Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 15675
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei hei Jeg er en voksen mann, svært erfaren med rusmidler og psykedelika. Jeg har tilhørt rusmiljøet her i Bergen, jeg forlot det for noen år siden.

Forleden var jeg tripsitter for ei voksen jente under hennes første tripp.

Vi ble enige om at alt som skjedde under trippen skulle forbli der, og at jeg skulle få "myndighet" til å vurdere og avgjøre visse situasjoner på hennes vegne, som f.eks. når hun skulle få lov til å forlate huset mitt og dra hjem.

Etterhvert endte det også med at vi hadde sex mens hun peaket. Jeg var usikker på om jeg burde si ja til å ha sex, siden vi har vært så gode venner i mange år, og aldri noensinne sett på hverandre på den måten. Vi hadde sex, og hun ble veldig fornøyd med det.

Nå har det gått et par dager siden trippen, og hun viser tydelige tegn på at hun ble forelsket i meg eller lignende, vi har hatt sex i nykter tilstand de siste dagene også.

Min erfaring med LSD er at man gjerne kommer inn i en slags stemning / tilstand, som varer i et par uker. Da har man gjerne et annet syn på ting. Etter de ukene med denne tilstanden, så er man "seg selv" igjen. Hva dette kalles for er jeg usikker på.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at om et par uker, så forteller hun meg at hun ikke vil ha sex lenger / ikke er forelsket i meg lenger. Helt greit for meg det, jeg vil kun være vennen hennes, og vil gjerne passe godt på vennskapet.

Om det var lurt / dumt å ha sex med henne under trippen vet jeg ikke, det er derfor jeg skriver dette innlegget. Noen som har lyst til å dele eventuelle erfaringer fra lignende situasjoner?
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mine tanker er at du ikke gjore noe galt. På lsd så klar man å tenk om man vil eller ikke å siden dokker har sex edru så ser jeg ikke noe problem
Afterglow er ordet du leter etter ang tiden etter trippen, hva dere gjorde har jeg ingen mening om da jeg kun har en subjektiv vinkel å forholde meg utifra.
Min erfaring med LSD er at man gjerne kommer inn i en slags stemning / tilstand, som varer i et par uker. Da har man gjerne et annet syn på ting. Etter de ukene med denne tilstanden, så er man "seg selv" igjen. Hva dette kalles for er jeg usikker på.

Her tenker jeg at du burde latt være.
Når man tar psykedeliske stoffer så er det masse følelser og tanker som kan påvirke deg i ukesvis, men som du bare må lære å gi slipp på. Her er det langt fra sikkert at lsd har hatt noe som helst med saken å gjøre. Hun er ikke påvirket nå, og det er det som gjelder. Forhold deg til situasjonen slik den er og for all del ikke prøv å overbevis henne over at det er LSD'en som påvirker henne bare fordi du synes det er en vanskelig situasjon å risikere et vennskap ved å ikke returnere romantiske følelser som en venn har utviklet ovenfor deg.

En liten sidenote: Du burde ikke hatt sex med henne når du er tripsitter. Det kunne i verstefall ha føltes som et overgrep når hun var tilbake til sine fulle fem. I realiteten så er faktisk all sex med andre som ikke er i stand til å gi samtykke et overgrep. I denne situasjonen så tenkte dere jo tydeligvis at jenta ikke en gang var i stand til å vurdere hvorvidt hun kunne forlate leiligheten eller ei, da har man absolutt ingen evne til å vurdere om en ønker å ha sex med noen eller ikke.
Sist endret av Relevant; 5. mai 2022 kl. 16:25.
Får litt cult leader vibes av at en tripsitter har sex med den som skal guides gjennom trip. Det fins tilfeller hvor de har blitt dømt for overgrep i samme setting.. Jeg syns ikke det høres helt greit ut at du gjorde det!.. Du skulle ikke hatt sex med henne spør du meg. Selvom det var hun som tok initiativet blir det utnytting av noen som er rusa.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vi ble enige om at alt som skjedde under trippen skulle forbli der, og at jeg skulle få "myndighet" til å vurdere og avgjøre visse situasjoner på hennes vegne, som f.eks. når hun skulle få lov til å forlate huset mitt og dra hjem.

Etterhvert endte det også med at vi hadde sex mens hun peaket.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, du utnyttet maktposisjonen din for å få sex. Det er per definisjon voldtekt.
Men herregud da folkens. LSD er ikke som å knaske masse benzo at man er ute av stand til å ta riktig bedømmelser. Jeg vil tro TS med hans voksne tilnærming til denne problemstillingen og skrivemåten virkelig har klart å ta en god vurdering på om dette er noe hun mente eller var for fjern. Det er nok flere som angrer etter en tur på byen som er i verre tilstand enn LSD.

Selv om det kanskje har vært noe afterglow TS, så kan selve forelskelsen være ekte og trenger ikke forsvinne. Men det er bare å spørre henne rett ut hva hun føler og tenker, det er ingen fare. Tvert imot er det en klok og logisk ting å gjøre, så ingen ender opp med å såre hverandre.

Bare spør henne og få en avklaring hva det er dere gjør! Null stress. Viser henne også modenhet fra deg.
Kanskje LITT utenfor, da burde du nesten vite hva slags følelser og impulser so. Kommer men så er det også sånn at dere er voksne mennesker begge to. Og selvom hu ikke angrer i ettertid så støtter jeg afterglow teorien.


Prøv gjerne og vær den samme kompisen du alltid har vært men ikke gå noe lenger særlig de første 2-3 mnd. Om dine mistanker om hennes forelskelse stemmer så sier jeg KJØR PÅ
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil si du er på tynn is.. på en måte.
Om hu ser på det som du har utnyttet henne om ett pr tre uker, så har du faktisk det.

Dama jeg var stup forelska i 5 år spurte om jeg ville sove hos hu når jeg kjørte hu hjem når hu var full.. jeg sa nei for jeg følte det hadde blitt jævlig feil selv om det var drømmen min i 5 år.

Kanskje satt meg ned å snakket med hun, kanskje oppført meg som jeg var FØR trippen, aner ikke. Har heldigvis ikke vært i dine sko.

Gjærne update oss.
Uprofft! Det der hadde blitt ramaskrik hvis det var på Emmasofiaklinikken wtf
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner ikke til lsd og dens virkning. Folk ligger jo i fylla, på cannabis eller under mdma rus uten at det er stress sålenge begge vil ha sex. Da er jo gjerne begge fulle eller ruset. Her er du ikke ruset og avtalen var at du skulle ta ansvar for henne under hennes rustur. Da blir jeg litt usikker. Selv ville jeg nok avstått fra sex i den settingen. Om jeg hadde hatt peronlig erfaring med lsd og kunne vurdert hvorvidt hun reflekterte over saken og vi hadde tatt praten om evt. sex i forkant ville det kanskje blitt annerledes.

