Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6311
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallais!

Lurer på om noen har tips/link til beste næring til hjemmedyrka cannabis?

Takker for svar!
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er det viktig å skille mellom autoer og photo, autoer trenger nesten ikke næring og siden de vokser såpass fort så er min erfaring at de behøver et litt annet blandingsforhold enn photoer som skal stå 5mnd+.

Mine avlinger med autoer i 10L potter har nesten utelukkende kun hatt behov tilsatt nitrogen mens de ikke har rukket å tømme jorden for de andre næringsstoffene.

Det sies at type lys også spiller inn, men jeg har aldri hatt behov for å tilsette noe ekstra pga led lysene jeg har brukt.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Planter ikke-auto nå, de har stått en måneds tid inne med vifte. Tar de ut når de blir større og sterkere og det blir varmere ute. Som i fjor, da ble det suksess! Venter auto-frø i posten. Så da er det hovedsaklig de andre jeg trenger næring til? Noen som har tips til hvem type?
Canna serien, da har du alt dy trenger.
Terra Vega
Terra Flores
Rhizotonic
Cannazym
Canna Boost
PK 13/14
Sist endret av utepaanordnes; 15. april 2020 kl. 12:15.
Canna er fint, personlig heller jeg mot BioCanna.
Sitat av moret Vis innlegg
Canna er fint, personlig heller jeg mot BioCanna.
Vis hele sitatet...
Har brukt Bio Canna i mange år selv, helt super, PH juster vannet før man blander og ingen etterjustering. Så er vel den serien helt veganisk istedenfor organisk eller økologisk om jeg husker riktig, ingen animalske tilsettninger i produktet. Har lenge sakt at det er den eneste ekte veganske mariuanaen.
Sist runde gikk jeg tilbake til Terra serien igjen fordi jeg ikke fikk tak i hele serien tidsnokk fra nett, har lenge slitt med å finne norske sider som har hele serien inne og de som leverer har sjeldent 5l dunkene på lager.
Ta en 20 liters dunk, fyll med vann, finn brenneslestiklinger, putt oppi dunken og la stå i sola. Brenn et bål eller ta aske fra peisen og tøm oppi, et par gode never aske. Om du i tillegg har hestemøkk eller hønsenøkk, et godt spadelass med det oppi. Nå har du 20 liter næring, gratis. Den beste.

Ja også blandingsforhold 10/1 når du skal vanne.
Sist endret av Tobias24; 15. april 2020 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for råd og svar peepz!

Har dere noen linker eller hvor kan jeg få kjøpt dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd og svar peepz!

Har dere noen linker eller hvor kan jeg få kjøpt dette?
Vis hele sitatet...


Kan gå god for disse tre sidene iallefall:
https://www.gartnerbutikken.no/categories/canna
https://sweettomat.no/no/1_canna
https://www.gartnergrossisten.no/?s=...t_type=product

Bio serien til Canna må du sikkert bestille fra utlandet.
Sist endret av utepaanordnes; 15. april 2020 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis dere vil støtte norske forhandlere av cannabisprodukter for dyrking, bestill næring fra Hampen som nå sliter med økonomien.
Rullepapirsalget er ned med en heftig % andel og tørken og corona har skylda. Kan ikke gå god for produktene personlig da jeg er ny i gamet, men hvis dere er interessert i å støtte Hampen, så støtter dere en bra fyr og en presset bedriftstype i Norge.

Fikk vite at han hadde sånt inne sist gang jeg pratet med Helge

https://www.hampen.no/
+47 776 37 500

Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Canna serien, da har du alt dy trenger.
Terra Vega
Terra Flores
Rhizotonic
Cannazym
Canna Boost
PK 13/14
Vis hele sitatet...


