Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 9058
God kveld, Freaks!

I den siste tiden har jeg begynt å bli svært bekymret for min søster som er i midten av tenårene. Hun har begynt å henge rundt med tullehuene her i bygda, småkriminelle pøbler som leker seg med narkotika.

Jeg har enda ikke snakket med henne om dette, noe jeg kommer til å gjøre.

I mellomtiden lurer jeg på om det er noen muligheter for at jeg kan sniffe internett trafikken hennes, etc se hvem hun snakker med på skype og facebook. Dette må selvfølgelig være en lovlig måte.

Håper dere kan være til hjelp freaks! Er ikke i humør til å dele ut grisejuling med det første!
Sist endret av Bluescreen; 4. mars 2012 kl. 01:03.
Si du skal fikse noe på pcen hennes, fordi din er tom for batteri elns, så legger du inn en keylogger.
og lure deg inn på pc for og spore opp er aldri lovlige greier så, jeg ville nok bare tatt en konfrontasjon og si du er bekymra og veit hva dissa gutta holder på med...
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
jeg ville nok bare tatt en konfrontasjon og si du er bekymra og veit hva dissa gutta holder på med...
Vis hele sitatet...
Prøv å si det til tenårings jenter, da kommer du nok langt.

Mulig søsteren din er annerledes og mer "voksen" i huet, da hadde jeg nok snakket med hun.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Prøv å si det til tenårings jenter, da kommer du nok langt.

"Mulig søsteren din er annerledes og mer "voksen" i huet, da hadde jeg nok snakket med hun.
Vis hele sitatet...
"

Ut ifra det Bluescreen skriver; Tvilsomt.
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Vil nok ikke si at dette er et tilfelle av en jente som er voksen i hodet dessverre. Tror nok at det å snakke med henne blir håpløst.
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Ligg unna, hvis sistærn din vil holde på med drugs og sånn derre der. La hun gjøra det. Det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke bare stå å se på at hun roter seg fullstendig bort når jeg har muligheten til å stoppe henne..
Cookie Monstah ^_^
si at du må sjekke pcen hennes for virus o.l og så legger du inn en keylogger?
eller konfronter henne med at du vet hva dem holder på med.
Ville ikke svartmalt hele greia med en gang. Har møtt mange jenter som hang i vår omkrets da vi var "tvilsomme". Det var slett ikke slik at de automatisk var med på alt som vi gjorde. Vi var riktig nok litt eldre enn "midten av tenårene" da. Hvis du begynner å snike deg rundt risikerer du å herpe alt som heter tillit dersom hun finner ut av det, noe som ikke er bra.

Du virker som en god bror, fortsett med det. Inntil du ser tegn på henne at hun driver med noe hun ikke burde i en slik alder bør du heller ikke snike for mye. Ha et våkent øye og et godt forhold til henne.

Men det avgjørende er jo hvor gamle de hun henger med er.
Sist endret av murloc; 4. mars 2012 kl. 01:18.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Ligg unna, hvis sistærn din vil holde på med drugs og sånn derre der. La hun gjøra det. Det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
På måten dette er skrevet får deg til å tenke at avsenderen er helt føkka i huet fodi han har tatt alt for mye narkotika.
Seriøst Ghettoboy93 skjerp deg om du vil fortsette å være på dette forumet. En holdning slik som din hører ikke hjemme noen plasser.
Sitat av murloc Vis innlegg
Seriøst Ghettoboy93 skjerp deg om du vil fortsette å være på dette forumet. En holdning slik som din hører ikke hjemme noen plasser.
Vis hele sitatet...
Dere følk viker generelt domme.. vi kan vel alle ha forskjellige meninger?
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Dere følk viker generelt domme.. vi kan vel alle ha forskjellige meninger?
Vis hele sitatet...
I enkelte situasjoner, er det like greit å bare holde kjeft.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Ligg unna, hvis sistærn din vil holde på med drugs og sånn derre der. La hun gjøra det. Det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
Dummeste dummeste dummeste jeg har hørt.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Dere følk viker generelt domme.. vi kan vel alle ha forskjellige meninger?
Vis hele sitatet...
Det er jo du som er dum, se hvordan du snakker og .. du skrev "dum" feil.
Man skal aldri lure noen til å tro at narktoika er bra, du skjønner virkelig ikke det?
Du kan vel eventuelt laste ned backtrack, sende hun en payload hun åpner, og dermed ha full aksess til det hun driver med.
Kanskje ikke like lett som en keylogger dog.

Lykke til.
Forskjell på meninger og idioti!.