Var hun i det minste godt voksen og istand til å reflektere under rusen?

Noen hinter overgrep, hva tenker de som selv har tatt lsd? Var hun ved sine fulle fem?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om det var lurt / dumt å ha sex med henne under trippen vet jeg ikke, det er derfor jeg skriver dette innlegget.
Vis hele sitatet...
Om det var dumt? Å ha sex med en du hadde avtalt å passe på fordi hun åpenbart ikke stolte på at hun kunne passe på seg selv? Det var ikke dumt, det var kriminelt. At du hadde lovet å passe på henne og utnyttet tilliten hennes ville sannsynligvis vært en skjerpende omstendighet.

Men selvsagt, du kan jo ha flaks med at hun ville gjort det i nykter tilstand også og synes det var helt greit. Det kan du om du har sex med noen som er dritings også. Men det er per definisjon voldtekt. Du kan jo håpe at det ikke demrer for henne etterhvert hvilket tillitsbrudd det var.

Sitat av Darkbull Vis innlegg
Men herregud da folkens. LSD er ikke som å knaske masse benzo at man er ute av stand til å ta riktig bedømmelser.
Vis hele sitatet...
Men hun trengte en tripsitter til å avgjøre om det var trygt å forlate huset?
Sist endret av *pi; 5. mai 2022 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter å ha lest denne tråden, så tenker jeg man slipper mye mas ved å ikke ha sex. Fuck lyster as.

I mine øyne tenker man fortsatt "klart" på LSD, så det kan ikke sammenliknes hvis du hadde hatt sex med henne som drita.

Var det feil? Kanskje, kanskje ikke. Vi kjenner ikke deres forhold, men jeg vil tippe at LSDen gjorde henne kåt.


Vær god og snill mot henne tiden framover, uavhengig av følelser. Kanskje all sexen har kommet av LSDen, eller kanskje det bare var en trigger. Jeg skal ikke være her på freak og leke moralpoliti og si at du burde melde deg inn da du har gjort noe kriminelt i noens øyne.

Sitat av *pi Vis innlegg
Men hun trengte en tripsitter til å avgjøre om det var trygt å forlate huset?
Vis hele sitatet...
Det er greit å holde seg på et trygt sted når man tripper som nybegynner. Folk kan gjøre de sykest ting mens du tripper.
Sist endret av Superspurv; 5. mai 2022 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du anser deg selv som svært erfaren med rusmidler og psykedelika, og presterer å ha sex med noen du tripsitter? Legg dine egne følelser og behov til side og se på denne problemstillingen fra andre perspektiver, så vil du nok raskt konkludere med at dette kanskje ikke var særlig lurt gjort... Syns også det er spesielt at du ikke har snakket med henne om dette. Jeg er nysgjerrig på hvor gammel denne "voksne jenten" er og hvilken relasjon dere hadde i utgangspunktet (siden du skriver at dere har kjent hverandre lenge).

På en annen side kan dette være fullstendig uproblematisk og hennes følelser i etterkant er fortsatt ekte og "valid", har ingen erfaring med lsd selv men om det kommer en nedtur etter denne "afterglowen" så ser jeg for meg at det kan bli stygt om dere ikke klargjør noe på forhånd her.. Samtidig kjenner du henne (eller?), det gjør ikke vi. Tror du burde ta en prat med henne og høre med henne hva hun tenker om situasjonen, sexen osv. Noen blir kanskje såret om ting forblir uavklart (noe jeg får inntrykk av at det er). Skal ikke rope voldtekt og overgrep men om jenta ikke var i stand til å bedømme om hun kunne forlate huset eller ikke så er man jammen ikke i stand til å samtykke til sex heller. Det er man derimot i edru og upåvirket tilstand. Det du gjorde tenker jeg var langt ifra stuerent, det tror jeg du skjønner selv siden du skriver om det her inne. Men ja, dere må prate!
Sitat av Superspurv Vis innlegg
.

Det er greit å holde seg på et trygt sted når man tripper som nybegynner. Folk kan gjøre de sykest ting mens du tripper.
Vis hele sitatet...
Som f. eks å ha sex med tripsitter?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
I mine øyne tenker man fortsatt "klart" på LSD, så det kan ikke sammenliknes hvis du hadde hatt sex med henne som drita.
Vis hele sitatet...
...og samtidig...
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er greit å holde seg på et trygt sted når man tripper som nybegynner. Folk kan gjøre de sykest ting mens du tripper.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du dette til å henge sammen? Hvordan kan hun ikke være i stand til å vurdere selv om det er trygt å forlate huset, men være fullstendig samtykkekompetent for sex? Mulig det er aspekter jeg ikke har skjønt med LSD, men dette gir ingen logisk mening.

Jeg skal ikke være her på freak og leke moralpoliti
Vis hele sitatet...
Hvis man er moralpoliti for å hevde at det ikke er ok å ha sex med noen du har fått fullmakt til å ta beslutninger på vegne av for å beskytte dem mens de er ruset, så ok. Da kan jeg godt være moralpoliti, for det trengs tydeligvis. Det er sjokkerende at en substansiell del av klientellet her ikke ser problemet i det hele tatt.
Har dere pratet om det i ettertid og har en enighet om at ting er ok, men at hun bare ikke vil ha noe mere enn et vennskap, kan du fint legge det bak deg som et minne. Fint eller forvirrende - det var det det var. Nå virker det som dere pratet om div på forhånd, så jeg hadde ikke stresset med akkurat den biten
Sitat av *pi Vis innlegg
...og samtidig...
Det er sjokkerende at en substansiell del av klientellet her ikke ser problemet i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Noen ser problemer, andre ser løsningner.
Her har to stk snakket sammen på forhånd, og snakket sammen i etterkant. Hun har gitt tydelig uttrykk for at hun ikke vil ha sex eller være kjæreste med ta lenger - altså fremover. Hvorfor skal det da tillegges mange "hva om/hvis"? At en påpeker viktigheten med bevissthet rundt rus, samtykke osv, er bra og viktig. Om ikke for ts, så for evt andre som er innom tråden og ikke har særlig erfaring med rus, følelser og sex. Men her blir det lite svar på ts sitt spørsmål til slutt
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Noen ser problemer, andre ser løsningner.
Vis hele sitatet...
En løsning på ganske mange problemer kunne jo være at dere begynte å respektere hva seksuelt samtykke faktisk innebærer.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Har du spurt henne om hun har hatt lyst på samleie før trippen?
Spørs litt hva hendelsesforløpet er. Må ha mer info.

