Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1839
Leste en annen plass at "100-130 normalt av hasj, 130-150 av angst på hasj, 150-180 hos folk med hjerteproblemer, 200+ hos folk med alvorlige hjerte problemer"

Men jeg har ikke hjerteproblemer (som jeg vet om) men noen ganger jeg har røykt hasj har jeg hatt 200+ i puls, men har vært livredd når det har oppstått, men det har jo først og fremst oppstått pga jeg kjenner hjerte banker så raskt. Har ringt 113 tre ganger pga dette, alle gangene har jeg hatt 160-220 i puls, første gangen jeg ringte = 224 i puls og høyt blodtrykk husker ikke tallet men husker han sa "dette var ganske høyt for din alder" når jeg spurte roet seg til 180 i puls på sykehuset. Andre gangen 160, roet seg med en gang jeg så tallet ned til 120. Tredje gangen 200.


Har ALDRI hatt så høy puls på amfetamin en gang.


Spørsmålet jeg har er, kan jeg røyke? Er det farlig? Kan det medføre hjertestans, ugjevn hjerterytme? (Noe alvorlig). Har vært på mange skjekker ang hjertet, blodtrykk normalt, puls normalt, lytting på hjertet/lunge normal, hjerterytme normal.


Har røykt mange ganger hvor dette ikke har skjedd.


Har også lest at nedi USA blander folk weed med PCP, og at det har medført VELDIG høy puls, kan det skje i norge?


Men forstår det sånn at hasj demper blodtrykket, sånn at hjernen forteller hjertet å pumpe mer blod? Men det forklarer jo ikke blodtrykket?
Sist endret av AngstAvRivotril; 25. oktober 2021 kl. 22:06.
Om du blander med tobakk så gir jo det noe høyere blodtrykk.
Hvor leste du dette? For min del, så trigger hasj for meg en hjertearrytmi, dette kan gjøre at jeg får en puls på 160-180 i opp til et par timer. I disse tilfellene får jeg ikke høyt blodtrykk, jeg får veldig lavt blodtrykk. Dette er forøvrig ikke farlig, og jeg har heller ingen spesielle hjerteproblemer. Amfetamin gjør i små doser at pulsen går til 100-110, og i større doser 140-160. Jeg får da veldig høyt blodtrykk.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvor leste du dette? For min del, så trigger hasj for meg en hjertearrytmi, dette kan gjøre at jeg får en puls på 160-180 i opp til et par timer. I disse tilfellene får jeg ikke høyt blodtrykk, jeg får veldig lavt blodtrykk. Dette er forøvrig ikke farlig, og jeg har heller ingen spesielle hjerteproblemer. Amfetamin gjør i små doser at pulsen går til 100-110, og i større doser 140-160. Jeg får da veldig høyt blodtrykk.
Vis hele sitatet...
Leste på et forum, engelsk, det som starter på Q.
Sitat av AngstAvRivotril Vis innlegg
Leste på et forum, engelsk, det som starter på Q.
Vis hele sitatet...
Man bør vel generelt sett ikke hente helseopplysningene sine fra Quora, eller noen andre fora for den saks skyld.
Sist endret av Relevant; 25. oktober 2021 kl. 22:24.
Hei har Opplevd det samma.. Er nokk bare angstanfall hehe
Sist endret av Sukkerpapir; 25. oktober 2021 kl. 22:32.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Man bør vel generelt sett ikke hente helseopplysningene sine fra Quora, eller noen andre fora for den saks skyld.
Vis hele sitatet...
Som sagt, derfor jeg spør her også for å være litt mer sikker. Har spurt helsepersonelle de gangene jeg har hatt kontakt med dem under dette, men aldri fått noe konkrete svar.

Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
Hei har Opplevd det samma.. Er nokk bare angstanfall hehe
Vis hele sitatet...
Røykt etter det? Jeg tar pause et par-tre mnd etter et sånr anfall å starter igjen. Har opplevd kun tre ganger de siste to årene.
Sist endret av AngstAvRivotril; 25. oktober 2021 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når man røyker sjeldent kan det være greit og starte rolig. Røyke seg opp i rolig tempo for å unngå høy puls.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg røyker hver dag. max puls på 100? tror du burde ta deg en pause
Dette ligner jo gjentatte angstanfall? Det høres ikke ut som du tåler det så bra..det er blitt en ond sirkel for deg.. ta litt mindre i kanskje, røyk når du er rolig,,ikke i tvil eller stress.. røykings er ikke for alle..
Dette kan skje når man får cannabis med mye thc og lite cbd over lang tid. Prøv cbd og ta det før du røyker så kommer det nokk aldri til å skje igjen. Vil tro det betyr at det endocannabinoide systemet er blitt ubalansert
Sist endret av Sukkerpapir; 26. oktober 2021 kl. 08:03.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres veldig slitsomt ut. Uansett om det bare er gøy puls eller om du har angst også hadde jeg lagt fra meg jointen for en stund... Er det angst tyder det på at hasj som rusmiddel ikke er noe for deg og du risikerer å røyke på deg værre og mer langvarig angst hvis du fortsetter å røyke
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høy puls*
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj og Cannabis kan få deg veldig var over hjerterytmen din, og de påfølgende paranoide tankene man får om man er rusa nok kan være veldig skremmende. Til dags dato er der ikke registrert noe dødsfall av noe slikt med mindre der var underliggende årsaker som hjerteproblemer.

