Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2655
Jeg har leid en hybel lenge nå og vil komme meg vekk fra oppsigelsestiden. Nå er det sånn at jeg har skrevet under kontrakt o.l. Han har vært veldig treg med depositum så jeg har enda ikke betalt noe av det. Kan han sende faktura til meg om jeg flytter herifra før oppsigelsestiden på 3 måneder?
Ja, om det står i kontrakten 3 mnd oppsigelse tid å dere begge har kontrakten.
Hadde også 3 mnd oppsigelse tid, men jeg ordnet en avtale med utleieren at jeg kunne fløtte ut nå å betale til han finner en ny. Tok han 1 dag etter jeg fløtte ut til han fant en ny.
Da annullerte vi kontrakten å alt ble bra
Beste hadde vært og finne en annen til og ta over leiekontrakten, tror jeg er enkleste utvei om du ikke vil bo der I 3 måneder til.
Ingen depositum, ingen problem

Unntaket er kanskje større bedrifter, eller staten (stud. Hybel etc).
Ville nå først bare hørt med utleiger. Nå har jeg bare vært i leiemarkedet 1 gang, og når jeg skulle flytte ut så mail'et jeg bare utleier og skrev at jeg hadde kjøpt meg bolig og ønsket å avslutte leieforholdet. Jeg hadde 3 mnd oppsigelse, men fikk svar tilbake kort tid etterpå at om jeg kunne være ute innen utgangen av neste mnd så var det greit.(Dette var helt i slutten på mnd) Fikk også beskjed om at dersom jeg hadde hengt opp lamper, gardinstenger og slikt så var det bare til å komme med kvitteringer så kunne han kjøpe de av meg slik at jeg slapp å skru dem ned. Ikke alle utleiere er drittsekker, selv om det er dem man hører mest om.
http://www.husleie.no

Merk at dette egentlig er ett ekstremt dyrt forbrukslån. Du betaler en fast sum for at husleie.no garanterer for ditt depositum, men hvis det skulle oppstå skader/lignende på huset mens du leier vil du personlig være ansvarlig for alle utgifter husleie.no må dekke ovenfor utleier.

Eksempelsum:

Husleiegaranti 3 mnd. (Leie: 7500,-/mnd)

Tilsvarer 3. mnd depositum
Utleier sikres for kr. 22 500,-
Engangsbeløp som leietaker betaler før innflytting:

kr. 3600,-