seg løs på. Alt handler om teknikk.

Er du (som står med hodet i lås) er sterk nok, så kan du ta armen rundt litt lavere enn midjen på han som holder deg, sette bakpartiet hans på skuldern din og løfte han opp og smelle han bak i bakken, da får du overført det tyngste balandepunktet på kroppen hans (magepartiet og opp) bak ditt senter\holdepunkt (skulder og nakke). Men da må du være rask og sterk, sånn at han ikke henger kroppen fremover, da blir det fort for tungt.

En annen teknikk er å ta tak i det nærmeste beinet hans, løfte det du klarer og spenne det andre beinet så han detter bakover. Ofte da bruker han reaksjonsevnen til å ta imot for fallet og vil slippe taket.

Men en gyllen regel ihvertfall for meg er: Ikke gå i klinsj med noen som er større og sterkere enn deg selv