Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 13018
hei. Har lenge vurdert å skaffe meg dreadlocks. Bestemte meg for ca 1 år siden at jeg skulle spare til litt lengre hår først. Har hår ned til skuldrene nå og det er enda litt lengre bak nakken.

Har lest mye og sett mange videoer på youtube om å lage dreadlocks selv. Men jeg tror det er bedre å gjøre dette til noen som faktisk vet hva de driver med, Har lyst på dreadlocks som ser bra ut og ikke bare halvferdige hårklumper, som jeg har sett flere fått etter å ha prøvd selv. Har sjekket pris på dreadlocks her I trondheim, men det var snakk om flere tusen, rundt 2500 og oppover, dette var hos en afrikansk frisør salong. så begynte å tenke på privatpersoner som har gjort dette før? Det er litt kjipt å betale over to tusen for dreadlocks på salong rett før sommeren hvis jeg kan få det billigere til privat personer, men jeg vet at det er mye arbeid osv. Så om jeg ikke finner noen privat personer så må jeg vel gå til salong. Er jo villig til å betale for arbeidet, men blir jo billigere til privat personer enn på salong så fant ut at jeg skulle poste et innlegg her først

Gidder ikke å høre om dere syns dreadlocks er stygt osv, det får bli deres mening, vi er alle forskjellige, takk gud for det

Så lurer på om det er noen som har erfaring med å lage dreadlocks elr vet av noen, helst i nærheten av Trondheim, men er jo sommer snart så da blir det litt reising omkring uansett, så hadde vært fint om dere svarer i tråden uansett hvor dere bor

Er ellers interessert i å prate om dreadlocks, gjerne del erfaringer osv ^^
Når det gjelder dreads er jeg veldig opptatt av at bæreren vet hva han uttrykker ved å bære de. Vet du hva det betyr?
Selv har jeg tynne naturlige dreads i nakken. Jeg har også erfaring med å lage dreads. (bor i trøndelag)

Jeg kjenner en nord for namsos som lager dreads mot gratis shit hele natta.
Trådstarter
20 6
Sitat av Forgotten Vis innlegg
Når det gjelder dreads er jeg veldig opptatt av at bæreren vet hva han uttrykker ved å bære de. Vet du hva det betyr?
Selv har jeg tynne naturlige dreads i nakken. Jeg har også erfaring med å lage dreads. (bor i trøndelag)

Jeg kjenner en nord for namsos som lager dreads mot gratis shit hele natta.
Vis hele sitatet...
ja er fullt klar over hva man uttrykker. Men er vell kanskje mer hva andre tenker om det. Altså, det er så mange forskjellige grunner til at folk skaffer dreads, noen potheads, andre pga stil osv.

Nord for Namsos, er ikke så langt unna så han lager dreads potte fjern med et godt resultat? evt noen bilder av noe han har laget?
Jeg har selv laget dreads på meg selv, og på en kompis, ved bruk av twist and rip(fordi ved backcombing vil man få mye kortere dreads).
Resultat mitt kom helt ann på hvor godt jeg tok vare på dem(bruk av heklenål). Når jeg fikset på dem hver uke holdt de seg veldig fine og runde, har ulike størrelser og de tynneste ble selvsagt finest etter tiden. Jeg har nå sluttet å fikse på dem og de har fått sine bulker og bølger. Men det skal vel være sjarmen...
Videre har jeg også nå neglet på deler av håret, noe som jeg foretrekker over de jeg har laget selv.

Vil anbefale neglet method fordi det er mindre skadelig for håret og det er litt mer komfortabelt å ha. Men selvfølgelig, bruker man neglet vil det bli en del bulker som du kanskje ikke liker.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Ville sørget for at du hadde basics covered først! Med det mener jeg jobb, huslån og samboer. Det er en grunn til at "dere" er en stigmatisert gruppe.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er flere tråder om dette emnet, bl.a. http://freak.no/forum/showthread.php?p=2244976

Har selv dreads og bor i Trøndelag, så om den tråden jeg postet over ikke ga det svaret du var ute etter så er det bare å spørre.
Trådstarter
20 6
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er flere tråder om dette emnet, bl.a. http://freak.no/forum/showthread.php?p=2244976

Har selv dreads og bor i Trøndelag, så om den tråden jeg postet over ikke ga det svaret du var ute etter så er det bare å spørre.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Leste gjennom den tråden og fikk litt nyttig info