Trenger man virkelig alt dette? budsjettet mitt er ikke særlig høyt....

hva ville du valgt om du ikke skulle hatt alt av dette, hva er det viktikste liksom?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ser at de er utsolgt for terra flores... finnes det noe bra alternativ?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
skulle også gjerne hatt en spray som holder insekter og faenskap borte. enten har de ikke eller så er det utsolgt. noen som vet om no?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
enda en ting
hva vil dette si for resultatet? om jeg kjøper disse produktene for en tusenlapp er det verdt det?
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Ta en 20 liters dunk, fyll med vann, finn brenneslestiklinger, putt oppi dunken og la stå i sola. Brenn et bål eller ta aske fra peisen og tøm oppi, et par gode never aske. Om du i tillegg har hestemøkk eller hønsenøkk, et godt spadelass med det oppi. Nå har du 20 liter næring, gratis. Den beste.

Ja også blandingsforhold 10/1 når du skal vanne.
Vis hele sitatet...
Ja, jævlig enkelt og stå med bål og finne noe hønsemøkk i blokkeleilighet i Oslo

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger man virkelig alt dette? budsjettet mitt er ikke særlig høyt....
Vis hele sitatet...
Det kommer an på. Du kan faktisk klare deg veldig bra med bare god jord. Men, har du det?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva ville du valgt om du ikke skulle hatt alt av dette, hva er det viktikste liksom?
Vis hele sitatet...
Næring for veg og bloom. Kanskje pH opp/ned

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva vil dette si for resultatet? om jeg kjøper disse produktene for en tusenlapp er det verdt det?
Vis hele sitatet...
Vel, du merker det fort når planten din blir gul og visner inn; da er det verdt det.
Overall så vil jeg si at næring til veg og bloom er minimum og det er absolutt verdt det. Og det er verdt å ha det tilgjengelig, utrolig kjipt å vente på næring i posten mens du ser planten din blir sykere og sykere med dagene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
skulle også gjerne hatt en spray som holder insekter og faenskap borte. enten har de ikke eller så er det utsolgt. noen som vet om no?
Vis hele sitatet...
Hvilke insekter?
Tbh tror jeg ikke du trenger noe spess for det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ser at de er utsolgt for terra flores... finnes det noe bra alternativ?
Vis hele sitatet...
Sjekket du alle lenkene som ble postet der?
Sist endret av moret; 15. april 2020 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
skulle også gjerne hatt en spray som holder insekter og faenskap borte. enten har de ikke eller så er det utsolgt. noen som vet om no?
Vis hele sitatet...
Canna har noe som heter Canna Cure, har brukt det selv mot thrips, dynket de hver dag over lang tid uten at jeg så det hadde noen effekt.

Neem olje er ett helt naturlig produkt veldig mange skryter av, søk litt på Google så finner du fort noen som beskriver det bedre en jeg kan her.
Husker ikke blandingsforholdene men en liten flaske holder lenge, blander noen ml Neem olje med litt grønnsåpe og puttet det på en sprayflaske. Man må riste flasken godt mens man holder på for oljen har en tendens til å skille seg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Aller først må man jo ha frø. Hvor mange av førstegangsdyrkerne som stiller all slags mulighe spørsmål,, opplyser samtidig om det kritiske: at de faktisk har frø? Før den tid er det jo bare drømmerier og tankefjerter som man ikke bør bruke mye tid på. Ihvertfall ikke krangle med folk om hvilken genser de planlegger å kle på Albert Aabergen sin.

Har noen av dere noen gang kjent på skuffelsen av å sette deg inn grundig inn i noe som har med mat/rus/fremstilling å gjøre, dele resultatene med noen, og så innse fks at fyren foran deg har null interesse for å lære seg noe nytt eller å forstå gangen i prossessen som fører frem til dopet eller medisinen han er så glad i? Da lærer man fort å finne ut motivasjonen til folk. Vil de lære eller bare spise frukt?

Bruk kreftene på ekte søkere og ekte ydmyke nybegynnere, det tjener ingen å hisse seg opp fordi andre er uerfarne eller tar lett på ting. Sånn er mange mennesker i startfasen av et nytt prosjekt.

