Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4945
Jeg følger endel venstresidepolitikere på Facebook og det hender jeg leser kommentarene de får. Det er mange som følger politikere selv om de er motstandere av dem og de elsker å komme med kommentarer om hvor dumme disse politikerene er, og spesielt Inga Marte Thorkildsen får gjennomgå på FB-siden sin. Det hun får flest negative tilbakemeldinger på er innlegg som handler om feminisme, barnevern og en kombinasjon av disse temaene. Det virker som om det sitter svært mange menn der ute som er fylt med et ekstremt hat mot staten som tydeligvis har gjort noe for å ødelegge livene deres, og som øser sin ekstreme misnøye på FB-feeden til barne-, familie-, likestillings- og inkluderingsministeren.

Jeg klarer ikke engang tanken på å starte en diskusjon med disse mennene på FB verken i et kommentarfelt eller via pm, men lurer oppriktig på hva de ønsker å oppnå, og hva de tror kommer til å endre seg med et regjeringsskifte. Er barnevernet slik det fungerer i dag et feministisk verktøy for å ødelegge kjernefamilien slik det hevdes eller er dette bare rør fra forsmådde og sinte menn som ikke klarer å få orden på livene sine?

Jeg er oppriktig interessert i å skjønne hvor raseriet kommer fra.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Etter å ha lest kommentarfeltene på VG og DB har jeg fått bekreftet ordtaket: "Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded".

Jeg regner med det er slik type folk du tenker på?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Jeg tolker alltid slik kritikk som utløp for frustrasjon, mer enn faktiske meninger. Nå har jeg ikke lest de aktuelle postene, men regner med at det er typisk internettargumentasjon - ubegrunnet og urasjonell?
Samme folk i usa som kjøper våpen å bombelegge eindoma sine slik at ikke skatte/naturvern/jordbruk depermange skal kome å håndheve lover og gull fordi verden gar under eller all pengesedler er styrt av jøder/fbi
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Mennene kommer som regel ikke med konkrete eksempler, kanskje for å anonymisere seg selv og barna eller fordi de vet at saken deres er såpass tynn. Det er derimot spennende å stå på utsiden og betrakte det ekstreme raseriet mange har ovenfor myndighetene og spesielt kvinner på venstresiden som snakker om å satse på barnevernet og handle ut fra barnas beste, ikke bare familiens, mødrenes og fedrenes beste. Det ligger sikkert mange tragedier bak hatet og mange fedre som er fratatt ungene sine av forskjellige årsaker.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
I motsetning til godeste Don Tomaso her, så leser jeg avisene, kommentarene, og har noen Fb-venner fra den litt andre siden. Men egentlig følger jeg med i begge leire og har begge fløyer på min venneliste, men kanskje heller mest i sentrum-sentrumhøyre-delen av norsk politikk skal jeg innrømme.
Jeg er ikke derimot den som kommenterer, jeg er den som leser all driten og jeg må si jeg har blitt oppriktig talt møkka lei etterhvert.

Å lese kommentarfeltene gang på gang kan gjøre en hest gal til og med - og det er ikke kødd!

Jeg forstår veldig godt at spørsmålet rundt <hvor raseriet kommer fra?> kommer opp..


(...)....... Jeg kan jo fortelle en bitteliten historie med få setninger, rundt kommenteringen min på en av de (uendelig) mange artiklene om islam og muslimer på minervanett.no:

Det er sikkert to år siden nå artikkelen kom opp, jeg husker ikke hva den heter, og jeg klarer/gidder ikke å lete den opp, mye pga antallet islamartikler er *massivt*.
Anyways, diskusjonen dreide seg om islam, sharia, implementeringen av demokrati i Islam og i muslimske land, samt diktatur og undertrykkelse i sør -og tidligere øst-europeiske land, som til eksempel Franco-Spania, Hviterussland, militærdiktaturet i Hellas osv osv.


Jeg havnet i regelrett krangel med en av de heftigste agitørene der for et høyrevridd Europa, vi kranglet om hvem som var mest mongo av liberale muslimske land i etterkrigstiden, og forskjellige diktaturer i Europa i etterkrigstiden. Jeg spurte så denne høyreraddis-mannen om hvor han heller ville ha bodd i etterkrigstiden; i et liberalt muslimsk land i etterkrigstiden - som Iran, nordAfrikanske land, Tyrkia, etc versus i et ultrakatolsk Franco-Spania på 50-tallet.

Svaret jeg fikk burde ikke sjokkere meg, men det gikk litt kaldt nedover ryggen når jeg så at han skrev at et europeisk diktatur er femti ganger bedre enn et hvilkensomhelst muslimsk land, blant annet visstnok fordi det ikke skjedde æresdrap i Franco-Spania, men det gjorde visstnok det i Tyrkia.

De av dere som kan litt historie eller er gamle nok vet godt hvem Franco var og hva han har gjort.

Én av slutningene man kan trekke fra denne utvekslingen av kommentarer, kan jo vel være at det er endel rene, pure, fascister som lurker kommentarfeltene, både i tidsskriftene, og hos de stakkars politikernes åpne kommentarfelt på FB.

