Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2318
Husker når vi var i Danmark som liten, så kjøpte en kasse med brus. Den var veldig billig, og man kunne velge forskjellige smaker og putte i kassen man kjøpte. Mener den het noe som 45 grader/ 60 grader, uten at jeg er sikker på det. Husker det var en type som smakte veldig godt, den smakte bonbon-drops.
Noen som har noen ideer?
Har ikke hørt om brusen du snakker om. Men har bodd i Danmark og der var en del forskjellige bruser jeg brukte å kjøpe, spesiellt i kasser med forskjellige smaker.

Den ene typen er fra Frem.
http://www.fremvand.dk/index.php/product
Du skriver ikke om det var på glass eller plast. De typene jeg tenker på er tappet på glass.

Vet der er flere produsenter, men kanskje det hjelper litt om du sier hvor du har kjøpt dette i Danmark. For eksempel så er ikke brusen sjimpanse tilgjengelig i hele Norge, da den er produsert av mack, som er lokalisert litt utenfor Tromsø.

Her er en liste over noen bryggerier i Danmark
http://www.bryggerier.dk/bryggerier.html

Et tips på veien videre siden jeg går til køys. Brus er "sodavand" på dansk.
Kappa
Trådstarter
Tusen takk, ganske sikker på at det er den med aprikos! Du vet ikke tilfeldigvis hvordan man får den til Norge?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Her selger de aprikosbrus. Ta kontakt med de og spør om de kan sende til Norge
Når vi er inne på temaet brus, er det noen som vet om Schweppes Agrum er mulig å få tak i i Norge?
Husker å ha drukket denne i Frankrike, men har aldri funnet den et annet sted. Det nærmeste jeg har funnet smaken er Festis med appelsin og papaya.
Sist endret av PerPerPerPer; 6. august 2013 kl. 21:50.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Når vi er inne på temaet brus, er det noen som vet om Schweppes Agrum er mulig å få tak i i Norge?
Husker å ha drukket denne i Frankrike, men har aldri funnet den et annet sted. Det nærmeste jeg har funnet smaken er Festis med appelsin og papaya.
Vis hele sitatet...
Prøvde å lete litt, men finner ikke agrum. Mulighet for den har skiftet navn?
På schweppes egne hjemmesider finner jeg ingen som heter agrum.
Sist endret av clarionify; 7. august 2013 kl. 21:48.
Kappa
Trådstarter
den finnes. problemet er vel å finne noen som selger til norge. om det var den du hintet til, selvfølgelig.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
den finnes. problemet er vel å finne noen som selger til norge. om det var den du hintet til, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall greit å vite at Agrum er faktisk navnet på brusen. Har trodd det var tysk for en type frukt eller noe lignende.
Får vell ikke gjøre noe annet enn å anbefale enhver som kommer over denne å prøve den, kanskje den kommer til Norge etterhvert.
Den har vært i Norge. Finner litt om det tilbake 2005 hvor blandt annet ringnes var tapper. Men det merkelige er at jeg ikke finner den på noen av schweppes sine sider.