Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1564
Jeg spiller av Mkv(hd-videoer) filer med 5.1 lyd.
Bruker Windows Media-player,
som bruker CoreAVC Professional Edition kodek.
Har Windows Vista(64bit)

Jeg har innbygget lydkort.
Lydkortet heter C-Media CM6501 like sound device.
Der har jeg digitale utdataer i tillegg til analog.
Der kan jeg velge DTS Audio, Dolby Digital, eller Microsoft WMA Pro audio.

Hvis jeg skaffer et Surround-System(5.1) med digital inn.
Vil det da funke av seg selv?
Eller må jeg stille på noe?
Er det noen anlegg som anbefales?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Slike lydkort kan bare fungere på en type utgang av gangen.

Mao, enten digitalt eller analogt, og dette må du velge i programvaren til kortet som oftest.
Det står på Volum-mixeren i nedre høyre hjørne, at både høytalere og digitale utdataer fungerer på avspillingenhetene.
Jeg bare lurer på om CoreAVC- kodeken klarer å sende ut, 5.1 lyd via en optisk ledning til en Surround-forsterker?

Vil CoreAVC codec, samarbeide med optisk ut hardware?
Er det noen som har gjort det?
Sist endret av davidentotre; 28. mars 2009 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Det står på Volum-mixeren i nedre høyre hjørne, at både høytalere og digitale utdataer fungerer på avspillingenhetene.
Jeg bare lurer på om CoreAVC- kodeken klarer å sende ut, 5.1 lyd via en optisk ledning til en Surround-forsterker?
Vis hele sitatet...
Hvis den optiske utgangen din støtter mer enn 2.0 stereo, ja.
Etter litt googling kan det se ut som CM6501 skal støtte dette, men ser også ut som en del sliter med å få det til å fungere - spesielt i andre OS en XP 32bit.

Men ja, så lenge kortet støtter 5.1 på den optiske utgangen, skal ikke dette være noe problem.