Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 4645
Ja, hva er din(e) beste spillopplevelse(r)? Her tenkte jeg dere kunne dele deres beste opplevelser innen spillverdenen og kanskje fortelle hvorfor dette var så episkt

Personlig så har jeg et par øyeblikk så MÅ nevnes.

-Fallout 3. Dette var det første spillet jeg noen sinne lastet ned og jeg slet hardt og lenge med å finne ut hvordan det skulle installeres og mountes. Jeg hadde ikke lest mye om spillet eller sett noe gameplay. Jeg syntes at spillet started litt merkelig, da jeg ikke visste noe. Men da jeg kom ut døra til Vault 101 og så landskapet til spillet, Megaton og de ødelagte motorveiene mista jeg pusten.

-Mirror's Edge. Kjøpte dette spillet dagen det kom ut. Satte meg godt ned i sofaen og startet spillet. Det var en av mine mest unike opplevelser. Dette spillet var rett og slett fantastisk. Fargene, byen, bygningene, måten spillet var bygd opp på. Dette må være min desidert største opplevelse. Dette spillet er det spillet jeg kunne drept for bare for å få høre at det kom en oppfølger.
Min beste spillopplevelse må være når jeg spilte Half-Life 2 for første gang. Tidenes beste spill uten tvil. Ellers er jeg enig med deg i at å komme ut av Vault 101 er en helt spesiell følelse.
I år var definitivt det å runde Read Dead Redemption. Et helt fantastisk spill med en story som rører deg som spiller.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
17 okt. 2006. Da jeg begynnte å spille WoW.
Mine beste spillmessige opplevelser har jeg nok hatt på gamle NES og SNES med div. Mario-spill. Spesielt Super Mario 3 og Super Mario World.

Ocarina Of Time og Link to the Past står også høyt.

Oblivion of Fallout 3 har også gitt meg mange fine opplevelser.

Vanskelig å trekke frem et spesielt øyeblikk i et spill.
Link's Awakening til Game Boy er et ganske godt spill

Jeg husker jeg spilte det i en ferie og ble ferdig med spillet bare på et par dager. Da satt historien godt og det gjorde at slutten ble drit fin


Har også hatt en del gode spillopplevelser med FF7!
Red Alert 2: Yuri's Revenge, og Tiberian Sun.
Var 5 år, skjønte ikke mye, men helvette det var gøy.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
My five cents.

Zelda: Ocarina of time:

Begynt å spille Zelda rundt 1999, da jeg var 6 år gammel. Siden den gang her jeg spilt gjennom det uttallige ganger, og det har aldri mista magien sin. Det er vel ikke noen revolusjonerende påstand at det er et utrolig bra spill, trenger jeg egentlig å gå mer i dybden?

Half Lifeserien
Er størst fan av spill nummer 2 i serien, er vel kanskje en naturlig ting siden jeg 1: var mer voksen når jeg spilte det og 2: teknologien var kommet lengre når det kom ut, så forutsetningene var bedre. Mange, mange timer med et utrolig bra spill. Liker storyen og gameplayet svært godt.

Portal:
Et fantastisk spill som dessverre var alt for kort, og i likhet med uttallige andre gamere gleder jeg meg til Portal 2 kommer ut. Nok et spill jeg har spilt gjennom flere ganger. Plotet er utrolig artig, for ikke å nevne hvordan du skal komme deg gjennom plotet. Har aldri spilt et lignende spill, første gang jeg spilte deg ble jeg mer eller mindre sittende til jeg var gjennom det. Sånn sett var det jo bra det ikke var så langt .

Assasins Creed
Har foreløpig kun spilt det første spillet, men vurderer å kjøpe nummer to også. Første halvdel av spillet var fantastisk, trodde lenge dette ville bli det soleklart beste jeg hadde spilt, men etterhvert ble det kanskje litt for repetivt. Likevel, et veldig bra spill.

Heavy Rain
Kanskje mitt favorittspill?
Nok et spill jeg har spilt flere ganger, kanskje det som egner seg best til å spille flere ganger også. Måten alt du gjør påvirker historien er GENIAL. Kort fortalt styrer du en håndfull forskjellige karakterer for å oppklare en sak, og de ulike valgene du gjør med de ulike karakterene påvirker utfallet til slutt, om du løser den, om karakterene dine dør ogsåvidere. Håper på mange flere spill med denne oppbyggingen framover.
WoW:

Server first Ragnaros kill etter flere dager med failing! pre-tbc <3
Final Fantasy Crisis Core
Får gåsehud og klump i halsen av scenene der historien begynner å samle seg ordentlig.. :3

Kingdom Hearts
Når man har spillt igjennom det første, og de flashbackklippene i det andre kommer i begynnelsen. Episk.
Da jeg spillte "Bubble Shooter" og fant ut at etter mye spilling blir alle kulene i samme farge og forsvinner. Epic.
Metal Gear solid: snake eater
Når jeg først spilte dette spillet var jeg ganske liten, og skjønte derfor ikke en dritt.
Men når jeg etter et år eller to, "revisita" det, og til slutt runda det, var jeg nesten på gråten.
En stor opplevelse!

