Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1128
Dersom batterikapasiteten er 40%, er det da fornuftig å lade den opp til 80% eller bør man vente til den er nede på 20% for å få batteriet til å vare lengst mulig?
Det spiller stort sett ingen rolle.
Du får kanskje 5min bedre batteritid om ett år om du venter til den er på 20% med lading istedenfor når den er på 40%.
Det er mer appene som alltid kjører i bakgrunnen som drar batteriet.
Ut fra det jeg har lest er klattlading med lav strøm best. Topplading, vedlikeholdslading og dyputlading er det som sliter mest.

Jeg drepte et laptop-batteri på to år ved å ikke bruke det, hadde den alltid på lader...
Sist endret av Fulmen; 9. desember 2022 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det andre som opplever at batteriet tilsynelatende holder lenger hvis man saktelader i motsetning til å hurtiglade?

Jeg har en OnePlus telefon med 65w lader, og jeg mener batteriet tappes fortere de gangene jeg bruker 65w laderen enn når jeg bruker en generisk lader fra IKEA. Am I crazy, much?
Sitat av sprett Vis innlegg
Er det andre som opplever at batteriet tilsynelatende holder lenger hvis man saktelader i motsetning til å hurtiglade?

Jeg har en OnePlus telefon med 65w lader, og jeg mener batteriet tappes fortere de gangene jeg bruker 65w laderen enn når jeg bruker en generisk lader fra IKEA. Am I crazy, much?
Vis hele sitatet...
Har en Nord2 med 80W lading. Den kjører alltid hurtiglading på dagtid, men saaakte på natta for å optimalisere.
Jeg lader dog bare på dagen, og batterikapasiteten er merkbart dårligere nå.
Får prøve en dyplading i natt.
Hva er normal ladetid på en mobil og hva er hurtiglading? Min mobil lades ca 20% pr time. Er det normalt eller hurtiglading?
Pleier du og ha telefonene dine over mange år?
@Ingebrigt: Tja, hvor lang er en fisk? 20% i timen blir 0.2C og er vel ganske normalt.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Hva er normal ladetid på en mobil og hva er hurtiglading? Min mobil lades ca 20% pr time. Er det normalt eller hurtiglading?
Vis hele sitatet...
Det er saktelading. Min hurtiglader på 80W bruker 15-20min fra 0-100.