Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 734
God kveld freaks.

Har et crosshair iv formula hovedkort som jeg sliter med å finne driver til. har mistet cd'n, og etter jeg formaterte har aldri fått alle driverne på plass.
Har prøvd og finne en sånn "pakke" med alle driverne som er i en sånn CD, men får de aldri til å funke.

Hva burde jeg gjøre?

(Den CD'n jeg snakker om, er den som følger med hovedkortet når man kjøper det, som har alle driverne hovedkortet trenger.)
finn hovedkortet på hjemmesiden til produsenten (i ditt tilfelle asus) å last ned der. alt ligger der.
Trådstarter
17 3
Vet.
Det jeg ikke helt skjønner, er at det er ca 50 drivere der. prøve en, og da måtte jeg inn i bioas, flashe og litt stuff for å få den til å virke.
Dette vil jo ta en evighet?

Eller bommer jeg totalt nå?
Hva slags OS har du? 32/64 bit? Kom med det så skal jeg fortelle deg hva du skal laste ned.
Trådstarter
17 3
Har 64 bit
Sitat av lomme Vis innlegg
Har 64 bit
Vis hele sitatet...
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mis...0_XPvista7.zip
Trådstarter
17 3
Takk for hjelp! )

Det jeg hadde håpet på, var å få fram alle de ekstra tillegsprogrammene som følger med hovedkortet. er det noe som allerede ligger på pc'n, eller må jeg laste ned det i tillegg?
Sikter til de som man kan styre vifter, klokke cpu osv med bare et par klikk.
Er ikke kjent med tilleggsprogrammene til akkurat dette hovedkortet, men du burde kunne finne alle her, under Utilities.
Asus har auto detection, funker visstnok kun i explorer.
Sitat av lomme Vis innlegg
God kveld freaks.

Har et crosshair iv formula hovedkort som jeg sliter med å finne driver til. har mistet cd'n, og etter jeg formaterte har aldri fått alle driverne på plass.
Har prøvd og finne en sånn "pakke" med alle driverne som er i en sånn CD, men får de aldri til å funke.

Hva burde jeg gjøre?

(Den CD'n jeg snakker om, er den som følger med hovedkortet når man kjøper det, som har alle driverne hovedkortet trenger.)
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er første gangen jeg syns det er positivt at en person har støtt på et problem når det kommer til PC. Den CD'n du prater om som fulgte med hovedkortet burde ikke brukes da det ligger eldre drivere på den, kanskje noen av de t.o.m. var utdatert når du kjøpte hovedkortet. Ville begynt med å installere chipset driver.