Max payne
Var rimelig ung når jeg spilte dette og, men det var enklere å skjønne enn mgs3.
Fantastisk dyp historie!

og sist, men ikke minst:
Fallout 3
wow, for et spill!
Første gang jeg kom ut av vault 101 satt jeg bare å gapa!
Men det er ikke historien som er mest sjarmerende med dette spillet, bare det å spasere rundt i capital wasteland, høre på radioen, og kverke uheldige raiders og andre skapninger.
Beautiful, just beautiful..

Red Dead Redemption må også nevnes.
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 2. januar 2011 kl. 18:12.
Eg må seie at det beste spelet eg nokon gonga har spelt, både singleplayer og multiplayer, er Half Life 1. Singleplayeren har ok historie og veldig bra gameplay. Multiplayeren er kaotisk og ein må reagere fort. Akkurat slik det skal vere.
Final fantasy 7, ingen spill noen gang overgår den opplevelsen.
Da jeg runda Super Mario Land på den første Gameboyen!
Min beste spillopplevelse: når jeg vant 200 kr i poker
[quote=RoadKill94;1949515]Metal Gear solid: snake eater
Når jeg først spilte dette spillet var jeg ganske liten, og skjønte derfor ikke en dritt.
Men når jeg etter et år eller to, "revisita" det, og til slutt runda det, var jeg nesten på gråten.
En stor opplevelse!

Glemte dette i mitt eget inlegg, hele MGSserien har gitt meg mange fantastiske timer! Det tredje er spesiellt godt, ingen topper den historien eller holdbarheten...
Shadow of colossus

Kanksje ikke '' beste'' opplevelse, men et spill man definitivt husker etter at man har spilt det.

**Spoiler**
Hvor man følger den unge gutten som gjør alt for å redde sin døde kjæreste ved å ta sjelene til 16 ( ? ) gigantiske monstre. Å underveis mister man den trofaste svarte hingsten som man har ridd rundt med gjennom hele spillet. Å når man først får drept alle monstrene så våkner jenta til live igjen, men selv blir man forvandlet til et til spedbarn med horn i panna. Hesten kommer vel og merke skadet tilbake i siste video snutt, men at man har strevd å ofret så mye for å få liv i kjæresten sin igjen, å ende opp som et lite djevelsk spedbarn selv fordi man hele tiden har ofret litt av sin egen sjel hver gang man drepte et av monstrene. Det gjør at man får lyst til å spille igjennom spillet en gang til for så å håpe på at historien ender bra den gangen. Men den følesen får man bare ikke :P Så derfor er det et spill å huske.
Pokemon 1.gen(rød+blå) 2.gen(Sølv+gull+crystal)
Desidert de spilla som har underholdt meg mest opp igjennom.
Må være da jeg spilte Pokemon Silver på Gameboyen! Jeg var den eneste som hadde en Lugia og alle var liisom "OMG HAN HAR DENN WÆÆÆ!!! 0.o"
Min beste spillopplevelse var da jeg kom på 4.plass i en 100 000 euro turnering og vant 42 000 kroner i poker. Eneste minuset var at jeg spilte turneringen for kompisen min og måtte derfor gi halvparten til han;D
Første gang jeg runna "Super Mario World" på den gode gamle Super Nintendoen min
Første gangen jeg beseiret Ganon i Ocarina of Time. Beste øyeblikket ever.

