Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1787
Jeg har laget en video på ca 4 minutter etter redigering, men størrelsen er på hele 990 MB. Hvordan kan jeg få den til på omtrent samme størrelse som en musikkvideo?
Du forteller jo ikke om hvilket program du bruker til å redigere, så det er litt vanskelig for oss å vite.
Jeg vil tippe det er en funksjon i programmet du bruker ca der du trykker export.
Der kan du sikkert velge hvor god kvalitet det skal være, og hvor stor plass fila skal ta.
Trådstarter
92 0
Jeg bruker Pinnacle studio 9. takk for svar, jeg skal prøve det du sa.
Pinnacle har veldig få slike funksjoner etter min mening, så jeg ville lagd videoen i Pinnacle.
Når den er ferdig redigert ville jeg lagt den inn i Windows Movie Maker og valgt hvor stor plass den skulle tatt, og hvor god kvalitet og slikt.
Det du gjør når du er ferdig å redigere filmen i Pinnacle Studio 9 er å "Rendere" filmen.
Det du trenger installert da er codec. Eksempler på dette kan være DivX Codec, XviD Codec, MPEG Layer 3 Codec (for lyd rendering).

Hvis du lurer på hva Codec (compressor-decompressor) er kan du lese mer om det på Wikipedia.
Re-member
Drix's Avatar
Ellers kan du prøve AutoGK til å komprimere filmen ned til mindre størrelse, og du finner fine og enkle guider på hvordan på doom9.org