Bluescreen, om dette gjaldt meg. Ville jeg absolutt sjekket opp dette her, bedre og fanger ting opp nå enn og la det gå sin gang. Legg inn en keylogger som sagt før her og sjekk opp, tviler på at familien din ville anmeldt deg for dette her.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg eller har du ghetto skrevet inn i nicket ditt. Nei, seriøst. Hold deg litt seriøs.
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
Så vil jeg også tro at vår gode medfreak Per er eldre, og i en bedre posisjon til å vite hva han driver med.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
At man er for en legalisering av cannabis betyr ikke at man anbefaler andre å dope seg med all slags narkotika.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
Jeg lovet i en annen post at du ikke skulle få mer oppmerksomhet av meg.

Men i tilfelle du mangler en del substansiell informasjon om rusmiljø så kan jeg jo stave det ut for deg.

En jente i 15-års alderen har svært lite å tjene på å henge i et rusmiljø. Spesielt om de hun henger med er eldre personer. Det handler ikke i det hele tatt om ett spesielt stoff. Alkohol kan like greit føre til alvorlige problemer som heroin i mange miljøer.
Overvåking er det verste løsningen mot sin egen søster uansett hva. Ingen vits å gå inn i andres privatliv. Ta en alvorlig prat med henne så ordner det seg sikkert.
Den undervurderte
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
''Dom som seier at non e dom, dom e dom dom''...

Høres ut som at hvis jeg kaller deg dust, så skal du kalle meg dust tilbake..

pretty mature, yes ? Voks opp litt'a..
Vis at du er voksen, si hva du mener. Du kan -prøve- så hardt du kan, og du kan kanskje til en viss grad utøve tvang, men da vil det få konsekvenser for deg selv også.

Var jeg eldstebror ville jeg brukt alle virkemidler (utenom tvang), men ho må velge selv ... Man eier aldri noen her i livet ...
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Ligg unna, hvis sistærn din vil holde på med drugs og sånn derre der. La hun gjøra det. Det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
Du er ikke tilfeldigvis én av de "tullehuene"..?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Tenåringer har en tendens til å ikke høre på gode råd, men er ikke umulige å snakke med av den grunn.
Prøv å snakk med henne uten "formaninger". Vær åpen og ikke dømmende.

p. s. kred til deg for at du bryr deg om søsteren din.
Få en android telefon - root telefonen - last ned droidsheep - sniff facebook - PROFITT
Sitat av Bluescreen Vis innlegg
Jeg kan ikke bare stå å se på at hun roter seg fullstendig bort når jeg har muligheten til å stoppe henne..
Vis hele sitatet...
Eh? Hva er galt med deg?
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av MariusM Vis innlegg
Eh? Hva er galt med deg?
Vis hele sitatet...
Ja si det, du. Det som er galt med meg er vel at jeg er interessert i å se at søsteren min får en fremtid, og ikke roter seg fulstendig bort i kriminalitet og narkotika.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Er det bare meig? Eller har du "legalisering" i sitatet ditt rett under posten din? Haha busted, din lille jønkie.
Vis hele sitatet...
Haha, jønkie faktisk. Gangsta.
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
Ligg unna, hvis sistærn din vil holde på med drugs og sånn derre der. La hun gjøra det. Det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
Var han jeg mente å sitere Bluescrenn, sorry for feil :P
Sitat av Bluescreen Vis innlegg
Ja si det, du. Det som er galt med meg er vel at jeg er interessert i å se at søsteren min får en fremtid, og ikke roter seg fulstendig bort i kriminalitet og narkotika.
Vis hele sitatet...
Bare gi faen i de som mener du skal snu det andre kinn til, du er storebror og det er naturlig at du bryr deg.

Men som jeg har sagt tidligere så ville jeg gjort hva jeg kunne for å holde på tillitsbåndet. Jeg har selv vært drittungen som stort sett gav faen. Det hjelper ikke at noen sniker seg inn på rommet å roter gjennom sakene. Men for all del, du kjenne din søster best.
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av MariusM Vis innlegg
Var han jeg mente å sitere Bluescrenn, sorry for feil :P
Vis hele sitatet...
No damage done, MariusM!

Vel, vi får se hva det blir til! I morgen skal jeg sette meg ned å ta en alvorlig prat med henne, og fortelle hva folka hun henger med holder på med. Hvis ikke dette funker, får jeg først prøve å prate med folka det gjelder, og vis dette går skeis får jeg sette hardt mot hardt!

Tusen takk for all hjelp så langt, Freaks! Dere har vært til god hjelp!
Syntes at dem som kommenterte innlegget ga mer fokus på han som oppfører seg idiotisk i innlegget...
men jaj..

Jeg må nå ærlig si at dette å prate med søsteren din ville vært det beste, for å snoke i privatlivet og overvåke det, vil muligens gjøre vondt værre.. Jeg vet det er vanskelig (er tenåringsjente selv), men det er bedre å være ærlig enn å lyve for henne og snoke på hennes pc.