Det er med andre ord bare i hodet ditt. Du har sikkert høyere puls under amfetamin men med den kraftige euforien som følger med så bryr man seg rett å slett ikke.

Kort og godt: det her er "noia", og du burde eventuelt roe ned doseringen kraftig eller slutte å bruke det.
Sist endret av Dodecha; 26. oktober 2021 kl. 11:25.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hasj og Cannabis kan få deg veldig var over hjerterytmen din, og de påfølgende paranoide tankene man får om man er rusa nok kan være veldig skremmende. Til dags dato er der ikke registrert noe dødsfall av noe slikt med mindre der var underliggende årsaker som hjerteproblemer.

Det er med andre ord bare i hodet ditt. Du har sikkert høyere puls under amfetamin men med den kraftige euforien som følger med så bryr man seg rett å slett ikke.

Kort og godt: det her er "noia", og du burde eventuelt roe ned doseringen kraftig eller slutte å bruke det.
Vis hele sitatet...
Dette er helt riktig, men det kan også være den vanligste hjertearrytmien vi har, som heter superventrikulær takykardi. For meg er det omtrent utelukkende cannabis som trigger dette og det kan forekomme og vare i timesvis uten at man føler på noe angst rundt det.

Legen på legevakta sa at dette er den vanligste typen hjertearrytmi, og mange synes den er skummel fordi de tror at høy puls er veldig farlig. Men sannheten er at det ikke er spesielt farlig med denne typen arrytmi ved mindre man kjører bil eller liknende når den intreffer. Det stoppes ved adenosininjeksjon, men de vil ikke en gang prøve å stoppe det før det har pågått i mange timer.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette er helt riktig, men det kan også være den vanligste hjertearrytmien vi har, som heter superventrikulær takykardi. For meg er det omtrent utelukkende cannabis som trigger dette og det kan forekomme og vare i timesvis uten at man føler på noe angst rundt det.

Legen på legevakta sa at dette er den vanligste typen hjertearrytmi, og mange synes den er skummel fordi de tror at høy puls er veldig farlig. Men sannheten er at det ikke er spesielt farlig med denne typen arrytmi ved mindre man kjører bil eller liknende når den intreffer. Det stoppes ved adenosininjeksjon, men de vil ikke en gang prøve å stoppe det før det har pågått i mange timer.
Vis hele sitatet...
En gang fikk jeg kjempe høy puls på rivotril og xanor, så i ambulansen fikk jeg en injeksjon som han kalte saltvann, og med en gang etter gikk pulsen ned. Kan det ha vært adenosininjeksjon? Om det var: hvorfor sa han det var salt vann da? Og hvordan kan en så liten mengde «saltvann» dempe pulsen?
Veldig mulig det bare er angst, føler mye av grunnen til at mann får høy puls på hasj å speed er rett og slett angst
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En gang fikk jeg kjempe høy puls på rivotril og xanor, så i ambulansen fikk jeg en injeksjon som han kalte saltvann, og med en gang etter gikk pulsen ned. Kan det ha vært adenosininjeksjon? Om det var: hvorfor sa han det var salt vann da? Og hvordan kan en så liten mengde «saltvann» dempe pulsen?
Vis hele sitatet...
Fordi det trolig var saltvann, og ikke adenosin. Helsepersonell lyver ikke til deg med hva de gir deg. (eller de kan, men det er ikke normen). Ser ingen grunn til å lyge om det der, ihvertfall.

Når det gjelder hvordan en så liten mengde saltvann kan dempe pulsen, så er det mange studier på dette med at behandling hjelper, selv om man vet at det er en placebo. En blå pille hjelper noe, en rød pille hjelper mer, men en injeksjon hjelper mest.

Hvis det var en årsak til at du fikk saltvann, for eksempel for å få hydreringen din på plass, så kan jo dette være med på å få hjertet til å pumpe i et noe mer alminnelig tempo.