Men det er i utgangspunktet ikke greit, man tenker ikke "klart" som mange andre her mener. Det er liksom litt av greia med LSD, det føles veldig ut som at man tenker klart der og da men det er kaotisk oppi toppen i forhold til vanlig. Håper for din del at hun la opp til det uten noe som helst påvirkning ifra din side, jeg selv hadde blitt skikkelig sinna på deg om jeg var i hennes sko.

Uansett, la henne bearbeide dette i fred ihvertfall. Hva hun kommer fram til som konklusjon av alt sammen er hennes sak alene.
Som tripsitter er du en tillittsperson. Det er du som venn også, og her har du brutt den tillitten. Du skulle passe på henne, og da utnytter man ikke rusen og tilstanden til å ha sex.
En kan jo kalle det flaks at hun fortsatt er hypp på deg, men sjansen hadde vært stor for at hun hadde følt seg misbrukt og utnyttet. For det du gjorde var faktisk å misbruke maktposisjonen din og tillitten hun har til deg ved å utnytte hennes tilstand i rus.
Allerede på 60-tallet kalte Timothy Leary LSD for det mest kraftfulle afrodisikum noen gang kjent for mennesket. I dag har vi mer moderne varianter i samme sjanger som brukes som rapedrug fordi man kan komme i en sinnsstemning hvor man mister all fornuft, føler seg sterkt tilknyttet andre og vil ha kroppskontakt ofte av intimkarakter. En som er sånn pga rus skal ikke tas utnytte av fordet. Det du har gjort kan være straffbart.

Det er ikke uvanlig at offeret fortsetter å ha kontakt med gjerningspersonen etterpå heller. Det kan gi en følelse av kontroll å ha samtykkende sex etter et overgrep man ikke hadde kontroll over. Du beveger deg på skummelt farvann nå og bør avslutte den seksuelle kontakten på en respektfull måte, så kan du heller se hva hun føler rundt det om noen måneder. Men du sier at du kun vil være vennen hennes så da er det best å ligge helt unna sex i fremtiden også så det ikke blir følelser og mer komplisert mellom dere.
Så lett det var å hoppe til konklusjoner her da. Ta dere en prat om dette så finner dere ut av det.

Var det smart av deg å ha sex med henne? Nei, kanskje ikke. Kan det tolkes som et overgrep? Tja, det kommer helt an på hennes side av saken, som ingen av oss kjenner noe til.

Har sansen for flere av deltakerne i tråden her, men for å være ærlig tok flere av dere en brå vending mot overgrep og dømmer TS på et tynt og ensidig grunnlag.
Sitat av atom Vis innlegg
Kan det tolkes som et overgrep? Tja, det kommer helt an på hennes side av saken, som ingen av oss kjenner noe til.
Vis hele sitatet...
Nei, det kommer an på straffeloven. Om han får problemer for å ha gjort det, kommer selvsagt an på hvordan hun tar det.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Etter å ha lest denne tråden, så tenker jeg man slipper mye mas ved å ikke ha sex. Fuck lyster as.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en veldig grei tommelfingerregel at hvis det er den minste tvil om det er rett eller galt å ha sex i den situasjonen man er i så dropper man det heller.
Samtykke og situasjon skal det ikke være noen usikkerheter, gråsoner eller tvil rundt.

I bestefall så går det greit, men i værstefall kommer man ut av det som voldtektsmann og den risikoen burde ingen tenke at det er greit å ta bare fordi man er kåt der og da og trår over en grense man egentlig lurer på om kan være galt.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
God kveld,
Dette er en svært interessant debatt. Alle har ulike meninger om å være i min situasjon, men er det noen som faktisk har egen erfaring med slike ting?

Sexen var selvfølgelig avklart både i forkant og i etterkant, men jeg er også enig i at en tripper er «klar nok i hodet» til å kunne ta en avgjørelse om å ha sex eller ikke, spesielt dersom tripperen ikke har andre tegn på en forstyrret psykisk tilstand (typisk alkohol / benzo).

For å avklare sexen ramset jeg opp visse situasjoner som potensielt kan skje, blant annet sex, at jeg kan bli nødt til å bruke fysisk makt for å hindre henne fra å gå ut eller gjøre uopprettelige skader, samt. at jeg kan finne på å inndra mobiltelefonen dersom jeg skulle mene at det var nødvendig for å hindre henne fra å sende dumme sms-er selv om hun egentlig er tilnærmet klar i hodet under trippen.

Jeg ramset opp mange situasjoner og vi ble enige om nesten alt. Det eneste jeg sa at jeg ikke ville gjøre var å ordne mat og servere det. Mat og LSD kan være skummelt mtp. at man kanskje får et annet syn på maten. Skulle hun spise, så måtte hun forklart meg hva hun vil spise, og ikke overlate valget til meg. Hun sa nei til et av mine forslag, og det var å ikke låse døra etter seg på badet / toalettet. Der møttes vi på halvveien ved at hun alltid skulle ta med mobilen inn og alltid svare meg om jeg ville ha kontakt gjennom døra. Det er forståelig at hun helst ville låse døra, jeg ville også sagt nei til å la døra stå ulåst uansett hvem og hvor mye tillit jeg skulle ha hatt til tripsitteren.

Jeg forklarte henne at man ofte får et annet syn på ting når man er på LSD, og at man gjerne endrer mening om mange ting på grunn av den nye synsvinkelen. En uke før trippen ba jeg henne om å tenke nøye på om hun ville klare å kunne stole på meg, spesielt hvis hun skulle havne i en paranoid tilstand. En uke synes jeg at er nok tid til å tenke.

Trippen gikk helt fint, og det var ikke nødvendig med noen handlinger fra min side, bortsett fra at jeg beordret henne til å legge på telefonen da hun besvarte et anrop fra sin egen mor. Det gikk fint det også

Likevel, når hun hadde tatt en lapp, og sa til meg at hun føler seg så bra, og ville gjøre det enda bedre ved å ha sex, så ble jeg litt satt ut, for jeg kunne aldri tenkt meg å ha sex med henne, selv om vi begge avklarte at det er greit om det skulle ende slik. Etter en kort tankepause sa jeg at det er greit, og kjørte på. Jeg trodde bare ikke at hun kunne klare å se på meg på den måten, og heller ikke motsatt vei. Jeg håper at vi klarer å beholde vennskapet uansett hvordan denne «forelskelsen» ender opp. Inntil videre skal jeg være fullstendig grei mot henne, men også sette grenser.

