Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3754
Igår kveld ble en kamerat av meg overfalt mens han tok ut penger fra minibank.
rett etter han hadde tastet inn koden kom en maskert person å sprayet han direkte i ansiktet med pepperspray og dyttet ham over ende. Han kunne jo ikke gjøre noe annet enn å bli liggende får han fikk nesten ikke puste å kunne ikke se. hele kontoen hans ble tømmet. så er da spørsmålet, har ikke minibanker overvåknings kamera som kan dokumentere ett overfall så pengene som ble stjålet kan bli refundert?
Jo..?

Men ta kontakt med banken da. Hjelper liksom ikke så veldig mye og spørre her. Men joa, jeg tror da det.
Regner med man får svar på alt slikt hvis vedkommende snakker med politiet.
Kompisen din må anmellde det
Er vel ikke noe å tenke på engang. Selvfølgelig må man anmelde et slikt overfall.
Du blir overfalt, utsatt for et anngrep og samtidig frarøver de deg verdier.
Du har ikke svar på spørsmål, så derfor går du til et fora for svar, istedet for å gå til politiet?
Hva skjer med verden?
Han forventer vel sikert at det er noen her på freakforum som står bak tydeligvis, siden han kun har 1 post.
Han har vært hos politiet og anmeldt det. men jeg bare lurer lixm hvor bra er di kamera'ene? får det er jo alt han har å gå på ellers er det jo ingen bevis for at det skjedde? blir jo bare hans ord på det...
Sist endret av Eastvalley; 11. januar 2010 kl. 13:26.
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Han har vært hos politiet og anmeldt det. men jeg bare lurer lixm hvor bra er di kamera'ene? får det er jo alt han har å gå på ellers er det jo ingen bevis for at det skjedde? blir jo bare hans ord på det...
Vis hele sitatet...
Det alltid kamerear over minibanken!
Så han får ikke noe problem med og få pengene tilbake
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Han har vært hos politiet og anmeldt det. men jeg bare lurer lixm hvor bra er di kamera'ene? får det er jo alt han har å gå på ellers er det jo ingen bevis for at det skjedde? blir jo bare hans ord på det...
Vis hele sitatet...
Vanligvis er det to kameraer. Ett som viser ansiktet til han som trykker på skjermen, og ett som filmer selve plassen der minibanken ligger 5m*5m kanskje.

Tror nok kameraene fikk med seg det som skjedde.
har han blitt sprayet med pepperspray ville han hatt ekstreme smerter og havnet på sykehuset. Ganske tydelig bevis der på at han har blitt overfalt
Sitat av Cutoff Vis innlegg
har han blitt sprayet med pepperspray ville han hatt ekstreme smerter og havnet på sykehuset. Ganske tydelig bevis der på at han har blitt overfalt
Vis hele sitatet...
Kommer ikke på sykehus av pepperspray.
Sitat av Cutoff Vis innlegg
har han blitt sprayet med pepperspray ville han hatt ekstreme smerter og havnet på sykehuset. Ganske tydelig bevis der på at han har blitt overfalt
Vis hele sitatet...
Med politi pepper spray ja
Dette er sikkert noe som er kjøpt på Clas Olsen elns!

Svir i noen timer så er du fin
Sitat av Cutoff Vis innlegg
har han blitt sprayet med pepperspray ville han hatt ekstreme smerter og havnet på sykehuset. Ganske tydelig bevis der på at han har blitt overfalt
Vis hele sitatet...
Tull.
En kar her i dalen fikk pepperspray i trynet denne helga, og han endte ikke opp på sykehus. Så klart svei det som et helvete, han sleit med å se og puste, men sykehus? Nope.
Er ikke særlig nyttig for politiet å ha pepperspray som sender folk på sykehus.
Om pengene blir erstattet av banken vet jeg lite om, men dersom de ikke gjør det så kan han muligens få igjen pengene på reiseforsikring dersom han er innehaver av en slik forsikring.

Har selv blitt spraya heftig i trynet med politiets pepperspray, men jeg opplevde aldri noe mer dramatisk enn meget brennende smerte i ansiktet.
Riktig nok hadde jeg problemer med at huden flasset av i tiden etterpå, spesielt etter at jeg nettopp hadde dusjet.
Han havnet ikke på sykehuset, han bare grein noe inni helvete så ingenting å slet med å pustet. ble "nøytralisert" som politiet pent bruker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ved kortsvindel o.l vil kortselskapet (som f.eks Visa eller Mastercard) dekke tap. Han kan vel ikke hatt mye på konto om den ble tømt, er vel maksimumsgrense på et uttak i minibank? Sto virkelig ransmannen i minbanken i type 40 sekunder og stressa med å ta ut penger mens der lå en ropende og grinende gutt en halvmeter fra han? Har bra nerver denne ransmannen. Eventuelt er han så dopa at han ikke bryr seg
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Jåttålf Vis innlegg
Ved kortsvindel o.l vil kortselskapet (som f.eks Visa eller Mastercard) dekke tap.
Vis hele sitatet...
Nei, det er banken selv om dekker slike tap, ikke Visa eller Mastercard, med mindre du har et kort som har Visa som issuer, noe ingen her i Norge har såvidt jeg meg bekjent.

Han kan vel ikke hatt mye på konto om den ble tømt, er vel maksimumsgrense på et uttak i minibank?
Vis hele sitatet...
Det varierer fra bank til bank, kunde til kunde og kort til kort, men det vanligste er 9900 i uttaksgrense, somregel pr. dag.
Du får igjen penger fikk igjen jeg da noen sto bak meg å tok koden å rana meg senere