Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9180
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For å vise knapperaden for innlegg må du nå klikke på boksen innlegget er i. Dvs. boksen hvor selve teksten og evt. signaturen er.

Vi innser at dette øker antall klikk som må til for å multisitere, men for majoriteten som ikke skal bruke den funksjonen der-og-da så fjerner dette mye støy på skjermen.

Prøv det gjerne på dette innlegget. Klikk her -> x <- eller der ->
Sist endret av nso; 4. september 2016 kl. 00:07.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg liker det.

Mindre støy, mere gøy!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg burde nesten ramme inn det innlegget ditt, Jonta. Har du begynt på flasken?

Etter klanger fra andre har jeg nå lagt til en liten indikator-knapp i høyre bunn som man også kan klikke på for å vise de andre knappene. Nå ser man ihvertfall at det er noe der.
Funka bare på første innlegg klikket (samme hvilket); deretter må [...]-knappen trykkes

Edit: Men nå funker det bare på de to første innleggene i tråden.

Edit 2: Scratch that. Funker, men man må klikke på nivå med den siste tekstlinja i en post, ikke under. Funker for øvrig fremdeles kun på én post. Og nå forsvinner ... når jeg prøver flere enn ett innlegg.
Sist endret av kallisti; 4. september 2016 kl. 01:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Vi skal se på det
Jaja, en fin forandring som egentlig ikke bryr meg stort, men jeg er veldig aktiv med knappene multisiter og rapporter for å si det sånn....
Nå må man også faktisk være innlogget fra før for å få opp knappene. Dette irriterer meg litt, så jeg tar opp et tema med det samme;

Kan vi få inn en mulighet til å mye enklere komme til login fra trådene, hvor man faktisk blir redirecta tilbake til tråden, hadde jeg vært happy... Jeg sitter aldri innlogget 24/7 på Freak vettu.
Sitat av nso Vis innlegg
Vi skal se på det
Vis hele sitatet...
Ser ut som om det er fiksa nå (får opp knapper i alle innlegg jeg trykker), men det hadde vært enda bedre om det også funka å trykke hvor som helst i posten.
Slightly o/t men når du nå snakket om antall klikk. Hvorfor er det ikke lengre en logg inn knapp ved hurtigsvar boksen? Om en kommer inn i en tråd og skal skrive svar og ikke er pålogget så må man in på hovedsiden for å logge på før man kan gå tilbake og skrive svar. Virker veldig unødvendig.

Slik ser tråden ut når en ikke er pålogget. Da må en innom førstesiden.



Skulle gjerne sett at du hadde satt logg inn knapp ved siden av den som ber deg registrere deg.

Btw er ikke fan av å måtte klikke ekstra, spesielt når årsaken er estetikk. Form følger funksjon sa L.Sullivan for over hundre år siden. Altså er funksjonen overordnet. Som feks LC gjorde stor suksess med noen tiår senere.

Å ha en ekspanderende knapp som ser visuelt bra ut men som gjør at brukerne må klikke ekstra er funksjon som følger form.
Sist endret av frtoretang; 4. september 2016 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av kallisti Vis innlegg
Ser ut som om det er fiksa nå (får opp knapper i alle innlegg jeg trykker), men det hadde vært enda bedre om det også funka å trykke hvor som helst i posten.
Vis hele sitatet...
Hvilken nettleser og OS bruker du? Det funker nemmelig fint i Chrome på Windows
Sist endret av nso; 7. september 2016 kl. 01:50.
Pensjonert Skaper
Jeg finner en liten knapp nederst i hjørnet på alle innleggene (som en type "mer" knapp eller noe) men ingenting skjer når jeg trykker på den.
Forøvrig virker ikke noen av knappene i hurtigsvar-vinduet heller.

Er det bare jeg som er løk, er det fordi jeg sitter på TOR uten Java, eller er Firefoxen min helt på viddene?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hvis du med Java mener JavaScript så vil det blokkere alle funksjonene du nevnte, ja. Og sånn ca alle andre dynamiske funksjoner på internett
Sist endret av nso; 7. september 2016 kl. 02:20.
Pensjonert Skaper
Tenkte meg det ja. Liker meg bedre i plaintext uansett. :P
Neida, noen småting må man vel kunne gi avkall på for å kunne beholde anonymiteten.
Gmail html-versjon ftw...
Sitat av nso Vis innlegg
Hvilken nettleser og OS bruker du? Det funker nemmelig fint i Chrome på Windows
Vis hele sitatet...
Firefox, Windows 7
Sist endret av kallisti; 7. september 2016 kl. 02:33.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Demokrit Vis innlegg
Tenkte meg det ja. Liker meg bedre i plaintext uansett. :P
Neida, noen småting må man vel kunne gi avkall på for å kunne beholde anonymiteten.
Gmail html-versjon ftw...
Vis hele sitatet...
Jeg la til støtte for nettlesere med noscript. Der skal nå knappene vises uten at det er behov for å klikke på noe.
Pensjonert Skaper
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg la til støtte for nettlesere med noscript. Der skal nå knappene vises uten at det er behov for å klikke på noe.
Vis hele sitatet...
Se der! Fantastisk!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av kallisti Vis innlegg
Firefox, Windows 7
Vis hele sitatet...
Det skal nå være fikset. Problemet var at boksmodellen til firefox devierte fra Chrome.
Meget bra! Takk for det!