Akk ja.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. mars 2013 kl. 23:06.
Det siste hun sa i avisen var at terskelen for å gripe inn skulle bli lavere. Det trenger ikke være til barnets beste. Det å bli tatt fra foreldrene sine er traumatisk for små barn, og kan være totalt sett negativt, selv om selve omsorgen bedres med nye omsorgspersoner.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mennene kommer som regel ikke med konkrete eksempler, kanskje for å anonymisere seg selv og barna eller fordi de vet at saken deres er såpass tynn. Det er derimot spennende å stå på utsiden og betrakte det ekstreme raseriet mange har ovenfor myndighetene og spesielt kvinner på venstresiden som snakker om å satse på barnevernet og handle ut fra barnas beste, ikke bare familiens, mødrenes og fedrenes beste. Det ligger sikkert mange tragedier bak hatet og mange fedre som er fratatt ungene sine av forskjellige årsaker.
Vis hele sitatet...
De er vel samme typer som blitzere, bare den andre siden og bruker ulike virkemidler. Men med det samme "hatet".
Sist endret av Odonkor; 17. mars 2013 kl. 23:51.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mennene kommer som regel ikke med konkrete eksempler, kanskje for å anonymisere seg selv og barna eller fordi de vet at saken deres er såpass tynn. Det er derimot spennende å stå på utsiden og betrakte det ekstreme raseriet mange har ovenfor myndighetene og spesielt kvinner på venstresiden som snakker om å satse på barnevernet og handle ut fra barnas beste, ikke bare familiens, mødrenes og fedrenes beste. Det ligger sikkert mange tragedier bak hatet og mange fedre som er fratatt ungene sine av forskjellige årsaker.
Vis hele sitatet...
Forslaget hennes er jo helt bortevekk og Sv gir seg selv nok en spiker i kista, merkelig at ett så parti kommer med noe så tullete..

www.vg.no/article.php?artid=10114728
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det siste hun sa i avisen var at terskelen for å gripe inn skulle bli lavere. Det trenger ikke være til barnets beste. Det å bli tatt fra foreldrene sine er traumatisk for små barn, og kan være totalt sett negativt, selv om selve omsorgen bedres med nye omsorgspersoner.
Vis hele sitatet...
Du vet at omplassering ikke er eneste virkemiddelet barnevernet har eller? Etter hva jeg har hørt er de aller fleste inngripender fra barnevernet mer som en rådgivningstjeneste enn kidnapping...
ja det er slik det er nå, hun vil at det skal bli lettere for en saksbehandler å leke gud og lettere nappe unga vekk fra foreldra
Sist endret av Notoneofthem; 18. mars 2013 kl. 00:25.
Mange føler kanskje at dette er en måte de kan slå tilbake på. Det er ikke sikkert alle er like saklige og veltalende, men det må man vel bare regne med når man åpner kommentarfeltet for offentligheten? De værste overtrampene kan man jo også bare fjerne om det er til sjenanse.

Kan jo forsåvidt også skjønne at det gjerne er venstrevridde / feminister i SV som bli utsatt for dette da de gjerne fronter en mannsfiendtlig ideologi. Den mannsfiendtlige organisasjonen "jenteforsvaret" fikk 154.000 i støtte fra Audun Lysbakken når han var likestillingsminister:

Som mannlig journalist tenkte Ronnie Baraldsnes det ville være interessant å bli forklart og vist viktigheten av slike kurs i fysisk forsvar mot trakasserende menn.

Men da Baraldsnes troppet opp hos Jenteforsvaret i Brenneriveien i Oslo, ble han avvist. Bare fotograf Jessica Allande fikk være til stede da kurset skulle starte.

– Vi tillater ingen menn på kursene våre, sier en av instruktørene for kurset.
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/nyheter/politisk/t...t-3718194.html

Inga Marte Torkildsen instruere gjerne politiet om hva de skal gjøre i enkeltsaker når det gjelder barnevernssaker, så at noen tar seg nær av at en statsråd gjør slike opplagte overtramp kan jeg forsåvidt også forstå. Inga Marte Torkildsen forstår ikke prinsippet om tredelingen av statsmakten i en lovgivende, en dømmende og en utøvende makt, der hun selv tilhører den utøvende makt. Inga Marte Torkildsen tar klart parti med moren i denne barnefordelingssaken:

Etter å ha blitt kontaktet via sin egen mor ringte stortingsrepresentant Inga Marte Thorkildsen (SV) til en politietterforsker og fortalte ham hvordan han burde gjøre jobben sin.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2012/04/29/n...n/sv/21360962/

Inga Marte Torkildsen stiller seg også bak Amnestys initiativ for å senke kravene til en voldtektsdom. Hun mener at muntlig godkjennelse må innhentes før man har sex. Hvis denne muntlige godkjennelsen ikke gis kan dette medføre at man blir dømt for voldtekt selv om dette nok er vanskelig å bevise i en rettssal:

Amnesty krever at straffeloven fastslår at voldtekt er seksuell omgang uten samtykke, og klargjør den enkeltes rett til å bestemme over egen kropp og seksualitet.
Vis hele sitatet...
http://www.amnesty.no/ikke-publisert...v-straffeloven

Hun leder forøvrig et departement med over 80% kvinner, men kjønnsbalansen er vel ikke så viktig når det gjelder utarbeidelsen av "likestillings"-politikken her i landet:

Likestillings- og diskrimineringsombudet vil ikke oppfordre menn til å søke en stilling som avdelingsleder hos ombudet, til tross for at 80 prosent av de ansatte der er kvinner.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7403361

Jeg kunne også snakket om den urettferdige behandlingen menn og gutter blir utsatt for i utdanningssektoren der kvinner snart er enerådene på universitetene. Jeg kunne snakket om hvordan menn blir diskriminert i forhold til kvotering på stadig flere områder. Jeg kunne snakket om hvordan menn blir avkrevd et pliktår av staten i form av verneplikt der kvinner slipper. Jeg skjønner meget godt at det renner over for enkelte. Urettferdighet fører gjerne til at folk blir sinte og frusterte. Jeg velger å forholde meg rolig og rasjonell, men skjønner at ikke alle klarer det, og lar fortvilelsen og sinnet over urettferdigheten de blir utsatt for renne over i kommentarfeltene.