Jeg var klar over risikoen for en afterglow som kunne føre til en forelskelse, men som tripsitter lovte jeg henne å gjøre alt jeg kunne for å bidra til redusert skaderisiko og å oppfylle alle eventuelle ønsker og behov under trippen. Dette burde jeg ha vært tydeligere eller forsiktigere med, ettersom det førte til en så sterk (og forhåpentligvis midlertidig) forelskelse. Jeg ville satt pris på å ha meg selv som tripsitter.

Er det noen som har konkrete erfaringer med slike situasjoner? Det er greit å komme med sin mening, men tråden hittil er full av antakelser om at sexen ikke var avklart på forhånd og at jeg derfor er en overgriper. Det er ikke helt det jeg er ute etter. Jeg tror ikke jeg ville svart ja hvis ikke vi avklarte det på forhånd selv om jeg synes at man er klar nok i hodet til å ta en slik avgjørelse under trippen.

Jeg gleder meg til å se om noen har lignende erfaringer og vil dele

God natt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sexen var selvfølgelig avklart både i forkant og i etterkant, men jeg er også enig i at en tripper er «klar nok i hodet» til å kunne ta en avgjørelse om å ha sex eller ikke, spesielt dersom tripperen ikke har andre tegn på en forstyrret psykisk tilstand (typisk alkohol / benzo).
Vis hele sitatet...
Jeg må si at det er en ganske annen situasjon hvis du hadde avklart sexen på forhånd, det gikk overhodet ikke frem når du skrev at det "etterhvert endte med" sex. Selv om du likevel potensielt kunne fått problemer hvis hun hadde vært ruset nok, et samtykke gjelder jo ikke nødvendigvis fremover i tid. Man skal ha reelt samtykke der og da.

Andre del av setningen synes jeg er helt merkelig. En person i LSD-rus er generelt fint istand til å ta gjennomtenkte seksuelle valg, men bør ikke sende tekstmeldiger uten tilsyn og bare til nød slippes på do aleine? Folk har virkelig et snodig syn på hva det innebærer å være samtykkekompetent.
Om det var avklart på forhånd hva er det du lurer på da? Lignende skjer jo ofte vær helg etter folk har vært på byen, selv om det er alkohol men litt av samme greia?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
En person i LSD-rus er generelt fint istand til å ta gjennomtenkte seksuelle valg, men bør ikke sende tekstmeldiger uten tilsyn og bare til nød slippes på do aleine? Folk har virkelig et snodig syn på hva det innebærer å være samtykkekompetent.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å i forkant snakke om hva som potensielt kan skje, og på hva som faktisk skjer. Jeg skrev at jeg ramset opp hva som kunne skje, og vi ble enige om hva som var greit og ikke hvis hva skjedde. Som jeg også nevner, så var ikke det nødvendig med noen tiltak fra meg likevel, annet enn den ene telefonsamtalen hun hadde.

Vi kunne ikke vite hvordan hun kom til å bli på LSD, og heller ikke 100% sikkert hvilken dosering lappen faktisk har. Det er mulig at du forestiller deg at eksemplene jeg ramset opp faktisk har skjedd, som vil si at hun både hadde sex med meg og at jeg fulgte henne overalt (på toalettet), leste hennes SMS og alt annet. Det stemmer isåfall ikke.

Jeg var tripsitter og gjorde vurderinger underveis. Alt gikk helt fint, hun hadde mye bedre kontroll over seg selv enn jeg forventet! Dermed var det likevel ikke nødvendig å la badedøra stå ulåst. Hadde hun fått problemer med å kontrollere seg, ville vi selvfølgelig ikke hatt sex, og det med døra ville vært mer aktuelt.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Om det var avklart på forhånd hva er det du lurer på da? Lignende skjer jo ofte vær helg etter folk har vært på byen, selv om det er alkohol men litt av samme greia?
Vis hele sitatet...
Jeg har skrevet det tidligere, jeg spør om andre har erfaringer fra lignende situasjoner, helst som tripsitter.

Har noen av dere to erfaringer å dele?
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er forskjell på å i forkant snakke om hva som potensielt kan skje, og på hva som faktisk skjer. Jeg skrev at jeg ramset opp hva som kunne skje, og vi ble enige om hva som var greit og ikke hvis hva skjedde. Som jeg også nevner, så var ikke det nødvendig med noen tiltak fra meg likevel, annet enn den ene telefonsamtalen hun hadde.

Vi kunne ikke vite hvordan hun kom til å bli på LSD, og heller ikke 100% sikkert hvilken dosering lappen faktisk har. Det er mulig at du forestiller deg at eksemplene jeg ramset opp faktisk har skjedd, som vil si at hun både hadde sex med meg og at jeg fulgte henne overalt (på toalettet), leste hennes SMS og alt annet. Det stemmer isåfall ikke.

Jeg var tripsitter og gjorde vurderinger underveis. Alt gikk helt fint, hun hadde mye bedre kontroll over seg selv enn jeg forventet! Dermed var det likevel ikke nødvendig å la badedøra stå ulåst. Hadde hun fått problemer med å kontrollere seg, ville vi selvfølgelig ikke hatt sex, og det med døra ville vært mer aktuelt.


Jeg har skrevet det tidligere, jeg spør om andre har erfaringer fra lignende situasjoner, helst som tripsitter.

Har noen av dere to erfaringer å dele?
Vis hele sitatet...
Kan dele min erfaring som tripsitter! Det har skjedd 2 ganger at jeg skulle være tripsitter, å begge gangene endte det med at jeg var den som trippet hardest... Etter de 2 første timene hadde passert og ting gikk som etter ett manus, så jeg ingen grunn til å være edru i de andres selskap. Er nok ingen god trippsitter, men er en racer på tripping!

Synest personlig ikke at du har gjort noe galt i å samtykke til sex i dette scenarioet. Greit nok at lyster og andre ting kan bli forsterket på psykadelika, men om dere er voksne folk begge to, som har avklart det meste, i tillegg til mulighet for sex i forkant, så er det ikke så mye mer å snakke om.

