Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 9818
Weedster star
Halla freaks. Fikk tak i fuktig weed i går. Virker som den er var ny kuttet. Store fine buds. Men stilken var jo "fersk" 100% bøylig likson. Tenkte og tørke det. Leste litt om curing eller hva det kalles. Men jeg prøvde og blande 04 i en joint. Blei piss fjærn. Så jeg lurte på om det kanskje være no freaki med weeden. Jeg røyker hver dag foresten.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Om den er fuktig eller ei har lite å si om kvaliteten.
Man tørker dem fordo fuktighet = mugg. Hvis du har fuktig weed over en liten periode vil den mugne.

Har lite erfaring med å tørke weed, men den ene gangen jeg gjorde det la jeg det i en skål og satte det i sola i 3 dager.
hmm
skeptisk pga weedn funker bra?

legg den ett sted med god varme(vindus karm eller lignende, men dekk til så ikke uv strålene kommer til weedn(usikker om uv gjør noe som helst med weed, men better safe then sorry) og vips har man tørr weed.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Krøll weed påsan sammen og legg det i en skuff i en ukes tid så er den tørr og fin. Persnolig syntes jeg tørr weed har bedre funk.
Weedster star
Trådstarter
Har jo hørt at nyklipt weed ikke er så bra. Meen den er noe av det bedre vil jeg si. En stærk normal pluss. Hehe. Har latt weeden ligge i tørke papir over natta . Da jeg var fjern tenkte jeg på at papir trekker til seg fuktighet. Var faktisk "litt" tørere til morran. ^^
Tørk den i 2-5dager i ett mørkt sted, så legger du den på glass i noen dager(lenger jo bedre) og lufter den engang daglig i en time(curing). Da skal du se det smaker bedre og brenner finere
Weedster star
Trådstarter
Kult ^^ takk
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Dantie Vis innlegg
Tørk den i 2-5dager i ett mørkt sted, så legger du den på glass i noen dager(lenger jo bedre) og lufter den engang daglig i en time(curing). Da skal du se det smaker bedre og brenner finere
Vis hele sitatet...
Dette er den riktige metoden.
Men folk flest har ikke tid til å vente så lenge :P

Lyntipset er å legge weeden på et ark et sted i huset der det er gulvarme.
Da tar det et par timers tid, og du har tørr god weed.
Gjerne på dass hvor det også gjerne er vifte.

Hvis du gjør Dantie's metode må du huske å "snu" weeden når du legger den tilbake i glasset. (syltetøyglass ftw!!)

"Putt den på glass og husk å luft den 1-2 time per dag, når du legger nedi weeden igjen i glasset skal andre siden snus inn i forhold til hvordan den var dagen før" Da får du gjennomført tørr weed fra innsiden og ut."
Dette er egentlig lite vits hvis du bare har 5g eller no :P
En indikator på at det er ferdigtørket er når stilken knekker av med et "knepp". Om den knekker, men ikke deles i to er det fortsatt fuktighet igjen som vil bre seg ut i buds når den blir lagret lufttett.
Sitat av Batman36 Vis innlegg
Men jeg prøvde og blande 04 i en joint. Blei piss fjærn. Så jeg lurte på om det kanskje være no freaki med weeden. Jeg røyker hver dag foresten.
Vis hele sitatet...
Du røyker tydeligvis på dårlige varer. Har du ikke røyka godt , dyrket, tørka og cura marihuana - har du ikke prøvd god marihuana.

Du bil oppdage at den blir mye bedre hvis du curer den. Søk på fremgangmåte på nettet.

Curing bud - Ed Rosenthal (CannabisCulture)
Sist endret av sonmarak; 14. juni 2012 kl. 00:51.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Batman36 Vis innlegg
Har jo hørt at nyklipt weed ikke er så bra. Meen den er noe av det bedre vil jeg si. En stærk normal pluss. Hehe. Har latt weeden ligge i tørke papir over natta . Da jeg var fjern tenkte jeg på at papir trekker til seg fuktighet. Var faktisk "litt" tørere til morran. ^^
Vis hele sitatet...
SORRY, men jeg MÅ bare kjefte litt :P trikomene fester seg i papiret, som igjen resulterer i at hun blir mindre potent :/

on topic: heng de opp til tørk på ett varmt og mørkt sted, sørg for at hun får nok luft så hun ikke muggner ^^

(ignore this, måtte teste nye emoticonen xD)
Sitat av drittsekken Vis innlegg
SORRY, men jeg MÅ bare kjefte litt :P trikomene fester seg i papiret, som igjen resulterer i at hun blir mindre potent :/

on topic: heng de opp til tørk på ett varmt og mørkt sted, sørg for at hun får nok luft så hun ikke muggner ^^

(ignore this, måtte teste nye emoticonen xD)
Vis hele sitatet...
Beklager, må kjefte litt.

