Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1346
Hei.
Har nå blitt "voksen" og kjøpte i sommer en "ny" bil som generelt er veldig fin og se til.
Jeg jobber selv med lakkering men innen et annet felt enn bil lakk. Den har en del normal slitasje som steinsprut osv som man må rekne med man får spesielt ute på bygda

Har topp forsikring hos sparebank1 og ser de dekker lakkskader.

Vårt gamleste barn fant ut det var en god ide og tegne på siden av bilen med stein tidligere i sommer.
Steinsprutskadene tenkte jeg jeg skulle fikse lett selv. Men han ripa opp store sirkler fra bakdør og bakover for og pynte litt.

Ripene er ikke dypere enn at det kan Rubbes og poleres vekk.
Men siden jeg ikke har noe liv annet enn jobb og hjelpe til med barna da fruen i hus er opptatt når jeg er hjemme så kom jeg til og tenke på forsikringen.

Noen som har vært borti og brukt topp kasko på lakkskader ?
Utføres lakkjobben på billigst og enklest mulig vis ? Som polering og stripecoate / flikke opp steinsprut og polere ut ? Eller er de raske med og lakkere opp bilen / områdene som er utsatt ?

Brukt litt tid på og plukke av alle Chrome detaljer og andre ting og lakkerte opp så hele bilen er svart, så det irriterer meg hver gang jeg skal sette meg inn og se de svære ripene
Litt avhengig av forsikring men for min egen del dekker lakk skader typiske parkeringsskader der skadevolder er ukjent. Og ikke om barna har ripa den opp. Men det er evnt med dei du må sjekke det.
Mulig innboforsikringen dekker det? For du har vel ansvarsforsikring for barna dine?
Dekker selvpåført lakkskader men da med bonustap på 10%
Det har jeg ivar_oslo, men da blir vel kun oppripinga tatt og steinspruten blir vel stående igjen for egen kost vs steinsprut og barnelek / generelle lakkskader på bilforsikring vil jeg tro ?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Mulig innboforsikringen dekker det? For du har vel ansvarsforsikring for barna dine?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke komme i ansvar overfor deg selv. Hvis et barn har gjort hærverk eller forårsaket andre skader med vilje, gjelder ikke ansvarsforsikringen for barnets eget ansvar.
De tar av døra og lakkerer på ny. Koster typ 15-20k, men du betaler kun egenandel og bonustap. Usikker på hva de gjør med lakkskade på selve karosseriet.