OT: Finnes det en mal eller ett skjema av noe slag som kan signeres av begge parter ? Er vel forsåvidt ikke værre enn å skrive i korte drag at jeg *navn og rykte* samtykker til å ha sex med *navn og rykte* etterfulgt av dato og signatur på begge kopier ?
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg

OT: Finnes det en mal eller ett skjema av noe slag som kan signeres av begge parter ? Er vel forsåvidt ikke værre enn å skrive i korte drag at jeg *navn og rykte* samtykker til å ha sex med *navn og rykte* etterfulgt av dato og signatur på begge kopier ?
Vis hele sitatet...
https://www.altinn.no/en/forms-overv...ykkeerklaring/
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Søkte kjapt på nettet og fant en utskriftsvennlig versjon av en samtykkeerklæring. Denne er da på dansk, så det er mulig det blir misforståelser angående hva som er samtykket og ikke.

https://www.information.dk/moti/2016...kket-naar-byen

Synest det begynner å bli skummelt med sex, sitter her å diskuterer med samboeren nå om dette temaet, hun bare flirer og rister på hodet

Har avtale med fastlegen på tirsdag og tenkte å ta opp muligheten for å få utskrevet Cialis, da både alder og mentale utfordringer har blitt for omfattende til en real omgang, men begynner å tro at det er det beste for alle om "lille-lars" forblir liten og slapp, og ute av stand til å gjøre noe "galt"...

Sitat av JatterMed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal man virkelig måtte bli oppført som verge for å ha sex ? Jaja, det kommer vel en fredag neste uke også...
Sist endret av Mr.Septik; 6. mai 2022 kl. 07:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Søkte kjapt på nettet og fant en utskriftsvennlig versjon av en samtykkeerklæring. Denne er da på dansk, så det er mulig det blir misforståelser angående hva som er samtykket og ikke.

https://www.information.dk/moti/2016...kket-naar-byen

Synest det begynner å bli skummelt med sex, sitter her å diskuterer med samboeren nå om dette temaet, hun bare flirer og rister på hodet

Har avtale med fastlegen på tirsdag og tenkte å ta opp muligheten for å få utskrevet Cialis, da både alder og mentale utfordringer har blitt for omfattende til en real omgang, men begynner å tro at det er det beste for alle om "lille-lars" forblir liten og slapp, og ute av stand til å gjøre noe "galt"...
Vis hele sitatet...
Skal man fylle ut hele den lista hver eneste gang så blir det til slutt ingen flere "store-lars" som bruker "lille-lars"til annet enn å dra laksen

Haha, verge-delen skippa meg Men det er skjema for å samtykke i det minste
Sist endret av JatterMed; 6. mai 2022 kl. 07:33.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Skal man fylle ut hele den lista hver eneste gang så blir det til slutt ingen flere "store-lars" som bruker "lille-lars"til annet enn å dra laksen
Vis hele sitatet...
Etter å ha fylt ut den lista med 1,2 i promille tenker jeg at det ikke er så mye krefter igjen i armen, hverken til laksen eller lars, eller lise for den del...

Misforstå meg rett, samtykke fra begge parter være på plass før noe annet, men altså, det må da være grenser ? Noen vil det jo alltid være, som har en sperre imellom hodet og k*k-hodet, men etter å ha lest denne tråden og lest litt på nettet, føler jeg meg jo nesten kriminell for å ikke ha en kontrakt liggende med signaturer og vitner å det hele.

Det drar seg jo såpass langt at det ikke er mer igjen å dra i...
Nei ingen erfaring, jeg tolka hodevspm litt i moralsk rettning.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Misforstå meg rett, samtykke fra begge parter være på plass før noe annet, men altså, det må da være grenser ?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det burde være noen grenser i forhold til det, nå er det en stor debatt om en samtykkelov, som vil si at man må spørre om samtykke før man putter noe som helst inn. Jeg forstår poenget med å innhente sikker samtykke.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Nei ingen erfaring, jeg tolka hodevspm litt i moralsk rettning.
Vis hele sitatet...
Dette kan du lære av, det er ikke alltid sånn at din oppfatning av en situasjon er riktig. Du kan innhente mer informasjon før du konkluderer.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er enig i at det burde være noen grenser i forhold til det, nå er det en stor debatt om en samtykkelov, som vil si at man må spørre om samtykke før man putter noe som helst inn. Jeg forstår poenget med å innhente sikker samtykke.

Dette kan du lære av, det er ikke alltid sånn at din oppfatning av en situasjon er riktig. Du kan innhente mer informasjon før du konkluderer.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor ett skriftlig samtykke er ett stort pluss, til og med muligens veien videre, da eventuelle voldtektsutøvere plutselig mangler papirer, men, hvor langt skal det gjelde ? One night stands ? Kjærester ? Samboere eller også mellom gifte ?

For meg er det ingen problem å signere en samtykkeerklæring, men, det jeg sitter igjen med er at det er menn som alltid trekker det korteste strået. Menn er og forblir den store stygge ulven. Mulig det bare føles sånn, men synest samfunnet generelt blir mer og mer oppmalt og merket for hvordan og hva en "vanlig mann" kan gjøre/ikke gjøre. Kvinner har vel i like stor grad som menn varierende lyster å drifter ?

Beklager om innlegget forsvant helt fra poenget med tråden, og det er en stor risiko for at jeg misforstår noe fundamentalt her nå, så beklager det på forhånd.
Jeg skjønner at du helst vil ha erfaringer fra folk som har opplevd det samme, men jeg fikk også inntrykk av at du lurte på om det var lurt eller dumt å gjøre det. Jeg synes ikke santykkedebatten er så off topic her. Selv om ingen her har vært i din helt spesifikke situasjon, så handler det om hvor grensene går ved sex og rus og om samtykke på forhånd teller.

Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
OT: Finnes det en mal eller ett skjema av noe slag som kan signeres av begge parter ? Er vel forsåvidt ikke værre enn å skrive i korte drag at jeg *navn og rykte* samtykker til å ha sex med *navn og rykte* etterfulgt av dato og signatur på begge kopier ?
Vis hele sitatet...
Dette er helt misforstått. Samtykke til sex er ikke en juridisk bindende avtale. Du kan ha lyst på sex og så ombestemme deg fem minutter etterpå, og da er den kontrakten helt irrelevant. Å ha gjensidig samtykkende sex betyr at man leser situasjonen og hverandre underveis. Det handler ikke om å innhente et formelt "ja" for hvert krumspring man skal gjøre, men å kommunisere og forsikre seg om at begge er entusiastisk deltagende i det som skjer. Dette innebærer selvsagt at personen må være samtykkekompetent der og da, det holder ikke at "du synes det var ok da vi snakket om det i går".

Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
For meg er det ingen problem å signere en samtykkeerklæring, men, det jeg sitter igjen med er at det er menn som alltid trekker det korteste strået. Menn er og forblir den store stygge ulven. Mulig det bare føles sånn, men synest samfunnet generelt blir mer og mer oppmalt og merket for hvordan og hva en "vanlig mann" kan gjøre/ikke gjøre.
Vis hele sitatet...
En av ti kvinner blir voldtatt. Synes du virkelig menn er de som alltid trekker det korteste strået i temaet vi diskuterer her? Akkurat hva er det av seksuelle handlinger du ønsker å gjøre men ikke får lov til av samfunnet?
Sist endret av *pi; 6. mai 2022 kl. 09:57.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg skjønner at du helst vil ha erfaringer fra folk som har opplevd det samme, men jeg fikk også inntrykk av at du lurte på om det var lurt eller dumt å gjøre det. Jeg synes ikke santykkedebatten er så off topic her. Selv om ingen her har vært i din helt spesifikke situasjon, så handler det om hvor grensene går ved sex og rus og om samtykke på forhånd teller.



Dette er helt misforstått. Samtykke til sex er ikke en juridisk bindende avtale. Du kan ha lyst på sex og så ombestemme deg fem minutter etterpå, og da er den kontrakten helt irrelevant. Å ha gjensidig samtykkende sex betyr at man leser situasjonen og hverandre underveis. Det handler ikke om å innhente et formelt "ja" for hvert krumspring man skal gjøre, men å kommunisere og forsikre seg om at begge er entusiastisk deltagende i det som skjer. Dette innebærer selvsagt at personen må være samtykkekompetent der og da, det holder ikke at "du synes det var ok da vi snakket om det i går".


En av ti kvinner blir voldtatt. Synes du virkelig menn er de som alltid trekker det korteste strået i temaet vi diskuterer her? Akkurat hva er det av seksuelle handlinger du ønsker å gjøre men ikke får lov til av samfunnet?
Vis hele sitatet...
Da er det som sagt misoppfatning i fra min side.

Men en samtykkeerklæring som er signert av to parter vil jo sånn sett være juridisk bindende, ikke i form av at kontrakten blir som en "garanti" for sex, men at begge parter har signert ett dokument som tilsier at denne saken er det to personer om som har sagt ja til hverandre for å ha sex, helt til erklæringen evt. blir makulert. En kontrakt er en kontrakt okke som. Det må jo være hele prinsippet ved en samtykkeerklæring, at en part som blir voldtatt ikke har en samtykkeerklæring med personen som utøver voldtekten, for så på den måten kunne bevise at samleiet ikke var samtykket ? Og isåfall må jo en sånn erklæring signeres ved hvert enkelt tilfelle av sex ?

Om det bare blir ord mot ord, så er det jo i bunn og grunn sånn systemet fungerer i praksis idag, særdeles dårlig.

En av ti kvinner som blir voldtatt er en av ti for mye! Det jeg mente med menn og det korteste strået var egentlig i kontekst med en annen setning jeg ikke fikk til å sette sammen, så det hele ble helt feil i denne diskusjonen. Beklager det.

Med det sagt, så får jeg alltid bevilget samtykke før jeg i det hele tatt tenker tanken om å ha sex, da i muntlig form. Blir det ett "vent" eller "stopp" underveis, så er det full uttrekking og hendene over hodet! Har forøvrig stoppet 3 nært forestående voldtekter opp igjennom livet, og det synest jeg gir meg en moralsk opptur. Å vite med meg selv at jeg har iallefall stoppet 3 potensielle voldtekter, gir meg enda større grunn til å gripe inn i fremtiden om det skulle være nødvendig, det er ikke et spørsmål engang!

Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Da er det som sagt misoppfatning i fra min side.

Men en samtykkeerklæring som er signert av to parter vil jo sånn sett være juridisk bindende, ikke i form av at kontrakten blir som en "garanti" for sex, men at begge parter har signert ett dokument som tilsier at denne saken er det to personer om som har sagt ja til hverandre for å ha sex, helt til erklæringen evt. blir makulert. En kontrakt er en kontrakt okke som. Det må jo være hele prinsippet ved en samtykkeerklæring, at en part som blir voldtatt ikke har en samtykkeerklæring med personen som utøver voldtekten, for så på den måten kunne bevise at samleiet ikke var samtykket ? Og isåfall må jo en sånn erklæring signeres ved hvert enkelt tilfelle av sex ?

Om det bare blir ord mot ord, så er det jo i bunn og grunn sånn systemet fungerer i praksis idag, særdeles dårlig.

En av ti kvinner som blir voldtatt er en av ti for mye! Det jeg mente med menn og det korteste strået var egentlig i kontekst med en annen setning jeg ikke fikk til å sette sammen, så det hele ble helt feil i denne diskusjonen. Beklager det.

Med det sagt, så får jeg alltid bevilget samtykke før jeg i det hele tatt tenker tanken om å ha sex, da i muntlig form. Blir det ett "vent" eller "stopp" underveis, så er det full uttrekking og hendene over hodet! Har forøvrig stoppet 3 nært forestående voldtekter opp igjennom livet, og det synest jeg gir meg en moralsk opptur. Å vite med meg selv at jeg har iallefall stoppet 3 potensielle voldtekter, gir meg enda større grunn til å gripe inn i fremtiden om det skulle være nødvendig, det er ikke et spørsmål engang!
Vis hele sitatet...
Alle seksuelle handlinger jeg kan komme på er såvidt meg bekjent godtatt av samfunnet! Vil påstå å si at jeg har ett over normalt sunt sexliv, der vi begge kan være den "aktive part", og har en over normal kapasitet til å ha en åpen dialog, samme hva det gjelder.
Sist endret av Mr.Septik; 6. mai 2022 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg skjønner at du helst vil ha erfaringer fra folk som har opplevd det samme, men jeg fikk også inntrykk av at du lurte på om det var lurt eller dumt å gjøre det. Jeg synes ikke santykkedebatten er så off topic her. Selv om ingen her har vært i din helt spesifikke situasjon, så handler det om hvor grensene går ved sex og rus og om samtykke på forhånd teller.