Glemte å si at hun også ønsker å endre barneloven slik at mor kan nekte far samværsrett ”ved reell frykt for at barnet utsettes for vold og seksuelle overgrep”. Dette kan mor gjøre uten at det foreligger en rettskraftig dom. Det skal ikke et geni til for å forstå at dette svekker menns samværsrett med sine barn når mor kan gi far besøksforbud på eget initiativ uten domstolenes godkjennelse:

Hvis mor sier hun har «reell frykt» for hva far kan gjøre, så kan hun nekte ham å ha samvær med barnet, uten at noen domstol har vurdert om hennes frykt virkelig er «reell».
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10054977
Sist endret av homoludens; 18. mars 2013 kl. 01:26.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Jeg gidder ikke gå inn på påstandene dine selv om jeg mener du tar feil, men er det "mannsfiendtligheten" som er utslagsgivende for alt raseriet? Det virker som om feminisme og innvandring er de to temaene som skaper det største hatet fra enkeltgrupper og jeg skjønner det rett og slett bare ikke. Det er flere som mener at regjeringa er krigshissere og at de begikk krigsforbrytelser i angrepet i Libya, men det er ingen som skriver på FB-veggen til forsvarsministeren at hun må voldtas og skjæres i biter.

Er det sånn at feminisme og til dels også innvandring er temaer som direkte påvirker enkelte sinte menns hverdag? Jeg er sikkert fordomsfull nå, men jeg ser for meg menn uten høyere utdanning med usikre jobber som enten blir arbeidsløse eller at kjærestene deres går fra dem. Kanskje har de ikke råd til bilen de ønsker seg. Samtidig ser de kvinner og/eller innvandrere som oppnår ting de selv ikke oppnår samtidig som de synes det er blodig urettferdig at de ikke selv blir hjulpet i like stor grad som flyktninger og asylsøkere.

Jeg tror mye ligger der men det er vanskelig å få svar på da de sinte mennene aldri vil innrømme noe slikt. Jeg tror heller ikke at mange av dem analyserer seg selv i spesiell stor grad for å finne ut hvorfor de egentlig er sinte. Det burde de gjøre.
Du har vært flink til selektiv utvalg av sitater, Homoludens. Sjekket opp det siste der, og i ett avsnitt er "mor" nevnt som eksempel, selv om det står i artikkelen at det gjelder hvis en part mistenker den andre.

Det må ha noe med hva man føler man fortjener, tror jeg. Innbiller meg at disse mennene er de som jobber med hendene og er sure fordi de som bruker hjernen tjener mer. Når det er sagt, tror jeg de blir sinte for akkurat dette fordi det er et problem de lett kan mene noe om, men ikke kan gjøre noe med. Beklageligvis er ikke alle mennesker skrudd sammen slik at de vil løse problemer, de vil bare klage. Hva er vel da bedre enn et problem der de er "maktesløse"? Først og fremst er de dette fordi de er komplette idioter, men Catch 22 er nok en god forklaring på hvorfor de ikke innser dette selv.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg gidder ikke gå inn på påstandene dine selv om jeg mener du tar feil, men er det "mannsfiendtligheten" som er utslagsgivende for alt raseriet? Det virker som om feminisme og innvandring er de to temaene som skaper det største hatet fra enkeltgrupper og jeg skjønner det rett og slett bare ikke. Det er flere som mener at regjeringa er krigshissere og at de begikk krigsforbrytelser i angrepet i Libya, men det er ingen som skriver på FB-veggen til forsvarsministeren at hun må voldtas og skjæres i biter.

Er det sånn at feminisme og til dels også innvandring er temaer som direkte påvirker enkelte sinte menns hverdag? Jeg er sikkert fordomsfull nå, men jeg ser for meg menn uten høyere utdanning med usikre jobber som enten blir arbeidsløse eller at kjærestene deres går fra dem. Kanskje har de ikke råd til bilen de ønsker seg. Samtidig ser de kvinner og/eller innvandrere som oppnår ting de selv ikke oppnår samtidig som de synes det er blodig urettferdig at de ikke selv blir hjulpet i like stor grad som flyktninger og asylsøkere.

Jeg tror mye ligger der men det er vanskelig å få svar på da de sinte mennene aldri vil innrømme noe slikt. Jeg tror heller ikke at mange av dem analyserer seg selv i spesiell stor grad for å finne ut hvorfor de egentlig er sinte. Det burde de gjøre.
Vis hele sitatet...
vel du glemmer jo å si at hatmeldinger går beggeveier om dem er for/mot innvandring feminisme så får jo begge sider hatmeldinger. og jeg tror begge sider er en gjeng lavtlønnende/arbeidsledige med liten omgangskrets eller utstøtt fra "normale" mennesker siden dem ikke tåler at vi alle er forskjellige og ikke har like meninger
Jeg har aldri skrevet en slik trollekommentar som de du sikter til i ditt åpningsinnlegg, og jeg har et heller avslappet forhold til islam og feminisme ofg alt det der. Likevel merker jeg at jeg av og til blir litt merkelig provosert over disse tingene, uten å helt kunne forklare hvorfor. Jeg grublet en del på dette og kommet frem til at det er sutringa. Dette gjelder i mange sammenhenger:

Antisemittisme: Jeg hater ikke jøder. Helsike heller, jeg vet knapt hva en jøde er, og jeg har intet personlig forhold til noen, hverken positivt eller negativt. Har aldri brukt ordet 'jøde' som skjellsord, og har har aldri* overhørt noen gjøre det. Likevel ser jeg stadig at ulike jødiske ledere klage over at alle nordmenn (altså meg inkludert) er antisemittiske. Wtf? Og de sutrer og klager som alle tog ved Oslo S er på vei til Auschwitz, til tross for at det er snart sytti år siden krigen var over. Hva er greia? Jeg lærte en masse om andre verdenskrig og holocaust på skolen, men folkemordene i Armenia, Rwanda osv. ble ikke nevnt med en setning. Ikke at jeg bryr meg så veldig, men i lys av dette, så virker det som om noen ser spøkelser ved høylys dag når de skriver side opp og side ned om den utbredte antisemittismen i avisen. Spesielt blir jeg grinete når jeg (om enn på generelt grunnlag) blir beskyldt for å bedrive jødehets, bare på grunn av min nasjonalitet. Det gjør meg sur, og jeg får lyst til å skrive stygge ting i anonyme fora. Men jeg gjør det ikke.