Med mindre du moser sammen weeden med papiret er det ingen fare for at trikomene faller av i en grad som påvirker nevneverdig.

God kuring:

1. 3-5 dager til tørk i mørkt og tørt rom.
2. 3-5 dager i papirpose med åpning
3. Legg på glass, luftes hver dag til stilken knekker med et knepp.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Beklager, må kjefte litt.
Prisen for våt weed blir en del høyere enn tørket. Du betaler ekstra for vann.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Beklager, må kjefte litt.
Prisen for våt weed blir en del høyere enn tørket. Du betaler ekstra for vann.
Vis hele sitatet...
Beklager, må kjefte litt.

Vi diskuterer hvordan tørke og kure best, ikke hvorvidt dette burde være gjort før man kjøper weeden.
Weedster star
Trådstarter
Seff har jeg røyka bra weed før. Men jeg trodde at nyklippt bud var dårlige saker. Og weeden ble mer potent og sånn når den tørket. Trodde kanskje at den var blanda ut med noe annet. ^^
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Beklager, må kjefte litt.

Med mindre du moser sammen weeden med papiret er det ingen fare for at trikomene faller av i en grad som påvirker nevneverdig.
Vis hele sitatet...
trikomer er sticky, og tørkepapir er ruglete, det er laget for at ting skal feste seg godt på det. det er ikke sånn nevneverdig forskjell, men du mister trikomer, og trikomer er det viktigste på potten så jeg behandler det på den mest varsomme måten mulig sa den ble mindre potent, men ikke at den blir noe ekstremt mindre potent :P formulerte meg litt dårlig, var på speed-nedtur og hodet mitt fungerte ikke skikkelig nok til å tenke over hvordan andre oppfatter tekstene mine.

beklager
Et typisk syltetøy glass med hull i lokket på et tørt og mørkt sted noen dager, får man freshe buds. Husker en hekker + 25 ekstra pga fuktighet, "sendte videre" litt for å være kjip men tok det meste i glass for tørking. Ble mye mer kos da gitt
Sist endret av Tafattt; 16. juni 2012 kl. 11:21.
Weedster star
Trådstarter
Så trikomene løsner da altså med mekking og. Men er det nevneverdig på weeden om den mekkes med fingre eller klippes opp.?
Sist endret av Batman36; 16. juni 2012 kl. 15:40. Grunn: Skrive feil
Om weeden er fuktig eller ikke har ingenting å si på funken, men om du er ute etter god smak ville jeg latt den ligge å tørke på ett mørkt sted Håper forresten ikke at du betalte fullpris for våt weed, da har du virkelig blitt hustla ;P
Du bør la den tørke, synes våt weed funker dårlig jeg as.
Sitat av Batman36 Vis innlegg
Så trikomene løsner da altså med mekking og. Men er det nevneverdig på weeden om den mekkes med fingre eller klippes opp.?
Vis hele sitatet...
Du får en del trikomer på fingrene, men av erfaring vil jeg ikke si det påvirker effekt noe særlig.

Jeg pleier å bruker saks så ofte jeg kan, men om jeg ikke har noe knuser jeg det mellom fingrene.
vill ikke våt weed veie mere en tørr? så blir vell litt småbuff:P
Sitat av Tøbs Vis innlegg
vill ikke våt weed veie mere en tørr? så blir vell litt småbuff:P
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er storbøff. Vekten på marijuana tilsvarer kun ca. 15% av vekten av nylig kuttede toppskudd. Toppskuddet er heller ikke curet og inneholder derfor store mengder bistoffer.

Fuktigheten vil også senke temperaturen i gløden - noe som vil føre til at materialet tørker ujevt og ufullstendig. Det har MYE å si.

Det er også en stor sjanse for at budsene inneholder muggsporer hvis de ikke er tørket ordentlig. De fleste muggsporer er ikke synlige for øynene.

Du vil merke at kvaliteten bli MYE bedre hvis du tørker og curer toppskuddet ordentlig. Vips marijuana ;-)

+ Smaken blir også helt jævlig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Om den er fuktig eller ei har lite å si om kvaliteten.
Man tørker dem fordo fuktighet = mugg. Hvis du har fuktig weed over en liten periode vil den mugne.