Ellers har jeg faktisk pratet med en afrikansk salong i Sverige, Örebro. Dette var i forrige sommer. De var veldig hyggelige og virket veldig flinke, så gjennom bilder av dreads hun hadde laget. Jeg syns hun var så flink at jeg vurderer å dra til Örebro snart får å ta dreadlocks der, kostet 2 000 svenske, men hun var så flink og jeg vet at jeg blir så fornøyd. Så bilder fra dreads salongen her i Trondheim har gjort, de var ikke dårlige, men langt ifra så bra som hun i Sverige. Bryr meg ikke så veldig mye om prisen egentlig, så lenge det blir gjort et godt arbeid. Hva tror du om å reise helt ned til Örebro bare for å ta dreads, koster jo en del å reise dit, men kanksje det er best å gjøre det der hvor jeg faktisk føler meg helt trygg på at de blir veldig bra?
jeg har gjort dette greit mange ganger, og kan mekke dreadlocks med et bra sluttresultat for en grei deal, bor i trøndelag. Ta kontakt på pm om det er av interesse
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
I Oslo er det en shop som spesialiserer seg på dreadlocks på nordisk hår..
afrikanere's hår vokser annerledes og er ikke like slett så det må helst gjøres på en spesiell måte for å få godt resultat, etter hva jeg har fått med meg, det koster noen tusen da, men da er du garantert godt resultat.
de kan også sette i permanente extensions hvis du har for kort hår..

http://dreadsioslo.no/
Trådstarter
20 6
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
I Oslo er det en shop som spesialiserer seg på dreadlocks på nordisk hår..
afrikanere's hår vokser annerledes og er ikke like slett så det må helst gjøres på en spesiell måte for å få godt resultat, etter hva jeg har fått med meg, det koster noen tusen da, men da er du garantert godt resultat.
de kan også sette i permanente extensions hvis du har for kort hår..

http://dreadsioslo.no/
Vis hele sitatet...
Takk for svar Har hørt om flere som har tatt dreads der. Som du sa, det koster en del men blir et bra resultat. Så får se hva det blir til ^^
Sitat av Forgotten Vis innlegg
Når det gjelder dreads er jeg veldig opptatt av at bæreren vet hva han uttrykker ved å bære de. Vet du hva det betyr?
Selv har jeg tynne naturlige dreads i nakken. Jeg har også erfaring med å lage dreads. (bor i trøndelag)

Jeg kjenner en nord for namsos som lager dreads mot gratis shit hele natta.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg dreads, og tviler på at jeg kommer til å skaffe meg det, men nøyaktig hva uttrykker man med det? Jeg har alltid trodd det bare var en hårstil liksom...

http://b.vimeocdn.com/ts/806/381/80638178_640.jpg
Vi vet alle hvem dette er. Den mest sexy fyren i universet - og jeg er straight og ikke pedofil. Er det dreads eller rastafletter han har? Jeg har aldri skjønt forskjellen.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Er det dreads eller rastafletter han har? Jeg har aldri skjønt forskjellen.
Vis hele sitatet...
Er nok dreads det der, rastafletter er tynnere og flettet, ikke bare en "krøll" av hår, om du skjønner.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Læringer eller elever ved frisørlinje gjør ofte frisørarbeid til halv pris
er det ikke sånn at du ikke får vasket håret når du har dreads ? vill jo lukte søppelfylling tilslutt

eller tar jeg feil ?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er det ikke sånn at du ikke får vasket håret når du har dreads ? vill jo lukte søppelfylling tilslutt

eller tar jeg feil ?
Vis hele sitatet...
De selger jo shampoo spesiallaget til dreads da, så jeg tror du tar feil der. ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er det ikke sånn at du ikke får vasket håret når du har dreads ? vill jo lukte søppelfylling tilslutt

eller tar jeg feil ?
Vis hele sitatet...
Du tar veldig feil.

Når jeg vasker mine såper jeg det inne og skyller det 3 ganger for å gjøre det skikkelig rent.
Selvfølgelig er det ikke alle som har dreads som er god på hygiene.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nå har ikke jeg dreads, og tviler på at jeg kommer til å skaffe meg det, men nøyaktig hva uttrykker man med det? Jeg har alltid trodd det bare var en hårstil liksom...

http://b.vimeocdn.com/ts/806/381/80638178_640.jpg
Vi vet alle hvem dette er. Den mest sexy fyren i universet - og jeg er straight og ikke pedofil. Er det dreads eller rastafletter han har? Jeg har aldri skjønt forskjellen.
Vis hele sitatet...
Hvem er det?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av PsycoactiveSubs Vis innlegg
Hvem er det?
Vis hele sitatet...
Det er Marlo Snellman fra musikkvideoen til Freestyler av det finske bandet Bomfunk MC's
Sitat av 8bit Vis innlegg
Det er Marlo Snellman fra musikkvideoen til Freestyler av det finske bandet Bomfunk MC's
Vis hele sitatet...
Tenkte meg at det var han fra den videoen ja, haha.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av 8bit Vis innlegg
Det er Marlo Snellman fra musikkvideoen til Freestyler av det finske bandet Bomfunk MC's
Vis hele sitatet...
Synes først han ligna på Tom Kaulitz fra tokio hotel..