Rasisme: Nordmenn er så jævla rasisitiske hele hurven, trykker folk ut av jobber dømmer folk etter hudfagen og jaddah jaddah. Men, jeg ser ikke det. Joa, har selvsagt truffet på fylliken som sitter utenfor Tveitasenteret og roper til alle med hijab at de skal reise hjem, men jeg tror ikke slike folk har særlig innflytelse i samfunnet**. Og andre steder ser jeg folk med alle mulige hudfarger i alle mulige jobber. Håndverkere, forretningsfolk, professorer, butikkansatte, leger, whatever - du treffer på folk med ulik hudfarge og (noen ganger) ulik aksent hvor som helst. Og jeg ser at de stort sett møtes med den samme selvfølgeligheten som alle andre. Nei, jeg vet ikke hva de opplevde i oppveksten, og jeg vet ikke hvor mange søknader de måtte skrive før de fikk seg jobb. Rasisme er ikke et så monumentlat problem som antirasistene skal ha det til - vi bor ikke i et apartheidsamfunn. Uansett hvordan man vrir på det, så er Norge milevis unna Syd-Afrika under apartheidregimet, men enkelte klager som om vi var det. Det er uhederlig, pretensiøst og upassende. Når noen påpeker dette - en åpenbar feil! - så stemples de gjerne som rasister. Jeg presiserer at jeg ikke har fått denne etter meg personlig; jeg holder meg langt unna slike debatter.
Hvorfor skal jeg da til stadighet tutes ørene fulle av hvor rasistisk og sneversynt jeg er? For meg virker det som om mange innvandrere syter og klager uten grunn, og at de forventer at andre skal fikse deres problemer og svartmaler. Vel, jeg har ikke noe imot dem, men jeg har ikke tenkt til å hjlepe dem noe mer enn andre heller. Det er ikke så ille her på berget som mange skal ha det til!At det kobles til rasisme gjør meg sint, og jeg får lyst til å skrive stygge ting på nettet. Men jeg gjør ikke det.

Antifeminisme: i likhet med veldig mange andre mener jeg at lik lønn for likt arbeid burde være en selvfølgelighet. Jeg synes det er direkte pinlig å tenke på at kvinner ikke fikk lov til å stemme, ha skikkelig arbeid eller studere før i tiden. Den moderne feminismen derimot, den liker jeg ikke. Jeg er uenig med dem i mye, men det er mange andre der ute med sprøere meninger jeg har mindre imot. Uenighet er ikke problemet, det er selvmotsigelsene! Omtrent sånn her oppfatter jeg de fleste feminister: "Altså, menn og kvinner er like, men ulike. Fordi kvinner er minst like bra som menn i alt det menn statistisk sett gjør best, så må de mot sin vilje kvoteres inn i jobber de ikke vil ha, slik at klassiske kvinneverdier som tett kontakt med barna kan styrkes. Mange kvinner velger feil, og taper pensjonspoeng og lønn. Dette er en klassisk mannlig målestokk på livsverdi, derfor bruker vi den for å fremme verdien av kvinnelige verdier, som ikke må undervurderes, fordi menn og kvinner er like og det finnes ingen forskjeller."
Eller, oppsummert på orwellsk: "alle dyre er like, men noen dyr er likere enn andre". Når de skal sammenligne, så er det greit å stempåle menn som store stygge undertrykkende ulver hvis det gngner saken, men det er også greit å agitere for at alle er identiske.
Enkel som jeg er, så mener jeg blandt annet følgende: selvsagt er radikal kjønnsfordeling en radikalt dårlig idé! Selvsagt er det urettferdig og diskrimminerende. Og, hvis man først skal gjøre det, så får man da for pokker være konsistente og kvotere menn inn på kvinnerarenaer! Dette oppfatter jeg som rent hykleri.
Det er dog faktisk ikke det som provoserer meg mest; hykleri er jo tross politikkens valuta. Nei, det er det at de forventer å bli trodd og tatt seriøst. Å komme med en direkte, logisk feilslutning, og så finne frem kvinnehaterstempelet når noen påpeker dette, det er en fornærmelse mot det menneskelige intellekt. Det gjør meg forbanna og gir meg lyst til å starte en antifeministblogg, utelukkende for å terge. Men jeg gjør ikke det.

Dette var noen eksempler på hvorfor det lusker en smålig liten frepper rundt i dypet av min mørke sjel. Små saker som jeg egentlig ikke bryr meg om gjør meg over tid forbanna fordi jeg til statighet må høre på maset, sutringa, gnæget. Det er den sosiale ekvivalenten med en betongblander som står og rumler i bakgrunnen; du tenker ikke over hvor mye den irriterer deg før noen plutselig slår den av. Så, til alle dere der ute som føler dere forfulgt, misforstått og diskriminert: hold kjeft. I alle fall hvis dere vil ha et minimum av sympati fra meg - og, mistenker jeg, fra veldig mange andre. Jeg ønsker dere intet ondt, men jo mer dere fortsetter å hakke i vei om at jeg er et urimelig troll som plager dere, jo mer får jeg lyst til å gjøre akkurat det.

Oppsummert: jeg tror mye av det raseriet du sikter til er et resultat av en selvoppfyllende profeti.

