Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169573
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Thanks a bunch, det virket mye lettere!
Dette så jo drit morsomt ut og jeg blir lett med. Eneste er, jeg har Arma2 Operation Arrowhead på steam. Holder det eller må jeg ha Arma2 også?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Dette så jo drit morsomt ut og jeg blir lett med. Eneste er, jeg har Arma2 Operation Arrowhead på steam. Holder det eller må jeg ha Arma2 også?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke ARMA 2 Free men da har du lavere textures
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Add meg forrresten om du vil ha en å spille dayZ med. (samme gjelder vell for meg og )
steamcommunity.com/id/Quakecry
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Add meg forrresten om du vil ha en å spille dayZ med. (samme gjelder vell for meg og )
steamcommunity.com/id/Quakecry
Vis hele sitatet...
Addet deg nå.

For de som spiller ARMA2 add meg også, dette kan bli kult

Xernoxis
Heter golden_pro har akuratt installert spillet så er helt fersk.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Protip for alle som er ny i modden: ikke stol på noen du ikke kjenner. Backstabbing er et utbredt fenomen i modden. I tillegg hold avstand fra alle du ikke kjenner; de fleste får noia og skyter deg hvis du kommer for nært.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Jeg har prøvd og innstalere modde i 2 dager no, men etter jeg laster ned mappet, så blir jeg disconecta, og kommer ut på server listen igjen .. :@

Joiner lett når jeg endelig kommer inn! ..
Vis hele sitatet...
Hei!


Dette skjer kun hvis du mangler Battle Eye. Legg inn Battle Eye så skal du være all good.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Fikk såvidt joina norway 2 istad, men ble disconnecta etter en stund fordi jeg trengte å update en fil. Sitter og kjører patcheren fra worrom.com as we speak, så håper å være igang snart
Hobby Filosof
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hei!


Dette skjer kun hvis du mangler Battle Eye. Legg inn Battle Eye så skal du være all good.
Vis hele sitatet...
Fant det ut dagen etter det innlegget
- Frustrerende som faen, da løsningen var så enkel
Dette må prøves Må kjøpe spillet først, her koster Anniversary Edition 195 kr
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg ville heller betalt de hundre ekstra kronene for å få Steam til å gjøre all jobben angående oppdateringer, sikker oppbevaring av serial osv.
Why so serious?
Bare jeg som syntes serverne der er små?
hvordan svarer man i chatten med tekst?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg bruker -
tusen takk

men hvordan bruker man ting i inventoryen. feks bandage
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Da må man åpne inventory (G) og høyreklikke tingen man vil bruke.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av markus_nilsen Vis innlegg
tusen takk

men hvordan bruker man ting i inventoryen. feks bandage
Vis hele sitatet...

Spørs hvilken patch du er på.

1.5.7 så scroller du bare så velger du hva du vil bruke.
1.5.8 så på du høyreklikke i inventory på itemet ( Du kan ikke bruke ting du har i baggen.)
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
De fjernet scroll-menu for å sikre seg mot såkalt "duping"
Utviklerne er veldig opptatt av at juksing ikke foregår, og permbanner i eningen
hvor lang tid vare ei natt i spillet?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har en kompis med et problem; Han har kjøpt spillet på Steam og alt er legit og akkurat likt som min installasjon, og min funker.
Han kommer så langt som inn på en server, og til "retrieving data from server". Det som skjer med en gang den loading-tingen er ferdig, er at spillet disconnecter han fra serveren og han blir plassert tilbake i server browser.

Noen som har en løsning på det her? Han bruker dayzupdater fra worrom.com og har samme versjon av spillet som meg.
Fatman: får han ingen feilmelding?

Jeg har sendt ut et par friend-reqs på Steam nå. Ingame nick er Remmos.

Legg meg til på Steam om ønskelig, nicket der er Rimesmoker. Spiller som regel på Norway #2 og bruker mumble/skype.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Har en kompis med et problem; Han har kjøpt spillet på Steam og alt er legit og akkurat likt som min installasjon, og min funker.
Han kommer så langt som inn på en server, og til "retrieving data from server". Det som skjer med en gang den loading-tingen er ferdig, er at spillet disconnecter han fra serveren og han blir plassert tilbake i server browser.

Noen som har en løsning på det her? Han bruker dayzupdater fra worrom.com og har samme versjon av spillet som meg.
Vis hele sitatet...
Be kompisen din å gå inn på CProgram Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\BEsetup og dobbeltklikk på Setup_BattlEyeARMA2OA. Dette fungerte for meg som hadde akurat samme problemet.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
HOTFIX : 24 MAY 2012
Affected addons:
* dayz_code 1.5.8.4

Changelog:
* [NEW] Support for more than 1,000,000 characters


Databasen hadde nådd sin grense, derfor ble "nye" karakterer kastet ut av servere uten noen form for feilmelding.
Oppdater folkens

Gratulerer DayZ med prestasjonen!
Sist endret av Rolsen Royce; 24. mai 2012 kl. 01:31.
hva betyr alle de merkene som er nede i høyre hjørne
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kniv og gaffel er hvor sulten du er.

Termometeret (den øverste) er om du fryser eller ikke. Kroppstemperaturen ser du også i det svarte feltet øverst i høyre hjørne, på tempval. 100 er maks, eller ihvertfall det du starter med.

Bloddråpa viser hvor mye blod du har igjen i kroppen, dette kan du også se i det svarte feltet. 12000 er maks, eller ihvertfall det du starter med.

Husker ikke resten av symbolene i farta, men det er vel en for vann der og?

