Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1183
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

TL;DR: Dømt i en sak som inneholder grovt underslag.
Fikk samfunnstraff.




Problemet her der jeg bor blir så og si alt av dommer e.l satt i lokalavisen.
Er livredd for at det kommer en artikkel om meg ganske snart.



Så: Er det mulighet å få sletter/fjerna denne artikkelen? Går allerede masse rykter, så om artikkelen kommer så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Flytte til et sted hvor ingen kjenner deg?
Sjekk litt her
Dommer er som hovedregel offentlige etter domstolloven § 130

Jeg har ikke orket å finlese siden jeg linker til, det kan du gjøre, men det kan være de ikke kan offentligjøre dommen
hvis det å skrive dette, selv uten å nevne navn, er det samme som å si det er deg fordi det bare kan være deg.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge de ikke publiserer navn og bilde må du nok leve med det. Pressefrihet vet du. Kanskje vurdere å følge lover heretter?
Vanskelig å få fjernet artikler, har prøvd det der.

Kanskje bedre å ta kontakt med ansvarlig redaktør i forkant? Presentere en tåredryppende historie om hvordan dette kan være ødeleggende for deg nå som du har endret livvstil å blitt en lovlydig samfunnsborger.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Greia er at dette er en liten bygd der alle kjenner alle :/
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så lenge de ikke publiserer navn og bilde må du nok leve med det. Pressefrihet vet du. Kanskje vurdere å følge lover heretter?
Vis hele sitatet...
Det er 2 år siden. Er nå både i 100% jobb med god inntekt og følger lover
Selv om dommer offentliggjøres skal de vel anonymiseres?
Vet ikke hvordan det blir i saker hvor det er opplagt hvem det snakkes om selv om navnet er utelatt.
Navn og firma blir ikke utlevert i lokalavisa. Dommer og de fleste rettsaker er offentlig så det får du ikke nektet dem å publisere. Rett og slett en konsekvens av å bryte loven, og bli tatt.