Lykketil iallefall
Du burdte ikke for all del gjøre dette! Bare holdt et øye åpent for søsteren din.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
kansje kan du gå andre veien også. Ta deg en prat med rusgutta. Kansje viser det seg at de forstår om du forklarer hva du føler. Med forbehold om at hun har andre streite venner. I og med at du bryr deg såppas blir det nok stress til paranoyan deres å ha henne der etterpå.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvis du ikke føler at det blir for mye:
Kunne du holde oss oppdatert? Hadde gjort meg lettet å se en bror som hjelper sin søster, og som bryr seg
Most dope
Bluescreen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hvis du ikke føler at det blir for mye:
Kunne du holde oss oppdatert? Hadde gjort meg lettet å se en bror som hjelper sin søster, og som bryr seg
Vis hele sitatet...
Det skal jeg med glede gjøre! Skriver en liten rapport i morgen kveld! Kryss fingrene for meg, Freaks!
Hvis du føler det er nødvendig å snoke litt, for å få et visst grunnlag for en eventuelt konfrontasjon, så vil jeg utifra det du skriver anta at det er det rette å gjøre. Tenårene er jo tross alt starten på resten av livet, (hehe) og at du bryr deg om henne er veldig bra. Det ville i alle fall jeg gjort..
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Tror det absolutt beste du kan gjøre i denne situasjonen er å ta en prat med søstra di.
Å overvåke hun kan resultere i at du finner ut ting du kanskje ikke vill vite, og hvis hun finner det ut tviler jeg på hun kan stole skikkelig på deg igjen.

Snakk rolig og ordentlig med hun og forklar at du er bekymret siden du vet hva hennes nye venner driver med.
Ikke bruk ord som "at du ikke liker dem, eller at hun har forbud mot å treffe de".
Forbuden frukt smaker som regel ekstra spennende.
Hvis du har noe erfaring med diverse rusmiddler kan du også forklare hun hvordan de fungerer slik at du hvertfall kan forberede hun på en eventuell situasjon.
Desverre er det lite du faktisk kan gjøre her hvis hun har bestemt seg, men det går ann å prøve.

Lykke til.
grisebank og trusler! eneste som hjelper
mot sånne, da slutter dem å henge med din søster!
Du kan for all del overvåke henne litt. Problemet er at om hun finner det ut skyver hun deg bare lengre unna. Du risikrer og å komme over info du ikke ville ha kjenskap til. Ville du følt deg komfortabel om hun og en veninne hadde en samtale om sex, og du snappet den opp?
Snakk med henne. Si hva du mener, og ikke forby hva hun holder på med, bare prøv å styr henne tilbake til de streite vennene hennes.
Alle har vi sett noen ende opp i TS sin søsters situasjon. Overraskende ofte rævkjører de livet sitt helt.

til sist:
Er du veldig mye eldre? Er du virkelig skikket til å ha denne samtalen med søsteren din?
Snakk med foreldrene dine om du føler det er nødvendig. Kjipt og sitte der med en narkoman søster om ti år og vite at du kunne gjort noe med det.

til Ghettoboy93 elns.
Du har ingenting her å gjøre.
EDIT:
Så du ble bannet. Kult å se at moderatorene gjør jobben sin. Stå på
Sist endret av brunost; 4. mars 2012 kl. 02:28.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
grisebank og trusler! eneste som hjelper
mot sånne, da slutter dem å henge med din søster!
Vis hele sitatet...
Hvilken verden lever du i?
Ville våre litt skeptisk på å gå bort til ein guttegjeng av "feil type" og snakka om kva du føler med at dei henger med søstra di... Kjem jo litt an på kor gamle dei er, og kor gammal du er. Eller kanskje heller kor stor du er, for ville ikkje sitt vekk frå litt opphissa/frustrerte guttunga...
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Ville våre litt skeptisk på å gå bort til ein guttegjeng av "feil type" og snakka om kva du føler med at dei henger med søstra di... Kjem jo litt an på kor gamle dei er, og kor gammal du er. Eller kanskje heller kor stor du er, for ville ikkje sitt vekk frå litt opphissa/frustrerte guttunga...
Vis hele sitatet...
Bare å ta med seg en jernstang det.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bare å ta med seg en jernstang det.
Vis hele sitatet...
Ikke vær barnslig..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bare å ta med seg en jernstang det.
Vis hele sitatet...
joa, for det er jo det luraste å ta med seg ei jernstang som gjerne vanskelig å gjømme.... nei, ha heller ein finger på 112.
Vis henne filmen "Requiem for a Dream".
Goddayum.
Syntes det er drøyt å hacke maskinen hennes. En samtale er jo noe å prøve med først? Har du snakket med foreldrene deres om dette?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bare å ta med seg en jernstang det.
Vis hele sitatet...
Du som er Jason i Terkel i knipe?