Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1591
jeg har en ipod touch som jeg kjøpte hos lefdal for nesten 3 år siden, og jeg kjøpte også 3 år trygghetsavtale. og på en fest for et par uker siden skulle noen jeg kjenner "spøke" litt med meg ved og ta ipoden min og knuse den med en stor hammer... vet noen noe om jeg vil få den forsikret?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av heymann Vis innlegg
jeg har en ipod touch som jeg kjøpte hos lefdal for nesten 3 år siden, og jeg kjøpte også 3 år trygghetsavtale. og på en fest for et par uker siden skulle noen jeg kjenner "spøke" litt med meg ved og ta ipoden min og knuse den med en stor hammer... vet noen noe om jeg vil få den forsikret?
Vis hele sitatet...
det får du igjen på forsikring. trygghetsavtale dekker alt. men du kan si at du mistet en stein på den, så gjør det alt litt lettere
Ja, det skal ikke være noe problem. Trygghetsavtalen gjør slik at du kan gå inn på Lefdal, knuse telefonen din foran en som jobber der, og gå ut derfra med en ny.

Dekker uhell fall og støtskader, væskeskader, lynnedslag og andre uhell
Vis hele sitatet...
Vil tro "knust med hammer" går under "støtskader".
Den dekker absolutt alt, så dette ordner seg fint!
Fra avtalevilkårene til Lefdal:
10 Grov uaktsomhet og forsett
Det forsikrede produktet skal behandles og oppbevares med normal aktsomhet, slik at skade så langt som mulig forhindres. Eksempelvis må produktet ikke brukes i områder der risikoen for skade er åpenbar. For skade fremkalt ved grov uaktsomhet eller forsett gjelder forsikringsavtalelovens paragraf 4-9 og paragraf 4-10.

Forsikringsavtaleloven:
§ 4-9. (sikredes fremkalling av forsikringstilfellet)
Har sikrede forsettlig fremkalt forsikringstilfellet, er selskapet ikke ansvarlig.

Å si at du mistet den eller at en stein falt på den, som det foreslås her, er forsikringssvindel. Du kan google selv hva konsekvensene er for det.

@Dimergon: Tror du bør lese vilkårene i forsikringen før du kommer med slike tåpelige utsagn.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Ja, det skal ikke være noe problem. Trygghetsavtalen gjør slik at du kan gå inn på Lefdal, knuse telefonen din foran en som jobber der, og gå ut derfra med en ny.
Vis hele sitatet...
Det bør du ikke gjøre da trygghetsavtalen ikke dekker det. Så da blir du sittende med skjegget i postkassen, og uten mobil.
Sitat av BClr Vis innlegg
@Dimergon: Tror du bør lese vilkårene i forsikringen før du kommer med slike tåpelige utsagn.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hansiman Vis innlegg
Det bør du ikke gjøre da trygghetsavtalen ikke dekker det. Så da blir du sittende med skjegget i postkassen, og uten mobil.
Vis hele sitatet...
Greit, jeg bøyer meg i støvet. Neste gang skal jeg sjekke kildene mine (i dette tilfeller bekjente) før jeg kommer med slike utsagn. Beklager.
Sist endret av Dimergon; 9. mai 2012 kl. 11:03.