* Ikke helt sant, jeg overhørte ved en anledning noen 12-13 år gamle inn gutter, trolig fra Pakistan og Somalia, kalle hverandre for 'jævla jøde'. Da jeg konfornterte dem med det, viste det seg at de heller ikke kjente noen jøder, og at det "det bare var et ord de brukte".
** Jeg observerte en gang Tveita-fylliken be ei pre-pubertal jente om å reise hjem. Hun svarte at "jo, det er det jeg skal - det er derfor jeg står her og vente rpå T-banen." hvorpå fylliken tuslet slukøret vekk. Disse folkene er ikke et samfunnsproblem.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg gidder ikke gå inn på påstandene dine selv om jeg mener du tar feil, men er det "mannsfiendtligheten" som er utslagsgivende for alt raseriet?
Vis hele sitatet...
Jeg tror mange menn føler på at samfunnet har noe imot dem. De skal "tas" fordi de er hvite og fordi mange feminister mener de bidrar til undertrykking av kvinner. Feministene snakker om det såkalte patriarkiet, men det uttrykket har aldri blitt etablert som noe mer enn en konspirasjonsteori. At menn blir forskjellsbehandlet i dagens samfunn tror jeg ikke det er spesielt kontroversielt å si (kvotering, latterliggjøring, ikke likhet for loven). Som sagt, når man føler man blir urettfedig behandlet er dette noe som motiverer en for handling.

Det virker som om feminisme og innvandring er de to temaene som skaper det største hatet fra enkeltgrupper og jeg skjønner det rett og slett bare ikke. Det er flere som mener at regjeringa er krigshissere og at de begikk krigsforbrytelser i angrepet i Libya, men det er ingen som skriver på FB-veggen til forsvarsministeren at hun må voldtas og skjæres i biter.
Vis hele sitatet...
Krigen i Lybia er det ingen som tar personlig. Bortsett fra de som faktisk er personlig involvert. Ikke bland kortene nå.

Er det sånn at feminisme og til dels også innvandring er temaer som direkte påvirker enkelte sinte menns hverdag? Jeg er sikkert fordomsfull nå, men jeg ser for meg menn uten høyere utdanning med usikre jobber som enten blir arbeidsløse eller at kjærestene deres går fra dem. Kanskje har de ikke råd til bilen de ønsker seg. Samtidig ser de kvinner og/eller innvandrere som oppnår ting de selv ikke oppnår samtidig som de synes det er blodig urettferdig at de ikke selv blir hjulpet i like stor grad som flyktninger og asylsøkere.

Jeg tror mye ligger der men det er vanskelig å få svar på da de sinte mennene aldri vil innrømme noe slikt. Jeg tror heller ikke at mange av dem analyserer seg selv i spesiell stor grad for å finne ut hvorfor de egentlig er sinte. Det burde de gjøre.
Vis hele sitatet...
Billig hersketeknikk fra deg. Du stigmatiserer denne gruppen som uutdannet og "enkel". Desverre har du ikke noe grunnlag for å kunne komme med sånne påstander. Jeg tror du finner alle slags folk blant dem som kommenterer. Det jeg merker meg er at det er mange intelligente og taleføre menn blant dem som kommenterer på nettavisene.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Du har vært flink til selektiv utvalg av sitater, Homoludens. Sjekket opp det siste der, og i ett avsnitt er "mor" nevnt som eksempel, selv om det står i artikkelen at det gjelder hvis en part mistenker den andre.
Vis hele sitatet...
Som oftest er det mor som nekter far samværsrett. Ja, jeg vet loven er kjønnsnøytral, men i praksis blir det gjerne slik at det er mor som tilraner seg samværsretten, og det er mange som peker på at dette er et problem.

Statistikken fra Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (2004) viser at farsrevolusjonen er et godt stykke unna. 25 prosent av alle barn lever sammen med bare en av sine foreldre, i 82 prosent betyr dette mor, 8 prosent bodde fast hos far og 10 prosent hadde delt bosted. Det månedlige samværet for den andre var i snitt en uke. 62 prosent av fedrene skulle gjerne hatt mer samvær med barnet, og 70 prosent mente at barnet ønsket mer samvær. En spørreundersøkelse (Synovate/MMI i 2005) viste også at 70 prosent av de spurte fedrene ønsket seg delt bosted som omsorgsordning ved et samlivsbrudd.
Vis hele sitatet...
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...1/#post_265321

Det må ha noe med hva man føler man fortjener, tror jeg. Innbiller meg at disse mennene er de som jobber med hendene og er sure fordi de som bruker hjernen tjener mer. Når det er sagt, tror jeg de blir sinte for akkurat dette fordi det er et problem de lett kan mene noe om, men ikke kan gjøre noe med. Beklageligvis er ikke alle mennesker skrudd sammen slik at de vil løse problemer, de vil bare klage. Hva er vel da bedre enn et problem der de er "maktesløse"? Først og fremst er de dette fordi de er komplette idioter, men Catch 22 er nok en god forklaring på hvorfor de ikke innser dette selv.
Vis hele sitatet...
Billig hersketeknikk fra deg også. Det er imidlertid litt typisk for de venstrevridde å ikke argumentere imot på et saklig grunnlag. Det er mye enklere å bare si at alle som er uenig er dumme, rasister, bitre, sinte osv. Heldigvis klarer jeg å gjennomskue dette, og tror fler og fler også gjør det. Rasismeanklagen f.eks. har jo mistet alt innhold pga misbruk.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg klarer ikke engang tanken på å starte en diskusjon med disse mennene på FB verken i et kommentarfelt eller via pm, men lurer oppriktig på hva de ønsker å oppnå, og hva de tror kommer til å endre seg med et regjeringsskifte. Er barnevernet slik det fungerer i dag et feministisk verktøy for å ødelegge kjernefamilien slik det hevdes eller er dette bare rør fra forsmådde og sinte menn som ikke klarer å få orden på livene sine?

Jeg er oppriktig interessert i å skjønne hvor raseriet kommer fra.
Vis hele sitatet...
Pappa og mamma skillte seg når jeg var 1/2 år. Et halvt år senere saksøkte pappa mamma for å få foreldreretten over meg. Etter ett år senere tapte han.

