Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1837
Er det noen her som vet om hva som skal til for å komme inn på politi-høyskolen i statene?

Har ganske lyst til å flytte til statene da jeg blir 18-20år å Utdanne meg der, hadde vært veldig fint med noen svar..

Og Sorry hvis det er feil Forum eller noe sånt, men er ny her
Velkommen til Forumet!
Tror nok det kommer ann på hvilken Høgskole du vil inn på.
Har du noen ideer?
Nei har desverre ingen ideer, en politi-høyskole i New york f.eks
Ok takker )
Sist endret av Layzer; 7. november 2009 kl. 00:39.
Tusen hjertlig takk
Politi? I USA? Tror du er gal.
Men etter hva jeg har hørt er det SVÆRT lett. Skoletiden er også meget kort. Google it.
Sist endret av Charizma; 7. november 2009 kl. 21:27.
I tillegg skal du ikke være for intelligent enkelte steder. Mulig det er forandret på nå, men på slutten av nittitallet fantes det politistyrker i USA med en øvre IQ-grense for politikonstabler. Grunnnen var visst at mer intelligente mennesker ville kjede seg i jobben.
Tror det er noen filmer som handler om politiskoler i USA, en jeg snakka med sa at de var veldig lærerike. Politiskolene eller noe sånt!
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
I tillegg skal du ikke være for intelligent enkelte steder.
Vis hele sitatet...
det er jo bare og spille dum (dum ikke retarded)
Sitat av ilucifer Vis innlegg
det er jo bare og spille dum (dum ikke retarded)
Vis hele sitatet...
Aka bøndene i Sør-Statene? "Eh, I don't know what 2+2 is, but I know how a cow look like"
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
I tillegg skal du ikke være for intelligent enkelte steder. Mulig det er forandret på nå, men på slutten av nittitallet fantes det politistyrker i USA med en øvre IQ-grense for politikonstabler. Grunnnen var visst at mer intelligente mennesker ville kjede seg i jobben.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt dette, det er i hvertfall ikke slik i dag. Kravene for ansettelse før politiskole varierer fra sted til sted. Men de mere attraktive stedene å bosette seg, ansettes i praksis nye betjenter som enten har
-erfaring fra millitærtjeneste
-bachelor grad
-solid yrkeserfaring og særlig egnethet
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Tror det er noen filmer som handler om politiskoler i USA, en jeg snakka med sa at de var veldig lærerike. Politiskolene eller noe sånt!
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg har sett dem jeg også, Yellowpillow - det var vel ikke tilfeldigvis de her?

Anbefaler dem så absolutt. Veldig lærerike som sagt


Sitat av paranoy Vis innlegg
Jeg tror jeg har sett dem jeg også, Yellowpillow - det var vel ikke tilfeldigvis de her?

Anbefaler dem så absolutt. Veldig lærerike som sagt


Vis hele sitatet...
Det kan ha vært dem ja! Igjen, veeeldig lærerikt og realistisk.
Sorry for den, yellowpillow. Smilefjeset jeg skulle bruke var ikke "sarkasme", men "flir",

Takk for hjelpen folks..

Dette fant jeg ut

Skal jeg flytte dit må jeg først skaffe meg et visum (Som er begrenset), og jeg må først bo i U.S i 7år før jeg kan søke om statsborgerskap, og der etter kan jeg søke meg inn på politi høyskole der borte

Tok også noen tester på den ene politi siden der jeg fant ut at jeg hadde bestått politi eksamen med glans og at jeg mest sansynelig hadde kommet inn, og at jeg har hva som trengs for å bli politi

Men tenkte at jeg kunne utdanne meg innenfor politi høyskolen her i norge først så flytte til U.S, da har jeg vel litt større sjangse?
Du bør nok heller prøve å gruble ut en plan for hvordan du skal få permanent innpass i USA. Det er tilnærmet en umulighet om du ikke gifter deg med en amerikansk statsborger (noe som er en omstendig prosess) eller får deg arbeidsvisum. Sistnevnte vil bli verre, da det er få som besitter så verdifulle egenskaper at det er verdt å hente de fra utlandet for en amerikansk arbeidsgiver.

Hva opptak på politiskolen angår så er det den personlige psykiske evalueringen, intervjuet og de fysiske testene de fleste ryker på. Du har ikke gjennomgått noen av de. Jeg tror kanskje det letteste er å gjemme Hollywood-filmene, modne litt og heller søke på PHS her til lands om du fortsatt drømmer om dette om noen år.
Kan du linke til de testene du tok?
Sitat av Franklin Vis innlegg
Du bør nok heller prøve å gruble ut en plan for hvordan du skal få permanent innpass i USA. Det er tilnærmet en umulighet om du ikke gifter deg med en amerikansk statsborger (noe som er en omstendig prosess) eller får deg arbeidsvisum. Sistnevnte vil bli verre, da det er få som besitter så verdifulle egenskaper at det er verdt å hente de fra utlandet for en amerikansk arbeidsgiver.

Hva opptak på politiskolen angår så er det den personlige psykiske evalueringen, intervjuet og de fysiske testene de fleste ryker på. Du har ikke gjennomgått noen av de. Jeg tror kanskje det letteste er å gjemme Hollywood-filmene, modne litt og heller søke på PHS her til lands om du fortsatt drømmer om dette om noen år.
Vis hele sitatet...