Så mange timer med underholdning i et spill er det lenge siden jeg har opplevd.
Metal Gear, dark siders, bioshock, red dead
Da jeg rundet det første Ratchet and Clank spillet. Det var det første spillet jeg satte meg ordentlig inn i
De årene jeg spilte Runscape ofte - Herlig, helt til de fucka opp alt

Da Wowscape (største wow privat server var oppe) under TBC som var helt elsk.
Final fantasy 7 epic! Beste spillopplevelsen ever, men det blir ikke det samme å spill det den dag i dag kontra når det først kom ut på ps1.
God of War, Assassin's creed (1,2,3) Og Cod mw2. Flere bra spilloplevelser?? Kommer ikke på så mange. Ratchet And Clank kan være litt kult til tider btw.
Age of Empires II er et spill jeg var helt vill etter som ung (rundt da det kom ut). Det hente seg flere ganger at jeg lurte læreren på barneskolen til å tro at jeg var kvalm, slik at jeg kunne dra hjem for å spille AoE i timesvis. Ikke gikk jeg lei heller..
Er vel tre spill som virkelig har festet seg.

Final Fantasy 7 på playstation. Et fantastisk spill, med en utrolig story.

Phantasmagoria ga meg noen traumatiske opplevelser på sene nattetimer.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Spill man lett blir hektet på.
Assassins Creed definitivt. Et bedre gameplay, historie og grafikk skal man lete lenge etter.
Black ops singleplayer uten tvil! den var helt konge og føltes ut som om jeg var en del av en spillefilm. Breathtaking rett og slett.
Må virkelig være når jeg i 7. klasse fant morrowind på pc'en til farmor og farfar, som onkel hadde installert.

Satt i timesvis, sammen med lillebror og utforska en helt ny verden. Følelsen av å oppdage nye ting hele tida, gjøre oppdrag, og spørre pappa om engelske ord og uttrykk, så man kunne gjøre questsa, og forstå dem.

[Nostalgisk mimring]
Red Dead: Redemption

Satt kanskje 8-10 timer hver dag i 7 dager med det.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Alle de uendelige timene jeg har brukt på Rome: Total War har alle som én vært helt fantastiske. Spilte det senest i stad, og når jeg som Macedonia endelig tar hele Italia, sitter jeg igjen med en ekstremt deilig følelse!
We got machetes!
Min beste spill opplevelse som barn var vell "Syndicate" husker det var skambra, brodern som hadde det på pcn.. klarte å snike meg til å spille når han var vekke. Lasta det ned for en stund tilbake men da var det bare dritt .
Nå er det vel Wow som står på lista.. Og COD BlackOps, men stasjonær er ødelagt så funker ikke så bra på bærbar.
Det spillet jeg har lagt mest timer i er Jak and Daxter når jeg hadde fått meg ps2 når jeg var mindre, var helt sykt gøyt husker jeg. Kan ikke forstå hvordan jeg orket og spille så mye, kunne sitte hele dagen og spille. Nå blir jeg lei nesten alle spill etter en time eller to.
Det må ha vert den kvelden eg steig opp på "The Frozen Throne" med guilden for første gong, og berre såg bort på sjølvaste Lich King!

Etter 5-6 forsøk med frustrerte wipes helt nedpå 11,2% vart eg ekstra gira på å kverke han. Så teamet kom seg inn i citadelen igjen og begynte siste forsøket rundt kvart på to etter en peptalk fra guildleaderen og et fish-feast.

Vi fikk tatt han ned på 10%, og dragen steig opp og tok tak i han med klørne og heiv han utafor borga.
Og guildleaderen sa i Ventrilo "WEEEEHUUUU, we killed that sucker!". Vart heilt varm inni meg, og tenkte berre "Hell yeah!"
Cinematicen etter encounteren... Fantastisk.

Eg hadde spilt WoW som en kinesisk gold-grinder i flere måneder, og den følelsen av å ha killa Lich King var ekstrem. Følelsen var heilt sikkert bedre på grunn av at klokka var langt over 02.00 og at mamma eller pappa når som helst kunne komme å buste meg i å vere våken og å i det hele tatt spille WoW (Noko eg utruleg nok ikkje har lov til...).

Så avslutta vi raiden, og eg la meg. Tenkte at følelsen skulle få synke inn, og eg fekk ikkje sove på et par timar.
Eg var selvfølgeleg heilt nedkjørt på skulen dagen etter men det var så verdt det.