Mange må gjøre sine egne feil og selv være ansvarlig for resultatene sine og påvirkes av resultatene, før de tar ting alvorlig.
Sist endret av meaculpaUIO; 15. april 2020 kl. 16:51.
Trenger man grow tents og mye fancy gear for å ha suksess med hjemmedyrke? Hva er minimumskravet for å starte mtp utstyr?
Sitat av MisterNask Vis innlegg
Trenger man grow tents og mye fancy gear for å ha suksess med hjemmedyrke? Hva er minimumskravet for å starte mtp utstyr?
Vis hele sitatet...
Lampe, potter, jord, frø, vann, bordvifte.
Det er i bunn det du trenger. Jeg har kjørt et sånt oppsett tidligere med suksess. Det sagt så blir ting veldig, veldig mye bedre om du legger til næring, leca, perlite og ph-styring.


Hvis du virkelig vil presse det kan du prøve å kjøre en hardfør autostrain utendørs, da trenger du i teorien bare frø. Men å få til dette er lite trolig som en førstegrow
Sist endret av moret; 15. april 2020 kl. 18:47.
Takk for raskt svar! Jeg ser på dyrkehuset.no at de har mindre startpakker med utstyr som telt osv, er dette noe dere ville anbefalt for en person som kan ta seg råd til det? Ønsker jo et så bra resultat som mulig.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
har den beste jorda fra felleskjøpet. har fire ikke-autofrø med flere blader som får vifte døgnet rundt og er sterke og fine. venter autofrø i posten en av dagene nå.
bare lurer på i den lista her:
Canna:
Terra Vega
Terra Flores
Rhizotonic
Cannazym
Canna Boost

hva er det viktigste?

så foresten at de hadde den sprayen på den ene siden ja (:
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som moret sa lenge opp, men jeg kan utgre litt mer: Du trenger næring for vekst- og en for blomstringfasen da planten bruker litt forskjellige nivå av næring i de to delen av livet sitt.
Disse heter da ofte litt forskjellige ting ut i fra hvilket merke du velger, men for Canna så er det Terra Vega og Terra Flores du trenger.
Alt annet er diverse tillegg som man egentlig kan styre unna i første omgang, det blir først når du føler deg litt komfortabel og vil prøve å maksimere avling når du har mer peiling.

Når det kommer til insekter så er det slik at du burde konsentrere deg om å ha en renslig plass som plantene står i (dyrketelt, eller eget rom). Hvis det først kommer insekter så har du gjort noe galt eller har det ikke renslig nok.
Gjør du alt noenlunde rett skal du aldri se noen insekter i oppsettet ditt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har den beste jorda fra felleskjøpet. har fire ikke-autofrø med flere blader som får vifte døgnet rundt og er sterke og fine. venter autofrø i posten en av dagene nå.
bare lurer på i den lista her:
Canna:
Terra Vega
Terra Flores
Rhizotonic
Cannazym
Canna Boost

hva er det viktigste?

så foresten at de hadde den sprayen på den ene siden ja (:
Vis hele sitatet...
Terra Vega - vekstnæring, basisnæring for vekst, med mindre du har veldig god jord trenger du denne.

Terra Flores - blomsternæring, høy i kalium og litt mer fosfor en i vekst næringen, denne trenger du med mindre du vil ende opp med betydelig mindre yeald en potensielt mulig.

Rhizotonic - rotningshormon, ikke nødvendig men du sparer litt tid i vekst om annet er gjort riktig. Uten en god rotball/at røttene har vokst ut volumet av potten de står i, får du problemer.

Canazym - enzymer og vitaminer, ikke nødvendig, men bryter ned døde røtter og gjør de tilgjengelig for planten i form av næring.

Boost - sukker og andre ting som gjør at budsene dine blir større, ikke nødvendig, men du vil ende opp men ett lavere yeald.

Ingen av disse er noe dyr, annet en Boosten kanskje med tanke på hvor mye av den som går i blomstfasen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd og svar peepz!