Dette er helt misforstått. Samtykke til sex er ikke en juridisk bindende avtale. Du kan ha lyst på sex og så ombestemme deg fem minutter etterpå, og da er den kontrakten helt irrelevant. Å ha gjensidig samtykkende sex betyr at man leser situasjonen og hverandre underveis. Det handler ikke om å innhente et formelt "ja" for hvert krumspring man skal gjøre, men å kommunisere og forsikre seg om at begge er entusiastisk deltagende i det som skjer. Dette innebærer selvsagt at personen må være samtykkekompetent der og da, det holder ikke at "du synes det var ok da vi snakket om det i går".


En av ti kvinner blir voldtatt. Synes du virkelig menn er de som alltid trekker det korteste strået i temaet vi diskuterer her? Akkurat hva er det av seksuelle handlinger du ønsker å gjøre men ikke får lov til av samfunnet?
Vis hele sitatet...
Er forøvrig helt enig med deg angående å lese situasjonen og partner underveis. Håper du ser poenget mitt med en kontrakt for å bevise dette samtykket muligens kan gjøre saken værre, da to parter med erklering, der den ene parten ikke var samtykkende 5 minutter etter signatur, men da var det allerede igang. Da sitter du der med en nærmest, Gud forby, "lovlig voldtekt".
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Etter å ha fylt ut den lista med 1,2 i promille tenker jeg at det ikke er så mye krefter igjen i armen, hverken til laksen eller lars, eller lise for den del...

Misforstå meg rett, samtykke fra begge parter være på plass før noe annet, men altså, det må da være grenser ? Noen vil det jo alltid være, som har en sperre imellom hodet og k*k-hodet, men etter å ha lest denne tråden og lest litt på nettet, føler jeg meg jo nesten kriminell for å ikke ha en kontrakt liggende med signaturer og vitner å det hele.
Vis hele sitatet...
Etter jeg ble voksen har jeg innsett hvor risikofylt liv jeg har levd. Har selv noen blackouts der jeg våkner opp naken med en dame, sitter i den dag å skjelver av skrekk om hun tror hun ble voldtatt..

Selv om det ikke er voldtekt, føles det ut som jeg har misbrukt henne pga alkohol... Leser stadig om mannfolk som havner i den her situasjon, som må flytte fra hjemstedet.

Dette er grunnen jeg ikke lenger har sex i fylla med fremmende damer. Og til TS sin situasjon.
Det er ikke voldtekt det du gjorde, men husk at damer selv kan bestemme dette å ødelegger ditt liv.

Det kan være i gråsonen, og i en evt rettsak hadde du tapt da du hadde oppegående kognitive, men hun hadde nedgrenset kognitive.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor ett skriftlig samtykke er ett stort pluss, til og med muligens veien videre, da eventuelle voldtektsutøvere plutselig mangler papirer, men, hvor langt skal det gjelde ? One night stands ? Kjærester ? Samboere eller også mellom gifte ?

For meg er det ingen problem å signere en samtykkeerklæring, men, det jeg sitter igjen med er at det er menn som alltid trekker det korteste strået. Menn er og forblir den store stygge ulven. Mulig det bare føles sånn, men synest samfunnet generelt blir mer og mer oppmalt og merket for hvordan og hva en "vanlig mann" kan gjøre/ikke gjøre. Kvinner har vel i like stor grad som menn varierende lyster å drifter ?

Beklager om innlegget forsvant helt fra poenget med tråden, og det er en stor risiko for at jeg misforstår noe fundamentalt her nå, så beklager det på forhånd.
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg jeg ikke Ottar hater meg meg for dette, men ja...
Menn er styggen på ryggen og det vil ta flere tusen år før vi kan begynne å ta den kampen tilbake.
Vi er og har for det aller meste alltid vært verst igjennom tidene.
Foruten ei og anna her og der.
Forhåpentligvis skjer det aldri, men vi kan jo håpe vi vinner racet, har hørt kvinner for det meste har lang lunte og korte skjørt.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Men en samtykkeerklæring som er signert av to parter vil jo sånn sett være juridisk bindende, ikke i form av at kontrakten blir som en "garanti" for sex, men at begge parter har signert ett dokument som tilsier at denne saken er det to personer om som har sagt ja til hverandre for å ha sex, helt til erklæringen evt. blir makulert. En kontrakt er en kontrakt okke som.
Vis hele sitatet...
Nei, det vil ikke være juridisk bindende, og er derfor helt meningsløst. Sex er ikke en handel, juridisk sett (uansett om du hadde betalt for det).

Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Håper du ser poenget mitt med en kontrakt for å bevise dette samtykket muligens kan gjøre saken værre, da to parter med erklering, der den ene parten ikke var samtykkende 5 minutter etter signatur, men da var det allerede igang. Da sitter du der med en nærmest, Gud forby, "lovlig voldtekt".
Vis hele sitatet...
Det er nettopp poenget. Jeg er for en revidering av loven, det er noen åpenbare mangler der (det er for eksempel eksplisitt forbudt å utføre seksuell handling uten samtykke, men ikke seksuell omgang, som jo er alvorligere). Men det bekymrer meg at samtykkeloventusiastene overforenkler det. Ja betyr ikke ja, hvis kroppsspråk, situasjon og omstendigheter tydelig sier det motsatte. Det er, som i mange andre situasjoner, et spørsmål om aktsomhet. Kan du ikke lese normal sosial kontekst og kommunisere, så kan du ikke ha trygg sex - ingen detaljerte kjøreregler kan kompensere for det. Behovet for å gjøre det krystallklart og utvetydig ender opp i sånne absurde forslag som kontrakter og apper.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, det vil ikke være juridisk bindende, og er derfor helt meningsløst. Sex er ikke en handel, juridisk sett (uansett om du hadde betalt for det).


Det er nettopp poenget. Jeg er for en revidering av loven, det er noen åpenbare mangler der (det er for eksempel eksplisitt forbudt å utføre seksuell handling uten samtykke, men ikke seksuell omgang, som jo er alvorligere). Men det bekymrer meg at samtykkeloventusiastene overforenkler det. Ja betyr ikke ja, hvis kroppsspråk, situasjon og omstendigheter tydelig sier det motsatte. Det er, som i mange andre situasjoner, et spørsmål om aktsomhet. Kan du ikke lese normal sosial kontekst og kommunisere, så kan du ikke ha trygg sex - ingen detaljerte kjøreregler kan kompensere for det. Behovet for å gjøre det krystallklart og utvetydig ender opp i sånne absurde forslag som kontrakter og apper.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke tillate meg å diskutere emner utenfor min kunskapsbase, men jeg mener at en kontrakt er en kontrakt, uansett hva det dreier seg om, men når det kommer til ett såpass sårbart punkt som sex, er det nok kanskje ikke noe mer ved papiret enn at det kun er et papir.