Spelte faktisk heile encounteren med Apple's trackpad. Det var føkkt.
Beklager eventuelle skriveleifar og rotete tekst.
Da jeg drepte Bowser på Mario som liten pjåkk. Husker de tider da jeg kjøpte Nintendo 64 for egne penger. Det var stort det, som 6-7åring. Gleden av å eie sin første konsoll var så vakkert.
Sist endret av mo3; 3. januar 2011 kl. 01:10.
Age of Conan: Litt artig historie egentlig. Meg og to kamerater hadde gledet oss som vilt til lanseringen og selvfølgelig var det først skole som sto på dagsplanen, men vi tenkte det kom til å være nok av spill til oss. Vi dro hjem til hver av oss først, så dro en av oss ned til en lokal elektrobutikk (ala El-kjøp eller noe) og ringte meg med en gang han fikk vite at de var utsolgt. Jeg og han andre dro ned til byen. Vi delte inn hvor hver av oss skulle gå for å finne det. De to kom raskere til butikkene enn meg og ringte meg med en gang de fikk høre "Utsolgt". Jeg sa de skulle møte meg på Gamestop som vi enda ikke hadde prøvd. Jeg kom først og til min store lykke hadde Gamestop nok kopier til alle tre. Kameratene mine ankom butikken da jeg var på vei ut. De så jeg holdt 3 spill i hånda og jublet. Det ble gruppeklem og ekspeditøren sa til en annen ekspeditør "Dette er sann gamerglede, det er derfor vi jobber her" (ja, eller noe i den duren ) Et episk øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme. Ene kameraten min som fikk i oppgave å være i besittelse dem da vi gikk i matbutikken klarte dog nesten å glemme dem der like etter x)

Oblivion: Har aldri prøvd Morrowind mener jeg å huske, men uten dette i bakhånd ble jeg såpass hyped at jeg faktisk skulket skolen på lanseringsdagen til Oblivion (første og eneste gangen jeg har gjort det thou). Latet som om jeg var syk, trasket ned til det lokale kjøpesentret, chatta litt med ekspeditøren til forsendingen ankom senteret og fikk spillet fresh out the box. Fantastisk spill der jeg undersøkte hver krik og krok som tvangshandling praktisk talt. Og det var FØR jeg oppdaget mods. Gosh, har kastet bort mye av mitt liv på det.

Half Life 2: Helt i starten da man går av toget og trasker rundt i togstasjonen. Alt virket fotorealistisk! (Ikke mobb xD)

Pokemon Red: For å bli litt mer nostalgisk så kan vel Pokemon Rød trekkes opp der jeg sleit da jeg hadde kommet meg opp i Team Rocket bygget i byen med Grass-pokemon gymmen. Jeg hadde tidligere ikke skjønt at man måtte snakke med lederen øverst i bygget etter at man hadde slåss mot ham. Var i lykkerus da en tilfeldig fyr jeg møtte på en buss som jeg kom i samtale med fant ut hvordan jeg skulle komme videre
når jeg for første gang slo strebror i "jones in the fast lane" Må også nevnes at det var siste.
Den gangen jeg fikk Ashes of Al Ar, Kosta bare 5kg
Jeg har 2 spill opplevelser som var fantastiske!

Første gang, var da jeg var rundt 4 år og begynte med Age of Empires.
Jeg var så hektet på det at jeg fikk min egen PC da jeg var 5 år, bare for å game Age of Empires!
Siden jeg var 5 år, ble jeg helt i ekstase da jeg så de bilene som skjøt! Det var epic for meg den gang

Noen år seinere, fikk jeg PS2, og etter jeg fikk Def Jam: Fight for NY,
har spill fått en helt ny mening ifølge meg, jeg var jo ganske rap fan når jeg var liten.
Og der har man rappere, kjente rappere, underground rappere som banker livsshiten ut av andre rappere på den mest realistiske/og urealistiske måten du kan tenke deg på! Du kan bruke ALT for å få fienden din til å daue

Bra tråd bytheway

Sitat av Prognisse Vis innlegg
Age of Empires II er et spill jeg var helt vill etter som ung (rundt da det kom ut). Det hente seg flere ganger at jeg lurte læreren på barneskolen til å tro at jeg var kvalm, slik at jeg kunne dra hjem for å spille AoE i timesvis. Ikke gikk jeg lei heller..
Vis hele sitatet...
Feel yah, gjorde akkuratt det samme. Syntes den dag idag at AoE II er fortsatt epic
snake 2 på min min nokia 3310
Ocarina of Time, helt klart. Som kid ble jeg helt forhekset av det spillet. Levde meg sånn inn i Zeldaverdenen, både når jeg spilt, og når jeg loka rundt og lekte for meg sjæl. Skjønte ikke et ord engelsk, så brukte en god stund på å kjøre gjennom hele spillet. Jeg og kompisen min trodde vi var ferdige etter 3. tempel. Da vi ble voksne (i spillet) og skjønte at det var 6 dungeons til frika vi ut. Kan sitte og kose meg med det spillet den dag i dag. Blir fylt av nostalgi.
82 - 7 på Cod MW2

Ellers den første Nuken.