Har dere noen linker eller hvor kan jeg få kjøpt dette?
Vis hele sitatet...
lag selv! er ingen grunn til å kjøpe næring. Dyrt er det og.

Du kan lage prima næring med gressklipp, kaffegrut, eggeskall, tang, bananskall. ikke bruk 600 kr på en DANK CANNAWEED NUTEZ420.

masse hagetips som fungerer utmerket på cannabis. glem disse nisje sjappene. Det er ran!

https://www.diyncrafts.com/22484/hom...eautify-garden
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som moret sa lenge opp, men jeg kan utgre litt mer: Du trenger næring for vekst- og en for blomstringfasen da planten bruker litt forskjellige nivå av næring i de to delen av livet sitt.
Disse heter da ofte litt forskjellige ting ut i fra hvilket merke du velger, men for Canna så er det Terra Vega og Terra Flores du trenger.
Alt annet er diverse tillegg som man egentlig kan styre unna i første omgang, det blir først når du føler deg litt komfortabel og vil prøve å maksimere avling når du har mer peiling.

Når det kommer til insekter så er det slik at du burde konsentrere deg om å ha en renslig plass som plantene står i (dyrketelt, eller eget rom). Hvis det først kommer insekter så har du gjort noe galt eller har det ikke renslig nok.
Gjør du alt noenlunde rett skal du aldri se noen insekter i oppsettet ditt.
Vis hele sitatet...


Jeg tenkte å dyrke auto-frøene ute. Gjorde det med suksess i fjord. Men det kom en del sånne grønne eller blå dyr på som heter blåbærfis eller noe slikt.

Kan man kjøpe sånn spray på F eks plantasjen for og holde insekter unna?
Anonym bruker
"Forelsket Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er denne jorden bra til å starte med? Eller er det bedre med en mer nøytral jord

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-...l-deg-50262940
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er denne jorden bra til å starte med? Eller er det bedre med en mer nøytral jord

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-...l-deg-50262940
Vis hele sitatet...
Nei, du må ha torvbasert luftig jord. Som er desverre det stikk motsatte av standard plantejord man får på plantasjen.

Tror kanskje noe slikt passer bedre
Sist endret av Dodecha; 16. april 2020 kl. 11:45.
Anonym bruker
"Forelsket Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har allerede en sekk med dette liggende fra eksdama sin plantehobby. Er det en no go å bruke dette?

https://www.plantasjen.no/jord-premi...et-513458.html
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, du må ha torvbasert luftig jord. Som er desverre det stikk motsatte av standard plantejord man får på plantasjen.

Tror kanskje noe slikt passer bedre
Vis hele sitatet...
den jorden han linket er torvbasert og luftig og fin.
bruker selv den +20% perlitt, men perlitten er ikke nødvendig med den jorda om man ikke har skikkelig overdimensjonerte potter i forhold til rotsystem, og i tillegg metter jorda med vann ved hver vanning.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har allerede en sekk med dette liggende fra eksdama sin plantehobby. Er det en no go å bruke dette?

https://www.plantasjen.no/jord-premi...et-513458.html
Vis hele sitatet...
skal du på plantasjen og ikke vil blande egen anbefaler jeg "blomsterjord med leca" da den har bedre struktur, gjødsel styrer du selv med spesialgjødsel og derfor ikke vits å kjøpe en altfor gjødslet jord, og ofte med andre gjødselsforhold enn det vi vil ha. det er absolutt noe å bruke, men pass på å ikke vanne for mye da..
Sist endret av Munted Artist; 19. april 2020 kl. 13:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
har alltid sverget til biobizz, dem har alt du trenger og de fungerer optimalt.
hvertfall for dyrking i jord.
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
lag selv! er ingen grunn til å kjøpe næring. Dyrt er det og.