Hehe dette har ingen ting med hollywood filmer å gjøre, Har alltid hatt lyst til å bli politi, og har alltid hatt lyst til å flytte til statene

Men ja vet at det er ganske vanskelig å komme inn i landet, men er jo trosalt noen år igjen til det skjer i tilfelle, så har jo en go stund på meg til å finne ut no, men får se hva som skjer med åra

Sitat av vlohm Vis innlegg
Kan du linke til de testene du tok?
Vis hele sitatet...

http://policelink.monster.com/benefits/quizzes
Har du vært i USA før?
Nope har ikke vært i usa før
Kan jeg da få foreslå at du sparer opp penger til å dra over dammen for å sondere terrenget? Det kan være lurt både med tanke på å finne ut av hvorvidt du faktisk vil bo der og for å oppleve hvor variert og mangfoldig det faktisk er. Å krysse statsgrenser kan være som å komme til nye land, og det er stor forskjell selv på ulike byer i samme stat. Jeg hadde en liten perversjon for alt amerikansk helt til jeg begynte å dra dit selv, og det skal ikke mye til for å punktere den utopiske bobla vi i lille Norge gjerne ser for oss
Sist endret av Franklin; 8. november 2009 kl. 22:29.
Hehe ja du har kanskje et poeng der ja
Sitat av Layzer Vis innlegg
Takk for hjelpen folks..

Dette fant jeg ut

Skal jeg flytte dit må jeg først skaffe meg et visum (Som er begrenset), og jeg må først bo i U.S i 7år før jeg kan søke om statsborgerskap, og der etter kan jeg søke meg inn på politi høyskole der borte

Tok også noen tester på den ene politi siden der jeg fant ut at jeg hadde bestått politi eksamen med glans og at jeg mest sansynelig hadde kommet inn, og at jeg har hva som trengs for å bli politi

Men tenkte at jeg kunne utdanne meg innenfor politi høyskolen her i norge først så flytte til U.S, da har jeg vel litt større sjangse?
Vis hele sitatet...
Hvis du er utdannet på PHS og har jobberfaring som politi vil du enkelt få tilbud om jobb som politi i USA. Da ordner de Green Card for deg også.
Lønna i USA er omtrent det dobbelte av den lønna du vil få i Norge (i forhold til levekostnadene), og biler og utstyr er for det meste langt nyere og bedre enn det politiet i Norge har.
Sist endret av Kaunda; 8. november 2009 kl. 22:41.
Tror så absolutt du burde ta til deg tipsene fra Franklin. Det glansbildet som folk gjerne har av USA er helt på trynet. Har vært i USA tre ganger, og må si at jeg omtrent er like skuffa hver gang. Med unntak av å kanskje dra på en storbyferie i NYC og SanFran, så har jeg inntrykk av at USA er noe dritt. Mest pga. folkene som bor der. Fler ignorante, uvitne og dumme folk skal du lete lenge etter (no offence).
Sitat av novastar Vis innlegg
Tror så absolutt du burde ta til deg tipsene fra Franklin. Det glansbildet som folk gjerne har av USA er helt på trynet. Har vært i USA tre ganger, og må si at jeg omtrent er like skuffa hver gang. Med unntak av å kanskje dra på en storbyferie i NYC og SanFran, så har jeg inntrykk av at USA er noe dritt. Mest pga. folkene som bor der. Fler ignorante, uvitne og dumme folk skal du lete lenge etter (no offence).
Vis hele sitatet...

Ja skal ta å se hva jeg får til, men som sagt dette er jo bare en drøm jeg har, er jo ikke sikkert at det kommer til å skje

Hehe ja, der skal jeg være enig, man skal lete lenge før man finner dummere folk enn dem
Sitat av Layzer Vis innlegg
Ja skal ta å se hva jeg får til, men som sagt dette er jo bare en drøm jeg har, er jo ikke sikkert at det kommer til å skje

Hehe ja, der skal jeg være enig, man skal lete lenge før man finner dummere folk enn dem
Vis hele sitatet...
Det er viktig å ha noen drømmer i livet. Hold fast på drømmene dine du, det er nok av de som aldri turte å prøve å virkeliggjøre drømmene sine. Det er for sent å angre siden når du sitter der overvektig og halvgammel på et kontor i en jobb du bare går til for å få lønn!

Å si at amerikanere generelt er dumme er usedvanlig korttenkt. Vi snakker om verdens mest effektive og avanserte samfunn. Svært mange mennesker er svært inteligente og opplyste. De som tror at amerikanere er dumme mennesker er rett og slett uopplyste.

Det som er sant er at det finnes et utrolig mangfold i USA, et mangfold som er vanskelig å finne andre steder og et mangfold som ikke eksisterer i Norge.

Dette utrolige mangfoldet er fasinerende, særlig den utrolige velstanden blant vanlige folk og den utrolig fattigdommen som rammer "vanlige" folk som tråkker ørlite granne feil. I Norge er alle omtrent like rike/fattige, og uansett hva du måtte gjøre av tabber får du en ny sjanse.
Sist endret av Kaunda; 8. november 2009 kl. 22:57.
Altså, håper ikke den testen der var seriøs. Hah, jeg bestod også med glans. Eneste du burde kunne for å stå på den testen er lå kunne lese.