http://images1.fanpop.com/images/photos/1300000/Tom-tom-kaulitz-1341940-500-576.jpg
Jeg ville aldri funnet på å lagd dreadsa mine selv eller fått noen andre til å gjøre det.
bruker du heklenål for å lage dreads, ødelegger du håret ditt og dreadsa dine blir bare tynne, flisete og stygge.
Og etterhvert som du bruker heklenåla så kan dreadsa dine begynne å brekke av.
jeg har sett flere tilfeller av dette.
Bruker du voks for å lage dreads vil du få klissete og nasty dreads, og alt mulig drit vil feste seg i dreadsa dine hele tiden.
backcomber du så tar også håret ditt stor skade av dette.
Hvis du vil ha dreads som varer livet ut og ser bra ut, så er det eneste du trenger å gjøre er å slutte å gre håret ditt å slutte å bruke vanlig hårshampo og balsam.
Finn deg en organisk shampo som ikke etterlater noe rester i håret ditt.
Salonger som lager dreads er kun ute etter å tjene penger, og ingenting annet.
Så la naturen gjøre jobben, det koster deg ingenting. og du vil få dreads som blir lagt merke til.
Det er nå 15 månder siden jeg sist gredde håret mitt, og jeg digger hvert eneste steg i prosessen.
Den første perioden kan håret ditt se litt messy ut, men så fort dreadsa dine begynner og ta form så vil resultatet til slutt bli jævlig bra.
Jo mindre du gjør med dreadsa dine, jo bedre vil resultatet bli.
det eneste du må passe på å gjøre er å dra dreadsa fra hverandre, så du ikke ender opp med bare en svær dread.
Lykke til.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bhadra Vis innlegg
Jeg ville aldri funnet på å lagd dreadsa mine selv eller fått noen andre til å gjøre det.
bruker du heklenål for å lage dreads, ødelegger du håret ditt og dreadsa dine blir bare tynne, flisete og stygge.
Og etterhvert som du bruker heklenåla så kan dreadsa dine begynne å brekke av.
jeg har sett flere tilfeller av dette.
Bruker du voks for å lage dreads vil du få klissete og nasty dreads, og alt mulig drit vil feste seg i dreadsa dine hele tiden.
backcomber du så tar også håret ditt stor skade av dette.
Hvis du vil ha dreads som varer livet ut og ser bra ut, så er det eneste du trenger å gjøre er å slutte å gre håret ditt å slutte å bruke vanlig hårshampo og balsam.
Finn deg en organisk shampo som ikke etterlater noe rester i håret ditt.
Salonger som lager dreads er kun ute etter å tjene penger, og ingenting annet.
Så la naturen gjøre jobben, det koster deg ingenting. og du vil få dreads som blir lagt merke til.
Det er nå 15 månder siden jeg sist gredde håret mitt, og jeg digger hvert eneste steg i prosessen.
Den første perioden kan håret ditt se litt messy ut, men så fort dreadsa dine begynner og ta form så vil resultatet til slutt bli jævlig bra.
Jo mindre du gjør med dreadsa dine, jo bedre vil resultatet bli.
det eneste du må passe på å gjøre er å dra dreadsa fra hverandre, så du ikke ender opp med bare en svær dread.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Men det tar vell lang tid før man begynner å se at det faktisk ligner på noe som helst nært dreads?

Takker for svar uansett
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Vi vet alle hvem dette er. Den mest sexy fyren i universet - og jeg er straight og ikke pedofil. Er det dreads eller rastafletter han har? Jeg har aldri skjønt forskjellen.
Vis hele sitatet...
Ja, det er blitt litt av en kjekkas.....
http://i814.photobucket.com/albums/z...dreads-2-1.jpg

▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av fourtwenty94 Vis innlegg
Men det tar vell lang tid før man begynner å se at det faktisk ligner på noe som helst nært dreads?

Takker for svar uansett
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hårtypen din.
På meg har det tatt ganske lang tid, Jeg er 16 måneder uti prosessen og jeg har 10 - 12 dreads til nå.
Dama mi er 6 måneder uti prosessen og alt håret hennes er nesten helt dreada til nå.
Hu har mye tjukkere og striere hår enn meg.
Men saltvanns spray kan gjøre underverker, det kan speede opp prosessen ganske greit.