Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1979
Hei.

Har i dag 2 dommer som peker til en tom htm fil. Den inneholder kun ett script fra Google Analytics. Jeg har 30 000 unike treff hver dag og lurer på følgende: er det noe poeng i legge opp reklame på denne siden? Vil det generere noen penger? Har noen erfaring?
Dette kommer ann på domenenavnet. Hvis det ikke har noe betydning, er det lite vits. Men hvis domene er for eksempel domener.no ville du tjent penger på å henvise til andre domene-leverandører. Men med 30 000 treff hver dag, vil det nok også være gode penger å hente i et salg av domenet.
Sist endret av Antidote; 21. februar 2015 kl. 00:37.
Parker det. Sedo/Bodis/ osv. Avhengig av domenet og hva det opprinnelig har vært brukt til kan 30 000 brukere være verdt en del. Selv med en clicktrough rate på 1% vil det være 300 klikk. Får du 1kr per klikk er jo det litt over tid. Og ofte pleier CTR å være en del høyere på parkerte domener enn det.
Sist endret av legalize_it; 21. februar 2015 kl. 10:12.
PPC - Paid Per Click. Ikke så vanlig lenger, men godt mulig å få 1 kr per klikk i perioder. Ellers ville jeg sendt trafikken til iSale (Tradedoubler) annonsører. Eks. Ark rundt semesterstart (pensum) osv.
Er siden på norsk? Har de et konkret tema? Har en del å si for eventuelle inntekter. Dersom du har et konkret tema på domenene ville jeg bruke noen timer på å mekke en ålreit landingsside med affiliatelenker. Dersom domenet er veldig generelt ville jeg kjørt på med PPC-annonser som nikita foreslår.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Er siden på norsk? Har de et konkret tema? Har en del å si for eventuelle inntekter. Dersom du har et konkret tema på domenene ville jeg bruke noen timer på å mekke en ålreit landingsside med affiliatelenker. Dersom domenet er veldig generelt ville jeg kjørt på med PPC-annonser som nikita foreslår.
Vis hele sitatet...
Med PPC mente jeg å buse all trafikken direkte på kampanjen, slik at alle hits teller som et klikk...

Var kanskje litt uklart.
Sist endret av nikita; 21. februar 2015 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, hvis det er faktiske treff og ikke bots etc så vil du kunne tjene på å sette inn en reklame. Jeg tjener rundt 50-100kr i måneden med bare ca 50-100 treff om dagen på min side med et lite banner nederst. Hvis man ekstrapolerer dette vil 30 000 visninger i døgnet kunne tjene hvertfall 30 000 kr i måneden.
Sist endret av Grix; 21. februar 2015 kl. 15:04.
Hostinger.no
72 3
Bannere, er en veldig fin ting om du får kontakt med de riktige folkene kunne du fått deg en feit avtale!
Sitat av nikita Vis innlegg
Med PPC mente jeg å buse all trafikken direkte på kampanjen, slik at alle hits teller som et klikk...

Var kanskje litt uklart.
Vis hele sitatet...
Hvilke annonsører tillater det? Tviler på at han vil få så så mange ørene for slik trafikk da det ikke vil være mye kvalitet i det sett fra annonsørenes side.
Sist endret av legalize_it; 21. februar 2015 kl. 21:07.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvilke annonsører tillater det? Tviler på at han vil få så så mange ørene for slik trafikk da det ikke vil være mye kvalitet i det sett fra annonsørenes side.
Vis hele sitatet...
PPC kampanjer hos aff. selskapene. Ikke "tillatt" om du spør, men ingen merker det med mindre du peiser inn 10 000 klikk i døgnet. Er uansett limit på de kampanjene stort sett. For enkelte bransjer (eks. pharma) er det uansett lønnsomt - selv med lav konvertering, fordi de har høy avanse.