Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2468
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette temaet er sikkert tatt opp hundrevis av ganger.

Men hvorfor virker det som liksom alle ikke kan se alkoholproblemer vi har i Norge.

Altså 10% av Norge drikker 50% av alt alkohol forbruket i Norge.

Altså ca. 5-600 øl i året.

Altså folk ser jo faen hva alkohol gjør.

Blind gate vold, generell vold, overdoser, voldtekt, folk skader seg og barn gråter hjemme pga foreldre drikker.
Jeg tipper at om alle som drikker hadde tatt en jey istedet så hadde voldshendelser gått ned drastisk.

Alle jeg snakker med tror jo faen at alkohol er det beste rusmiddlet vi har.

Norge trenger bedre informasjon angående rus. Har hatt mange venner som har blitt dratt med i rusmiljøer bare pga de ikke vet hva de driver med.

Hva er deres syn på dette og er dere enige om at vi trenger bedre og sikre kilder på informasjon av rus?
Hvor har du fått disse tallene ifra?
R.i.p 23.04.2021
Synes alkohol burte vært ulovlig. Det skaper så mye problemer blandt folk og familie vær eneste dag. Livet mot ble helt endevendt pga alkoholmisbruk, mistet så og si alle venner og familien bare fordi jeg ville ha den six paken . Var heavy pillemisbruker i mange år og opiatmisbruker .men det var når jeg begynte med daglig alkohol inntak at alt gikk til helvete. Alkohol er noe skikkelig dritt og vis det ble funnet opp i dag så ville ikke et eneste land ha legalisert bruk av alkohol.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror ikke jeg kjenner til noen, hvertfall ikke i nær krets som mener at alkohol er det beste som finnes. Personlig syns jeg alkohol bør være like forbudt som andre rusmidler. Alkohol er det som står for mest skade og død i verden etter krig. Ikke bare vold, drap og bilulykker men også sykdommer relatert til alkohol. Syns det er på trynet at vi blir indoktrinert til å være så positive til alkohol og gjøre oss sosialt avhengige av det. Tipper at om 50 år blir det som med sigg nå, mer og mer skam og ut og mer regulert. Nå er forskninga litt lenger frem enn det var i vikingtida
Ruspolitikk handler dessverre ikke om fakta, men nettopp politikk - og tradisjon.

Min teori om årsaken til vestlige lover og regler på området har i mange år vært at Jesus angivelig serverte vin, og at R. Nixon i sin tid startet 'The war on drugs'.

Dermed var alkohol innafor mens 'alt annet' ikke var det...
Har selv troa på denne "NoLo" kulturen eller hva det nå heter. Alkohol er gift, drikker selv en sekspakning nesten hver dag pga corona.

Hjelper heller ikke at cannabis er ekstremt vanskelig å få tak i, betaler ikke ekstra for en femmer pga tørka. (sier ikke pris altså, håper den er grei, crew.)

Håper vi får tryggere alternativ i barer og uteplasser i framtida, og at alkohol blir det mest tabu rusmiddelet du vil ha i deg. Uten ødeleggende kriminalisering av brukere selvsagt.
Sist endret av Huskestuggu; 30. april 2020 kl. 00:27. Grunn: La til litt