Har lite erfaring med å tørke weed, men den ene gangen jeg gjorde det la jeg det i en skål og satte det i sola i 3 dager.
Vis hele sitatet...
Om den er fuktig eller ikke har mye å si for kvaliteten. Marijuana skal være ha samme omtrent samme konsistens som tobakk (gjerne litt sprøere i konsistensen). Når man kjøper tobakk, så får man ikke ferske tobakkblader..

For det første, tørket marijuana utgjør ca. 15 prosent av vekten til fuktige toppskudd. Dvs. at 10 gram fuktige toppskudd tilsvarer ca. 1,5 gram med marijuana.
Man får altså 85% mindre cannabinoider hvis man kjøper fuktig weed kontra tørr weed.

For det andre så brenner fuktige toppskudd mye dårligere enn marijuana. Dette vil føre til ufullstendig forbrenning, og man vil få seg mindre virkestoff. Det blir som å fyre med våt ved.

For det tredje er fuktige toppskudd proppfull av klorofyll. Klorofyll smaker dritt, og ødelegger hele opplevelsen. Det er neppe positivt for helsa heller.

Det skjer også en rekke andre positive naturlige prosesser under foredlingen (tørking og curing), men dette er de tre viktigste.

Marijuana er tørkede og curede toppskudd fra cannabisplanten. Alt annet er svindel.
våt weed å funken man får kommer an på flere faktorer egentlig; vekt, tolleranse and all that basic stuff.

Syns du detta funka bra, ikke vær redd, THC KAN gi halliser, så om det er dette du har fått, ikke tro de har proppa dem full av LSD eller noe i den duren, det hadde du merka mer en bare med et innlegg her liksom ;-)....

Så funker denne våte weeden for deg, da kan du tørke det å røyke det etterpå.
Eller så gir du faen å røyker alt opp på en kveld å nyter highen.
Eller så bare ringer du å spør hvorfor den var våt om dette er mulig..?
Mange ting man kan gjøre med våt weed faktisk.. hadde blitt brownies for min del
Må legge til en ting til:

PerPerPerPer: "Har lite erfaring med å tørke weed, men den ene gangen jeg gjorde det la jeg det i en skål og satte det i sola i 3 dager."

Hold marijuanaen langt unna sola. UV-stråling, varme, m.m. degraderer THC til CBN. CBN er mye mindre potent enn THC, og gir ikke de samme psykadeliske virkningene.

Dessuten inneholder ferske/våte toppskudd vanligligvis høye nivåer av THCV, som ikke er psykadelisk i det hele tatt. THCV degraderes til THC ved oppvarming, tørking, curing, lagring. Dette er det viktig å huske på om man bruker ferskt plantemateriale til matlaging.
Sist endret av sondrem; 10. april 2014 kl. 20:03.
Sett stekeovnen på 50 grader, og la budden ligge der noen minutter så kan jeg garantere deg at du har HELT tørr weed
Sitat av narni Vis innlegg
Sett stekeovnen på 50 grader, og la budden ligge der noen minutter så kan jeg garantere deg at du har HELT tørr weed
Vis hele sitatet...
Med alt av THC vekk. Du sitter igjen med nøytralt ugress.
Det har mye å si om den aldri har blitt tørka, eller om tilfellet er at tørka weed har blitt bløtt i ettertid. Viss det er ferskt er tørkeprosessen nokså lang for en utolmodig stoner som deg. Hurtigtørket er ikke godt. Det skal tørkes 4-6 dager i romtemp og så skal det puttes i krukker som skal luftes 15 min hver dag i minst noen uker. Dette for å bryte ned klorofyll. Da mister weeden litt grønfarge. Hvordan er grønfargen? Viss det er lite grønnfarge har det sikkert bare litt bløtt i ettertid. Kanskje langeren din bløtte weeden for å få mer spenn per gram? Isåfall kan du bare tørke det fort uten at det blir noe problemer.
Det som er litt tricky er hva du definerer som fuktig. Nå har du fått mange forklaringer på våt og tørr side.
Jeg har lang erfaring i faget, og mye av det som èr sagt - stemmer veldig godt. Men ingen vet hva du mener med fuktig.

Fuktig weed for min del er weed som ikke er "knusktørr" - Så klart, vært borti mye "weed" som har en fuktig konsistens. Det meste har vært så som så, dog finnes unntak. Men det er grodd av nybegynnere

Ingen av oss her har svaret, røyk den - så kan du sammenligne med hva du har røyket tidligere
Sitat av Relevant Vis innlegg
Med alt av THC vekk. Du sitter igjen med nøytralt ugress.
Vis hele sitatet...
Er du dum? THC fordamper ikke på 50 grader lufttørking i ovnen.. Gjorde det selv en gang når jeg søla et glass saft over budden. funka som bare f den.