Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1409
Har en p3 sub med dobble 2 ohms coiler, sålenge jeg bare har en sub kan denne kun kobles i 4 eller 1 ohm. Men forsterkeren min støtter ikke lavere enn 2, men den har 2 utganger. Det jeg lurer på er, om jeg trekker ledninger fra hver coil til hver utgang på forsterkeren, vil jeg ikke da kjøre den i 2 ohm? Og er dette riktig og gjøre? Det er en monoblokk forresten
Monoblokker med doble utganger er bare paralellkoblet på innsiden. Hvilken forsterker har du?

Det går helt fint å bare bruke en spole. Den andre kan være åpen, eller kortsluttes med en ledningsstump mellom + og -.

Kilde: http://www.diy-audio.narod.ru/litr/D...oilDrivers.pdf (anbefalt lesing, spesielt for de som måtte påstå at det ikke går an)
Uvaksinert 👍
JA, det er absolutt anbefalt å koble spolene til hver sin kanal. Det er sjelden det er stor forskjell på høyre og venstre på lave frekvenser, men hvis du har en innspilling med det så blir det oppsettet mest riktig. Hvis det er høyre og venstre du har på forsterkeren din da.
Har en punch p450.2 , gammel rockford forsterker
Uvaksinert 👍
Sitat av Galskap Vis innlegg
Har en punch p450.2 , gammel rockford forsterker
Vis hele sitatet...
Der er jo en stereo forsterker, koble hver til sin spole så vil det fungere knall.