I løpet av den tiden jeg bodde hos mamma ble jeg gjentatte ganger forlatt i 2-4 dager og lå skrikende av sult på gulvet, huset var en svinesti og en gang tanten min kom satt jeg og lekte i glasskår..som 1 åring. Dette var omsorgsvikt av verste systematiske slag. Vet du hvem politiet tok inn til forhør? Pappa.

Han ble gjentatte ganger tatt inn til forhør faktisk, mistenkt for vold og trusler. Han er blant de snilleste menneskene jeg vet om.... så, hva var dealen?

Vel, Mamma hadde gått til politiet og det som var av kvinnegrupper og jugi rævva av seg.. og ble trodd av alle uten forbehold. Hu blei seinere diagnosert med en sinnlidelse, men ikke en person da tvilte på noe hu sa.. og jeg betalte prisen med å få en absolutt helt jævlig barndom.. Hvis ikke det Mamma gjorde var nok til at hun ble fradømt foreldreretten, hva i fanden helvete skulle så være?

.. og jeg vet min historie ikke er unik for jeg har hørt andre, men det er veldig personlig så mannfolk flest liker ikke å snakke om sånt.. men hva fanden skal man gjøre? Det stemmer ikke inn i historiene media liker å fortelle, og vi ser alle hvor ekstremt sterkt forhåndsdømminnga av mannfolk som blir anklaget i alle sammenhenger er... så vel, hva gjør man når man har med gale kvinnfolk å gjøre? Det eneste man kan gjøre, man taper.

.. så ja, jeg tror den norske systemet har vært grunnleggende mannsfiendtlig, men jeg tror ikke det er like ille nå som før... men jeg stiller meg selv spørsmålet, hvor mange andre har fått livet sitt fucka opp som vi ikke får høre om? Hvor mange av de sinna menneskene har ytterst tragiske historier bak seg, lignende min?

(forsøker ikke akkurat skjule identiten min med ny konto, men vil bare ikke at dette skal bli endel av post-historikken min)
Neutral Good
Mith's Avatar
Menn som netthater kvinner prøver å svare på noen av spørsmålene i denne tråden.
Dette er et tema som frustrerer meg grenseløst. Jeg følger også Inga Marte, og sakene hun kjemper for er jo rett og slett bunnsolide og viktige temaer som du sier: barnevern, kvinnerettigheter, barnehagepolitikk og ytringsfrihet.

Jeg er ikke sikker på hvorfor det er sånn, men jeg har et par påstander som jeg veit hisser opp høyresiden. Jeg er overbevist over at det er en relativt stor andel av høyresiden som er lut lei av regjeringens politikk, og jeg tror ikke de klarer/vil skille viktige og prinsipielle saker fra den generelle politikken de driver. Mange ser svart når det kommer til den nåværende politikken, og uansett hvilke saker det er snakk om er de uenige.

Dessuten tror jeg en viktig faktor for dette problemet er at folk har en lei tendens til å sutre. Det er sutring overalt, og massemedier er jo et perfekt sted å ytre seg; enkelt og effektivt. Det er et mektig middel for å nå ut til folket, enten det er på VGnett eller facebook. Jeg leste for eksempel i stad en sak om at nordmenn er lite imøtekommende. Øverst i kommentarfeltet er det en person som sanker inn likes ved å skrive at VGnett heller kan skrive om viktigere ting, for eksempel å skrive noe negativt om AP. Det smerter å lese det.

Jeg er en person som prøver så godt jeg kan å være positiv hele tiden. Bare det å smile kan gjøre Norge til et varmere sted mener nå jeg. Men til tross for at jeg prøver så godt jeg kan må jeg innrømme at jeg sliter når jeg leser nyhetene på morgenen. Det er konstant klaging og syting over saker som ikke er viktige i det hele tatt. Jeg blir sint og frustrert og jeg får virkelig lyst til å gjøre noe, men som du sier er det å starte en diskusjon med disse nissene nyttesløst.

Jeg tror løsningen på dette ufattelig irriterende problemet er å overse dem, og heller ytre positive tanker selv!
burde vært möderatör
Sitat av AnyGahGoh Vis innlegg
så vel, hva gjør man når man har med gale kvinnfolk å gjøre? Det eneste man kan gjøre, man taper.
Vis hele sitatet...
Trist historie mann. Fortsatt kontakt med moren din a?

Btw, angående dette; en kompis av meg hadde en tilsvarende loco mor som det du hadde. Hun slo han hvis han ikke ville sove, stumpet sigaretter på han hvis han knuste et glass, sa han var en tabbe som aldri burde eksistert hvis han gikk i veien foran TV'en... den slags. Det endte opp med at faren skilte seg fra dama, fikk henne kastet ut fra huset og beholdt ungene.

Ifølge ekskonas venninner (moren min kjenner noen av dem) ble de drapstruet av min venns far når de konfronterte han en gang. De skulle kontakte barnevernet eller snuten elns for å støtte moren i denne saken. Han tok da visstnok kvelertak rundt halsen på en av dem og sa noe ala "hvis dere ødelegger familien min vil jeg voldta dere alle til døde med et dypfryst lammelår". Sannsynligvis ikke akkurat dette, men noe lignende sjukt.

Moralen med denne historien er at enkelte manipulative bitches trenger litt hardhendt berøring for å settes på plass. Ikke noe mer enn nødvendig, bare nok til å skremme dem. Enkelt og greit :3
Jeg tror det er mye sinne og hat - en del føler seg nok ekstra trygge bak anonymitetens maske, og er ikke rett for å si hva de mener.
Mange er vel møkk lei av paternalisme og formynderipolitikken. Og selv om ikke SV er spydspissen for dette, så er det de som får mest bank fordi folk flest ikke skjønner at de ekte skurkene sitter i Arbeiderpartiets sentralstyre.
Sitat av nikita Vis innlegg
Mange er vel møkk lei av paternalisme og formynderipolitikken. Og selv om ikke SV er spydspissen for dette, så er det de som får mest bank fordi folk flest ikke skjønner at de ekte skurkene sitter i Arbeiderpartiets sentralstyre.
Vis hele sitatet...
er feks høyre noe bedre?

