Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1778
Vi trenger å lage et opplegg på jobben og jeg trenger litt hjelp.

Vi jobber på en PC (1) med et spesielt program, og jeg trenger å få vist dette programvinduet og kun dette vinduet, i fullskjerm på en ekstern skjerm (2). Problemet er at den eksterne skjermen er ute av syne tjue meter unna, så dette må skje automatisk.

Selv om vi flytter rundt på programvinduet på 1 må det altså vises i fullskjerm på 2.

Noen forslag til hvordan dette kan gjøres, teknisk sett og med hvilken software?
Hva med teamviewer? Altså siden det er 20 meter unna.

Teamviewer lar deg styre en annen PC rett og slett. Du trenger programmet på begge maskiner og en spesiell kode fra den ene maskinen for å kunne koble til den andre. Altså PC 1 i dette tilfellet , må skrive inn koden du får fra PC 2.
Sist endret av Nraw; 8. april 2015 kl. 20:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nraw Vis innlegg
Hva med teamviewer? Altså siden det er 20 meter unna.

Teamviewer lar deg styre en annen PC rett og slett. Du trenger programmet på begge maskiner og en spesiell kode fra den ene maskinen for å kunne koble til den andre. Altså PC 1 i dette tilfellet , må skrive inn koden du får fra PC 2.
Vis hele sitatet...
Teamviewer er åpenbart feil svar når det er snakk om å køyre programmet på ein pc, med to skjermer, der eine skjermen er tjue meter unna.

Heck, teamviewer er feil svar uansett, det finst langt meir elegante løsninger som rdp om ein sit i samme nettverk.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Teamviewer er åpenbart feil svar når det er snakk om å køyre programmet på ein pc, med to skjermer, der eine skjermen er tjue meter unna.

Heck, teamviewer er feil svar uansett, det finst langt meir elegante løsninger som rdp om ein sit i samme nettverk.
Vis hele sitatet...
Ah, ser jeg leste feil her. God sett!
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av suppesos Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke utenkelig det altså. Skal teste det ut!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Da jeg hadde behovet for å lage et system som hentet inn og displayet en hel haug av vinduer med informasjon på en skjerm benyttet jeg meg av Open Broadcast Software, og streamet en ferdig komposisjon rett til maskinen som skulle vise all informasjon. Fungerte helt utmerket med Window Capture, og tilpassningsmulighetene er ganske mange. Dette er jo i tillegg et OpenSource prosjekt.

Nå har du riktig nok kun en maskin og to skjermer, så forskjellen for deg vil være at du drar OBS over til presentasjonsskjermen og setter den i fullscreen. Kan dette funke for tiltenkt formål?
Sist endret av m0b; 9. april 2015 kl. 07:45.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Jeg skal ta begge forslagene til IT og høre. Takk!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Display fusion har mulighet for å flytte et vindu til neste skjerm og maksimere det med en tastekombinasjon.
Jeg har brukt det selv til informasjonsskjermer som er ute av syne når man er ved pcen.
Hva med airserver? Evt RDP / VNC / X2Go

Dersom du kjører Mac, Linux eller cygwin, bør( som eksempel )

Kode

ssh -Y PC2
gimp&
kunne fungere
Sist endret av nudo; 12. april 2015 kl. 17:55.