Tror jeg vil si meg ganske enig med deg, loven er ikke for alle, spesielt ikke for de som er sårbare og utsatt. Det er en sådan trist verden vi lever i.

Håper du ikke fikk feil inntrykk av meg i de forrige postene.. Jeg kunne nok ha formulert meg en markant del bedre, men nå ble det som det ble.
Da tar jeg herved min hatt og forlater tråden!

Peace!

Sitat av JatterMed Vis innlegg
Nå håper jeg jeg ikke Ottar hater meg meg for dette, men ja...
Menn er styggen på ryggen og det vil ta flere tusen år før vi kan begynne å ta den kampen tilbake.
Vi er og har for det aller meste alltid vært verst igjennom tidene.
Foruten ei og anna her og der.
Forhåpentligvis skjer det aldri, men vi kan jo håpe vi vinner racet, har hørt kvinner for det meste har lang lunte og korte skjørt.
Vis hele sitatet...
Ifølge noe forskning jeg leste for en stund tilbake, er visstnok Y-kromosomet, kromosomet som gjør menn til menn, på god vei mot å utslette seg selv. Så det er vel kanskje noe i det, at menn er en utdøende type homosapiens ?

Hvilket race er det å vinne, når døden er målstreken ?
Gjelder prinsippet om først i mål fortsatt, eller blir det mer som en rebusløype, der det er om å gjøre å få mest mulig ut av løpet ?

Peace!
Sist endret av Mr.Septik; 6. mai 2022 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg skal ikke tillate meg å diskutere emner utenfor min kunskapsbase, men jeg mener at en kontrakt er en kontrakt, uansett hva det dreier seg om, men når det kommer til ett såpass sårbart punkt som sex, er det nok kanskje ikke noe mer ved papiret enn at det kun er et papir.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal sette deg inn i avtaleloven før du uttaler deg om hva som kan kontraktsfestes. I en avtale så setter man opp hva som forventes av begge parter og hva som skjer hvis en av partene ikke møter sine forpliktelser. Hvis du tror du kan skrive en kontrakt rundt sex for det så har jeg en bro å selge deg.
Sist endret av Deezire; 6. mai 2022 kl. 13:31.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg tror du skal sette deg inn i avtaleloven før du uttaler deg om hva som kan kontraktsfestes. I en avtale så setter man opp hva som forventes av begge parter og hva som skjer hvis en av partene ikke møter sine forpliktelser. Hvis du tror du kan skrive en kontrakt rundt sex for det så har jeg en bro å selge deg.
Vis hele sitatet...
Om du slenger på deg lesebrillene og leser første delen av innlegget mitt på nytt, så ser du kanskje at jeg ikke har noen som helst peiling på dette emnet: "Jeg skal ikke tillate meg å diskutere emner utenfor min kunskapsbase, men jeg mener at en kontrakt er en kontrakt, uansett hva det dreier seg om, men når det kommer til ett såpass sårbart punkt som sex, er det nok kanskje ikke noe mer ved papiret enn at det kun er et papir."

Hvis du tror hardt og lenge nok, får du nok solgt broen din til slutt, kompis.
Okei... Først sier du at det dere ble enige om var at du skulle ha myndighet til å bla. vurdere når hun var klar nok i hodet til å gå hjem, og nå sier du at dere på forhånd avtalte å ha sex? Samtidig sier du i første innlegg at dere aldri noensinne hadde sett på hverandre på den måten før det skjedde på peaken i trippen, så det høres ikke veldig naturlig ut å komme på å avtale eller i det hele tatt snakke om å ha sex da hvis dere aldri noensinne så hverandre på den måten i utgangspunktet! Merkelig sudden change of story her syns jeg.

LSD kan være et kraftig rusmiddel. Folk spiser blomster og pinner på LSD, hopper på biler, hallusinerer og ser ting som ikke er der og oppfatter virkeligheten anderledes enn den er, folk tar dumme valg og pisser i klesskapet fordi de tror det er dass. Det er ikke sånn at man er klar i hodet bare fordi man ikke er paranoid under rusen eller oppfører seg som en bavian på benzo+alkohol.
Blandt de mest brukte rapedrugsa er rusmidler som andre utad ikke nødvendigvis oppfatter personen rusa engang.

Ellers er det Pi* skriver on point. På den ene siden sier du trådstarter at en som tripper er ikke klar nok i hodet til å gå hjem når de vil og må holdes igjen med fysisk makt av trippsitter fordi den som tripper ikke vet sitt eget beste, at en som tripper kan finne på å ta dumme beslutninger og sende dumme smser de angrer på så trippsitter skal ha ansvar for å nekte personen fra å ta dumme beslutninger fordi den ikke vet hva den driver med eller er klar nok i hodet til å tenke gjennom det og ta en fornuftig beslutning selv, at den som tripper kan finne på å gjøre uopprettelige skader den som er klar i hodet må fysisk hindre den fra og holde fast, og du sier at den som tripper ikke engang er oppegående nok til å få gå på toalettet uten ulåst dør - men å ta et klart, oppegående og gjennomtenkt valg midt i peaken når man har minst kontroll over seg selv, om å ha sex det kan man?

Du skriver selv at du er klar over at man kommer inn i en tilstand og stemning der man har et annet syn på ting pga rusen og ikke er seg selv.
Du har faktisk kjempeflaks om hun er ok med det, for du har lite snøring på hva samtykkekompetanse er. Eller faktisk så har du det siden du følte du måtte gripe inn i flere situasjoner underveis fordi du mente hun ikke var klar nok i hodet til å bestemme over seg selv og ta riktige beslutninger, men du syns tydeligvis at sex er unntaket.

Fint for dere hvis dette går bra og hun er fornøyd, at jeg er kritisk til det du har gjort her betyr ikke at jeg mener at all sex i rus må være overgrep. Men selvom det skulle gå greit så endrer det ikke det faktum at du misbrukte maktposisjonen du hadde over henne til å ha sex med henne mens hun var rusa.
Sitat av *pi Vis innlegg
Men det er per definisjon voldtekt.
Vis hele sitatet...
Nei. Du bør så absolutt slette deg inn i det juridiske rundt hva som defineres som en voldtekt. At du kommer med en slik påstand, kun basert på det TS formidler, er helt hårreisende.

Håper adminsa sletter kommentaren din, for å anklage noen for voldtekt basert på et slikt kunnskapsgrunnlag som TS har gitt er ekstremt lite innafor.
Sist endret av Mr.Snake; 6. mai 2022 kl. 13:49.