1898: stemte Høyre MOT innføring av allmenn stemmerett for menn. Den gang var det bare menn med eiendom som hadde stemmerett i Norge.

1913: sloss MOT stemmerett for kvinner, men stemte for ved endelig avstemning i Stortinget

1919: MOT 8-timers arbeidsdag

1936: MOT innføring av alderstrygd

1937: MOT trygd til blinde og uføre

1947: MOT opprettelse av Statens lånekasse for utdanning

1959: MOT arbeidsløshetstrygd

1961: MOT uføretrygd

1972: MOT en karakterfri barneskole

1981: MOT å opprette barneombud

1991: MOT skolefritidsordningen

1994: MOT lovfestet rett til videregående utdanning

i2001, går altså Høyre inn for en betydelig innstramming av sykelønnsordningen

osv osv
Sist endret av Notoneofthem; 18. mars 2013 kl. 23:59.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg

Jeg er sikkert fordomsfull nå, men jeg ser for meg menn uten høyere utdanning med usikre jobber som enten blir arbeidsløse eller at kjærestene deres går fra dem. Kanskje har de ikke råd til bilen de ønsker seg.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke, i hovedinnlegget ditt så gir du uttrykk for at dette mest sannsnylig ikke venstre-orienterte mennesker og som ønsker et regjeringsskifte.

Og nå så beskriver du de samme menneskene som sosialister?
for den beskrivelsen du ga over her, passer nemlig sosialister.

Så hva er det du prøver å si? at sosialister går imot sin egen politikk eller noe sånt?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er feks høyre noe bedre?

1898: stemte Høyre MOT innføring av allmenn stemmerett for menn. Den gang var det bare menn med eiendom som hadde stemmerett i Norge.

1913: sloss MOT stemmerett for kvinner, men stemte for ved endelig avstemning i Stortinget

1919: MOT 8-timers arbeidsdag

1936: MOT innføring av alderstrygd

1937: MOT trygd til blinde og uføre

1947: MOT opprettelse av Statens lånekasse for utdanning

1959: MOT arbeidsløshetstrygd

1961: MOT uføretrygd

1972: MOT en karakterfri barneskole

1981: MOT å opprette barneombud

1991: MOT skolefritidsordningen

1994: MOT lovfestet rett til videregående utdanning

i2001, går altså Høyre inn for en betydelig innstramming av sykelønnsordningen

osv osv
Vis hele sitatet...
Politikk skapes jo basert på verdisynet man har i den respektive tiden. Du kan ikke dra frem partiprogrammet til AP fra 1899 for så å påpeke åpenbare ting du ikke er enig i.
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Politikk skapes jo basert på verdisynet man har i den respektive tiden. Du kan ikke dra frem partiprogrammet til AP fra 1899 for så å påpeke åpenbare ting du ikke er enig i.
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke? dem vil jo fortsatt slå beina av vanskeligstillte osv..
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oggy Vis innlegg
Jeg forstår ikke, i hovedinnlegget ditt så gir du uttrykk for at dette mest sannsnylig ikke venstre-orienterte mennesker og som ønsker et regjeringsskifte.

Og nå så beskriver du de samme menneskene som sosialister?
for den beskrivelsen du ga over her, passer nemlig sosialister.

Så hva er det du prøver å si? at sosialister går imot sin egen politikk eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt forskjell på de sinte mennene og de har nok varierende politisk syn til en viss grad men min påstand er at de sinte mennene som hater barnevernet og "sosialistene" ofte også er glade i kristendom, Israel, bomfrie veier samtidig som de er verdikonservative. Nå er jo mange av disse profilene falske så det er vanskelig å analysere dem, men det er klare fellestrekk i det oppgitte verdisynet til disse mennene. Det er endel sinte kvinner også men de er stort sett høyreekstreme og oppgir ekte navn.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er feks høyre noe bedre?
Vis hele sitatet...
Nei, det er de ikke. Norsk politikk er ekstremt konform.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Som oftest er det mor som nekter far samværsrett. Ja, jeg vet loven er kjønnsnøytral, men i praksis blir det gjerne slik at det er mor som tilraner seg samværsretten, og det er mange som peker på at dette er et problem.

Billig hersketeknikk fra deg også. Det er imidlertid litt typisk for de venstrevridde å ikke argumentere imot på et saklig grunnlag. Det er mye enklere å bare si at alle som er uenig er dumme, rasister, bitre, sinte osv. Heldigvis klarer jeg å gjennomskue dette, og tror fler og fler også gjør det. Rasismeanklagen f.eks. har jo mistet alt innhold pga misbruk.
Vis hele sitatet...
Det er loven det er snakk om, denne skiller ikke på kjønn. Hvis domsstoler har en annen fordeling, så er ikke det noe jeg kan svare for. Da er det for øvrig ikke regjeringen man har et problem med, men domsstolene.

