Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1800
Throwaway siden jeg ikke vil ha dette på hoved kontoen min.

Jeg har fått en dom og skal sone 4 år på høysikkerhet, jeg har aldri sitti inne før, og har bare hørt såvidt av venner hvordan det er å sitte på lav sikkerhet.

Er det noen som har sitti på høy sikkerhet som ønsker å dele sin erfaring av det, slik at jeg får mentalt forberedet meg litt på det som kommer?

Noe annet, jeg har noen milde mentale handicap, og avhenger av en form for mental stimulasjon, er det noen typer spillkonsoller man har lov til å ha med seg inn, eller kan man i det minste bestille slik gjennom kiosken?

På forhånd takk til alle som vil dele sin erfaring
Et spørsmål litt offtopic, hva skjer med leiligheten din når du må inn i 4 år? Må man selge? Må man si opp leiekontrakt? Og hva skjer med jobb? Blir man permittert eller blir man sagt opp?
Sitat av something Vis innlegg
Et spørsmål litt offtopic, hva skjer med leiligheten din når du må inn i 4 år? Må man selge? Må man si opp leiekontrakt? Og hva skjer med jobb? Blir man permittert eller blir man sagt opp?
Vis hele sitatet...
Eier man, så leier man ut i mellomtiden, leier man så sier man opp å setter alle tingene sine på ett lager og forskuddsbetaler for 4år. De fleste arbeidsplassene sier deg nok opp, men hvis har gjort en god jobb, har god tone med sjefene og de andre ansatte, så får man nok jobben tilbake når man kommer ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke erfaring med å sitte inne, men har jobbet i høysikkerhetsfengsel i flere år. Spillkonsoller er ikke tillatt som hovedregel. Noen anstalter har det i fellesområdene.
Ringerike tillot da engang i tiden Xbox 360. Da kan du jo spille Skyrim, Fallout etc. Om det er sånn i dag aner jeg ikke.

Uansett så er min anbefaling til deg å søke deg direkte inn på en skoleavdeling. Er en del studier som man kan ta ganske raskt. Kjenner en som tok salg og service på 8 måneder feks.
Pluss, da er det en mulighet for å få en skole pc. Og om det er PCer på avdelingen kan jeg nesten garantere at det finnes spill og.

Utover det, så er høysikkerhet ett spennende eksperiment. Blir ett mini samfunn der inne. Mye rutiner, men de innsatte prøver som regel bare å ha det best mulig under soningen. Vi er jo bare mennesker tross alt.
Har hørt fra flere at dagene går fortere når man først kommer inn i boblen kontra det å sitte på lavsikkerhet, en annen ting er jo at du slipper å se så mange nye folk komme og gå hele tiden, det gjør noe med en det også.