Du kan lage prima næring med gressklipp, kaffegrut, eggeskall, tang, bananskall. ikke bruk 600 kr på en DANK CANNAWEED NUTEZ420.

masse hagetips som fungerer utmerket på cannabis. glem disse nisje sjappene. Det er ran!

https://www.diyncrafts.com/22484/hom...eautify-garden
Vis hele sitatet...
Lurer på hva du har imot ferdigprodusert næring egentlig. Greit at det er mye tulleprodukter, men 300,- for 1l vekst og 1l bloms næring fra Canna er vel verdt det, hvor mange timer kommer du til å bruke på plen klipp, samle kaffegrut, eggeskall, tang og bananskall for så å blande og la det fermentere?

Tid er penger, iallefall for meg, vet du foresten NPK verdien du ender opp med når du bruker din oppskrift? Har du noen gang brukt den type næring på cannabisplanter innendørs?

De er mye å lære seg når man er førstegangsdyrker, om man i tilleg skal sette seg inn i hele vitenskapen bak egenprodusert næring kan det fort bli litt mye
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Canna serien, da har du alt dy trenger.
Terra Vega
Terra Flores
Rhizotonic
Cannazym
Canna Boost
PK 13/14
Vis hele sitatet...




Har kjøpt PK 13/14 , terra Vega og terra flores.

Finner ikke helt utav hvordan man skal bruke PK 13-14? Skal man blande det sammen med den andre næringen eller skal man ha det for seg selv?
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
D følger med skjema med næringen din når den kommer. Du burde heller ha kjøpt calmag en pk IMO.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt PK 13/14 , terra Vega og terra flores.

Finner ikke helt utav hvordan man skal bruke PK 13-14? Skal man blande det sammen med den andre næringen eller skal man ha det for seg selv?
Vis hele sitatet...
Canna anbefaler å tilsette 1.5ml/l i tre til seks dager, tre uker fra høst.

Jeg gir de en vanning med PK i uke syv, 1.5ml/l

EDIT:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
D følger med skjema med næringen din når den kommer. Du burde heller ha kjøpt calmag en pk IMO.
Vis hele sitatet...
Veldig lite hjelpsomt, om ikke du har noe bedre å komme med kan du droppe å kommentere!
Sist endret av utepaanordnes; 23. april 2020 kl. 18:28.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar! Skal jeg da blande det sammen med den andre næringen? F eks i en liter blande i 5 Ml terra Vega og 1,5 Ml pk13/14 i den samme literen om du skjønner? Burde jeg bruke næringen i alt vannet jeg vannet med, eller burde jeg vanne med bare vanlig vann innimellom? Takk får svar!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar! Skal jeg da blande det sammen med den andre næringen? F eks i en liter blande i 5 Ml terra Vega og 1,5 Ml pk13/14 i den samme literen om du skjønner? Burde jeg bruke næringen i alt vannet jeg vannet med, eller burde jeg vanne med bare vanlig vann innimellom? Takk får svar!
Vis hele sitatet...
greia med pk er at canna vill bare du skal bruke den ved 1 eller 2 vanninger når blomsten utvikles i volum. alltså nesten helt i slutten rett før budsa går inn for den siste modningen.

du kan fint blande det med næring. men pk er veldig sterkt.
og har du kjøpt den store flaska så har du pk for resten av livet.

så bruker du terra vega i starten og flores i blomstringsfasen.

du vanner oftest med vann. og næring iblandt.
jeg bruker å vanne med vann og gi litt næring dagen etter om det er på tide.
Da ser du hvordan de reagerer på vanningen, om det trengs litt næring eller ei.
Hang meg for mye opp i den dorlige kommentaren til å gi deg ett skikkelig svar. heh
Blander den sammen med den vanlige næringen som Stinn Bison sier.
5ml Flores
4ml Boost
2.5ml Cannazym
1ml Rhizotonic
1.5ml PK 13/14

EDIT:
I blomst får de næring i hver vanning, en gang rent vann i uke tre, en gang rent vann i uke seks og rent vann i uke 9, 10 og 11. Så lenge den ikke viser noe tegn til overgjødsling tenker jeg det er greit å presse den litt.
Sist endret av utepaanordnes; 23. april 2020 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.