Du er et übermensch hva å gjennomskue synsing angår. At du vrir det tilbake med å kalle meg venstrevridd og si du er "over" dette når du selv driver med hersketeknikk, blir veldig ironisk. Innlegget ble skrevet i to deler. Ett der jeg påpekte at når du sier "mor" så er det likhet for loven (det regjeringen bestemmer). Så kom et nytt avsnitt der jeg svarer på tråden og legger fram min teori om hvorfor disse mennene er sinte på nett. At du tar det personlig kan ikke jeg stå for, jeg visste ikke at du var en av de sinte nettmennene. På et tema uten forskning kan man komme med fint lite annet enn synsing.
Barnevernet er stygge mennesker av værste sort. De tok min bestevenn og sendte han på aktiv fjellsport i 2år fordi han viste fingeren til snuten
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av CrazyBenard Vis innlegg
Barnevernet er stygge mennesker av værste sort. De tok min bestevenn og sendte han på aktiv fjellsport i 2år fordi han viste fingeren til snuten
Vis hele sitatet...
Og da var han en ellers grei gutt som aldri havnet i problemer?
Ja! han snuset av og til men ellers var han snill men hjva faen t aet barn det er kidnaping men sålenge du hgar på deg den magiske uniform såp kan du gjøre hva du vil fyfaen acab!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av CrazyBenard Vis innlegg
Ja! han snuset av og til men ellers var han snill men hjva faen t aet barn det er kidnaping men sålenge du hgar på deg den magiske uniform såp kan du gjøre hva du vil fyfaen acab!
Vis hele sitatet...
Så hvorfor viste han fingeren til politiet?

Og kan godt være straffen var unødvendig streng, jeg kjenner ikke til alle omstendighetene, derfor jeg spør.
prøvde å sende inn denne på ett annet sted, copypaster på denne tråden fordi jeg finner det relevant

Hi /b/, Norfag reporting in.

A little short story about myself. When I was a kid I went to
a school where bullying was the cool thing to do, I had fake friends.
In high school shit was all about beeing popular. I got bullied
and manipulated alot. Yeah I was a stupid retard for beeing naive at the time.
So elementary and high school made me depressed after a while. So when I turned 16
I started smoking marijuana, and I fucking liked it. I've been smoking marijuana for 6 years now.
And I am a functioning member of society, I work with people in high school, and I'm proud to see that
the generation I work with is all about beeing cool with one another. There's less bullying these days.
And the funny thing is that they actually look up to me. I work with school teachers, and they appreciate
my contribution for good work on that school. They don't even know I smoke weed. And that's the thing
about me and my secret habit. No one but some friends and my GF knows. And I've been doing this for 6 years /b/

But that's not the point.

a couple of weeks ago I was home with my parents, vacation stuff. My GF was also visiting.
we had a fancy dinner with beer, wine, and booze. Shit was awesome considering my father.
Him and I havent always agreed with some stuff. We were cool. So, when it was around midnight
me and my GF decided to go outside for a walk, smoke a joint just to make the evening a little more special.
I came home, and this is what happened
> I tell girfriend to go downstairs to my room
> Girlfriend does so
> I go to the living room where my parents are sitting
> drunk parents are drunk
> Imma say goodnight
> They insist on keeping me there for a little chat
> I risk it
> We're having a normal dialogue, no hostility whatsoever.
> Mom starts feeling my hands
> she says my hands are warm and sweaty
> They start asking questions like it's some sort of interrogation
> So they ask me "what have you really been doing?"
> I'm honest, telling them I've smoked a joint
> They freak out, especially my fucking dad
> He says "WE'RE GOING DOWNSTAIRS NOW!! AND UR GONNA GIVE EVERYTHING U GOT"
> Luckily for me that was my last joint
> dad starts accusing me for doing fucking meth
> he yells at me, mom (who was taking this cool) and my GF
> I tell him to chill out
> He asks me where I got it
> I say I got it from a "friend"
> And for some reason he starts asking how old this guy was
> "20", I say
> "I want this guy's name, cause I'm gonna kick his ass"
> I lie about the name and just say some random name
> And just to prove to him I'm not a drug lord or whatever he thinks I am, I am taking out all my hidden boxes
and kinda clear the room so he can see that I don't have any
> I'm taking out one of my boxes with my porn dvd's and give him a fair warning that there is porn in that box
> And then he goeas all douche and says "why the fuck are you showing me this shit?!"
> I go "U TOLD ME TO SHOW YOU SHIT, I DONT HAVE ANY BUT SINCE U INSISTED"
> The complete retard just says "I have no interest of this"
> BUT YOU JUST INSISTED YOU STUPID FUCK (didnt't actually say that, I just kept it cool, no need to make a scene)
> He starts raising his voice to my GF blaming her for my habit
> I tell him the truth, that I gave it to her (she doesnt smoke usually)
> He starts raising a fist in front of my face, saying "one more fucking time and you're homeless)
> "I understand"
> He walks out the door saying "you're a failure", slamming the door in my face
> Hilarious, hu tried to slam the door the first time, the door hit him, so he failed, but he just got even more furious
> the second time he slammed the door he nailed it
> Now the old bugger haven't speaked to me ever since

Is this a normal parent thing to do? Because this just seems wrong. I haven't killed anyone, I have not raped anyone.
All I did was smoke a blunt... how can I handle this situation? because I seriously need help bros. This is beyond
overreacting.

My opinion is that this guy seriously needs to get a fucking hobby or something. He works in child protective services.
That's probably why he racted like he did. All he's been doing the last ten years is sitting in a fucking chair watching TV,
complaining over all the pieces of shits who's on the telly. Yes, my dad is a judgemental bastard. I said it, and I'm sticking to it.

Hva kan jeg gjøre? ingen fortjener å gå rundt å være redd for faren sin.

værsåsnill, jeg trenger ett svar her asap, møter han igjen imorgen
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Heisenberg Vis innlegg
prøvde å sende inn denne på ett annet sted, copypaster på denne tråden fordi jeg finner det relevant

[[/b/-stuff]]

Hva kan jeg gjøre? ingen fortjener å gå rundt å være redd for faren sin.

værsåsnill, jeg trenger ett svar her asap, møter han igjen imorgen
Vis hele sitatet...
Tror du ikke han har roet seg ned? Jeg tviler uansett på at han vil sende deg avgårde til barnevernet.