Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2055
Har tatt en tattovering på underarmen/overarmen, som jeg tenker og holde utenfor sollys frem til neste helg.

Vil det være mulig for meg etter en uke og sole resten av kroppen, og holde den tattoverte armen utenfor? Men hvordan kan jeg beskytte den mest mulig? Kan jeg bare putte et håndkle over armen? Beskytter det godt nok?
Pleier du å bli veldig solbrent på ryggen om du går med t-skjorte i sola?
Trådstarter
72 3
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Pleier du å bli veldig solbrent på ryggen om du går med t-skjorte i sola?
Vis hele sitatet...
Nop. Jeg er han som blir relativt fort brun i sola, er Øst-Europeisk.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Nop. Jeg er han som blir relativt fort brun i sola, er Øst-Europeisk.
Vis hele sitatet...
Da fikk du vell egentlig svaret. Dekker du til tattoen så går det bra
Trådstarter
72 3
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Da fikk du vell egentlig svaret. Dekker du til tattoen så går det bra
Vis hele sitatet...
Men jeg bør vel vente minst en uke? Risikoen for infeksjon er superhøy den første uka ifølge tattøveren min om du får sol på deg.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Men jeg bør vel vente minst en uke? Risikoen for infeksjon er superhøy den første uka ifølge tattøveren min om du får sol på deg.
Vis hele sitatet...
Er ikke det direkte på tattisn? Jeg har aldri fått problemer med å være i sola etter tattis sålenge jeg dekker den til.
Trådstarter
72 3
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er ikke det direkte på tattisn? Jeg har aldri fått problemer med å være i sola etter tattis sålenge jeg dekker den til.
Vis hele sitatet...
Har det vært store tattoveringer du har tatt da?
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Har det vært store tattoveringer du har tatt da?
Vis hele sitatet...
Underarmen
Så lenge du unngår sol på tattoveringen så går det greit. Husk også å alltid smøre tattoveringer med solfaktor 50, da holder de mye bedre på fargen i det lange løp
Om du nylig har tatt den burde du absolutt holde den unna sola til den har grodd og det vil ta noen uker. Sol ødelegger kvaliteten på tatoveringer, og blir du brent på en tatovering kan du risikere at den mister mye farge. Husker en bekjent for noen år tilbake som solet seg noen få uker etter hun hadde tatt en stor tatovering. Tatoveringen ble betent, hun fikk blemmer og mistet mye farge. Den så plutselig 10+ år gammel ut.

Så lenge tatoveringen gror er det nok å dekke den til med klær, det vil beskytte den. Så snart den har grodd burde du alltid peise på med SPF50. Smør tykt på og husk å påfør på nytt etter 2 timer om du er lenge i solen, du vil takke deg selv for å ta vare på den etter noen tiår. Det tatovøren din sier om at risikoen for infeksjon er høy ved soleksponering den første uka er riktig, men rart han ikke påpekte at det gjelder hele grotiden til tatoveringen. Fargen vil også fade mer i årene som kommer om den eksponeres mye for sol.
Trådstarter
72 3
Sitat av Medusa Vis innlegg
Om du nylig har tatt den burde du absolutt holde den unna sola til den har grodd og det vil ta noen uker. Sol ødelegger kvaliteten på tatoveringer, og blir du brent på en tatovering kan du risikere at den mister mye farge. Husker en bekjent for noen år tilbake som solet seg noen få uker etter hun hadde tatt en stor tatovering. Tatoveringen ble betent, hun fikk blemmer og mistet mye farge. Den så plutselig 10+ år gammel ut.

Så lenge tatoveringen gror er det nok å dekke den til med klær, det vil beskytte den. Så snart den har grodd burde du alltid peise på med SPF50. Smør tykt på og husk å påfør på nytt etter 2 timer om du er lenge i solen, du vil takke deg selv for å ta vare på den etter noen tiår. Det tatovøren din sier om at risikoen for infeksjon er høy ved soleksponering den første uka er riktig, men rart han ikke påpekte at det gjelder hele grotiden til tatoveringen. Fargen vil også fade mer i årene som kommer om den eksponeres mye for sol.
Vis hele sitatet...
Solte han seg rett i sola, uten og dekke til noe? Når han tok den tattoveringen?
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Solte han seg rett i sola, uten og dekke til noe? Når han tok den tattoveringen?
Vis hele sitatet...
Jepp.
UV stråler går gjennom vanlig tynt stoff og til og med vinduer. Ha på solfaktor 50 minst og dekk til med tykkere stoff som sportsbandasje i flere lag for å ta best vare på ny tatovering
Trådstarter
72 3
Sitat av Harek Vis innlegg
UV stråler går gjennom vanlig tynt stoff og til og med vinduer. Ha på solfaktor 50 minst og dekk til med tykkere stoff som sportsbandasje i flere lag for å ta best vare på ny tatovering
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke sånn spesielle klær man kan kjøpes som beskytter mot uv-stråler?

Visstnok ikke lurt og smøre på solkrem med engang på tattovering, er jo et åpent sår så tidlig.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Det finnes ikke sånn spesielle klær man kan kjøpes som beskytter mot uv-stråler?

Visstnok ikke lurt og smøre på solkrem med engang på tattovering, er jo et åpent sår så tidlig.
Vis hele sitatet...
Herre.. smør med bepanthen, ta en tskjorte eller et håndkle over. Ferdig. Ungå direkte sol til den er grod. Også etter det smører du med solkrem. Har ca 35% tatovert og ikkenoe infeksjoner eller noe annet som har skjedd med mine
Trådstarter
72 3
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Herre.. smør med bepanthen, ta en tskjorte eller et håndkle over. Ferdig. Ungå direkte sol til den er grod. Også etter det smører du med solkrem. Har ca 35% tatovert og ikkenoe infeksjoner eller noe annet som har skjedd med mine
Vis hele sitatet...
Håndkle kan jo faktisk funke, sola går vel ikke gjennom et supertykt håndkle?
Høres jo ut som du holder på å få et angstanfall. Hva med å holde deg inne fram til sola har gått ned. Eller som førti andre har skrevet her, dekk deg til med tekstil. Til neste gang burde du kanskje tatovere deg om vinteren.
Sitat av Harek Vis innlegg
UV stråler går gjennom vanlig tynt stoff og til og med vinduer. Ha på solfaktor 50 minst og dekk til med tykkere stoff som sportsbandasje i flere lag for å ta best vare på ny tatovering
Vis hele sitatet...
Bandasje kan virke kvelende på tatoveringen, det er et sår som trenger å puste, så det er bedre å dekke til med tekstil i korte perioder og helst unngå å være mye i sola når man har en fersk tatovering.