Når symbolene er grønne betyr det at du f.eks ikke er sulten, eller er god og varm. Når de blir røde inni er det på tide å spise eller varme deg. Når de blinker rødt er du ganske fucked.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kniv og gaffel er hvor sulten du er.

Termometeret (den øverste) er om du fryser eller ikke. Kroppstemperaturen ser du også i det svarte feltet øverst i høyre hjørne, på tempval. 100 er maks, eller ihvertfall det du starter med.

Bloddråpa viser hvor mye blod du har igjen i kroppen, dette kan du også se i det svarte feltet. 12000 er maks, eller ihvertfall det du starter med.

Husker ikke resten av symbolene i farta, men det er vel en for vann der og?

Når symbolene er grønne betyr det at du f.eks ikke er sulten, eller er god og varm. Når de blir røde inni er det på tide å spise eller varme deg. Når de blinker rødt er du ganske fucked.
Vis hele sitatet...
Vann og mat trenger du egentlig ikke å refille før de blinker, alle matvarene maxer hunger og thirst uansett, så for å konservere mat, vent så lenge som mulig.
I vertfall sist jeg spilte.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Blir noen med på en DayZ-marathon denne langhelgen?
Det skal ihvertfall jeg.
Skal jobbe som faen frem til helgen slik at jeg er klar klokken 1800 Fredag ^^
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Blir noen med på en DayZ-marathon denne langhelgen?
Det skal ihvertfall jeg.
Skal jobbe som faen frem til helgen slik at jeg er klar klokken 1800 Fredag ^^
Vis hele sitatet...
Er med på den!
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Hvor skal vi møtes hen? Jeg befinner meg i nærheten av Stary Sobor / Novy Sobor.
Jeg har en storplan for de som deltar
Er med jeg, hvilken server er det snakk om a? Norway 2?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg må ihvertfall innom der.
Men jeg blir forsinket i kveld, og kommer ikke på før i 9-tiden
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Ja, jeg må ihvertfall innom der.
Men jeg blir forsinket i kveld, og kommer ikke på før i 9-tiden
Vis hele sitatet...
Noen som har en ventrilo/mumble server som vi kan bruke inatt? Er vi mange så er jo det fett.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Skal jo alltids greie å sette opp en mumbleserver for helgens bruk
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Skal jo alltids greie å sette opp en mumbleserver for helgens bruk
Vis hele sitatet...
Hadde vært konge!
Noen som spiller nå? Er på norway 2 serveren under nicket Amok. Add meg på steam: Nannuk
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Da er jeg på Norge 2 og prøver å stabilisere meg litt, ser dere kanskje etterhvert på steam?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
En NFF dayZ gruppe? Blir mer oversiktlig sådan. Kan jo kalle den dayNFF
Sitat av Quakecry Vis innlegg
En NFF dayZ gruppe? Blir mer oversiktlig sådan. Kan jo kalle den dayNFF
Vis hele sitatet...
Det er er derfor jeg lagde denne:
https://docs.google.com/document/d/1...ogrDAEmpU/edit
Ser du en på de svenske serverne som heter plutonfeld, ikke skyt. Jeg har mista så mange bønner som det overhodet er mulig.
Jeg har tatt å brukt noen penger på å kjøpe en mumble server. Det er en 10 slott, som vi kan bruke her på Nff.
Ip Adresse: 95.143.195.48
Port: 4537
Passord: norskfreakforum
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Jeg har tatt å brukt noen penger på å kjøpe en mumble server. Det er en 10 slott, som vi kan bruke her på Nff.
Ip Adresse: 95.143.195.48
Port: 4537
Passord: norskfreakforum
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Det er jo flere som hoster selv.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvorfor?
Det er jo flere som hoster selv.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, men orker ikke noe jalla servere. Kjøpte enkelt og greit
Sist endret av WindowsLate; 26. mai 2012 kl. 11:20.
Av en eller annen grunn får jeg ikke joinet Norway-serverne. Serverne vises i grå skrift når jeg oppdaterer server-browseren, men forsvinner bare fra listen før oppdateringen er ferdig. Jeg har sjekket filtrene mine grundig og tilogmed slått det av, og jeg spilte på Norway2 uten problemer for noen uker siden. Alle andre servere fungerer fint.

Er det noen som vet hva dette kan komme av?
Sist endret av patches; 26. mai 2012 kl. 11:35.
Sitat av danchr Vis innlegg
Av en eller annen grunn får jeg ikke joinet Norway-serverne. Serverne vises i grå skrift når jeg oppdaterer server-browseren, men forsvinner bare fra listen før oppdateringen er ferdig. Jeg har sjekket filtrene mine grundig og tilogmed slått det av, og jeg spilte på Norway2 uten problemer for noen uker siden. Alle andre servere fungerer fint.

Er det noen som vet hva dette kan komme av?
Vis hele sitatet...
Du må oppdatere DayZ det har kommet en ny.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Hiv dere inn, vi er to på Norway #2 trenger flere asap!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Holder dere på å bygge en vehicle eller noe i den duren ellår er det bare survival dere holder på med?
Da var Arma II: CO kjøpt, driver og laster ned nå.
Bare og legge meg til på skype om noen vil samarbeide litt
JVMyhre91
Om noen har lyst å spille i kveld, og er mørkredd, så er DE-01 stedet! Omvendt døgnrytme, dvs. at det er dagslys der nå.
Sist endret av Pylsomatic2k; 27. mai 2012 kl. 21:12.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Høres greit ut med omvendt døgnrytme! Satan så skummelt å snike rundt midt i en by på natta.